Dziś przy okazji zabaw pod podwoziem auta postanowiliśmy zaeksperymentować. Dużo jest pisane o tym że zamiast kata tłumik z GLE itp... ale mało jest dowodów co tak na prawdę poprawia osiągi a co szkodzi. Za pomocą G-techa i 2 stoperów mierzyliśmy czasy do 100km/h.
AUTO: Polonez Caro 1.6GLI Abimex 1995r. jeszcze całkowita seria lecz w super kondycji.
OBLATYWACZ: Ja :D
PALIWO: Benzynka
Czasy podaję uśrednione z mocnym wskazaniem na G-techa:
Seryjny układ wydechowy, wraz z katalizatorem:
16,5s/100km/h
Seryjny układ lecz zamiast katalizatora, puzon z GLE
15,7/100
Pierwszy puzon GLE, przedostatni seria, ostatni "Mugen"
15,0/100 (
!!!!!!!!!!!!!)
Brak przedniego tłumika, brak przedostatniego tłumika, ostatni "Mugen"
18,5/100 (
!)
Seryjny układ wydechowy, lecz zamiast katalizatora wspawana rurka:
16,3/100
Jak widać najlepsze efekty daje konfiguracja pierwszego tłumika z GLE (zamiast katalizatora), drugi tłumik seryjny a ostatrni przelotowy. To na prawdę czuć. Najgorsze z najgorszych to "BMW dres style" czyli wypatroszyc cały wydech a wstawić z tyłu "Remusa" 8) :lol: