Autor Wątek: Wpływ tłumików na osiągi auta.  (Przeczytany 41925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 09, 2008, 22:32:32 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
mój wydech ;)
 

i na aucie:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 09, 2008, 23:13:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fajny szkoda tylko że taki "cienki". Do 2.0 te średnice rurek wg mnie są ma małe.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 09, 2008, 23:26:56 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Zapomniałem dopisać, że wydech oparty na tłumikach przelotowych renomowanej firmy Edex :P :D

Bocian, no fi 50 we wnętrz może być ciekawe - ale z kilku przyczyn na razie jest jak jest.
Jest i tak o niebo lepiej jak przy serii wydechu z caro.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 10, 2008, 22:16:37 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
E tam gadacie przy seryjnej jednostce 2.0 myślę że go nie przymula, najwyżej na koniec Borkowy tłumik i można hulać  :wink:

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 24, 2010, 10:59:59 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
mysle teraz nad wydechem do roverka, i myśle że najrozsądniej bedzie zastąpic katalizator fabrycznym tłumikiem rovera (czy to taki? http://allegro.pl/item1200757859_tlumik_pierwszy_polonez_1_4_rover.html ) a moze lepiej poprostu wytłuc wnętrze katalizatora i zostawić puszke?
potem  dac rurę słusznej średnicy zamiast zwężki i  II tłumika i zakończyć całość czymś basowym, niekoniecznie mugenem.
być moze do tego kolektor rurowy  bym zażucił sobie.
dobrze kombinuję?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 24, 2010, 15:25:24 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Jak masz całego kata to nie tłucz. Roverowski ma niezły przelot. Natomiat ten tłumik - owszem jest przelotowy, ale średnicę wewn przelotu ma mniejszą o prawie 1cm. Więc nie wiem czy warto...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 25, 2010, 00:09:52 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
kat caly ale chyba przytkany mocno juz jest
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 25, 2010, 08:13:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO"
ten tłumik - owszem jest przelotowy, ale średnicę wewn przelotu ma mniejszą o prawie 1cm.
O ile faktycznie jest dedykowany do rovera to nie powinien. Mniejszy przelot ma pierwszy tłumik z GLE ale on nie powinen pasować do rovera choćby ze względu na flansze mocujące i wielkość uszczelek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 25, 2010, 09:25:16 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak nie powinien. Przecież rura radykalnie się zwęża przed podejściem do pierwszego tłumika.
Puścić wydech w prawo, centymetrem zmierzyć po jakiej długości wypada katalizator i albo go tam zamontować albo coś innego, a potem dobrać tłumiki przelotowe które by pasowały ze średnicą przelotu i dały się upchać we w miarę odpowiednich miejscach. I tak będzie z tym dużo spawania, dedykacją producenta bym się nie przejmował.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 25, 2010, 13:13:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "BXMaster"
Przecież rura radykalnie się zwęża przed podejściem do pierwszego tłumika.
Czysta ekonomia ze strony FSO. dzięki takiemu zabiegowi środkowy i końcowy tłumik jest jednakowy dla wszsytkich modeli silnikowych.
Wg mnie sporą porażką jest też łacznik elastyczny przed katalizatorem w roverku. Jego średnica jest mniejsza o dobre 5mm od rury przed i za nim. Van stwierdził poprawę pracy silnika po wspawaniu łącznika o większej średnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:31:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Największą porażką jest to że puścili go pod podłużnicami. Przecież ta rura i tak jest inna niż w pozostałych modelach i skręca ostro w lewo przy silniku jakby nie mogła ostro w prawo. Nie wiem o czym myśleli w FSO kiedy to projektowali.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 28, 2011, 23:32:17 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Odgrzewam trupka,żeby dać cały wdech od tłumika przedniego GLE do końca od borka czyli rura i tłumik ostatni czy będzie dużo rezzania z mocowaniami i czy nie będzie to zagłośne bo będzie tylko na dwóch przelotach ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2011, 23:33:21 pm wysłana przez Bogdan611 »
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 27, 2011, 20:34:52 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Witam .Mam w swoim polodolocie kolektor GSI pierwszy seria drugi  wycięty ostatni caro seria nawet fajnie jest i nie zagłośno-tak sobie burczy.A jakby tak zamiast tego ostatniego z caro zamontować ten z borka albo sportowy uniwersalny z allegro jakiś .Cenowo podobnie około 50 PLN

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 29, 2011, 01:16:15 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
A ja mam w Atu + z silnikiem rovera brak mocy. Zastanawiam się czy powodem może być wydech. Mam tak - brak kata tylko rura, potem cieńsza rura (może za cienka), środkowy i ostatni tłumik wyglądają na normalne jak w serii. Co Wy na to?

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 29, 2011, 18:32:41 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A ja na to żebyś sprawdził filtr powietrza i paliwa, pracę wtryskiwaczy, przepustnicy (max. otwarcie) i ciśnienie na listwie wtryskowej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2011, 18:33:06 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 30, 2011, 10:23:47 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Ale na LPG też mocy nie ma, chyba że mam usterkę w obydwu układach zasilania. Jednak regulacja gazu nie poprawia osiągów, chyba że reduktor mało wydajny. Dolot sprawdzony, jedynie przepustnica mnie zastanawia - ma być otwarta dokładnie w 100%? U mnie trochę jej brakuje, może spiłować ogranicznik?

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 01, 2011, 21:51:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam nic nie piłowane, jedynie brak tłumika szmerów ssania przed filtrem powietrza i brak wkładu katalizatora ale za to nigdy nie zmieniany filtr paliwa, pompę paliwa co wyje cholernie głośno i uszczelniacze zaworowe do wymiany, na przepustnicy syf jak cholera. Mimo to na mokrym jedzie pod górę bokiem na trzecim biegu, zbiera się doskonale. U ciebie obstawiam że winny jest brak komory rozprężającej w miejscu katalizatora albo zatkanie wydechu czymś w dalszej części.

Seria wydech Rovera zaczyna się 50 mm, później jest redukcja na 40mm do tłumików OHV.

A most jaki masz, 4.3 czy zmieniany? Jeśli masz LPG II gen i most 3.9 to samochód ma prawo nie iść.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2011, 21:54:00 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 01, 2011, 23:34:46 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie może być coś nie tak z tym wydechem, nie mam kata tylko rurę...
Most mam chyba nie zmieniany, na 5 biegu mam mniej więcej 90 przy 3 tys. i 120 przy 4 tys. LPG przerobiłem (niby na razie) na I generację.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 02, 2011, 08:08:03 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Most mam chyba nie zmieniany, na 5 biegu mam mniej więcej 90 przy 3 tys. i 120 przy 4 tys.
Jeśli sprawdzałeś z navi, to jest OK-znaczy most seria.
 do sprawdzenia jest jeszcze dolne (małe) kółko rozrządu i napięcie paska. Mały luz ma ogramyny wpływ na pracę silnika.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 02, 2011, 10:44:52 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Prędkość sprawdzana z nawigacją, ale co ciekawe licznik pokrywa się z nawigacją, a nawet czasem navi pokazuje ciut więcej (1 km). Opony standard 185/70 R13.

To małe kółko może się "przestawić"? Nie wiem, ale rozrząd był zmieniany przy okazji HGF-u, mechanik coś tam mówił o sprawdzaniu luzu. I co - jest tak samo przed robotą jak i po - w sensie mocy...