Autor Wątek: zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki  (Przeczytany 3726 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« dnia: Luty 25, 2006, 18:50:06 pm »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
WItam opisze swoj problem w miare po kolei jak dochodzilem do uszkodzen i mam nadzieje ze ktos mi pomoze zdiagnozowac co jest grano....

1.auto zaczelo plywac przy jezdzie z predkoscia powyzej 80km/h
2.wiec zmienilismy opony , wywazyli kola i (teraz juz wiem ze podswiadomie) poprawilo sie
3.po tyg dalej byl objaw plywania wiec na stacje diagnostyczna i szukamy luzow - nikt niczego nie wyrkyl
4.to znow do kumpla sprawdzic opony , zaczolem ruszac se kolami i znalazlem loz w lewym kole , luz byla jak ruszalem kolem w poziomie (trzymajac w polowie kola ruszam na prawo lewo)
5,wiec dzis jazda po nowe lozysko i wymiana(to bylo wedug nas przyczyna) , wlasnie poskrecalem i luzy dalej... no to auto na podnosnik (prawe kolo na podlodze , lewe w gorze)
6.zaczynam ruszac i luz jest , skrecam kierownice max w prawo ruszam kolem (caly czas tylko prawe kolo) i jest luz , zaczynam szukac gdzie , jedyne co mi udalo sie zauwazyc to ta pierwsza galka sie rusza , tzn lekko ruszam kolem rusza sie trzpien w galce a reszta ni drgnie) jest to galka zaraz przy kole , ( ale nie wiem czy to luz na galce czy poprostu ona ma tak dzialac) jak mocniej rusze kolem to ruch przenosza nastepne galki i prawe kolo drgnie jak i kierownica.

przekrecam kierownice max w lewo , ruszam kolem (lewym- caly czas tylko ruszam lewym kolem ) i na podniesionym aucie moge kolem ruszac na hohohoh..... :shock:  bez ruchu kierownicy i prawego kola.

ide do kierownicy (sprawdzic luz ):
kierownica skrecona na lewo luz nie wyczuwalny
kierownica skrecona na prawo luz duzy i jak ruszam kierownica to przy przekladni(na 90%) sa jakies stuki (tylko w tym polozeniu )

ufff mam nadzieje ze ktos to przeczyta :) i bedzie jasnosc co sie stalo , serdecznie dizueje za pomoc

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2006, 21:20:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po pierwsze to luz na lozysku sprawdza sie w pione ,a nie w poziomie
w poziomie wyczules luz na "galce" -tak wiec galka ma luz
chwytajac ten przegub "galke" w reke wyczujecz luz - oczywiscie ktos musie ruszak kierownica
w ten sposob sprawdzisz wszystkie galki
piszesz ,ze sprawdzales zawiasy ,mam nadzieje ze na szarpakach to bylo robione ,wiec mozemy wykluczyc luzy na wahaczach

zakladajac ze sa luzy na "galkach" to trzeba to naprawic i zobaczyc co sie bedzie dzialo pozniej
jezeli nigdzie nie ma luzow ,to zostaja jeszcze gumy drazkow reakcyjnych przednich,cisnienie w oponach i geometria zawieszenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2006, 22:15:38 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmmm pływanie auta i do tego boi siękoleinki. luzy na swożniach no i jak sam zdiagnozowałes na koncówkach układu kierowniczego. Powiniene? sie udac na szarpaki wtedy bedzie wiadomo co jeszcze
No to dobra stację diagnostyczna masz. podaj jej adrest to wszystkie zomy bedziemy tam badac skoro nie potrafi? luzów znale?ć
A tak serio jedz naq szarpaki skoro sam nie potrafisz dobrze zdiagnozowac usterki

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2006, 22:22:29 pm »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
no wlasnie na szarpance kazdy momwi ze wsszytsko jesyt ok ...

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2006, 22:25:23 pm »

Godzill

  • Gość
ja popieram wypowiedzi wyzej jak znallazłe? luzy to do wymiany gumy od dr?zków reakcyjnych tez zmień 5zł cie nie zbawi i szybciutko na geometrje  :roll:

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2006, 22:47:53 pm »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
Cytat: "Godzill"
ja popieram wypowiedzi wyzej jak znallazłe? luzy to do wymiany gumy od dr?zków reakcyjnych tez zmień 5zł cie nie zbawi i szybciutko na geometrje  :roll:


te gumy od tych drazkow to tw co z przodu widac ??
bo jak tak to juz je wymenialem :)  , jak galke zmenie to usrawie zbierznosc
a co z ta przekladnia kierownicy i tymi pukami ??

opony sa sprawdzone i ciensie tam nie ma sie gdzie przyczepic.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2006, 23:05:55 pm »

SerU#408

  • Gość
Z Twojego opisu można wywnioskować, ze do wymiany masz:

1. dr?żek ?rodkowy
2. końcówki dr?żków (przynajmniej lew? stronę)
3. swożnie wahaczy (przynajmniej lew? stronę)
4. do tego dojd? pewnie jeszcze tuleje na wahaczach...

krótko mówi?c-zawias do roboty. Aż trudno sobie to wyobrazić, że na szarpakach wszystko jest OK. Sprawd? też czy jest dobrze dokręcony wspornik układu kierowniczego (znajdziesz go w prawym nadoklu) - jak będzie odkręcony też mog? być podobne objawy.

I jescze jedno-luz na kierownicy sprawdza się wył?cznie przy kołach ustawionych na wprost.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2006, 23:20:33 pm »

thomas#1840

  • Gość
dlaczego podnosiles jedn? stronę auta ?
 podno?nik pod belkę  na ?rodek i przód w górę , wtedy możesz badac oba koła , z obu stron gałki i obserwowac mocowanie wahaczy do karoserii  ( tam ruda robi luzy :lol:  ), jak powiedziano wyżej - łożyska góra- dół : końcówki - na boki    .Gumy na dr?żku wymień dla swietego spokoju koszt raptem 5 - 6 zeta +kilkana?cie minut roboty  , sprawdż też dr?żki reakcyjne z przodu ( gumy ) tez się wybijaj? - za cztery na obie strony cos koło 20 zeta  ;)  




go?ciowi z diagnostyki strzel w pysk  :mad:

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2006, 23:28:22 pm »

jankiel

  • Gość
sprawdz czy ci nie pękła podłóznica przy przekladni  kierowniczej podobno lubia tam pekac

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2006, 00:41:13 am »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
Kurde nie wiem sam co o tym myslec , bylem dokladnie w 3 roznych stacjach i nigdzie nie stwierdzil nikt zadnych problemow z zawieszeniem....

na razie wymienie ta galke ( ew  jeszcze drazek srodkowy) i pojade na zbierznosc

teraz takie pytanie jak ustawic odleglosci przy wymianie tych gałek?

p.s
wszystkie podluznice sa ok , mimo ze to auto z 93 to rdza jest tylka na budzie , spod caly jest w stanie bdb :)

p.s2
jak juz pisalem gumy na drazkach reakcyjnych z tulejami wymienione.


Wsumie przyszedl mi do glowy taki plan najutro :)

1. ktos bedzie krecil kiera a ja bede badac zachowanie galki , jesli kolo dopiero drgnie po "straceniu luzu" przez galke to chyba po problemie (pyt czy jak ruszy sie drazek srodkowy to rownoczesnie z nim powinny sie ruszyc koncowki - na chlopski rozum tak :) )

2. unieruchomie galke (skrece ja na sztywno czyms) i jak kolo nie drgnie to chyba mozna wykluczyc zawieszenie(wachacz , swozen itp )

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2006, 02:01:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nic nie musisz unieruchamiac
poprostu chwytasz galke reka i czujesz czy sie rusza,puka wewnatrz - czyli czy ma luz
jak nie ma luzu to wszystko idzie plynnie
ktos ci bedzie machal delikatnie kierownica (krecil w obie strony) i jezeli bedzie luz to napewno poczujesz - chyba ze masz lapy jak brony to mozesz miec problem z czuciem :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2006, 11:15:45 am »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
no jestem po kolejnej sekcji :)
wiec tak krecac kiera itp za cholere nie idzie wyczuc ze z ta galka (koncowka) jest cos nie tak , jedyna mozliwosc to ruszac kolem , trzymajac galke czus te puki,
mocowanie wachaczy , wszystkie innee polaczenia nie wykazuja zadnego luzu.
no zobaczymy jutro wieczorem po zmianie galki :)

mam prosbe jakby mogl ktos napisac mi jak ustawic odleglosc w nowej galce tak aby zbierznosc nie uciepriala za bardzo i mozna blo dojechac do mechnaika (15km)

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2006, 16:07:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wez sobie suwmiarke i ustaw taja sama odleglosc od nakretki rzymskiej do srodka kalki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2006, 17:08:35 pm »

wiciu

  • Gość
odkręcasz ?rubę od gałki, wybijasz gałkę i od tej pory pilnujesz, żeby koło Ci się nie ruszylo
następnie wykręcasz gałkę i wkręcasz now? tak, żeby pasowała, jak stara
w ten sposób za wiele zbieżno?ci nie rozregulujesz

zawiszenie uklad kieorwniczy - diagnoza usterki
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2006, 18:45:04 pm »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
No witam:)
gala wymieniona :) tamta stara boze... miala niezle luzy jak ja wykrecilem to az sie przestraszylem ze to sie jeszcze kupy trzymalo....
nasze kochane stracje diagnostyczne :/ przypierd.. sie do zarowki a wazne zeczy olewaja:/

jednyne co mi sie nie podoba to to ze kolo sie ruszylo...
ale jutro na zbierznosc

pytanko ile taka regulacja moze kosztowac??