Autor Wątek: Malowanie całego poloneza 6-latka  (Przeczytany 6566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 27, 2006, 22:05:36 pm »

SerU#408

  • Gość
Z wyjęciem deski będziesz miał mniej roboty niż z rozbrojeniem wnętrza-to dosłownie kilka ?rub i 5 imbusów. Co do komory silnika, to je?li chcesz to zrobić dobrze, to musisz zdemontować z komory wszystko poza....silnikiem, który sobie ładnie okleisz (z silnika musisz odkręcić pokrywę filtra powietrza i zdemontować przewody od nagrzewnicy-dobrze jest też zdj?ć kolektor wydechowy i dwururkę żeby jej nie zapylić). Jak Ci się uda, to servo z pomp? i przewodami hamulcowymi też okleisz-reszta won (chłodnica, węże, aku, zbiorniki na płyny, regulator napięcia i reszta rzeczy z komory).

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 27, 2006, 22:11:21 pm »

Cycu_E30

  • Gość
SerU#408, wlasnie mam jedno dręcz?ce mnie pytanie a Ty prawdopodobnie bys umiał udzielic mi odpowiedzi  ;) a mianowicice czy zeby wlozyc do Df silnik 2.0 na wtrysku to musze miec te wszystkie komputery, sondy lambda itd co s? np. w GSI :?:

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 28, 2006, 00:23:33 am »

SerU#408

  • Gość
2.0 na wtrysku to wredna maszyna (fatalny i nieregulowalny układ zapłonowy). Żeby go zapakować musisz mieć cał? wi?zkę z komputerem, przepływomierzem, digiplexem (ukł. zapłonowy), podwójnym przeka?nikiem, cewk?, czujnikami i reszt? tego bałaganu.

Inna opcja to klasyczny układ zapłonowy z poloneza (elektronik) i sam układ wtrysku z argenty/132 (komputer+przepływomierz)

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 28, 2006, 20:42:42 pm »

Cycu_E30

  • Gość
czyli wniosek ze lepiej byloby zostac przy ga?nikowcu  ;) , dzieki ze mnie uswiadomiłe?, poniewaz szykuje sie do zakupu kanta  ;) 2.0 juz czeka u kolegi  ;)

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 28, 2006, 22:42:31 pm »

Fistasz

  • Gość
SerU#408 a jaki proponował bys podkład pod lakier i sam lakier?? pytam sie tobie bo wiem ze jestes tu autorytetem w sprawach balcharsko-lakierniczych :D

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 28, 2006, 23:50:57 pm »

SerU#408

  • Gość
Autorytet to przesada ale doradzić mogę ;)

Przede wszystkim lakier akrylowy a nie renowacja. Dobry podkład pod akryl kupisz za 30-40 PLN za puszkę a dwie na try?nięcie fury z zewn?trz wystarcz?. Je?li chodzi o lakiery to jest wiele opcji zależnych od Twojego widzimisię i głęboko?ci kieszeni ;) Najtaniej to lakiery akrylowe-malowanie proste i tanie-sam lakier z utwardzaczem i po robocie (ceny od 50 PLN za litr do...no wła?nie-górna granica to około 350 PLN za litr najwyższej jako?ci lakieru z palety Ferrari.) Dalej mamy metaliki (czyli malowanie najpierw baz?, pó?niej klarem) i tu też jest kilka opcji. Standartowy metalik to od 70 PLN za litr bazy (na furę z zewn?trz+?rodek 3 litry spokojnie starcz?). Je?li chcesz zaszaleć, to możesz zamówić metalk z grubym ziarnem-ceny od 180 PLN za litr. Na bazę metaliczn? musisz nałożyć klar-ceny od 30 PLN za litr (generalnie klaru idzie 2x więcej niż lakieru lub jak chcesz uzyskać duż? głębię lakieru to nawet 3x więcej). Dalej mamy już lakiery perłowe, flip-flop i inne wynalazki których ceny s? kosmiczne. Do tego dochodz? dodatki do lakieru/klaru typu utwardzacz i rozcienczalnik (ceny różne ale raczej niskie lub bardzo niskie). Moja wizja borka to ładny, niespotykany metalik (?liwka metalik b?d? lakier pomarańczowy metalik, taki jakim maluje Ford swój nowy model Focusa ST-poezja) z duż? ilo?ci? klaru, który dodatkowo można wzbogacić o brokat w jakim? odcieniu.

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 28, 2006, 23:59:35 pm »

Fistasz

  • Gość
sliwka metalik ?? to moze byc ciekawe. A czy malowanie metalikiem jest duzo trudniejsze od malowania zwykłym lakierem??

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 29, 2006, 08:47:24 am »

SerU#408

  • Gość
Nie jest dużo trudniejsze-po prostu zaraz po try?nięciu bazy trzeba trysn?ć furę klarem-ot cała filozofia  :mrgreen: Jedna ważna uwaga-metalik nie wybacza złych proporcji lakieru, klaru i podkładu z utwardzaczem-trzeba tego pilnować bo inaczej albo odejdzie klar płatami po jakim? czasie albo zrobi się "wyschnięta pustynia" na lakierze. Akryl jest dużo bardziej tolerancyjny je?li chodzi o proporcje lakier-utwardzacz  8)

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 29, 2006, 13:55:50 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
lakier pomarańczowy metalik, taki jakim maluje Ford swój nowy model Focusa ST-poezja
+ 2 biale pasy przez ?rodek ;)

Malowanie całego poloneza 6-latka
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 29, 2006, 14:07:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
SerU ma rację, ja ostatnio zapłaciłem za 2 litry akryla (kod LY3D) + utwardzacz + rozcieńczalnik i przesyłka 164 PLN.

Dla porównania w Kołobrzegu najtańszy akryl za litr (bez utwardzacza i rozcieńczalnika) ok 140 - 150 zł. Po prostu szczyt skompstwa :x

Renowacyjn? także radzę omijać szerokim łukiem - syf :mad:

Pozdr
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja