Autor Wątek: Check Engine POMOCY  (Przeczytany 4085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Check Engine POMOCY
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2006, 21:12:06 pm »

valmont

  • Gość
Pobór pr?du jest tak znikomy ze nic sie niestanie przez podłonczenie drugiej zarówki do kontrolki ładowania, choć może stac sie tak ze jak pasek zacznie sie slizgac a kontrolka delikatnie palic to tego sie niezaławazy gdzy napiecie bedzie rozłozone na dwie zarówki (ale ten przypadek jest bardzo naci?gany)

Check Engine POMOCY
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2006, 21:15:58 pm »

Zak

  • Gość
już wiem!
to było z zastępowaniem żarówki ładowania diod?!(tam jest przemienny pr?d czy jako? co? tak) :shock:

Check Engine POMOCY
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 19, 2006, 22:14:27 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jesli chodzi o kontrolke ladowania to zastepowanie jej jedna dioda LED jest niewskazane bo:

1. kontrolka ta powinna swiecic przy przeplywie pradu w obu kierunkach, a nie tylko w jednym jak LED (mozna wlutowac dwie diody rownolegle w przeciwnych kierunkach przewodzenia)
2. na poczatku kiedy alternator sie nie rozkreci prad plynacy przez zarowke zasila z akumulatora uzwojenie wzbudzenia (blisko 200mA dla zarowki i jedynie 20mA dla LED)
3. inna charakterystyka natezenia strumienia swiatla w funkcji napiecia zasilajacego dla zarowki i LEDa
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)