FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Listopad 09, 2011, 20:54:38 pm
-
Mam pytanie odnośnie tłumików środkowych do caro .
Chociaż było podobnych tematów ze sto.W tej chwili mam porobione tak:kolektor gsi dalej pierwszy tłumik z caro dalej rura i ostatni nówka z borewicza,efekt prawie jak w jelczu na wyższych obrotach . W związku z tym chce wspawać z powrotem środkowy tłumik z caro albo poszukać od boraksa.Tylko nie wiem z którym środkowym będzie lepszy efekt-ten groch żeby kurna wydobyć <mysli>
-
Chociaż było podobnych tematów ze sto
nie ze sto, ale jest jeden dobry temat o wydechach do OHV, wystarczy przeczytać.
poszukać od boraksa
od czego proszę ??????
Efektu "gwizdu" nie osiągniesz, chyba że zdobędziesz wydech z lat osiemdziesiątych lub wcześniej.
ALE TO WSZYSTKO JUZ BYŁO.
-
a też mnie zastanawia który srodkowy lepszy, mam od akwary i od caro, który lepiej zamontować do roverka?
-
Kłania się budowa wydechów w polonezie....
W modelach przed caro (nie ważne czy DF czy PN) środkowy tłumik jest komorowy. od wejścia caro środkowy tłumik jest przelotowy a komorowy przeniesiony został na koniec układu wydechowego...
-
Efektu "gwizdu" nie osiągniesz,
Można dokładniejsze info o tym efekcie?
-
Dlaczego nie osiągnie gwizdu? Udało mi się zdobyć tłumik do mojego akwarium cały i szczerze mówiąc to ten efekt jest trochę wyżej niż na silniku 1500 (na 1.5 był przy 2,5k rpm a u mnie przy około 3k), co lepsze efekt ten był też w momencie gdy tłumik przegnił między końcowym a środkowym (tylko dużoo głośniej) więc może zależy on od środkowego?
-
Można dokładniejsze info o tym efekcie?
tzw "groch w tłumiku" czyli takie podbicie tonu bardzo przyjemne dla ucha w DF i polonezach na gaźniku, efekt ten znikł jakoś zaraz po przejściówce.
-
wydaje mi się, że trzeba zmienić rurę kolektor-tłumik, zamiast tej dwururki ze złaczem elastycznym i pozbyć się pierwszego tłumika. Lecz wtedy jest troszeczkę głośniej.
-
Żeby był "groch" w wydechu, trzeba od żeliwniaka cały wydech dać z przejściówki, akwarium albo borewicza, wedle uznania.
-
Najważniejszy dla tego efektu jest brak pierwszego tłumika- on skutecznie wycisza pierdzenie, prawdopodobnie też długa dwururka ze starych układów. Przetestowane na DF- bez tłumika pierdział jak głupi, z tłumikiem caro efektu nie udało się wywołać w żaden sposób. A najlepsze że rovero polonez pozbawiony tłumika w przedniej części (tymczasówka taka) też zaczął wydawać zbliżone odgłosy :d
-
teoretycy z bożej łaski kjm... <ściana>
gwizd zależy tylko od końcowego tłumika, testowane w różnych konfiguracjach w 125p.
1. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, oba tłumiki z brodnicy, brak gwizdu.
2. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik brodnica, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
3. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik rzemo, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
4. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik rzemiosło, zamiast II kawałek rury, brak gwizdu.
5. silnik 115c z kolektorem od gsi i rzeźbioną rurą środkową fiatowską, I tłumik rzemo, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
6. silnik 115c z kolektorem od gsi i rzeźbioną rurą środkową fiatowską, I tłumik brodnica, II kawałek rury,gwizdu brak
-
znaczy że o to Wam chodzi?
http://imageshack.us/clip/my-videos/844/pscv.mp4/
-
Ano oto chodzi prawie <lol>. Będe kombinował z tymi tłumikami jak tylko poskładam bude. Bo teraz szykuje poldżera do malowania-czarny mat bedzie ]:->Wielkie dzieki wszystkim za szczere chęci.
-
Jak już zrobisz ten czarny mat to daj jakieś fotki jak to bedzie wyglądać :d
-
Ok -zrobi <spoko>sie
-
Ok -zrobi <spoko>sie
-
A ja nie o gwizdaniu bo to osobna bajka tylko pierdzeniu w okolicach 2krpm pod obciążeniem- podźwięku znanym z silników polonezowskich. Groch w wydechu itp jak to niektórzy mówią na to. A zupełnie teoretycznie miałem w polonezie i fiatach tyle wydumek wydechu że chyba mogę przytoczyć jakieś obserwacje...