Autor Wątek: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice  (Przeczytany 5419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« dnia: Luty 12, 2006, 23:40:39 pm »

Rider

  • Gość
Mam pytanie : Jakie byly roznice miedzy tymi silnikami ?
1.5 GLE - 82 KM a 1.6 GLE - 87 KM

Roznice w mocy raczej nie wynikaly tylko z pojemosci wiec napewno byly jeszcze jakies roznice : gaznik ? zaplon ?

Bede wdzieczny za kazda informacje na ten temat.

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2006, 11:24:20 am »

Zak

  • Gość
A oto róznice (które udało mi sie znale?ć) o które prosiłe?!

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2006, 15:12:35 pm »

Rider

  • Gość
Dzieki wielkie ! :) Z tego co widze to inny jest gaznik i aparat zaplonowy (ma ktos moze do sprzedania od 1.6 ?).

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2006, 23:21:09 pm »

Zak

  • Gość
mam aparat!
jak co to wal na gg !!!

[ Dodano: 13-02-2006, 23:24 ]
przy 1,5 na gazie bardzo fajna poprawa dynamiki! ;)

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2006, 23:25:19 pm »

WKLIW

  • Gość
a jak rozpoznać aparat od 1,6 bo niedawno jak mi padł w trasie to zmieniali mi i jak sie pytałem czy ten aparat jest od 1.5 to powiedziali ze s? identyczne  więc h.j wie co mi założyli

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2006, 23:30:44 pm »

Zak

  • Gość
tak jak na fotce!
maj? inne numery!
1,6 ma większy k?t wyprzedzenia zapłonu!

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2006, 23:55:08 pm »

Boczek

  • Gość
hmmm.... powiem szczerze że tylko dysze w ga?niku się różni? bo same ga?niki i aparat zapłonowy jest taki sam. Wiem bo zmieniałem z 1,5 AB na 1,6 CB. Do 1,6 założyłem ga?nik od 1,5 i aparat zapłonowy rówinież. Nie widze różnicy (przynajmnie na gazie bo bęzyny nie mam)

[ Dodano: 2006-02-13, 23:56 ]
Cytat: "Zak"

1,6 ma większy k?t wyprzedzenia zapłonu!


k?t sam ustawiasz

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2006, 00:53:40 am »

Zak

  • Gość
Cytat: "Boczek#1851"


k?t sam ustawiasz


Nie! Nie!
Podci?nieniowy regulator wyprzedzenia k?ta(ta gruszka taka z boku) jest inny bo wychyla podstawe aparatu o inny k?t!(głębiej sie zasysa!)
Sprawdzone! ;)

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2006, 01:01:17 am »

Boczek

  • Gość
to mów że podci?nieniem się różni. Poprzednio ?le zformółowałe? wypowiedz. Bo k?t wyprzedzenia zapłonu, a wogóle sam zapłon ustawiasz przecież lamp? stroboskopow?

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2006, 01:11:52 am »

Zak

  • Gość
Tak! na wolnych obrotach to niema znaczenia!
Ale już na obrotach to to czuć!

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2006, 01:16:14 am »

Boczek

  • Gość
Czy ja wiem. Można polemizować. Wszystko zależy od pozostałych ustawień.

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2006, 01:18:43 am »

Zak

  • Gość
Cytat: "Boczek#1851"
Czy ja wiem. Można polemizować. Wszystko zależy od pozostałych ustawień.

o jakich ustawieniach piszesz?

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2006, 01:22:02 am »

Boczek

  • Gość
zależy na czym je?dzisz. Jeżeli PB to dysze, rurki emulsyjne (cały ga?nik) Jeżeli GAZ to mikser i parownik

[ Dodano: 2006-02-14, 01:23 ]
o takim czym? jak most nie napisze bo to jest inna historia

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2006, 20:32:21 pm »

Rider

  • Gość
No to ja juz sam nie wiem. Jest sens zmieniac ten aparat ? 1.5 AB na gazniku - jezdze tylko na NoPB. Liczy sie dla mnie kazdy przyrost osiagow - nawet minimalny :)

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 14, 2006, 23:03:44 pm »

Boczek

  • Gość
To polecam modyfikacje ga?nika: polerka przelotów i większe dysze tak na dobry pocz?tek

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 14, 2006, 23:23:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wersja wzmocniona 1,6 (87 km) rózni sie od "zwykłego" pasowaniem kolektorów i wziosami krzywek na wałku rozrz?du. Inny jest tez dobór dysz w gazniku
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 14, 2006, 23:31:33 pm »

Boczek

  • Gość
Elwood#1887,  a na czym polega pasowanie kolektorów? bo wylotowy to nie bardzo wygl?dał na taki co do dolotowego to nie wiem bo nie rozkręcałem przy wymianie

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 14, 2006, 23:43:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Elwood#1887, a na czym polega pasowanie kolektorów?


Dobre pytanie  :D  tak wyczytałem w jakiejs ksiazce (najprawdopodobniej w starszym Morawskim) Tak po prawdzie to podejrzewam ze SAMA obróbka kanału wydechowego w głowicy ohv i kolektor GSI dałby juz naprawde duza i odczuwalna róznice  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 16, 2006, 16:37:47 pm »

Boczek

  • Gość
Faktycznie aparat zapłonowy się troszeczke różni. teraz rodzi się pytanie czy oso?gi w 1,5 zwiększyły by się po zamontowaniu tego aparatu z 1,6.

Ja mam 1,6 na ga?niku z 1,5, aparacie z 1,6 i mo?cie z 1,5. dziwne poł?czenie ale nie nażekam na dynamike. Pior?c pod uwage że ga?nik mnie nie interesuje bo je?dze na LPG

1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 16, 2006, 16:45:33 pm »

Zak

  • Gość
Musze powiedzieć że jak założyłem aparat z polda 1,6 z modułem itp. do kanta 1,5 to my?lałem że mi zice połamie(tak mnie przyjemnie wgniatało w fotel)
na gazie oczywi?cie!