FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Duch_Dziadka w Marzec 29, 2008, 17:37:12 pm

Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Duch_Dziadka w Marzec 29, 2008, 17:37:12 pm
Dziś przy okazji zabaw pod podwoziem auta postanowiliśmy zaeksperymentować. Dużo jest pisane o tym że zamiast kata tłumik z GLE itp... ale mało jest dowodów co tak na prawdę poprawia osiągi a co szkodzi. Za pomocą G-techa i 2 stoperów mierzyliśmy czasy do 100km/h.
AUTO: Polonez Caro 1.6GLI Abimex 1995r. jeszcze całkowita seria lecz w super kondycji.
OBLATYWACZ: Ja  :D
PALIWO: Benzynka
Czasy podaję uśrednione z mocnym wskazaniem na G-techa:

Seryjny układ wydechowy, wraz z katalizatorem:
16,5s/100km/h

Seryjny układ lecz zamiast katalizatora, puzon z GLE
15,7/100

Pierwszy puzon GLE, przedostatni seria, ostatni "Mugen"
15,0/100 (!!!!!!!!!!!!!!!)

Brak przedniego tłumika, brak przedostatniego tłumika, ostatni "Mugen"
18,5/100 (!!!)

Seryjny układ wydechowy, lecz zamiast katalizatora wspawana rurka:
16,3/100

Jak widać najlepsze efekty daje konfiguracja pierwszego tłumika z GLE (zamiast katalizatora), drugi tłumik seryjny a ostatrni przelotowy. To na prawdę czuć. Najgorsze z najgorszych to "BMW dres style" czyli wypatroszyc cały wydech a wstawić z tyłu "Remusa"  8)  :lol:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: marcij w Marzec 29, 2008, 18:54:45 pm
Ja wprawdzie nie mirzylem , ale bylem zdziwiony jaka jest roznica pomiedzy dziurawym(na wyjsciu z tlumika), a szeczelnym srodkowym tlumikiem. Bo jest odczuwalna, zwlaszcza na wyzszych obrotach , na korzysc szczelnego oczywiscie. Caly uklad seryjny z katem.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Marzec 29, 2008, 20:00:02 pm
zawsze uważałem że z fabrycznego asortymentu najlepszym systemem jest pucha GLE przedostatni z Caro i ostatni z Borka przelotowy  tylko wtedy obrywamy po uszach  :wink:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Marzec 30, 2008, 00:06:48 am
A u mnie w poldofordzie różnica w ostatnim tłumiku jest masakryczna. Na borkowym buczał przeraźliwie i trasa 300km była na prawdę męcząca. Jak założyłem końcowy od Caro to zrobiło się ciszej i silnik zacząłem w koncu słyszeć z przodu a nie z tyłu
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 30, 2008, 01:37:58 am
Cytat: "Łukasz#842"
Dobrze panie KGB między komorówką a przelotowym nie ma żadnej różnicy w głośności przepraszam za wszystkie pomówienia a tak naprawdę wyje@$# mam na to co o mnie myślisz wielki znawco  :wink:

jest roznica ,bo jest inny dzwiek ,ale w glosnosci to juz nie takie proste ,bo trzeba by porownac dwa swieze uklady i dwa juz zjezdzone
moja przelotowka to juz wlasciwie komorowka sie zrobila i akurat to jest plus tego tlumika ,ze nie czyc zbytnio roznicy
duza roznica byla jak zalozylem dwa przednie nowe tlumiki i wlasnie stary ostatni przelotowy
przez miesiac bylo bardzo cicho ,ale pozniej widac wydmuchal sie pierwszy ,albo dwa pierwsze tlumiki
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 30, 2008, 05:22:20 am
Cytat: "Mariusz#1926"
ja twierdze że najmniejszej wartości nie można odrzucić jeśli chodzi o czas bowiem to ona jest najlepszym rezultatem, czyli można śmiało stwierdzić skoro abimex zejdzie na końcowym przelocie o 1.5 sek to GSI powinno dorównać roverkowi

Nie do konca -zauwaz ze odrzucasz wyniki SKRAJNE czyli najlepszy i najgorszy- bo one róznia sie najbardziej od reszty i falszuja pomiar. Zaleznosc jest prosta- im wiecej pomiarów tym srednia bardziej odzwierciedla prawde  :)  Z pomiarów wynika wyraznie ze wywalenie katalizatora daje sporo w starszych silnikach- wbrew temu co sie wszedzie "oficjalnie" pisze. Widac tez ze rozprezenie wydechu poprawia głównie walory akustyczne i samopoczucie kierowcy a nie osiagi samochodu. Mnie ciekawi inna rzecz- jak srednica ukladu wydechowego wplywa na osiagi tzn silnik ten sam, tlumiki te same, zmieniamy tylko srednice rur(wejscia do tlumików tez). Teoretycznie mniejsza srednica zwieksza moment a wieksza moc.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 30, 2008, 11:23:08 am
Cytat: "Elwood#1887"
Teoretycznie mniejsza srednica zwieksza moment a wieksza moc.


to nie tylko teoria, ale także praktyka. Im większa średnica rur, tym mniejsze ciśnienie w układzie. Co jak napisałeś daję większą moc (w pewnym stopniu) i przenosi moment do góry lub nieco go uszczupla. I na tym właśnie pic polega, sztuką jest dobranie/obliczenie wydechu i wykonanie go pod konkretną specyfikację silnika.

Pamiętam wątek na www.sierrafan.pl na temat średnic rur układu wydechowego, i z tego co pamiętam, to właśnie jest tak jak napisałem powyżej :wink:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: maras w Marzec 30, 2008, 14:12:50 pm
Konfigurację przelot pierwszy zamiast kata, drugi seria i trzeci przelot stosowałem równiez w roverku, tylko, ze stopniowo. Wydawało mi się, ze wielkiej roznicy nie było, ale jak się przejechałem roverem ze seryjnym wydechem, wtedy stwierdziłem, że jest ogromna. Co do głośności zgodzę si KGB, raczej nie jest głośniej, natomiast dźwięk ma inną barwę, którą uwielbiam :mrgreen:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 30, 2008, 20:52:10 pm
dynamika gazów to bardzo skomplikowana sprawa. w cylindrze występują zjawiska z pozoru dziwne i niezrozumiałe. zjawisko to nazywa się " bezwładnością gazu ". otóż, w silniku to zjawisko znajduje zastosowanie. tłok ruszając z DMP ( dolny martwy punkt ) nabiera prędkości przez 90 stopni, w tym czasie nadaje spalinom dużą prędkość. po minięciu 90 stopnia zaczyna zwalniać aż do całkowitego zatrzymania w GMP ( górny martwy punkt ), natomiast spaliny, dzięki swej bezwładności podążają w stronę zaworu wydechowego z prędkością jaką tłok nadał im, zanim zaczął zwalniać. w chwili kiedy tłok zaczyna zwalniać w cylindrze powstaje podciśnienie, zaczyna otwierać się zawór ssący i mimo, że tłok porusza się w stronę GMP, do cylindra zaczyna być zasysana świeża mieszanka. spaliny znajdujące cylindrze wysysane są dzięki bezwładności tej części spalin która już znalazła się w układzie wydechowym. dlatego, odczuwamy pozytywną zmiane ( zwiększenie elastyczności silnika ) po wymianie żeliwnego kolektora wydechowego na rurkowy GSI. jego kanały mają mniejszą średnicę a więc spaliny nabierają większej prędkości opuszczając cylinder, wymaga to większej energii przy wydechu ale rekompensowane jest lepszym napełnieniem cylindra świeżą mieszanką. więcej mieszanki daje większą moc.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Marzec 30, 2008, 22:23:08 pm
wrb, zjawiska falowe, dobrze znane elektronikom w dziedzinie wysokiej częstotliwości. Dlatego jak jest kiepski kabel antenowy widać w telewizorze ducha. Po prostu na załamaniach i uszkodzeniach kabla sygnał cofa się, potem odbija się na następnym uszkodzeniu i wraca opóźniony. Dobra koniec OT.

Zauważyłem że furki japońskie z reguły mają węższe końcówki wydechów. Czy jest to spowodowane mniejszą średnicą całego wydechu, po to żeby silniki lepiej się kręciły?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 31, 2008, 01:22:24 am
Cytat: "wrb"
po wymianie żeliwnego kolektora wydechowego na rurkowy GSI. jego kanały mają mniejszą średnicę a więc spaliny nabierają większej prędkości opuszczając cylinder.

czy ty napewno miales obe te kolektory w reku ?
bo moja suwmiarka "mowila" wyraznie ,ze srednica kanalu rurowca jest wieksza niz w zeliwniaku
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 31, 2008, 01:39:11 am
KGB, zmień suwmiarke.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 31, 2008, 04:23:05 am
suwmiarka jest dobra,
nie wiem na jakiej podstawie piszesz o rozmiarach kolektorow ,ale napewno nie na podstawie pomiarow
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 31, 2008, 06:44:53 am
KGB. ja, tamten post przekopiowałem w całości z FSO AK, umieszczony jest w temacie który ma 2482 wyświetlenia i nikt się nie przyczepił, że to nie prawda. sądzisz, że tam się nie znają na tym?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 31, 2008, 11:41:57 am
Cytat: "wrb"
KGB. ja, tamten post przekopiowałem w całości z FSO AK, umieszczony jest w temacie który ma 2482 wyświetlenia i nikt się nie przyczepił, że to nie prawda. sądzisz, że tam się nie znają na tym?

skoro go przekopiowales to ... tak ,sadze ,ze sie nie znaja
zaluje w takim razie ,ze nie zrobilem zdjec kolektorom ,ale zeliwniak lezy w garazu wiec zrobie zdjecia ,rowniez uszczelek pod kolektor

swoja droga to dziwny jestes - na sile bronisz kwestii ,ktorej sam nawet nie sprawdziles  :roll:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 31, 2008, 14:10:27 pm
Cytat: "KGB"
na sile bronisz kwestii ,ktorej sam nawet nie sprawdziles  

A nie pomyślałes że to mogą być jego słowa  :P

A coby nie było OT. To mam teraz:
-kolektor rurowy 4w1
- wydech z rury 55mm do podpory wału dalej 50mm (śr. zew.)
- 2 tłumiki przelotowe (w miejscach oryginalnych w borewiczu) o przelocie 50mm (śr. zew.) i pojemności trochę większej jak końcowy borkowy.


Jak myślicie dużo na tym straci taki roverek. Co do aspektu audio to jest ciszej niż myślałem i dobrze. Część kolegów z sekcji mazowieckiej może się wypowiedzieć.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Pudzian#1942 w Kwiecień 04, 2008, 13:51:05 pm
No to ładne cudawianki sie dzieją... hehe nie no zartuje, ale chodzi mi po głowie przelotowiec cały ale z tego co wyczytałem to nie warto bedzie... Tak więc wychodze z pytaniem to najlepiej jakiej średnicy kupic rure do wydechu?? Czy lepiej zostac przy serii tylko ze wrzucić tłumniki z caro i z bolka??
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: binek w Kwiecień 18, 2008, 03:10:28 am
jaki puzon :shock: ktos niech mi pokaze to ew. na allegro :twisted:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 18, 2008, 11:10:35 am
Cytat: "Pudzian_Puławy"
No to ładne cudawianki sie dzieją... hehe nie no zartuje, ale chodzi mi po głowie przelotowiec cały ale z tego co wyczytałem to nie warto bedzie... Tak więc wychodze z pytaniem to najlepiej jakiej średnicy kupic rure do wydechu?? Czy lepiej zostac przy serii tylko ze wrzucić tłumniki z caro i z bolka??


przecież masz już podany w temacie przepis na wydech w ohv :!:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: bodzio82 w Kwiecień 18, 2008, 17:30:17 pm
A ja mam tak: pierwszego brak(rura) srodkowego brak ( rura )a na koncu  WEGA SPORT :mrgreen: i co do moich odczuc w jezdzie to z miejsca slabiej ale od wyzszych obrotow idzie mocnym ogniem no i te strzaly z wydechu :mrgreen: ale chyba najlepiej wlasnie jak pierwsze puszki oryginal bez kata, koncowy jakis sporcik ale chyba najlepiej dedykowany do poldka
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: mlody_18_ w Kwiecień 20, 2008, 12:33:08 pm
wyciac katalizator i jakies paprawki przy filtrze lecz nie koniecznie
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Kwiecień 20, 2008, 13:28:12 pm
Cytat: "mlody_18_"
jakies paprawki przy filtrze lecz nie koniecznie

mógłbyś napisać jakieś szczegóły, w jakim kierunku miałyby iść poprawki przy filtrze? Jakie są konieczne a jakie - jak piszesz niekonieczne?

 :lol:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: mlody_18_ w Kwiecień 20, 2008, 16:23:13 pm
niektorzy wycinaja poprostu obudowe od filtra heh glupie ale ponoc pomaga tak slyszalem od kilku osob
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Kwiecień 20, 2008, 21:21:15 pm
ja się spotkałem z opinią (nie jeden raz), że takie wycinanie puchy filtra przynosi efekt negatywny bo silnik zasysa gorące powietrze z pod maski, w końcu wydechu niedaleko.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 20, 2008, 22:18:34 pm
taaak

zasada jest prosta jak sie daje więcej powietrza to i trzeba dać więcej paliwa jedno tylko nie daje efektu. oczywiście gdy auto jest na wtrysku to sonda lambda i komp troche podciągnie mieszanke. ale takie rzeczy to się robi dla dopieszczeia poważniejszego tuningu, a nie jako głowne modyfikacje
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: binek w Kwiecień 30, 2008, 11:48:39 am
powiedzcie mi mam GLE i nie ma katalizatora jest tlumik i czy dobrym pomyslem jest wsadzic strumienice oraz koncowy typu mugen czy to uwolni troche spaliny i da mu jakis dzwiek?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Kwiecień 30, 2008, 21:30:49 pm
cześć a ja mam zagwozdkę, otóż mam k 16 w trucku i mam pomysl zrobić wydech od nowa. Kat pójdzie chyba w diably gdyż brzęczy i coś w nim lata, ale za katem jest zajeje długa rura aż do mostu przed którym jest jakiś tłumik , obejście mostu i końcowy tłumik truckowy.
Kto mi powie jak obliczyć długość rur, średnicę, i jaki wpływ ich długość ma ruch falowy spalin. Zaznaczam że nie zależy mi na pomruku chałasie wyciu itp tylko na w miarę ciszy podczas jazdy.
mam zamiar wykożystać tłumiki rovera 1.6 lub 1.8.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 30, 2008, 21:52:16 pm
jeżeli chodzi o obliczanie wydechu, to warto zajrzeć na stronkę Pana Grabowskiego, gdzie jest teoria i wzory do obliczania pojemności i parametrów układów wydechowych.

Wart też zajrzeć na stronkę Fiat&Furious, gdzie kilka razy w artykułach poruszano temat obliczania i budowania układów wydechowych od podstaw :wink:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Kwito w Kwiecień 30, 2008, 23:23:05 pm
szczerze? w gsi odetkałem wydech (kat i koncowy nap rzelot) i nie odczułem praktycznie zadnej różnicy,moze i była ale nie odczułem,w wiekszym silniku za to odczułem po wymianie koncowego na przelot,poprawił sie dół i góra.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Konrad w Maj 10, 2008, 23:52:38 pm
Zamierzam założyć do swojego abimexa tłumik pierwszy z GLE i kolektor wydechowy z GSi... Jak wygląda potem sprawa przeglądu? Bez katalizatora przejdzie przegląd?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 11, 2008, 00:07:08 am
To zależy jak robisz przegląd. :wink:

[ Dodano: 2008-05-11, 00:08 ]
To zależy jak robisz przegląd. :wink:

Jeżeli full legal to nie powinien przejść takiego przeglądu. Chyba, że nie masz wpisu w dowodzie KAT.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 11, 2008, 00:13:14 am
wlasciwie to diagnosta nie zaglada pod spod ,wiec nawet nie zauwazy
a w razie czego to zapytany o tlumik zamiast kata ,zawsze mozesz odpowiedziec ,ze to wersja bez sondy i kata - kto teraz pamieta kiedy wychodzily abimexy z katem i bez
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Konrad w Maj 11, 2008, 00:53:32 am
utek, sprawdziłem, nie mam takiego wpisu... KGB, a jak włożę tłumik z GLE zamiast katalizatora, to muszę coś robić z sondą lambda? próbowałem się zagłębić w książkę obsługi ale średnio mi to rozjaśnia : / ... może Wy potraficie to lepiej wytłumaczyć, ja skumałem tyle, że to mierzy tlen w spalinach i oddziałuje na mieszankę?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 11, 2008, 01:00:01 am
sonde zostaw tak jak jest - nic z nia nie musisz robic ,sonda sama sobie poradzi
nie ma dla niej znaczenia czy za nia montujesz katalizator ,tlumik ,czy kawal rury
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bajo w Maj 12, 2008, 18:09:44 pm
Witam serdecznie... Mam pytanie.. Co bedzie jezeli w poldku 92 1.5 GLe na gazniku wurzuce wszystkie tłumniki a z koncowego zrobie sportowy tj rozetne go wyrzuce z niego wszystko i zaspwam migomatem. Taki wiejski tuuning. Jak wszystko sie bd zachowywyało.. Lub zamierzam zrobic tak samo tylko zostawil tlumik przedostatni.. Co wy na to ??
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Maj 12, 2008, 18:16:49 pm
Cytat: "Bajo"
Taki wiejski tuuning
sam sobie odpowiedziales...
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bajo w Maj 12, 2008, 18:22:00 pm
NOm ale robil ktos tak ? Jak wogole sie auto zachowuje glosno chodzi ? Chodzi mi wlasnie o to zeby sobie boruczal :) Bo jak wiadomo z poloneza nie zrobi mercedesa :(
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Maj 12, 2008, 18:59:27 pm
Jeździ gorzej, pali więcej, ryczy że aż wstyd takim szajsem jeździć ... Krótko ujmując, boruczy sobie na całego ...
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Maj 12, 2008, 19:19:07 pm
zrób a sie przekonasz, tutaj raczej nikt takich rzeczy nie robił
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bajo w Maj 12, 2008, 20:00:18 pm
heh widze ze nie polecacie takich rzeczy robic.. A co sadzicie aby usunac przedni tłumik zostawic przedostatni i ostatni ?? Czy moze wogole najlepiej jest miec wszystkie seryjne i np koncowy sportowy ?? Nie znam sie wiec pytam a kto pyta to nie bladzi...

[ Dodano: 12 Maj 2008 20:00 ]
heh widze ze nie polecacie takich rzeczy robic.. A co sadzicie aby usunac przedni tłumik zostawic przedostatni i ostatni ?? Czy moze wogole najlepiej jest miec wszystkie seryjne i np koncowy sportowy ?? Nie znam sie wiec pytam a kto pyta to nie bladzi...

P.S:
Z Tym wiekszym spalaniem to mówisz powaznie ?? Z jakiego powodu pali wiecej ??
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Maj 12, 2008, 20:11:10 pm
Nieodpowiednie warunki pracy silnika spowodowane m.in. wycięciem pierwszego tłumika - w tym miejscu musi znajdować się komora rozprężna ... Generalnie najlepsze pod względem osiągów zestawienie to kolektor GSI, pierwszy tłumik GLE (lub też zamiast katalizatora), drugi seryjny (chyba że chcemy żeby auto ryczało jak zarzynana krowa - nie, to wcale nie brzmi jak rasowy silnik), trzeci przelotowy z Borewicza/SLE. Wszystkie są odpowiednio policzone i znajdują się we właściwych miejscach.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 12, 2008, 20:15:10 pm
Bajo, proszę przejżyj ten wątek od początku, to się dowiesz że pierwszy tłumik lepiej żeby został a z tyłu możesz założyc dwa przelotowe.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bajo w Maj 13, 2008, 08:12:56 am
Dzieki wielkie chlopaki.. :) Zrezygnowałem z takiego tuningu.. Zrobie jak mówicie :)
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: tracer w Maj 15, 2008, 09:30:20 am
Tylko zrob to na oryginalnych tłumikach. Bo jak kupisz rzemiosło, to będzie głośny i brzydko pierdział. Do tego wytrzymają Ci może jeden sezon takie tłumiki.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Maj 16, 2008, 15:00:44 pm
a czy wydech poprowadzony w poprzek samochodu ma jakiś ujemny wpływ na przepływ spalin. Chodzi mi o to, że w poldroverze przez to, że wydech idzie po stronie kierowcy i przechodzi pod wałem na drugą stronę to rura ta wisi dość nisko. a co by było jakby zakręcić wydech przy zejściu z kolektora pod skrzynię i wyjść w standardowym miejscu po prawej stronie.
Pod skrzynią jest jeszcze trochę miejsca wiec jeśli dobrze to wygiąć nie będzie nisko wisiało. Interesuje mnie tylko wpływ takiego podwójnego zagięcie wydechu pod kątem 90 stopni.
Co o tym myślicie?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 16, 2008, 20:25:55 pm
im więcej zakrętów, tym bardziej ostrych tym gorzej. chyba oczywiste.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Grzechu025 w Maj 24, 2008, 11:05:01 am
A co myślicie o przekrojeniu ost. tłumika w caro i wyjecie środka i dalej zespawać ??  ja tak zrobiłem wspawałem końcówkę od opla i ładnie mruczy fakt przy większych prędkościach buczy ale trochę bardziej zrywny jest
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Maj 24, 2008, 12:50:36 pm
Tak z pewnością jest bardziej zrywny... Jak zyskałeś na tej operacji 1 (słownie JEDEN) KM to już dużo, a to wartość niezauważalna.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Maj 24, 2008, 14:47:32 pm
Grzechu025, czy Ty czytales ten watek wogole,bylo to opisnae pare postow wyzej :!:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Dimmu_ w Maj 24, 2008, 16:16:54 pm
Cytat: "Grakoz"
a co by było jakby zakręcić wydech przy zejściu z kolektora pod skrzynię i wyjść w standardowym miejscu po prawej stronie.
Pod skrzynią jest jeszcze trochę miejsca wiec jeśli dobrze to wygiąć nie będzie nisko wisiało.


Bocian zrobił coś takiego, było o tym na forum, foty też są.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 24, 2008, 20:50:41 pm
Aktualnie mojemu dohowi próbują pomagać przy wydechach dwa tłumiki.
Cały układ przedstawia się następująco:
Kolektor wydechowy z 132, przespawana dwururka na koncu z kryzą (pozwalającą na zamontowanie seryjnego układu z Caro), za dwururką jest przelotowy pierwszy tłumik z seryjnego 1.6 gle ohv, następnie długa rura do mostu, później kolanko nad mostem i tłumik z df/pn borewicz (końcowy).

Potrenuję trochę na takim układzie, z czasem może wsadzę w układ przleotowy tłumik środkowy z caro (przelotowy) - zobaczymy czy będą efekty.

Jest głośny, bangla sobie elegancko, przy wyższych obrotach pogwizduje.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 27, 2008, 17:16:54 pm
kup sobie nowy stoper :) i nowy licznik
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Czerwiec 27, 2008, 18:00:01 pm
ohv 13.5 sek !! toż to istna rakieta ludzie po co montujecie 2.0 jak ohvka was objedzie ;) a tak na serio to drechotłumiki nie dają nic poza wiejskim rykiem
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: martyman w Czerwiec 27, 2008, 21:25:25 pm
Żeby nie być gołosłownym spróbuję w weekend nakręcić filmik ukazujący przyspieszenie mojego egzemplarza. Tylko drogi muszą trochę obeschnąć. Z tymi drechotłumikami to pewnie macie rację, gówno dają :) Tak naprawdę to nie mam pojęcia jaki mam ten końcowy tłumik, czasami mnie wkurza, bo jest tak wielki, że przy ostrzejszych skrętach  w prawo obija mi się o podwozie i będę musiał nagiąć rurę, żeby to wyeliminować.

[ Dodano: 27 Cze 2008 21:30 ]
A tak apropos optymalnego przyspieszania polonezem: przy jakich obrotach powinno się zmienić bieg na wyższy? Ja przy pełnym przyspieszeniu kręcę do zółtego pola (2 bieg do 90 km/h). Odnoszę wrażenie, że od 85 do 90 przyspiesza lepiej na drugim niż na trzecim biegu. Ale nigdy tego nie sprawdziłem dokładnie, więc może się mylę.. Jakie są wasze doświadczenia?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 27, 2008, 22:40:20 pm
Cytat: "martyman"
Żeby nie być gołosłownym spróbuję w weekend nakręcić filmik ukazujący przyspieszenie mojego egzemplarza.
Nadal ślepo wierzysz w prawdziwość wskazań prędkościomierza ?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 27, 2008, 22:43:00 pm
Cytat: "WKLIW"
ohv 13.5 sek !! toż to istna rakieta ludzie po co montujecie 2.0 jak ohvka was objedzie
do 100 Km/h moze mnie objechac.... :)  Potem  sprawdzimy przyspieszenie od 100 do 150 i czesc zrozumie po co montuje sie 2.0  :wink: Ale jak czytam ze 1.5/1.6 po wymianie tlumików dysponuje osiagami 2.0 to tylko pogratulowac dobrego silnika  :lol:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: martyman w Czerwiec 27, 2008, 22:55:04 pm
A jakie jest przyspieszenie poloneza z silnikiem 2.0 dp 100 km/h? Co prawda to prawda, mój 1.6 do setki ładnie ciągnie, ale później to już słabiutko. Do 120 jeszcze jest przyzwoicie, ale potem wskazówka praktycznie stoi w miejscu :) Udało mi się rozpędzić do 155 km/h, a potem od razu musiałem zwolnić z podowu kończącej się drogi. Muszę się kiedyś przejechać na obwodnicę radzymińską i sprawdzić jego maksimum, bo czuję, że pojedzie szybciej :)
Wy mnie nie wkurzajcie z tym prędkościomierzem :D Wierzę, że prawidłowo wskazuje prędkość. Nie mam żadnego sprzętu do mierzenia prędkości i przyspieszenia poza prędkościomierzem i stoperem, więc muszę mu wierzyć "na słowo" ;)
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 27, 2008, 23:00:29 pm
Cytat: "martyman"
A jakie jest przyspieszenie poloneza z silnikiem 2.0 dp 100 km/h?
Okolo 11-13 sekund a predkosc maksymalna 175-200. Ustaw sie z czyms co ma podobne przyspieszenie np Astra 1.6  i wtedy bedziesz wiedzial co i jak :)  A licznik najlepiej sprawdzic z drugim nowym autem ewentualnie z nawigacja bo polegajac na "duzym wciskaniu w fotel podczas przyspieszania" mozna sie mocno zdziwic startujac np z punto 1,2
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Czerwiec 27, 2008, 23:08:34 pm
co do wskazań przędkościomierza to ja byłem na milion procent przekonany że mój kłamie ile tylko moze, most zmieniony z 4,1 na 3,9 koła 195/55/15 a ślimak w skrzyni oryginał, no i zapinam nawigacje żeby porównać i..... oczom nie uwierzyłem  na liczniku 100km/h a navi wskazuje 101km/h :D  czyli jak było wszystko fabryczne to kłamał a teraz przypadkiem mu się udało. Wiec tak jak pisałem wcześniej nie wierze że OHV ma te 13,5
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: martyman w Czerwiec 27, 2008, 23:25:07 pm
Szczerze mówiąc to nie wiem, czy w wydechu znajdują się jedyne modyfikacje. Głębiej nie zaglądałem :) Aha, zapomniałem o jednej rzeczy. Jak kupiłem tego sprzęta, to po jakimś czasie na przednim tłumiku pojawiła się dziura. Więc kupiłem nowy i wstawiłem. Ten stary jak sobie teraz przypominam, to było coś na kształt strumienicy, ale na tamtym czy na tym nowym osiagi są identyczne, więc może ta strumienica jakaś badziewna była, albo tak naprawdę nic one nie dają :) Po wyrzuceniu tej niby strumienicy i wstawieniu tłumika zauwazyłem tylko to, że silnik od tamtej pory pracuje na wyższych temperaturach. Zawsze ma średnio ok. 5 stopni więcej niż wtedy. Będę musiał sprawdzić z innym samochodem mój prędkościomierz.

[ Dodano: 29 Cze 2008 10:58 ]
Podaję link do filmiku z przyspieszeniem mojego poloneza: http://marcinos.republika.pl/Wideo006.avi
Szczerze mówiąc bez rewelacji mi wyszło to przyspieszanie, bo nie umiem szybko zmieniać biegu z 2 na 3 :) Poza tym straciłem trochę na utracie przyczepności: koła sobie poskakały po asfalcie. I na dwójce też niepotrzebnie zerwałem przyczepność ;) Tutaj wychodzi ~14 sekund. Wynik 13.5 nie jest powtarzalny, udaje mi się go osiągnąć tylko przy perfekcyjnej zmianie biegów. Poza tym nie umiem optymalnie ruszać :oops:
Za to wczoraj przejechałem się na obwodnicę radzymińską i z kumplem na pokładzie osiągnąłem prędkość 162 km/h :D Przy 160 wrzuciłem piąty bieg, spodziewałem się, że zwolni, a przyspieszył o 2 km/h. I kto wie, czy nie osiągnąłbym większej prędkości, gdyby nie jakiś Golf 3, przed którym musiałem zwolnić. Przed nim wszyscy z dużym wyprzedzeniem zjeżdżali na prawy pas, a ten mi przeszkodził :( Z prawej strony nie mogłem go wyprzedzić.
A teraz hit miesiąca: wyjechaliśmy z radzymina do słupna, tam wjazd na obwodnicę i dojechaliśmy do końca drogi expressowej (ok. 8 km) w tym czasie prawie cały czas gaz do dechy. Potem powrót i druga próba bicia rekordu, ale w tą stronę był zbyt duży ruch i nie udało mi się przekroczyć 155. Dalej zjazd z obwodnicy i powrót do radzymina. Na odcinku ~30 km średnie spalanie wyniosło prawie 30 litrów gazu na 100 km :)

[ Dodano: 30 Cze 2008 16:53 ]
Tak wygląda wylot końcowego tłumika. Jak cyknę jakieś zbliżenia to wam pokażę.
(http://marcinos.republika.pl/t.jpg)
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 09, 2008, 22:32:32 pm
mój wydech ;)
(http://img243.imageshack.us/img243/3520/20080704286if0.th.jpg) (http://img243.imageshack.us/my.php?image=20080704286if0.jpg) (http://img149.imageshack.us/img149/1650/20080704287ga8.th.jpg) (http://img149.imageshack.us/my.php?image=20080704287ga8.jpg) (http://img228.imageshack.us/img228/5342/20080704288ts7.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=20080704288ts7.jpg) (http://img149.imageshack.us/img149/2486/20080704289dj3.th.jpg) (http://img149.imageshack.us/my.php?image=20080704289dj3.jpg)  

i na aucie: (http://img228.imageshack.us/img228/8075/20080705292qf4.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=20080705292qf4.jpg)
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 09, 2008, 23:13:44 pm
Fajny szkoda tylko że taki "cienki". Do 2.0 te średnice rurek wg mnie są ma małe.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 09, 2008, 23:26:56 pm
Zapomniałem dopisać, że wydech oparty na tłumikach przelotowych renomowanej firmy Edex :P :D

Bocian, no fi 50 we wnętrz może być ciekawe - ale z kilku przyczyn na razie jest jak jest.
Jest i tak o niebo lepiej jak przy serii wydechu z caro.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Lipiec 10, 2008, 22:16:37 pm
E tam gadacie przy seryjnej jednostce 2.0 myślę że go nie przymula, najwyżej na koniec Borkowy tłumik i można hulać  :wink:
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: sova w Sierpień 24, 2010, 10:59:59 am
mysle teraz nad wydechem do roverka, i myśle że najrozsądniej bedzie zastąpic katalizator fabrycznym tłumikiem rovera (czy to taki? http://allegro.pl/item1200757859_tlumik_pierwszy_polonez_1_4_rover.html ) a moze lepiej poprostu wytłuc wnętrze katalizatora i zostawić puszke?
potem  dac rurę słusznej średnicy zamiast zwężki i  II tłumika i zakończyć całość czymś basowym, niekoniecznie mugenem.
być moze do tego kolektor rurowy  bym zażucił sobie.
dobrze kombinuję?
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: OLO w Sierpień 24, 2010, 15:25:24 pm
Jak masz całego kata to nie tłucz. Roverowski ma niezły przelot. Natomiat ten tłumik - owszem jest przelotowy, ale średnicę wewn przelotu ma mniejszą o prawie 1cm. Więc nie wiem czy warto...
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: sova w Sierpień 25, 2010, 00:09:52 am
kat caly ale chyba przytkany mocno juz jest
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2010, 08:13:31 am
Cytat: "OLO"
ten tłumik - owszem jest przelotowy, ale średnicę wewn przelotu ma mniejszą o prawie 1cm.
O ile faktycznie jest dedykowany do rovera to nie powinien. Mniejszy przelot ma pierwszy tłumik z GLE ale on nie powinen pasować do rovera choćby ze względu na flansze mocujące i wielkość uszczelek.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 25, 2010, 09:25:16 am
Jak nie powinien. Przecież rura radykalnie się zwęża przed podejściem do pierwszego tłumika.
Puścić wydech w prawo, centymetrem zmierzyć po jakiej długości wypada katalizator i albo go tam zamontować albo coś innego, a potem dobrać tłumiki przelotowe które by pasowały ze średnicą przelotu i dały się upchać we w miarę odpowiednich miejscach. I tak będzie z tym dużo spawania, dedykacją producenta bym się nie przejmował.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 25, 2010, 13:13:34 pm
Cytat: "BXMaster"
Przecież rura radykalnie się zwęża przed podejściem do pierwszego tłumika.
Czysta ekonomia ze strony FSO. dzięki takiemu zabiegowi środkowy i końcowy tłumik jest jednakowy dla wszsytkich modeli silnikowych.
Wg mnie sporą porażką jest też łacznik elastyczny przed katalizatorem w roverku. Jego średnica jest mniejsza o dobre 5mm od rury przed i za nim. Van stwierdził poprawę pracy silnika po wspawaniu łącznika o większej średnicy.
Tytuł: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 27, 2010, 13:31:54 pm
Największą porażką jest to że puścili go pod podłużnicami. Przecież ta rura i tak jest inna niż w pozostałych modelach i skręca ostro w lewo przy silniku jakby nie mogła ostro w prawo. Nie wiem o czym myśleli w FSO kiedy to projektowali.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 28, 2011, 23:32:17 pm
Odgrzewam trupka,żeby dać cały wdech od tłumika przedniego GLE do końca od borka czyli rura i tłumik ostatni czy będzie dużo rezzania z mocowaniami i czy nie będzie to zagłośne bo będzie tylko na dwóch przelotach ;D
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Marzec 27, 2011, 20:34:52 pm
Witam .Mam w swoim polodolocie kolektor GSI pierwszy seria drugi  wycięty ostatni caro seria nawet fajnie jest i nie zagłośno-tak sobie burczy.A jakby tak zamiast tego ostatniego z caro zamontować ten z borka albo sportowy uniwersalny z allegro jakiś .Cenowo podobnie około 50 PLN
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 29, 2011, 01:16:15 am
A ja mam w Atu + z silnikiem rovera brak mocy. Zastanawiam się czy powodem może być wydech. Mam tak - brak kata tylko rura, potem cieńsza rura (może za cienka), środkowy i ostatni tłumik wyglądają na normalne jak w serii. Co Wy na to?
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 29, 2011, 18:32:41 pm
A ja na to żebyś sprawdził filtr powietrza i paliwa, pracę wtryskiwaczy, przepustnicy (max. otwarcie) i ciśnienie na listwie wtryskowej.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 30, 2011, 10:23:47 am
Ale na LPG też mocy nie ma, chyba że mam usterkę w obydwu układach zasilania. Jednak regulacja gazu nie poprawia osiągów, chyba że reduktor mało wydajny. Dolot sprawdzony, jedynie przepustnica mnie zastanawia - ma być otwarta dokładnie w 100%? U mnie trochę jej brakuje, może spiłować ogranicznik?
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 01, 2011, 21:51:12 pm
Ja mam nic nie piłowane, jedynie brak tłumika szmerów ssania przed filtrem powietrza i brak wkładu katalizatora ale za to nigdy nie zmieniany filtr paliwa, pompę paliwa co wyje cholernie głośno i uszczelniacze zaworowe do wymiany, na przepustnicy syf jak cholera. Mimo to na mokrym jedzie pod górę bokiem na trzecim biegu, zbiera się doskonale. U ciebie obstawiam że winny jest brak komory rozprężającej w miejscu katalizatora albo zatkanie wydechu czymś w dalszej części.

Seria wydech Rovera zaczyna się 50 mm, później jest redukcja na 40mm do tłumików OHV.

A most jaki masz, 4.3 czy zmieniany? Jeśli masz LPG II gen i most 3.9 to samochód ma prawo nie iść.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 01, 2011, 23:34:46 pm
Właśnie może być coś nie tak z tym wydechem, nie mam kata tylko rurę...
Most mam chyba nie zmieniany, na 5 biegu mam mniej więcej 90 przy 3 tys. i 120 przy 4 tys. LPG przerobiłem (niby na razie) na I generację.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 02, 2011, 08:08:03 am
Most mam chyba nie zmieniany, na 5 biegu mam mniej więcej 90 przy 3 tys. i 120 przy 4 tys.
Jeśli sprawdzałeś z navi, to jest OK-znaczy most seria.
 do sprawdzenia jest jeszcze dolne (małe) kółko rozrządu i napięcie paska. Mały luz ma ogramyny wpływ na pracę silnika.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 02, 2011, 10:44:52 am
Prędkość sprawdzana z nawigacją, ale co ciekawe licznik pokrywa się z nawigacją, a nawet czasem navi pokazuje ciut więcej (1 km). Opony standard 185/70 R13.

To małe kółko może się "przestawić"? Nie wiem, ale rozrząd był zmieniany przy okazji HGF-u, mechanik coś tam mówił o sprawdzaniu luzu. I co - jest tak samo przed robotą jak i po - w sensie mocy...
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 02, 2011, 14:07:56 pm
No to na twoim miejscu bym wsadził coś w miejsce kata.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: addy w Kwiecień 02, 2011, 23:53:23 pm
pompę paliwa co wyje cholernie głośno
moja pompa też strasznie wyje, czasem aż mnie to irytuje.
Czego moge sie po niej spodziewać? Że padnie w najbliższym czasie? Czy sobie po prostu tak będzie wyła i nie ma ryzyka, że ją strace w najmniej oczekiwanym momencie?
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 30, 2011, 14:43:42 pm
Jakiś czas wytrzyma ale w końcu padnie jeśli uszkodzona
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: DF w Październik 03, 2011, 11:21:03 am
To może tutaj będzie pasowało to pytanie...

Mianowicie ostatnio pozbawiłem mojego trucka LB układu wydechowego (jak zresztą wszystkich innych części) i składa się on z dłuuuugiej dwururki, która przechodzi w jedną za pomocą dziwnej trójkątnej puszki (rozprężnej ?) a potem jedna dłuuuuga rura i na końcu dwa tłumiki (nie wiem jakiego rodzaju)
I zanim to wyrzucę na złom interesuje mnie czy nadaje się to do zastosowania w zwykłym CARO ?
Oczywiście po modyfikacji kształtu i długości rury środkowej.
Układ ten moim zdaniem nie był wcale głośniejszy niż osobowego (ale może tylko mi się zdaje) a zamiast 3 ma dwa tłumiki nie licząc tego łączenia dwururki z rurą...
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 04, 2011, 10:14:44 am
W trucku był stary układ z poloneza do roku 91 lub 93 (nie pamiętam) lub z 125p z silnikiem poloneza-czyli zwykła dwururka, łacząca się w jedną rurę pod nogami pasażera, długa rura, tłumik srodkowy komorowy (taki sam) oraz końcowy, który rożni się tylko zakrzywionym wylotem.
Taki układ wydechowy, po wymianie rury łączącej tłumik z dwururką na taką z osobówki pasuje w 100% (może być jedynie problem z wieszakami)
Jeśli do wydechu starego typu dołoży się jeszcze tłumik pierwszy z gle/i (za dwururką) to wtedy jest bardzo cicho.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 03, 2011, 23:15:54 pm
a czy to prawda ze wydech przy silnikach z turbo powinien byc jak najbardziej odetkany..? tzn najlepiej jakby nic niebylo za turbiną..?  teraz mam wydech skladajacy sie z rury i ostatniego tlumika niby sport do caro.. a jak jzdzilem z niczym tzn za turbina niebylo nicprzykrecone wydawalo mi sie ze jzdzil duuuuzo lepiej.. silnik 2.0 dohc dmuchniety 0,4bara
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 16, 2011, 13:37:32 pm
Silniki z turbo mają wydech od 2" w górę i zazwyczaj przelotowy. Ten sportowy tłumik od poloneza to nie dość że pewnie komorowy to jeszcze ma średnicę rury na wejściu z 48mm (po zewnątrz). Zapodaj prostą rurę 2,5" po całości pod podłogą, przy moście pierwszy tłumik od poldorovera (średnica rury 55mm) a na końcu jakiś przelotowy (ja np mam środkowy z opla vectra A 2,0 - rura 50mm wygląda jak końcowy z DFa tylko większe średnice i długość)

2" to jest zalecane do wolnossącego 2,0 więc przy turbo dobrze byłoby dać więcej...
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 28, 2011, 22:43:53 pm
Panowie, takie pytanko: czy dziurawy wydech może zwiększyć spalanie?
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 29, 2011, 01:54:13 am
Panowie, takie pytanko: czy dziurawy wydech może zwiększyć spalanie?
jezeli bedzie dziurawy przed sonda lambda to tak ,ale za sonda to jzu bez roznicy
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 29, 2011, 20:33:43 pm
Cholera, czyli problem wysokiego spalania leży gdzie indziej...
Dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: utek w Listopad 29, 2011, 21:19:40 pm
Oczywiście ze dziurawy wydech spowoduje wyższe spalanie i mniejszą moc. Ale nie będą to zawsze wielkie wartości, zależy też jak bardzo jest dziurawy ten wydech.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 30, 2011, 23:24:26 pm
Hmm,coś mi zaczyna świtać. Czy padnięta sonda lambda mogła by spowodować uszkodzenie katalizatora (ostatnio zaczął jarmolić jakby gruzu do niego nasypać).
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 01, 2011, 01:19:07 am
jak by byla uwalona to bedzie bogato dawac wtrysk,
a wtedy w koncu zapcha sie katalizator sadza,
ale szybciej by sie uwalil od biednej mieszanki z wypadajacymi zaplonami,
ale rozkruszyc to go nie powinno ,predzej mogles gdzies uderzyc
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Grudzień 01, 2011, 14:34:21 pm
jak by byla uwalona to bedzie bogato dawac wtrysk
I zacząłby palić  jak głupi. Chyba ją sprawdzę.

Sprawdziłem ją multimetrem i co wynikło (sonda boshowska, 4-pinowa):
-na wolnych skacze pomiędzy 0,1 a 0,8V (rzadko pokazuje 0,5V)
-przy 2000 RPM jak wyżej
- przy całkowitym otwarciu przepustnicy i natychmiastowym odjęciu gazu najpierw 0,8 do 0V
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 03, 2012, 13:59:22 pm
2" to jest zalecane do wolnossącego 2,0 więc przy turbo dobrze byłoby dać więcej...

i ulepilem tlumik do swojego... calosc jest z rury 6cm. bez zadnego tlumika. jedynie na koncu w celu redukcji halasu rozszezylem o kilka cm rure na dlugosci okolo 15cm. po czym przy samym koncu jest spowrotem"normalna" nie jest jakos przerazająco glosno.. - sama turbina wycisza sporo- praktycznie na wolnych tylko jest nieco glosniej.
po wymienie ukladu wydechwego auto troche odzylo..
(http://images44.fotosik.pl/365/eaf086d7b479d24agen.jpg)
(http://images43.fotosik.pl/1502/cbe99ee3ab6b2dd9gen.jpg)
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Październik 02, 2016, 20:22:54 pm
Odkopuje.

Szykuje mi się poprawka wydechu w GSI. Założenie jest takie że raczej ma "drzeć ryja" ale nie do przesady.

Początkowo zostaje standard czyli katalizator (z zawartością czyli nie wystukany) potem.... no właśnie: co dalej. Kat zostaje napewno, bo jest sprawny, nie zatkany i nie brzęczy :D

Myślałem o pełnym przelocie czyli o wyrzuceniu końcowego tłumika komorowego i zastąpieniu go przelotowym albo kawałkiem rurki.

Zestaw: kat+srodkowy normalny+końcowy z dużego fiata to dla mnie sporo za cicho.
 
1 kat+srodkowy+ zamiast końcowego jeszcze jeden taki sam jak końcowy (obrocić go o 90* i bedzie pasował, zmieści się)
2 kat+srodkowy+ kawał rury zamiast końcowego. Tu się obawiam że może być odrobinę za głośno.
3 kat+zamiast środkowego kawałek rurki+na koniec przelotowy końcowy z fiata
4 inne propozycje?

wiem że wydech to temat rzeka i o tym można wałkować w nieskończoność. Minimalne pogorszenie osiągów w porówniau do oryginalnego wydechu jestem w stanie zaakceptować.

Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 02, 2016, 20:54:16 pm
Powstawiaj większe rurki za tłumiki. Zacznij od sprawdzenia jaka jest głośność za końcowy.
Tytuł: Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 02, 2016, 23:24:14 pm
miałem tak, kolektor gsi, 1 tłumok caro, 2 tłumok caro, zamiast 3 rura. wielkiej różnicy względem serii nie było. zrobiło się odrobinę głośniej, ale nie męcząco.