Autor Wątek: Tłumiki srodkowe caro VS mr  (Przeczytany 5929 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Tłumiki srodkowe caro VS mr
« dnia: Listopad 09, 2011, 20:54:38 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Mam pytanie odnośnie tłumików środkowych do caro .
Chociaż było podobnych tematów ze sto.W tej chwili mam porobione tak:kolektor gsi dalej pierwszy tłumik z caro dalej rura i ostatni nówka z borewicza,efekt prawie jak w jelczu na wyższych obrotach . W związku z tym chce wspawać  z powrotem środkowy tłumik z caro albo poszukać od boraksa.Tylko nie wiem z którym środkowym będzie lepszy efekt-ten groch żeby kurna wydobyć <mysli>

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2011, 21:49:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chociaż było podobnych tematów ze sto

nie ze sto, ale jest jeden dobry temat o wydechach do OHV, wystarczy przeczytać.

poszukać od boraksa

od czego proszę ??????

Efektu "gwizdu" nie osiągniesz, chyba że zdobędziesz wydech z lat osiemdziesiątych lub wcześniej.
ALE TO WSZYSTKO JUZ BYŁO.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2011, 21:52:40 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
a też mnie zastanawia który srodkowy lepszy, mam od akwary i od caro, który lepiej zamontować do roverka?
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2011, 09:15:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kłania się budowa wydechów w polonezie....
W modelach przed caro (nie ważne czy DF czy PN) środkowy tłumik jest komorowy. od wejścia caro środkowy tłumik jest przelotowy a komorowy przeniesiony został na koniec układu wydechowego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2011, 13:49:17 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Efektu "gwizdu" nie osiągniesz,

Można dokładniejsze info o tym efekcie?

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2011, 17:23:16 pm »

Larry075

  • Gość
Dlaczego nie osiągnie gwizdu? Udało mi się zdobyć tłumik do mojego akwarium cały i szczerze mówiąc to ten efekt jest trochę wyżej niż na silniku 1500 (na 1.5 był przy 2,5k rpm a u mnie przy około 3k), co lepsze efekt ten był też w momencie gdy tłumik przegnił między końcowym a środkowym (tylko dużoo głośniej) więc może zależy on od środkowego?

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2011, 17:24:54 pm »

Larry075

  • Gość
Można dokładniejsze info o tym efekcie?
tzw "groch w tłumiku" czyli takie podbicie tonu bardzo przyjemne dla ucha w DF i polonezach na gaźniku, efekt ten znikł jakoś zaraz po przejściówce.

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2011, 17:29:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wydaje mi się, że trzeba zmienić rurę kolektor-tłumik, zamiast tej dwururki ze złaczem elastycznym i pozbyć się pierwszego tłumika. Lecz wtedy jest troszeczkę głośniej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2011, 17:36:02 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Żeby był "groch" w wydechu, trzeba od żeliwniaka cały wydech dać z przejściówki, akwarium albo borewicza, wedle uznania.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2011, 17:59:33 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Najważniejszy dla tego efektu jest brak pierwszego tłumika- on skutecznie wycisza pierdzenie, prawdopodobnie też długa dwururka ze starych układów. Przetestowane na DF- bez tłumika pierdział jak głupi, z tłumikiem caro efektu nie udało się wywołać w żaden sposób. A najlepsze że rovero polonez pozbawiony tłumika w przedniej części (tymczasówka taka) też zaczął wydawać zbliżone odgłosy :d
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2011, 18:23:42 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
teoretycy z bożej łaski kjm...  <ściana>

gwizd zależy tylko od końcowego tłumika, testowane w różnych konfiguracjach w 125p.
1. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, oba tłumiki z brodnicy, brak gwizdu.
2. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik brodnica, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
3. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik rzemo, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
4. silnik 115c, standardowy wydech fiatowski, I tłumik rzemiosło, zamiast II kawałek rury, brak gwizdu.
5. silnik 115c z kolektorem od gsi i rzeźbioną rurą środkową fiatowską, I tłumik rzemo, II rzemo z lat 80-tych, jest gwizd.
6. silnik 115c z kolektorem od gsi i rzeźbioną rurą środkową fiatowską, I tłumik brodnica, II kawałek rury,gwizdu brak
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 11, 2011, 19:42:30 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 11, 2011, 20:17:11 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ano  oto chodzi prawie  <lol>. Będe kombinował z tymi tłumikami jak tylko poskładam bude. Bo teraz szykuje poldżera do malowania-czarny mat bedzie ]:->Wielkie dzieki wszystkim za szczere chęci.

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 11, 2011, 20:29:04 pm »

Offline Michał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 716
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6, LEXUS IS
Jak już zrobisz ten czarny mat to daj jakieś fotki jak to bedzie wyglądać  :d

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 11, 2011, 20:45:53 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ok -zrobi  <spoko>sie

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 11, 2011, 20:46:33 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ok -zrobi  <spoko>sie

Odp: Tłumiki srodkowe caro VS mr
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 11, 2011, 22:37:07 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
A ja nie o gwizdaniu bo to osobna bajka tylko pierdzeniu w okolicach 2krpm pod obciążeniem- podźwięku znanym z silników polonezowskich. Groch w wydechu itp jak to niektórzy mówią na to. A zupełnie teoretycznie miałem w polonezie i fiatach tyle wydumek wydechu że chyba mogę przytoczyć jakieś obserwacje...
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003