Autor Wątek: Wpływ tłumików na osiągi auta.  (Przeczytany 41926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 02, 2011, 14:07:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
No to na twoim miejscu bym wsadził coś w miejsce kata.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 02, 2011, 23:53:23 pm »

addy

  • Gość
pompę paliwa co wyje cholernie głośno
moja pompa też strasznie wyje, czasem aż mnie to irytuje.
Czego moge sie po niej spodziewać? Że padnie w najbliższym czasie? Czy sobie po prostu tak będzie wyła i nie ma ryzyka, że ją strace w najmniej oczekiwanym momencie?

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 30, 2011, 14:43:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jakiś czas wytrzyma ale w końcu padnie jeśli uszkodzona
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 03, 2011, 11:21:03 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To może tutaj będzie pasowało to pytanie...

Mianowicie ostatnio pozbawiłem mojego trucka LB układu wydechowego (jak zresztą wszystkich innych części) i składa się on z dłuuuugiej dwururki, która przechodzi w jedną za pomocą dziwnej trójkątnej puszki (rozprężnej ?) a potem jedna dłuuuuga rura i na końcu dwa tłumiki (nie wiem jakiego rodzaju)
I zanim to wyrzucę na złom interesuje mnie czy nadaje się to do zastosowania w zwykłym CARO ?
Oczywiście po modyfikacji kształtu i długości rury środkowej.
Układ ten moim zdaniem nie był wcale głośniejszy niż osobowego (ale może tylko mi się zdaje) a zamiast 3 ma dwa tłumiki nie licząc tego łączenia dwururki z rurą...
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2011, 14:01:36 pm wysłana przez DF »
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 04, 2011, 10:14:44 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W trucku był stary układ z poloneza do roku 91 lub 93 (nie pamiętam) lub z 125p z silnikiem poloneza-czyli zwykła dwururka, łacząca się w jedną rurę pod nogami pasażera, długa rura, tłumik srodkowy komorowy (taki sam) oraz końcowy, który rożni się tylko zakrzywionym wylotem.
Taki układ wydechowy, po wymianie rury łączącej tłumik z dwururką na taką z osobówki pasuje w 100% (może być jedynie problem z wieszakami)
Jeśli do wydechu starego typu dołoży się jeszcze tłumik pierwszy z gle/i (za dwururką) to wtedy jest bardzo cicho.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 03, 2011, 23:15:54 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a czy to prawda ze wydech przy silnikach z turbo powinien byc jak najbardziej odetkany..? tzn najlepiej jakby nic niebylo za turbiną..?  teraz mam wydech skladajacy sie z rury i ostatniego tlumika niby sport do caro.. a jak jzdzilem z niczym tzn za turbina niebylo nicprzykrecone wydawalo mi sie ze jzdzil duuuuzo lepiej.. silnik 2.0 dohc dmuchniety 0,4bara
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 16, 2011, 13:37:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Silniki z turbo mają wydech od 2" w górę i zazwyczaj przelotowy. Ten sportowy tłumik od poloneza to nie dość że pewnie komorowy to jeszcze ma średnicę rury na wejściu z 48mm (po zewnątrz). Zapodaj prostą rurę 2,5" po całości pod podłogą, przy moście pierwszy tłumik od poldorovera (średnica rury 55mm) a na końcu jakiś przelotowy (ja np mam środkowy z opla vectra A 2,0 - rura 50mm wygląda jak końcowy z DFa tylko większe średnice i długość)

2" to jest zalecane do wolnossącego 2,0 więc przy turbo dobrze byłoby dać więcej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 28, 2011, 22:43:53 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Panowie, takie pytanko: czy dziurawy wydech może zwiększyć spalanie?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 29, 2011, 01:54:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Panowie, takie pytanko: czy dziurawy wydech może zwiększyć spalanie?
jezeli bedzie dziurawy przed sonda lambda to tak ,ale za sonda to jzu bez roznicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 29, 2011, 20:33:43 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Cholera, czyli problem wysokiego spalania leży gdzie indziej...
Dzięki za odpowiedź.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 29, 2011, 21:19:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Oczywiście ze dziurawy wydech spowoduje wyższe spalanie i mniejszą moc. Ale nie będą to zawsze wielkie wartości, zależy też jak bardzo jest dziurawy ten wydech.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 30, 2011, 23:24:26 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Hmm,coś mi zaczyna świtać. Czy padnięta sonda lambda mogła by spowodować uszkodzenie katalizatora (ostatnio zaczął jarmolić jakby gruzu do niego nasypać).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 01, 2011, 01:19:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak by byla uwalona to bedzie bogato dawac wtrysk,
a wtedy w koncu zapcha sie katalizator sadza,
ale szybciej by sie uwalil od biednej mieszanki z wypadajacymi zaplonami,
ale rozkruszyc to go nie powinno ,predzej mogles gdzies uderzyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 01, 2011, 14:34:21 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
jak by byla uwalona to bedzie bogato dawac wtrysk
I zacząłby palić  jak głupi. Chyba ją sprawdzę.

Sprawdziłem ją multimetrem i co wynikło (sonda boshowska, 4-pinowa):
-na wolnych skacze pomiędzy 0,1 a 0,8V (rzadko pokazuje 0,5V)
-przy 2000 RPM jak wyżej
- przy całkowitym otwarciu przepustnicy i natychmiastowym odjęciu gazu najpierw 0,8 do 0V
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2011, 16:13:29 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 03, 2012, 13:59:22 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
2" to jest zalecane do wolnossącego 2,0 więc przy turbo dobrze byłoby dać więcej...

i ulepilem tlumik do swojego... calosc jest z rury 6cm. bez zadnego tlumika. jedynie na koncu w celu redukcji halasu rozszezylem o kilka cm rure na dlugosci okolo 15cm. po czym przy samym koncu jest spowrotem"normalna" nie jest jakos przerazająco glosno.. - sama turbina wycisza sporo- praktycznie na wolnych tylko jest nieco glosniej.
po wymienie ukladu wydechwego auto troche odzylo..

polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 02, 2016, 20:22:54 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odkopuje.

Szykuje mi się poprawka wydechu w GSI. Założenie jest takie że raczej ma "drzeć ryja" ale nie do przesady.

Początkowo zostaje standard czyli katalizator (z zawartością czyli nie wystukany) potem.... no właśnie: co dalej. Kat zostaje napewno, bo jest sprawny, nie zatkany i nie brzęczy :D

Myślałem o pełnym przelocie czyli o wyrzuceniu końcowego tłumika komorowego i zastąpieniu go przelotowym albo kawałkiem rurki.

Zestaw: kat+srodkowy normalny+końcowy z dużego fiata to dla mnie sporo za cicho.
 
1 kat+srodkowy+ zamiast końcowego jeszcze jeden taki sam jak końcowy (obrocić go o 90* i bedzie pasował, zmieści się)
2 kat+srodkowy+ kawał rury zamiast końcowego. Tu się obawiam że może być odrobinę za głośno.
3 kat+zamiast środkowego kawałek rurki+na koniec przelotowy końcowy z fiata
4 inne propozycje?

wiem że wydech to temat rzeka i o tym można wałkować w nieskończoność. Minimalne pogorszenie osiągów w porówniau do oryginalnego wydechu jestem w stanie zaakceptować.


Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 02, 2016, 20:54:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Powstawiaj większe rurki za tłumiki. Zacznij od sprawdzenia jaka jest głośność za końcowy.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2016, 21:01:42 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wpływ tłumików na osiągi auta.
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 02, 2016, 23:24:14 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
miałem tak, kolektor gsi, 1 tłumok caro, 2 tłumok caro, zamiast 3 rura. wielkiej różnicy względem serii nie było. zrobiło się odrobinę głośniej, ale nie męcząco.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...