Autor Wątek: |WIECI MI SIE KONTROLKA ŁADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"  (Przeczytany 2367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

|WIECI MI SIE KONTROLKA ŁADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« dnia: Luty 22, 2006, 19:28:44 pm »

ajk#1212

  • Gość
Mam Poloneza 1.4 (Rover). Po wył?czeniu silnika zapala mi sie kontrolka ładowania, NAWET JAK AKUM JEST NAŁADOWANY. Gdy chce znowu odpalić to czasem zapali, a czasem tylko zażęzi i nic. Jak odpale z kabli to jeżdże aż sie nie zatrzymam i nie wył?cze silnika. W czasie jazdy raczej sie ładuje wiec to chyba nie alternator, a akum tez ma przynajmniej te 11V. Czy może to być wynikiem panuj?cej obecnie dużej wilgoci i robi sie gdzies jakie? zwarcie? POMÓŻCIE !!!

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 22, 2006, 21:19:48 pm »

Chudson

  • Gość
jak to zapala ci sie po WYŁˇCZENIU silnika ?? toć to przecież normalne jest

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2006, 13:20:27 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja tam mialem jak mi sie spalil wirnik w alternatorze, ogolnie caly altek byl popalony

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2006, 13:22:08 pm »

Miłosz

  • Gość
Tak jak Chudson#1423 mówił   to jest normalne przy wył?czoeniu silnika w każdym tak jest

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2006, 14:15:53 pm »

Grzeœek.

  • Gość
Ta lampka pali sie nawet jak wyjme kluczyk i zamkne samochód. Ide, wracam a ona dalej sie pali. Rozmawiałem z mechanikiem powiedział że to szczotki w alternatorze sie skończyły ale jak macie inne pomysły co to może być to prosze piszcie. Dzieki!   :smile:

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2006, 14:34:10 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja obstaje przy swoim

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2006, 15:53:24 pm »

kan

  • Gość
Je?li się pali po wyci?gnięciu kluczyka to masz gdzie? przerwę na masie. Sprawd? masę rozrusznika.

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2006, 16:13:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakies zwarcie masz - albo na wiazce ,albo w alternatorze

11v to akumulator rozladowany
u mnie jak jest 12v to nawet sie lampki nie zapalaja na tablicy
akumulator musi miec min 13.5v zeby spelnial swoja funkcje we wtryskowcu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2006, 17:34:51 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "Grze?ek."
Ta lampka pali sie nawet jak wyjme kluczyk i zamkne samochód. Ide, wracam a ona dalej sie pali. Rozmawiałem z mechanikiem powiedział że to szczotki w alternatorze sie skończyły ale jak macie inne pomysły co to może być to prosze piszcie. Dzieki!   :smile:


uszkodzone diody (lub dioda) mostkow prostowniczych... SPRAWDZONE!
wymienic albo cale mostki albo probowac wymieniac pojedyncze diody...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2006, 14:14:12 pm »

Chudson

  • Gość
jak po wyjeciu kluczyka to raczej napewno diody , brat tak miał.  

Cytuj (zaznaczone)
11v to akumulator rozladowany
u mnie jak jest 12v to nawet sie lampki nie zapalaja na tablicy
akumulator musi miec min 13.5v zeby spelnial swoja funkcje we wtryskowcu


Mój (fakt że ga?nikowy ) odpala jak aku? ma 9V ( sprawdzane miernikiem takim porz?dnym do sprawdzania akumulatorów)

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2006, 14:20:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak ,gaznikowe moga spokojnie dzialac na mniejszych voltach
ale 9v to juz pzesada ,musisz miec jakis specyficzny pad akumulatora ,ze nie trzyma napiecia ,ale ma uciag pradowy na tych 9v
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2006, 22:48:06 pm »

Chudson

  • Gość
nie jest padnięty , poprostu był rozładowany, ale elektryk mówił ,że nawet przy 9v powinien poldek chwile pokręcić.  Tylko w ga?nikowych (zwłaszcza ponocy ) jest ten problem ,że potrzebuj? więcej kręcenia niż wtryskowe

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2006, 01:28:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to mozesz uswiadomic elektryka ,ze na 9v wtryskowy nawet jednego przekaznika nie przelaczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2006, 12:21:39 pm »

ajk#1212

  • Gość
Szczotki sie skończyły w alternatorze i zwarcie było na płytkach w altku, ale już wyleczyłem moj? "rakiete" i znowu smiga jak zły :roll:  
Dziękuje wszystkim za pomoc! Pozdrawiam!

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2006, 20:46:57 pm »

Darek

  • Gość
A ja mam problem troche zwiazany z tematem. Mam Poloneza 1.6 gli. Ostatnio zmierzylem prad pobierany podczas postoju i jest za duzy (ok450mA). Podobno uszkodzily sie diody w alternatorze. Wyjalem go z samochodu i zdjalem obudowe od strony szczotek. Jest tam 6 diod. Wszystkie sprawne (puszczaja prad tylko w jedna strone). Powinno byc podobno 9 diod ale nie moge znalezc pozostalych trzech. Moze ktos mi pomoze?

|WIECI MI SIE KONTROLKA łADOWANIA JAK Jˇ "ZGASIĆ"
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 01, 2006, 23:17:23 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
3 diody wzbudzenia takze tam znajdziesz... sa to 3 male walce, niewprasowane w mostek
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)