Autor Wątek: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice  (Przeczytany 5420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 16, 2006, 16:51:13 pm »

Boczek

  • Gość
to rodzi siękolejne pytanie. Co będzie miało więcej mocy czy 1,5 na podzespołach 1,6 czy orginalne 1,6. czy te 0,1 ma jakie? większe znaczenie

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 16, 2006, 16:58:58 pm »

Zak

  • Gość
to by trzeba było sprawdzić!
Hmm.... Ale jak?(żeby było obiektywnie)

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2006, 17:03:38 pm »

Boczek

  • Gość
Najbardziej obiektywnie to hamownia. Tylko gdzie znajdziesz 1,5 po takim tuningu i norlane 1,6?

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 21, 2006, 23:27:05 pm »

skandal#1909

  • Gość
tak panowie ale zapomnieli?cie jeszcze o bardzoważnej rzeczy stan obecny tych dwóch silniczków przecież to bardzo istotne do obiektywnego ocenienia

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 22, 2006, 00:38:04 am »

Zak

  • Gość
skandalista,
pisz?c obiektywnie miałe to też na my?li i uwadze! :mrgreen:

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 22, 2006, 16:31:03 pm »

Radecki Marcin

  • Gość
Ja mam 1.6 gle i po założeniu mostu od 1.5 jakies dwa tygodnie temu poczułem wzrost elastyki silnika ale teraz słabo mi się opłaca kręcić go w zakresie 4500-5500 bo na moscie 1.6 wyrażnie nabierał prędko?ci przy tych obrotach teraz więcej wyje a prędko?ciomierz stoi w miejscu :) Niby te różnice powinny być małe ale s? jednak odczuwalne.  Słyszałem wracaj?c do silników że 1.5 trwalsze z jasnych powodów ale jedziłem i takim  i takim i stwierdzam raczej obiektywnie 1.6 gle silniejsze :)

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 22, 2006, 19:24:07 pm »

batorejro

  • Gość
Jezeli zalozycie aparat zaplonowy z 1,6 do 1,5 to nic wam nie da. Oba aparaty maja  nieco inne zakresy przyspieszania zapłonu zarówno podcisnieniowo jak i odsrodkowo. Sa one tak jakby dedykowane dla odpowiednich faz rozrzadu.A walki w 1,5 i 1,6 sa rozne.Np 1,6 wersja 87km ma takie same  fazy rozrzadu jak Fiat 125p z okresu produkcji 67-73. Jednak gdy sie zalozy gaznik z poloneza 1,5 gle a takze modul zaplonowy i aparat zapłonowy do Fiata 125p to roznica jest ogromna.Gaznik trzeba troche przerobic aby sie do Fiata nadal.Osiagi sa lepsze i duzo mniej pali. Ja na gazniku tym fiatowskim nie moglem nawet na trasie zejsc  ponizej 9 litrow a teraz na polonezowskim 8 w miescie mi spalił i to zim?!!

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 23, 2006, 20:09:48 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "batorejro"
Jezeli zalozycie aparat zaplonowy z 1,6 do 1,5 to nic wam nie da. (...) Sa one tak jakby dedykowane dla odpowiednich faz rozrzadu.A walki w 1,5 i 1,6 sa rozne.Np 1,6 wersja 87km ma takie same  fazy rozrzadu jak Fiat 125p z okresu produkcji 67-73. (...)

Sorry, ale bredzisz kolego. Wałki rozrz?du polonezów 1.5 (typu wzmocnionego AB o mocy 82 KM oraz we wszystkich modelach caro, równiez wtryskowych - które pojawiły się już w na pocz?tku lat 80 i na większ? skalę już od 85 r., a po 91 roku były tylko takie, kiedy juz znikneły z oferty słabsze wersje 75-konne typu AA) oraz 1.6 (wszystkie modele od pocz?tku produkcji do czasu sprzed zastosowania hydrauliki na zaworach, czyli sprzed modelu plus) s? toczka w toczkę identyczne.
A gwoli ?cisło?ci silniki AA i AB (różn?ce się wałkami) miały takie same aparaty zapłonowe o takiej samej charakterystyce, więc teoria o o ich dedykowaniu do odpowiednich faz rozrz?du - upada definitywnie.