Autor Wątek: Wpływ tłumików na osiągi auta.  (Przeczytany 41917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 12, 2008, 20:11:10 pm »

alex1916

  • Gość
Nieodpowiednie warunki pracy silnika spowodowane m.in. wycięciem pierwszego tłumika - w tym miejscu musi znajdować się komora rozprężna ... Generalnie najlepsze pod względem osiągów zestawienie to kolektor GSI, pierwszy tłumik GLE (lub też zamiast katalizatora), drugi seryjny (chyba że chcemy żeby auto ryczało jak zarzynana krowa - nie, to wcale nie brzmi jak rasowy silnik), trzeci przelotowy z Borewicza/SLE. Wszystkie są odpowiednio policzone i znajdują się we właściwych miejscach.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 12, 2008, 20:15:10 pm »

e_gregor

  • Gość
Bajo, proszę przejżyj ten wątek od początku, to się dowiesz że pierwszy tłumik lepiej żeby został a z tyłu możesz założyc dwa przelotowe.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 13, 2008, 08:12:56 am »

Bajo

  • Gość
Dzieki wielkie chlopaki.. :) Zrezygnowałem z takiego tuningu.. Zrobie jak mówicie :)

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 15, 2008, 09:30:20 am »

tracer

  • Gość
Tylko zrob to na oryginalnych tłumikach. Bo jak kupisz rzemiosło, to będzie głośny i brzydko pierdział. Do tego wytrzymają Ci może jeden sezon takie tłumiki.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 16, 2008, 15:00:44 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
a czy wydech poprowadzony w poprzek samochodu ma jakiś ujemny wpływ na przepływ spalin. Chodzi mi o to, że w poldroverze przez to, że wydech idzie po stronie kierowcy i przechodzi pod wałem na drugą stronę to rura ta wisi dość nisko. a co by było jakby zakręcić wydech przy zejściu z kolektora pod skrzynię i wyjść w standardowym miejscu po prawej stronie.
Pod skrzynią jest jeszcze trochę miejsca wiec jeśli dobrze to wygiąć nie będzie nisko wisiało. Interesuje mnie tylko wpływ takiego podwójnego zagięcie wydechu pod kątem 90 stopni.
Co o tym myślicie?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 16, 2008, 20:25:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
im więcej zakrętów, tym bardziej ostrych tym gorzej. chyba oczywiste.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 24, 2008, 11:05:01 am »

Grzechu025

  • Gość
A co myślicie o przekrojeniu ost. tłumika w caro i wyjecie środka i dalej zespawać ??  ja tak zrobiłem wspawałem końcówkę od opla i ładnie mruczy fakt przy większych prędkościach buczy ale trochę bardziej zrywny jest

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 24, 2008, 12:50:36 pm »

alex1916

  • Gość
Tak z pewnością jest bardziej zrywny... Jak zyskałeś na tej operacji 1 (słownie JEDEN) KM to już dużo, a to wartość niezauważalna.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 24, 2008, 14:47:32 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Grzechu025, czy Ty czytales ten watek wogole,bylo to opisnae pare postow wyzej :!:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 24, 2008, 16:16:54 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "Grakoz"
a co by było jakby zakręcić wydech przy zejściu z kolektora pod skrzynię i wyjść w standardowym miejscu po prawej stronie.
Pod skrzynią jest jeszcze trochę miejsca wiec jeśli dobrze to wygiąć nie będzie nisko wisiało.


Bocian zrobił coś takiego, było o tym na forum, foty też są.

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 24, 2008, 20:50:41 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Aktualnie mojemu dohowi próbują pomagać przy wydechach dwa tłumiki.
Cały układ przedstawia się następująco:
Kolektor wydechowy z 132, przespawana dwururka na koncu z kryzą (pozwalającą na zamontowanie seryjnego układu z Caro), za dwururką jest przelotowy pierwszy tłumik z seryjnego 1.6 gle ohv, następnie długa rura do mostu, później kolanko nad mostem i tłumik z df/pn borewicz (końcowy).

Potrenuję trochę na takim układzie, z czasem może wsadzę w układ przleotowy tłumik środkowy z caro (przelotowy) - zobaczymy czy będą efekty.

Jest głośny, bangla sobie elegancko, przy wyższych obrotach pogwizduje.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 27, 2008, 17:16:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
kup sobie nowy stoper :) i nowy licznik

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 27, 2008, 18:00:01 pm »

WKLIW

  • Gość
ohv 13.5 sek !! toż to istna rakieta ludzie po co montujecie 2.0 jak ohvka was objedzie ;) a tak na serio to drechotłumiki nie dają nic poza wiejskim rykiem

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 27, 2008, 21:25:25 pm »

martyman

  • Gość
Żeby nie być gołosłownym spróbuję w weekend nakręcić filmik ukazujący przyspieszenie mojego egzemplarza. Tylko drogi muszą trochę obeschnąć. Z tymi drechotłumikami to pewnie macie rację, gówno dają :) Tak naprawdę to nie mam pojęcia jaki mam ten końcowy tłumik, czasami mnie wkurza, bo jest tak wielki, że przy ostrzejszych skrętach  w prawo obija mi się o podwozie i będę musiał nagiąć rurę, żeby to wyeliminować.

[ Dodano: 27 Cze 2008 21:30 ]
A tak apropos optymalnego przyspieszania polonezem: przy jakich obrotach powinno się zmienić bieg na wyższy? Ja przy pełnym przyspieszeniu kręcę do zółtego pola (2 bieg do 90 km/h). Odnoszę wrażenie, że od 85 do 90 przyspiesza lepiej na drugim niż na trzecim biegu. Ale nigdy tego nie sprawdziłem dokładnie, więc może się mylę.. Jakie są wasze doświadczenia?

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:40:20 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "martyman"
Żeby nie być gołosłownym spróbuję w weekend nakręcić filmik ukazujący przyspieszenie mojego egzemplarza.
Nadal ślepo wierzysz w prawdziwość wskazań prędkościomierza ?

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:43:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "WKLIW"
ohv 13.5 sek !! toż to istna rakieta ludzie po co montujecie 2.0 jak ohvka was objedzie
do 100 Km/h moze mnie objechac.... :)  Potem  sprawdzimy przyspieszenie od 100 do 150 i czesc zrozumie po co montuje sie 2.0  :wink: Ale jak czytam ze 1.5/1.6 po wymianie tlumików dysponuje osiagami 2.0 to tylko pogratulowac dobrego silnika  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:55:04 pm »

martyman

  • Gość
A jakie jest przyspieszenie poloneza z silnikiem 2.0 dp 100 km/h? Co prawda to prawda, mój 1.6 do setki ładnie ciągnie, ale później to już słabiutko. Do 120 jeszcze jest przyzwoicie, ale potem wskazówka praktycznie stoi w miejscu :) Udało mi się rozpędzić do 155 km/h, a potem od razu musiałem zwolnić z podowu kończącej się drogi. Muszę się kiedyś przejechać na obwodnicę radzymińską i sprawdzić jego maksimum, bo czuję, że pojedzie szybciej :)
Wy mnie nie wkurzajcie z tym prędkościomierzem :D Wierzę, że prawidłowo wskazuje prędkość. Nie mam żadnego sprzętu do mierzenia prędkości i przyspieszenia poza prędkościomierzem i stoperem, więc muszę mu wierzyć "na słowo" ;)

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:00:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "martyman"
A jakie jest przyspieszenie poloneza z silnikiem 2.0 dp 100 km/h?
Okolo 11-13 sekund a predkosc maksymalna 175-200. Ustaw sie z czyms co ma podobne przyspieszenie np Astra 1.6  i wtedy bedziesz wiedzial co i jak :)  A licznik najlepiej sprawdzic z drugim nowym autem ewentualnie z nawigacja bo polegajac na "duzym wciskaniu w fotel podczas przyspieszania" mozna sie mocno zdziwic startujac np z punto 1,2
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:08:34 pm »

WKLIW

  • Gość
co do wskazań przędkościomierza to ja byłem na milion procent przekonany że mój kłamie ile tylko moze, most zmieniony z 4,1 na 3,9 koła 195/55/15 a ślimak w skrzyni oryginał, no i zapinam nawigacje żeby porównać i..... oczom nie uwierzyłem  na liczniku 100km/h a navi wskazuje 101km/h :D  czyli jak było wszystko fabryczne to kłamał a teraz przypadkiem mu się udało. Wiec tak jak pisałem wcześniej nie wierze że OHV ma te 13,5

Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:25:07 pm »

martyman

  • Gość
Szczerze mówiąc to nie wiem, czy w wydechu znajdują się jedyne modyfikacje. Głębiej nie zaglądałem :) Aha, zapomniałem o jednej rzeczy. Jak kupiłem tego sprzęta, to po jakimś czasie na przednim tłumiku pojawiła się dziura. Więc kupiłem nowy i wstawiłem. Ten stary jak sobie teraz przypominam, to było coś na kształt strumienicy, ale na tamtym czy na tym nowym osiagi są identyczne, więc może ta strumienica jakaś badziewna była, albo tak naprawdę nic one nie dają :) Po wyrzuceniu tej niby strumienicy i wstawieniu tłumika zauwazyłem tylko to, że silnik od tamtej pory pracuje na wyższych temperaturach. Zawsze ma średnio ok. 5 stopni więcej niż wtedy. Będę musiał sprawdzić z innym samochodem mój prędkościomierz.

[ Dodano: 29 Cze 2008 10:58 ]
Podaję link do filmiku z przyspieszeniem mojego poloneza: http://marcinos.republika.pl/Wideo006.avi
Szczerze mówiąc bez rewelacji mi wyszło to przyspieszanie, bo nie umiem szybko zmieniać biegu z 2 na 3 :) Poza tym straciłem trochę na utracie przyczepności: koła sobie poskakały po asfalcie. I na dwójce też niepotrzebnie zerwałem przyczepność ;) Tutaj wychodzi ~14 sekund. Wynik 13.5 nie jest powtarzalny, udaje mi się go osiągnąć tylko przy perfekcyjnej zmianie biegów. Poza tym nie umiem optymalnie ruszać :oops:
Za to wczoraj przejechałem się na obwodnicę radzymińską i z kumplem na pokładzie osiągnąłem prędkość 162 km/h :D Przy 160 wrzuciłem piąty bieg, spodziewałem się, że zwolni, a przyspieszył o 2 km/h. I kto wie, czy nie osiągnąłbym większej prędkości, gdyby nie jakiś Golf 3, przed którym musiałem zwolnić. Przed nim wszyscy z dużym wyprzedzeniem zjeżdżali na prawy pas, a ten mi przeszkodził :( Z prawej strony nie mogłem go wyprzedzić.
A teraz hit miesiąca: wyjechaliśmy z radzymina do słupna, tam wjazd na obwodnicę i dojechaliśmy do końca drogi expressowej (ok. 8 km) w tym czasie prawie cały czas gaz do dechy. Potem powrót i druga próba bicia rekordu, ale w tą stronę był zbyt duży ruch i nie udało mi się przekroczyć 155. Dalej zjazd z obwodnicy i powrót do radzymina. Na odcinku ~30 km średnie spalanie wyniosło prawie 30 litrów gazu na 100 km :)

[ Dodano: 30 Cze 2008 16:53 ]
Tak wygląda wylot końcowego tłumika. Jak cyknę jakieś zbliżenia to wam pokażę.