FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Wrzesień 29, 2009, 00:26:34 am

Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Wrzesień 29, 2009, 00:26:34 am
Witam . Mam do was pytanko czy wałki z poloneza różnią się od 216 z 97 roku ? Bo niestety w silniku który kupiłem jako sprawny z anglika zatarła się głowica i zjadło 3 krzywki na wałkach i popaliło wszystkie szklanki (oczywiście zatarły głowicę angole bo nie zmieniały oleju).
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Wrzesień 29, 2009, 07:39:19 am
Cytat: "diodalodz"
czy wałki z poloneza różnią się od 216 z 97 roku


pewnie sa takie same, no chyba ze jakims cudem w 216 ten silnik nia ma kopułki
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 29, 2009, 07:58:00 am
Na bank wejdą wałki z 1,4 ale czy są takie same to nei wiem. Ponoć wałki z 1,6 są takie same jak z 1,8. Była gdzieś niedawno dyskusja na ten temat na forum.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Wrzesień 29, 2009, 11:00:38 am
to że wejdą to wiem . ale bardziej mi chodziło o czasy i wzniosy . oba mam na aparat .
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 29, 2009, 13:24:55 pm
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm
Niestety nei ma słowa o 1,4 i 1,6 ale dla 1,8 jest info dość dokładne...
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Październik 05, 2009, 13:07:22 pm
1.6 i 1.8 sa te same. 1.4 inne.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 18, 2010, 00:20:01 am
Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km  ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.

Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8 !!! Ale takie wałki sa tylko w MGTF

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 18, 2010, 01:23:39 am
OO bardzo konkretna informacja. problem jest chyba tylko z bolcem na palec rozdzielacza, ale jak toś juz stwierdził chyba da się go wyciągnąc z wałka i przełozyc do drugiego, trzeba tylko zachowac tą sama pozycję.

Jak masz takie walki to mozesz próbować,tylko trzeba sie upewnic, czy czasem jakiś zawór sie nie spotka z tłokiem, bo jednak wznios jest sporo większy
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 18, 2010, 13:50:39 pm
To są wałki z rovera 416si96r wiec tam jest palec identyczny jak w polonezie 1.4. Zawory nie mogą sie spotkac z tłokiem bo silnik 1.4 i 1.6 maja ten sam skok tłoka i roznią sie tylko wałkami w głowicy i srednicą tłoka/tuleii !!! Wiem bo mam 2 takie silniki zamontowane w autach i jeszcze dwa rozbebeszone w garazu. Myslałem ze juz ktos wsadzał wałki z 1.6 do 1.4 i dlatego pytałem jak to jezdzi.

[ Dodano: 18 Sty 2010 13:52 ]
PS: w wałkach PIPER-a do 1.4 16v seryjnego wznios jest jeszcze wiekszy
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: polofix w Styczeń 18, 2010, 17:04:23 pm
skok tloka w 1,6 jest wiekszy niz w 1,4. z tym ze tlok wyzej juz nie pojdzie w 1,6 bo uderzyl by w glowice.w 1,6 sa nizsze,i grubsze tloki niz w 1,4
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 18, 2010, 17:24:16 pm
Cytat: "polofix"
skok tloka w 1,6 jest wiekszy niz w 1,4. z tym ze tlok wyzej juz nie pojdzie w 1,6 bo uderzyl by w glowice.w 1,6 sa nizsze,i grubsze tloki niz w 1,4
nie prawda. skok tloka w 1.4 i 1.6 jest ten sam. srednica tloka 1.4 i 1.6 jest inna: 1.4 -75 1.6-80. i to nie prawda z wysokoscia tlokow. jest to samo
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 18, 2010, 20:11:32 pm
Zgadzam się z kolegą "mlodyolek#1934".Skok tłoka 1.4 i 1.6 jest taki sam.W 1.6 zwiekszyli srednice tłoka/tuleji,a dopiero w 1.8 zwiekszyli skok tłoka.

Jak ktos ma jakies wątpliwosci to prosze sobie sprawdzic tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=86

PS: (416Si/SLi (automat) miał silnik hondy, jednowałkowy (SOHC), wiec nie sugerowac sie tym.)

Mam dwa silniki roverowskie , 1.4 i 1.6 ze zdjętymi głowicami. Jak ktos ma z tym problem to zejde do garazu i zrobie zdjęcia dwóch naraz :)  Nie trzeba do tego nawet suwmiarki bo widac to gołym okiem! ! ! !
Tuleje w 1.6 są cieńsze niż w 1.4 i zmiescili w ten sposób wieksze tłoki.

Tu masz zdjecia na allegro blok 1.6
http://www.allegro.pl/item871229870_silnik_blok_silnika_rover_1_6_16v_16k4f_1355.html

Blok 1.4
http://www.allegro.pl/item886065584_silnik_rover_1_4_z_poloneza.html
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 18, 2010, 20:27:31 pm
waly korbowe 1.4-1.6 jest to samo. roznica jest tylko w 1.8 Maja dluzsze wykorbienia
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 19, 2010, 00:09:35 am
To w takim razie trzeba kupić walki od 1,6 z palcem i zamontować :) czeka mnie wymiana szklanki, więc czemu nie zamienić wałków :D
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 19, 2010, 01:07:50 am
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,

Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent ???

Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min !!! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego ??? Może wałki sa inne ???

[ Dodano: 19 Sty 2010 01:10 ]
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,

Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent ???

Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów 1.4 po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min !!! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego ??? Może wałki sa inne ???

[ Dodano: 19 Sty 2010 01:57 ]
http://www.aaautosport.co.uk/pages/projects/johnrally.shtml

150km z 1.4, to musi być koszt ! :)
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 19, 2010, 13:15:38 pm
panowie, wy tu rozkminiacie podstawy ,wiec jak chcecie dojsc do potrzebnych wnioskow ?

tak jak pisal Zoltan trzeba sprawdzic czy zawor nie dotknie tloka i nie chodzi tu o roznice w skoku 1.8 (bo 1.6 ma taki sam jak 1.4) tylko o ksztalt tloka ,
1.4 ma mniejsze tloki - inne niz 1.6 i 1.8 ,
ma tez wysoki stopien sprezania ,a na mniejszej srednicy trzeba wcisnac troche materialu w komore spalania by to uzyskac ,
podobno 1.4 ma mniejsza komore w glowicy - nie wiem ,ale wy pewnie tez nie ,
czy ktos pomyslal o podcieciu na zawory w tloku ?
to kluczowy element ,
roznica w skoku zaworu to marne 0.6mm i katy tez niewiele sie roznia ,ale chyba lepiej jak zaworki nie beda haczyc o tlok  - a to trudno policzyc ,ale latwo sprawdzic ,wiec jak ktos juz zalozy te walki z 1.6 do 1.4 to niech pokreci walem na sucho i wytezy sluch i czucie w rekach i wszystko powinno sie wyjasnic ,

albo jak ktos ma zdjete glowice w 1.4 i 1.6 to niech pomierzy wglebienia w tlokach w GMP
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 19, 2010, 13:34:12 pm
tak sie sklada ze wglebienia w tlokach 1.4 i 1.6 roznia sie. w 1.4 sa glebsze a w 1.6 plytsze. jest to spowodowane tym ze denko tłoka w 1.4 jest wypukle a w 1.6 wklesle :P

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
i takiej kolizji nie wyczuje sie przes samo krecenie walem a to dlatego ze kolizja moze wystepowac dopiero powyzej pewnych obrotow. na niskich zawory zdarza sie zamknac a np powyzej 3000 juz moze byc buuuummm   :mrgreen:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 19, 2010, 16:18:24 pm
Sprawdziłem numery i pomierzyłem wałki z poldka 1.4 i rovera 416si i niestety są takie same!!! Numer części to LGC10201 ssący 1.4(1.6) , LGC10201 wydechowy 1.4(1.6).Nie dosc ze w 1.4 i 1.6 sa takie same wałki to jeszcze ssący i wydechowy sa identyczne.Te dane co podałem wczesniej do 1.4 odnosza sie do poczatkowych głowic (low port?).
Sprawdziłem i rzeczywiscie wydechowy w 1.8(120km) to tez LGC10201 z 1.4 i 1.6!!!,
ssący jest inny LGC0000300.Dlatego przy przekładaniu dołu silnika z 1.8 nalezy zmienic wałek ssacy, bo jest on dłużej otwarty i wiecej powietrza zasysa niz te z 1.4 i 1.6.
Sami angole sie nie mogą doszukac po katalogach i sie mylą.Czesto te same wałki maja po 5 różnych oznaczen,lub są błednie lub niedostatecznie opisane i nie wiadomo co i do jakiego silnika.Firma Powertrain od silników serii K poszła się ... i jedyne co mozna zlalezc to jakies aukcje na których mozna wykupic jakies smieci z tej fabryki.Ich strona WWW juz nie istnieje. Jak ktos ma dostep do wałka ssacego z 1.8 to moze spróbowac wrzucic do 1.4 lub 1.6. Najlepiej do 1.4,1.6,1.8 wrzucic 2 wałki z wersji 1.8 135km,Dawe Andrews pisze ze w kazdym z tych silników pomagają.Te same wałki sa w MGF 1.6 115km.Nie ma zadnych problemów ze spotkaniem zaworów z tłokiem a zawor otwiera sie wyżej niz w standartowych 1.4/1.6/1.8.Nawet w wałkach Kenta,Pipera itp nie ma problemów z odległoscią  tłoka od zaworu a otwieraja sie jeszcze bardziej niz w 1.8(135km).

Komory spalania w 1.4 i 1.6 są identyczne i numery głowic też.Wizualnie tłok z 1.4 różni sie od tłoka 1.6 ze względu na to iż ma podcięcia na 6 zaworów, tzn na 4 z wersji DOHC i 2 z wersji SOHC.Nie bede mierzył zadnych wgłębień w tłokach bo równie dobrze mogę sobie zmierzyć obwód klatki piersiowej mojej sąsiadki i tez ten pomiar nikomu nie jest do niczego potrzebny :P pozdr
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 19, 2010, 16:26:14 pm
Cytat: "atu_rover"
Komory spalania w 1.4 i 1.6 są identyczne i numery głowic też.Wizualnie tłok z 1.4 różni sie od tłoka 1.6 ze względu na to iż ma podcięcia na 6 zaworów, tzn na 4 z wersji DOHC i 2 z wersji SOHC
co do komor to sie zgodze. 1.4 i 1.6 to jest to samo. jak jest w 1.8 dowiem sie w piatek albo czwartek po 22 :D co do roznic tloka 1.4-1.6 napewno roznica jest w srednicy :D 1.4-75 1.6-80 ale za cholere nie widze w tloku od 1.6 6 podciec na zawory :D 4 owszem sa zgadzam sie. ale 6  :?:  chyba ze bylo kilka rodzai tłokow :P

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
Cytat: "atu_rover"
.Nawet w wałkach Kenta,Pipera itp nie ma problemów z odległoscią tłoka od zaworu a otwieraja sie jeszcze bardziej niz w 1.8(135km).
kto ma takie wałki na sprzedaz :?: :D
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 19, 2010, 16:36:34 pm
Pisałem iż tłok 1.4 różni sie tym od 1.6 ze (1.4) ma własnie 6 podciec a (1.6) nie! Bo 1.4 były w wersji z jednym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder a 1.6 nie! Widac to na tłokach z 1.4 od strony kolektora ssącego. Jak bys miał dostęp to sprawdz jakie numery są na wałku ssącym i wydechowym z 1.8 . Zakładałes sam dół z 1.8 i głowice z 1.4 czy cały silnik??
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 19, 2010, 16:43:10 pm
cholera chyba z 5 czy 6 razy widzialem tłok od 1.4 i widzialem tam tylko wypukle denko i 4 podciecia. ale zaraz zejde do garazu i zerkne na model półkowy jak te tloki wygladaja. Jak bede zwalal glowice w 1.8 to postaram sie spisac numery. Z tego co wiem to glowice 1.4-1.6-1.8 sa identyczne. ale okaze sie to dopiero pod koniec tygodnia. w garazu mam glowice z 1.4 1.6 i 1.8 :D komplecik :D hyhy a gdzie znajde numery na wałkach  :?: tzn w ktorym miejscu sa wybite czy co tam
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 19, 2010, 17:42:48 pm
Cytat: "atu_rover"
Firma Powertrain od silników serii K poszła się ...


Cytat: "atu_rover"
Ich strona WWW juz nie istnieje.


ja Cie prosze nie pisz herezji
http://www.powertrainltd.co.uk/

UWAGA
POTEM TRZEBA KLIKNAC Sitemap na dole, beda dzialac wszystkie linki
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 19, 2010, 19:21:16 pm
JUZ WIEM CO I JAK:

wałki 1.4(103KM) : ssący LGC 10201
                   wydechowy LGC 10201

wałki 1.6(110KM) : ssący LGC 10201
                   wydechowy LGC 10201

wałki 1.8(120KM) : ssący LGC 0000300 wczesniej otwiera i zamyka ssace niz w 1.4/1.6,chce taki zarzucic zeby sprawdzic czy moment obr sie podniesie w 1.4 :)
                    wydechowy LGC 10201 (to samo co w 1.4 i 1.6)

wałki 1.8(135KM) : ssący LGC 105990 ostry->robi 135km z 120
                    wydechowy LGC 106000 ostry->robi 135km z 120

"AndrewS#100", ciekawe rzeczy piszesz na różnych forach np. roverki.pl, ale tej strony WWW nie ma. Ty piszesz herezje . Jezeli jest to prosze o linka z tej strony nt. wałków rozrzadu ?? Musza cos miec na ten temat skoro je produkują???
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 19, 2010, 19:51:51 pm
no w koncu naprawde konkretne dane :) teraz tylko je znalesc :P te wałki sie wie oczywiscie
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 19, 2010, 21:12:31 pm
Wtrącę swoje 3 grosze. Czasy czasami, numery wałków numerami.
Jadą do mnie wałki (ponoć) z 1,6. Koleś mi pomierzył suwmiarką krzywki i tak, 39mm na 30mm, co daje wznios krzywki ~9mm (zakładam, że koleś mógł się walnąć, będzie to wznios 8,80mm). Teraz pytanko - jaki wznios mają wałki z 1,4? Jeśli taki:

Cytat: "atu_rover"
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standardowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16.
wznios 8,2mm


To jednak jest różnica 0,6mm.

Więc uprasza się kogoś kto ma pod ręką wałki wyciągnięte na pewno z 14K16 by pomierzył krzywki - chodzi o te wymiary:
(http://team.fiatuno.pl/pic/walki/krzywka.gif)

Na razie zostawmy w spokoju czasy otwarcia i zamknięcia zaworu.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 19, 2010, 21:16:30 pm
zeby nie to ze nie mam sufmiarki bo gdzies mi zginela to juz bysmy znali te wymiary  :roll:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 19, 2010, 22:35:04 pm
Zmierzyłem wałki 1.4 polonez max 38,8mm , min 30,0 mm , te same wymiary wałków rover 416si 96r. Do tego jeszcze na wałkach z 1.6 16v mam wybite "K16 1.4M" czyli 1.4 multipoint injection :D czyli wałki są te same. Wznios 8,2mm z silnika k odczytałem tutaj:

strona 5

http://www.biggles.net/download/Manual_KSeries.pdf
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 19, 2010, 22:51:39 pm
Cytat: "atu_rover"
Wznios 8,2mm z silnika k odczytałem tutaj:

strona 5

http://www.biggles.net/download/Manual_KSeries.pdf


Znaczy się, że serwisówka kłamie ;)
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 20, 2010, 00:05:29 am
te kilka dziesiatek to sie wytarla  :P
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 20, 2010, 00:12:55 am
Mi sie wydaje ze na 1 stronie tej serwisówki pisze drobnym maczkiem ze zajmują sie w tej książce głównie kabrioletem wiec to jest o starym roverze kanciaku. Angole to ładne bajzlarze. Nic sie nie mozna dowiedziec o tych silnikach rovera. Rovery wymarły jak dinozaury :) Widocznie zabił ich koszt gwarancji serwisowych uszczelek pod głowicą , he he he :D
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 20, 2010, 13:09:10 pm
jakich uszczelek :P drugi motor już zajeżdżam i uszczelka fabryczna. się umie jezdzić się jezdzi :P w poprzednim pierscienie usmażyłem :P a uszczela ideał. jak się troszkę cieplej zrobi to zejdę jeszcze raz i pomierzę :P ale z tego co sprawdzałem w 416si z 96roku były inne wałki niż w moim caro 95r. rózne oznaczenia, może masz czapkę od 1,4 w tym 1,6 ??
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 20, 2010, 14:17:24 pm
Moze była jakas sztuka odwalana ale nie sądze :) Mam te same numery wałków ale inną czcionką pisane,w dodatku na wałkach z 1.6 pisze 1.4 :) tym sie tylko róznią!!! Nie sadze zeby były inne skoro angole upraszczali produkcje tak zeby było taniej i wałki ssace sa identyczne z wydechowymi, wszystkie głowice sa praktycznie identyczne .  1.8 na wydechu dalej jest ten wałek z 1.4 i 1.6 i tylko ssący jest inny, ma ta samą wysokosc krzywki ale mniej ostre kształty przez co zawory ssace wczesniej sie otwieraja i poźniej zamykaja i ma ładny moment obrotowy przy niskich obrotach,nie tak jak wariackie 1.4 i 1.6 :)

Jak ktos ma wałki z 1.4 i 1.6 to niech je pomierzy i poda te wartosci które ja pomierzyłem + rok produkcji i z jakiego auta to wtedy sie sprawa wyjasni całkowicie !

Van#1860 tez miałem silniki w ktorych nie padała uszczelka i próbowałem ją załatwic bo auto szło do pociecia i kopciło strasznie ale sie nie udawało. Co jak co, ale kup uzywany silnik lub poldka na silnik 1.4 to bankowo co 2gi bedzie miał po uszczelce albo juz była robiona :) Nawet jak kupowałem zgnite caro 1.4 z przebiegiem 95tys km od starszego pana co woził nim ziemniaki z targu do sklepiku to uszczelke miał wywaloną. Przy kazdym opisie tego silnika piszą o uszczelkach:) Silniki serii K robią od 1988 roku, fabryke rovera wywiezli do chin a niedawno angole wynalazły nową uszczelke co to niby nie wybucha :)Eh te angole.Mi sie udało w grudniu ubiegłego roku pierwszy raz w zyciu wysadzic uszczelke a jezdze juz 12 lat polonezami 1.4. Na HGF-a nie ma mocnych. Na forum roverki napisali ze fajne sa te silniki ale nie wazne czy jestes stomatologiem czy piekarzem, predzej czy pozniej nauczysz sie zmieniac uszczelke pod głowicą :P ALE SORKI,my o wałkach piszemy a nie uszczelkach !!!
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2010, 15:06:55 pm
Cytat: "atu_rover"
Nie bede mierzył zadnych wgłębień w tłokach bo równie dobrze mogę sobie zmierzyć obwód klatki piersiowej mojej sąsiadki i tez ten pomiar nikomu nie jest do niczego potrzebny :P pozdr
trzeba wiedziec jak mierzyc  ,to i pomiary moga byc przydatne  :wink:

ale skoro wkladaja tam nieseryjne walki o wiekszym skoku i kolizji nie ma to rzeczywiscie nie ma co mierzyc - szkoda czujnik odkurzac

a co do identycznych walkow ssacych i wydechowych to nie ma co sie dziwic ,bo przeciez krzywki takie same sa ,a katy zmienia sie na kole,
nawet te nieseryjne sa identyczne z tego co napisales
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 20, 2010, 15:11:48 pm
KGB,  problem w tym ze oba kola zebate z walkow ssacych i wydechowych sa identyczne :D walkami mozesz sobie żonglowac jak chcesz tak samo jak kolami. pozniej tylko trzeba wiedziec jak ustawic kola wzgledem walkow :D ja sie raz glowilem 3 godziny. ale pamietam do dzis :) jedyny caly rozglos tej sprawy to oznakowanie tych wałkow i jakie oznaczenie oznacza wlasciwy walek bo jak juz wczesniej podano sa rozne parametry katow i wzniosu krzywek. jedyne cale wyjscie z sytuacji to sufmiarka z odkladnoscia 0.01mm i mierzymy krzywki na walkac kto jakie ma pod reka.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2010, 15:16:45 pm
toz to juz mikrometrem zajezdza  :P ,
wystarczy standardowa suwmiarka 0.1mm

a co do kol to tez moga byc identyczne - w/g danych to katy sie ukladaja symetrycznie ,
to nie jest problem ,za to mozecie sobie mieszac walkami i sprawdzac co da inny na wydechu i inny na dolocie - tylko komu sie chce takie rzeczy robic
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 20, 2010, 15:24:20 pm
Cytat: "atu_rover"
wałki ssace sa identyczne z wydechowymi

Jak sama nazwa wskazuje silnik to "twin cam" czyli "blizniacze wałki"...
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 20, 2010, 15:31:07 pm
wystarczy zwykła suwmiarka z dokładnoscią do 0.1mm. Przeciez uzywany wałek sie wyciera,nawet czuc to pod palcem :)
Pozatym wysokosc wzniosu to jedno a kształt krzywki to drugie. 1.8 120km ma na wydechu inny kształt niz na dolocie a sa tej samej wysokosci :P Taki ssacy z seryjnego 1.8 mnie interesuje. Wczesniej sie otwiera i pozniej zamyka. Myslalem ze mam taki w głowicy 1.6 ale sie dobiłem bo w 1.6 sa te same co w 1.4. Przynajmniej u mnie . Mam 1.4 w poldku, 1.6 w roverku i luzem w garazu silniki 1.6 i 1.4 i wszystkie wałki maja ten sam numer :P

Pomierzył ktos juz inne wałki z 1.4/1.6 ??

[ Dodano: 20 Sty 2010 15:32 ]
twin cam to znaczy ze są dwa, a nie "twins"-blizniaki :) inaczej w 1.8 na deklu powinno pisac "two different cams" :P

[ Dodano: 20 Sty 2010 15:35 ]
bocian : Nigdy nie jest tak dobrze coby nie mogło być lepiej: 124,8KM@5163RPM i 194,0Nm@2783RPM


zobacz tu, masz 1.8 120km ,zmieniasz wałki i masz 135 !!

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

Jedynie krzywa momentu sie zmienia ale z tego co widze po krzywej i komentarzu angola , nie zauwazasz spadku momentu na niskich obrotach ale zauwazasz wzrost mocy i momentu u góry :P
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Styczeń 20, 2010, 16:30:33 pm
Skąd takie wałki 135HP wziąć? Ma ktoś pod ręką? :P
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 20, 2010, 16:43:49 pm
Tak tak - zmienisz wałki. Kłopot w tym, ze te wałki kosztują 195FUNTÓW komplet. Były ostatnio po taniości...... W dodatku są "łałytasem".
Charakterystyka zmienia się na wysokoobrotową. 135hp przy 6,5k rpm i 165Nm przy 5000rpm. Podobnie jak 1.4.

Żeby osiągnąć 135hp trzeba pałować pod odcinke - ale dla mnie to akurat zaleta.  :twisted:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: fisher w Styczeń 20, 2010, 16:46:11 pm
Cytat: "JohnyWalker"
Skąd takie wałki 135HP wziąć? Ma ktoś pod ręką? :P


Jak masz dane wzniosow itd. To Firma z Katowic jest w stanie zrobic.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Styczeń 20, 2010, 16:50:05 pm
Szkoda, zawsze o tym marzyłem :P
Ale ze względu na dostępność i cenę piperów postawiłem na tańsze (w moim przypadku) a skuteczniejsze środki :mrgreen:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 20, 2010, 16:59:08 pm
Są o wiele tansze i skuteczniejsze od podstawowych tuningowych piper-a. Wydechowy ma identyczne dane jak ten z vvc tyle ze wiekszy wznios. Wszystko jest opisane w tej stronce co podałem :) Wczoraj ten wydechowy kupił sąsiad nowy za 85zł z resztek magazynowych wiec mozna chyba?

Mysle ze trzeba poszukac w intercars-ie itp. hurtowniach zanim sie zacznie szukac po złomowiskach i wcale drogo nie musi byc. Drogo tzn ile? Podajcie mi ceny w Polsce zebym wiedział. W anglii moze sa drogie ale u nas mozna sie doszukac.

SZUKAJTA A ZNAJDZIETA :P
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 20, 2010, 22:56:26 pm
Czyli z tego wszystkiego wynika: wałki wszystkie są takie same, z wyjątkiem ssącego od 1,8; jeśli wszystkie są takie same, to wzniosy też są takie same= możemy sobie zamieniać do woli, a jedyny efekt uzyskamy zakładając je przodem do tyłu :)

czyli, jeśli chcemy coś zawojować, to możemy spróbować przefazować rozrząd na kołach lub wsadzić walek od 1,8. To nie tak miało być  :?

a co do tych podcięc na tłokach-w moim roverze (samochód z początku 1995r) nie było 4 podcięc, tylko taka wzdłużna bruzda (2w1), czyli jak gdzieś tam wyczytałem silnik jeszcze starszej daty. Może własnie w tym silniku są wałki o wzniosie 8,2mm?
Bo jak rozumiem wszyscy zajmowali się nowszymi typami silników i mają wzniosy po 8,8mm. JESLI tak by było, to trzeba przy wymianie walków zbadać odległość od tłoka-bo może własnie po to zmieniali tłoki (?)
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 21, 2010, 00:04:22 am
Podciecia 2 w 1 (szeroki pasek, jak najbardziej),ale nie o tym rzecz.Chodzilo o to ze tłoki z 1.4 i 1.6 sie roznia ksztaltem i tym ze w tłoku 1.4 sa podciecia pod zawory zarówno z wersji 8-mio jak i 16-to zaworowej.A silnika 1.6 ani 1.8 nie bylo w wersji 8-mio zaworowej wiec tłoki wygladaja inaczej. Ciekawy jestem jak wygladaja tłoki z wersji 1.1 16v :P


Zapasu na zawór jest duzo, popatrz jaki wznios maja wałki pipera do silnikow seryjnych. Chyba by ich przez tyle lat nie sprzedawali jezeli by sie zawory z tłokami zderzały? Właśnie najlepiej by bylo miec regulowane konty wałków i ssacy z 1.8,ewentualnie jak ktos sie doszuka to wałki "high performance" (tak pisze w katalogu mg rover) z mg tf 135 :)Albo regulowane koła i 2 wałki ssace z 1.8,tyle ze 1 z nich załozyc na wydech zeby dłuzej tez wydechowe były otwarte?
Wałki kenta,pipera itp to droga zabawa.Zastanawiam sie tez nad tym zeby samemu zrobic regulowane koła rozrzadu. Skoro mam 4 zapasowe to nie narobie duzych zniszczeń :)

pomierzył ktos krzywki w 1.6/1.4 DOHC ??
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 21, 2010, 06:15:05 am
i miec 120 koni i 130Nm z 1.4 szkoda zachodu :p jak sie 180Nm z 1,8 wyciska(a nawet 190 i wiecej) praktycznie bez ingerencji w silnik. seryjne 1,6 bedzie mialo wiecej

lepiej juz sobie sterowanie elektronika zmienic i kola regulowane zakupic (zawsze zostanie do wiekszego motoru) bo bez elektroniki to taka ciuciubabka trafi sie z dawką czy sie nie trafi
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 21, 2010, 07:57:43 am
Wałki z 1.6 i 1.8 sa takie same. Pisalem o tym kiedys, Van to potwierdza. atu_rover, obawiam sie ze na tym 1.6 masz glowice z 1.4. Walki z nowszych roverkow sa tez identyczne tylko maja nadlew pod czujnik polozenia walka rozrzadu.
Zeby zastosowac walek od TFa musisz sie zaopatrzyc w regulowane kolka i odpowiednio wystroic. Sama podmianka Ci nic nie da, a pewnie pogorszy osiagi. Jak stroic z grubsza opisal Dave Andrews.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 21, 2010, 10:19:14 am
Cytat: "atu_rover"
twin cam to znaczy ze są dwa, a nie "twins"-blizniaki  inaczej w 1.8 na deklu powinno pisac "two different cams"


A ja jednak dalej uważam że to bliźniaki.

Oznaczeń w 1,8 nie pamiętam ale na oko wyglądają jednakowo. Nawet nadlew dla czujnika faz jest na obu mimo że potrzebny jest tylko na wydechowym. Skoro byłyby inne to poco je stosować tam gdzie i tak ich nie urzyjemy.

Cam information:
Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC; lift 8.8mm
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC; lift 8.8mm
Valve open duration: 244º

dla mnie to te same wałki. Nie zapominajcie że koła rozrządu mają dedykację dla sącego i wydechowego więc różnica między wałkami wynika z osadzenia kół a nie kształtu wałka.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 21, 2010, 14:12:10 pm
Senn#1869 Mozliwe ze ktos podmienił wałki w tej głowicy,bo juz kiedys były wyjmowane co widac po silikonie miedzy plasterkami wałków.Skoro miałeś Poloneza 1.4 1.6 i 1.8 to moze opiszesz dokładnie co i jak.Chyba ze masz jakies materiały techniczne nt.wałków to chetnie bym sie zapoznał. Wałki 1.8 135 sie reguluje pewnie w silnikach 1.4 i 1.6,bo nie wydaje mi sie zeby w 1.8 trzeba było skoro sa to fabryczne wałki do 1.8???

Czyli mam rozumiec ze w 1.6 są wałki takie same jak w 1.8, ktore maja "pełniejsze kształty" i ten sam wznios co 1.4 (8,8mm) ? To czemu ktos pisał ze po założeniu dołu z 1.8 zakładał głowice z 1.4 a pozniej tylko wałek ssacy podmienił bo wydechowe sa identyczne jak w 1.4???
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 21, 2010, 14:48:28 pm
Cytat: "atu_rover"
To czemu ktos pisał ze po założeniu dołu z 1.8 zakładał głowice z 1.4 a pozniej tylko wałek ssacy podmienił bo wydechowe sa identyczne jak w 1.4???
Ciekawe kto to napisał. Ja u siebie nawet nie wyjmowałem wałka do zapalcowania przez co nabiłem go do góry nogami...
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 21, 2010, 23:40:45 pm
atu_rover
Dokladnych danych na temat poszczegolnych walkow nie mam.

Oczywiscie ze bedziesz musial zalozyc regulacje tylko jak wlozysz do 1.4. W TFie nie jest potrzebna bo ma odpowiednie mapy. Tak samo wersje 1.6 115 koni. To ten sam walek. Jesli to zalozysz do 1.4, 1.6, czy nawet 1.8 "zwyklego" bedziesz musial zakladac regulacje, no chyab ze przeszczepisz cala elektronike.

Jesli zmierzyles wznios w walku 1.4 i wynosi 8.8 to tak- walki od 1.6 i 1.8 poza wzniosem roznia sie katami otwarcia.

W artykule chyba tego nie dopisalem, ale po swapie na 1.8 nalezy nabic palec do oryginalnego walka. Wspomnial mi o tym Dave Andrews, ale jakos to olalem i zalozylem walek z 1.4. Dopiero potem zrobilem ta operacje. Nie wiem do konca jaki dalo to efekt bo nie mierzylem go na hamowni.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 22, 2010, 11:30:50 am
Wyciagnalem dzis walki ze swojego 1.8 Numery tych wałkow to LGC 105970. Sposrzeglem tez ze na walkach od 1.6 mam dwie numeracje : LGC 10201 i LGC106010. Czyli LGC 106010 i LGC 10201 to jedno i to samo. Biorac oba walki z 1.4 i 1.6 od zaworow ssacych  ( z palcem) polozenie palca wzgledem krzywek dla 4 cylindra jest takie samo. Biorac walek od 1.6 i 1.8 Sytuacja jest bardzo podobna. czyzby roznica byla w katach byla tylko miedzy krzywkami dla poszczegolnych cylindrow  :?:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Styczeń 22, 2010, 15:43:31 pm
A silnik 1.6/115KM był we wszystkich mgf czy współistniał ze zwykłym? Bo ile źródeł tyle opinii... W mgtf były oba 1.8- 120 i 135.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 24, 2010, 18:23:54 pm
Probował ktoś może przerobic seryjne koła rozrzadu na regulowane?Mam 4 sztuki zapasowe i wydaje mi sie ze dało by sie to zrobic? Chciałem o 3-5stopni przyspieszyc wałek ssacy i sprawdzic elastycznosc. Podobno z dobrym dolotem zimnego powietrza mozna zyskac do 10Nm?
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 25, 2010, 08:33:50 am
Jeszcze nie spotkałem się z domorosłą kostrukcją takich kółek. Może będziesz pierwszy.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 25, 2010, 20:46:32 pm
aa wlasnie. ostatnio mialem przyjemnosc składac rozrzad we freelanderze. Z czystej ciekawosci spojrzalem na walki. i ku mojemu zdziwieniu oba walki mialy oznaczenia LGC 10201 czyli to samo  co w 1.4 :shock: :shock:  o co w tym chodzi :?:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 25, 2010, 20:48:41 pm
A proszę ja Was tutaj jest kawałek odpowiedzi:
http://forums.mg-rover.org/showpost.php?p=2388607&postcount=12

[ Dodano: 2010-01-25, 20:52 ]
ii http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=228738
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 25, 2010, 20:53:22 pm
ee mimo translatora i tak ciezko jest to zrozumiec

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 ]
jak dobrze rozumiem numer LGC 10201 to numer obrobki wałka :?:
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: atu_rover w Styczeń 25, 2010, 23:55:58 pm
Taki wstepny numer. Czytałem to juz dawno i wynika z tego ze angole sami nie łapią się w swoim bałaganie :) Najlepiej miec suwmiarkę i ewentualnie wzorcowy wałek z 1.4 :P

[ Dodano: 08 Lut 2010 01:54 ]
Własnie rozebrałem 2-gi silnik rovera 1.6 i widze ze wałki sa identyczne jak w poprzednim 1.6 i czterech silnikach 1.4 które lezą obok, czyli LGC 10201. Nie wierze w to ze w 1.6 sa inne wałki niz w 1.4. W 1.8 moze jest inny ssacy ale niestety nie rozbierałem takiej głowicy
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Wrzesień 22, 2010, 09:58:26 am
A ja mam takie pytanie.
Co to za wałek LGC 106970 ? Jest to wałek z 1.8 z rovera 75.
To będzie zwykły wałek od 120km?
Szukałem w necie i nie moge sie nigdzie doszukac czegokolwiek o tym wałku.
Będe robił regulowane koła rozrządu do 1.4 co myślicie o założeniu go?
Podaje link do aukcji tego wałka:
http://allegro.pl/item1226753610.html
Wygląda na to że jest to wydechowy o ile ktoś już nie poprzekładał.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Wrzesień 22, 2010, 11:23:14 am
W silniku 1.4 MPI Rovera wałek ssący i wydechowy są takie same, różnią się tylko tym, że wałek wydechowy ma wprasowany w gniazdo po drugiej stronie koła pasowego trzpień, na który założony jest palec rozdzielacza zapłonu.
Wysokość krzywek, ich kąty otwarcia i zamkniecia, a nawet charakterystyka ich krzywizn jest taka sama. To samo z mocnowaniem kół rozrządu, dla tego tez koła pasowe wałków mają dwa gniazda na kołek ustalający, umieszczony w wałku i opis IN dla koła na wałek ssący i OUT dla koła na wałek wydechowy.

A po co wogóle robić te regulowane koła? Ten silnik jest wybitnie kolizyjny i jakiekolwiek przestawienie rozrządu w fazie, czy do przodu, czy do tyłu, może spowodwać przykry efekt spotkania się czół grzybków zaworów z denkami tłoków, a efek tego - jest wiadomy do przewidzenia.

Te silniki są i tak wysilone - jak na silniki do seryjnych aut - bardzo mocno (stopnień sprężania 1:10.5 oraz ciśnienie sprężania 1.4 MPa), są praktycznie na granicy diesla.
A do zwiększania mocy nie nadają się za mocno z racji swojej konstrukcji (czteroelementowy korpus silnika, łączony na wskroś długimi i cienkimi śrubami), bo przy przeciażeniach mechanicznych i termicznych, rozłażą się jak stara szafa.
Tytuł: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 23, 2010, 11:34:16 am
Cytat: "oprawca_1978"
różnią się tylko tym, że wałek wydechowy ma wprasowany w gniazdo po drugiej stronie koła pasowego trzpień, na który założony jest palec rozdzielacza zapłonu
Nie to że czepiam się ale ssący...  :roll: .

Cytat: "oprawca_1978"
A po co wogóle robić te regulowane koła? Ten silnik jest wybitnie kolizyjny i jakiekolwiek przestawienie rozrządu w fazie, czy do przodu, czy do tyłu, może spowodwać przykry efekt spotkania się czół grzybków zaworów z denkami tłoków, a efek tego - jest wiadomy do przewidzenia.
Jakoś w UK jest to do kupienia. Ludzie mają i używają...

Cytat: "oprawca_1978"
Te silniki są i tak wysilone - jak na silniki do seryjnych aut - bardzo mocno (stopnień sprężania 1:10.5 oraz ciśnienie sprężania 1.4 MPa), są praktycznie na granicy diesla.
Ja bym nie tragizował. O ile 1,4 jest nierozwojowy z zasady to jakoś z 1,8 wyciskają po 200KM w N/A...
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 04, 2011, 22:52:43 pm
alez tu dawno nikt nie pisal :) dobra pany.  odnosnie tych walkow to ja teraz powiem cos takiego. robilem nie jedno 1.6 rovera i kur..de tylko 2 tak pieknie pracowaly :D jeden to fistowóz a drugi stoi teraz u mnie na HGF'a. i kurde co zobaczylem? walki o numerac LGC106970... kopara mi opadla wiec postanowilem odkopac swoje zajechane 1.6 (zajelo mi to troche czasu wsuwajac sie pod stol :D ) ale znalazlem. sprawdzilem numery i okazalo sie ze w moim 1.6 siedza walki takie same jak w 1.4 LGC106010. nastepnie odkopalem kolejne zwłoki 1.6 z mojego roverka anglika (mialem takowego i zostal mi z niego silnik) i tam wlasnie siedzialy walki LGC106970. roverek ten byl z 1999r a tamten silnik z walkami LGC106010 z 1997 roku. czyli wnioskujac to wszystko nasuwaja mi sie tylko dwie mysli: albo montowano takie i takie walki albo jak kiedys kupilem silnik w ktorym zostaly podmienione walki.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Lipiec 04, 2011, 23:05:12 pm
U mnie w 1.6 wałek wydechowy oznaczony jest LGC 10201.
(http://img638.imageshack.us/img638/3148/201106211407.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/201106211407.jpg/)


Wałki, które kupiłem kiedyś z 1.6 mają takie same oznaczenie - LGC 10201
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Lipiec 06, 2011, 01:24:56 am
Mierzyłem oba wałki w obu głowicach i wzniosy maja takie same co najwyżej czasy inne ale tego jeszcze nie pomierzyłem.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 17, 2011, 18:27:22 pm
Dokładnie , w moim 1.4 mam takie same wałki jak w dwóch 1.6 które robiłem (chodzi o wznios) , więc też nie chce mi się wierzyć ,że te wałki czymś się różnią . Z tego wynika ,że chyba tylko pierwsze roczniki 1.4 miały inne wałki , potem pchali wszędzie to samo .
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 12, 2012, 22:50:46 pm
dzis odpalilem 1.4 na walkach od 1.8 Na poczatku silnik sie dusil ale to byla zupelnie inna sprawa. Silnik pali na dotyk, lepsza kultura pracy, ciagnie juz od 2500rpm, czuc ze ciagnie nawet powyzej 140km/h. Na chwile obecna mam zaspawany most i teraz duzo nie potrzeba zeby zakrecil kolami  dodanie gazu w zupelnosci wystarcza, nie trzeba strzelac. nawet na 2 biegu przy mokrej nawierzchni wystarczy dodac gazu.

Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy. Ja mam powiekszone kanaly ssace i wydechowe i dotarne na nowo zawory. musze jeszcze tylko zmierzyc kompresje.


Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 22, 2012, 11:58:03 am
Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy.
Jestem kolejnym, który ma wałki od 1.8 (LGC 106970) w silniku 1.4 - od wczoraj. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Obecnie przy moście 3.9 bez kłopotu przyspieszam na trójce czy czwórce z poziomu 2000obr. Nie ma chwilowego spadku mocy przy około 3500obr. Wczoraj po trasie parę razy zabierałem się za wyprzedzanie na 3 czy 4 z poziomu 2500-3000obr i całkiem przyjemnie to przyspieszało. Nie wiem jeszcze jak ma się sprawa jazdy do odcinki, bo jakoś nie sprawdzałem, ale do 6000obr ciągnie całkiem dobrze. Na w miarę płaskim odcinku sprawdziłem sobie dynamikę na czwórce i z 60km/h do około 140-150km/h zebrało się to całkiem ładnie, wcześniej było zdecydowanie gorzej.

Ogólnie inwestycja godna polecenia :)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 22, 2012, 12:20:47 pm
Tak sobie przeglądam ten temat i zajrzałem do siebie,co tam na moich wałkach pisze i mam LGC 10201. To seria?I jeśli bym chciał coś poprawić,to mam się kierować tylko numerem wybitym na wałkach,tak?Szukać takich,jakie założył Rafał  LGC 106970,tak?
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 22, 2012, 12:21:55 pm
Tak.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 22, 2012, 12:28:43 pm
Do wałków warto dorzucić kolektor rurowy :) jest jeszcze lepiej :)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Maj 06, 2012, 09:57:47 am
Wczoraj razem z SebąOBR zapodaliśmy wałki z 1.8 do mojej Atówki i powiem ,że operacja warta polecenia auto ciągnie ładnie już od 2000tys/obr
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Thomson#1976 w Maj 06, 2012, 11:40:52 am
jakiś filmik z jazdy może  :]?
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 06, 2012, 11:50:27 am
powiem ,że operacja warta polecenia auto ciągnie ładnie już od 2000tys/obr
Mówiłem Ci, że tak będzie :d

jakiś filmik z jazdy może
Nakręciłbym, ale w niczym nie pomoże bo mi prędkościomierz zaniża... I nie mam filmiku dla porównania sprzed zmiany. Przydałoby się zobaczyć wykres z hamowni takiego 1.4 po zmianie wałków :)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Maj 06, 2012, 21:35:59 pm
widze ze i przed swapem i ja bede musial sie w takie waleczki zaaopatrzec :D
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Maj 06, 2012, 21:47:59 pm
Umnie jeszcze zauważyłem że dzwięk z tłumika zaczyna sie robić inny wcześniej niż jak byly wałki z 1.4 , coś ale honda:P tak to brzmi. Filmik nagram, ale dopiero w przyszłym tygodniu bo są prowadzone prace malarskie w Atówce he he
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 06, 2012, 21:53:19 pm
No to chciało by się powiedzieć,że nadchodzi nowa era dla 1.4  :-) :-)  A może przesadzam?Poczekamy,zobaczymy.Jeśli nic się nie rozleci od nadmiaru "mocy" to można to będzie uznać za trwałą poprawę.  :P :P  Jak tak dalej pójdzie,to rover obrośnie jeszcze większą "legendą" niż do tej pory  :d
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 06, 2012, 22:04:25 pm
A ja zapytam czym się różniły wałki od 1,4 od tych od 1,8?? Ktoś jest mi w stanie opisać w miarę precyzyjnie różnicę?? Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4 szczególnie że wg katalogu to właśnie 14K4 jest...
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 06, 2012, 22:10:51 pm
Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4
Odczytaj numer katalogowy. Jeśli LGC106970 to są od 1.8. Jeśli LGC10201 to takie same jak w każdym 1.4.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 06, 2012, 22:26:43 pm
Cytat: Bocian_s#313 w Dzisiaj o 22:04:25

    Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4

Odczytaj numer katalogowy. Jeśli LGC106970 to są od 1.8. Jeśli LGC10201 to takie same jak w każdym 1.4.
O cenzura to żeś teraz po mnie pojechał... Synek ja roverem pomykałem jak ty dopiero kartę rowerową odebrałeś... Wybacz ale umiem sobie sprawdzić numery katalogowe.

Ja się pytam o realne różnice między wałkami a nie o to co mi cyferki wyświetlają w internecie. Jakoś do tej pory wszyscy żyli w przeświadczeniu że nie ma "różnych" wałków do standardowej K16-tki.

PS. te moje wałki z 1,6 to są LGC10204 jeśli mnie pamięć nie myli... Wznios mają 8,8 więc teoretycznie jak te które mam w głowicy w 1,4 więc bądźcie tak łaskawi ustalić różnicę bo średnio mi się uśmiecha rozbierać sprawny silnik tylko do samych pomiarów...
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 06, 2012, 22:37:07 pm
No to kurde ludzie wyjaśnijcie w końcu,jak to jest.A może to jest tak samo,jak z filtrem stożkowym?Wystarczy zamontować i już właściciel czuje przypływ mocy?
Słuchajcie,tak na poważnie,takie gadanie,że tam mi lepiej chodzi,to jeszcze jest nic.Niech ktoś to zhamuje,najlepiej najpierw na standardowych wałkach,a potem na tych  "tjuningowych" i będzie sprawa jasna,czy coś daje,czy nie,a tak,to się będziecie tu tylko kłócić i przepychać o to,kto ma rację
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 06, 2012, 22:41:36 pm
Jak mierzylismy, to wyszło, że mają wznios wyższy o 0.2mm od tych z 1.4. Czyli te z 1.4 miały 8.8, a te z 1.8 miały 9.0. Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...

No to kurde ludzie wyjaśnijcie w końcu,jak to jest.A może to jest tak samo,jak z filtrem stożkowym?Wystarczy zamontować i już właściciel czuje przypływ mocy?
Lepiej drutować przepustnice z k16 do ohv...

Wiem, jak wcześniej jeździł mój silnik z dołu, a właściwie jak nie chciał jechać, a jak teraz jedzie :)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Maj 06, 2012, 22:45:20 pm
Potwierdzam mój po wymianie układu wydechowego miał muła większego w dolnym zakresie obr , a teraz jest różnica na plus
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 06, 2012, 22:50:03 pm
Wiem, jak wcześniej jeździł mój silnik z dołu, a właściwie jak nie chciał jechać, a jak teraz jedzie :)
O widzisz i tu się aż tak bardzo nie różnimy,bo ja też wiem,jak jechał mi wcześniej mój ohv,a jak po przeróbce na tą drutowaną przepustnicę z rovera  :P :P
 Napisałem jak napisałem,bo kolega Bocian powątpiewa w skuteczność tej operacji,więc w celu ukrócenia spekulacji dobrze by było okazać się stosownym "papierem"  :-) :-)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 07, 2012, 09:13:19 am
Jak mierzylismy, to wyszło, że mają wznios wyższy o 0.2mm od tych z 1.4. Czyli te z 1.4 miały 8.8, a te z 1.8 miały 9.0. Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...
NO to qrcze to ja mam coś zrypane. Mierzyłem w 1,4 dawno temu i było 8,8mm. Ostatnio przy okazji HGFa w 1,8 mierzyłem wałki i też wyszło mi 8,8mm a wałki mam LGC106970.

Z tego wniosek że suwmiarka mi szwankuje albo nie umiem mierzyć.

Jak tak dalej pójdzie to rozbiorę swoje auta i pomierzę dokładnie łącznie z kątami otwarcia...
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 07, 2012, 23:31:24 pm
Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...
Skoro wznios jest inny to automatycznie czasy musza byc inne ze wzgledu na kształt(wysokosc) krzywki
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Czerwiec 01, 2012, 20:33:13 pm
A teraz czysto teoretycznie.

Walek ssacy LGC 106970 połączony z wałkiem wydechowym, takim jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/walek-walki-rozrzadu-rover-1-8-vvc-polonez-caro-i2378667239.html

Jaki powinien dać efekt ?
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 02, 2012, 07:21:14 am
Ja bym ten od VVC dał raczej na ssanie coby więcej mieszanki zasysał ale ja się nie znam więc nie musisz mnie słuchać. Jak ktoś autorytatywny powie że na wydech lepiej to nie będe się upierał przy swoim...

A wracając do wałków 1,4 to mam teraz na świeżo wyjęty wałek z 1,4: LGC10205 K16 1,4M to jak bym nie mierzył wznios ma 8.8mm ... więc gdzie ta różnica z 1,8  <co>
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Czerwiec 02, 2012, 08:31:20 am
A wracając do wałków 1,4 to mam teraz na świeżo wyjęty wałek z 1,4: LGC10205
Ciekawe, bo w moim 1.4 były LGC 10201. A te które kupiłem i są od 1.8 mają wznios 9mm, wojt@s może Ci potwierdzić, obaj mierzyliśmy.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 02, 2012, 15:05:09 pm
rafal moze kupiles od 135km tzn przytyrany walekm od 135km :D kazde walki 1.4/1.6/1.8 mialy wznios 8.8mm. wersja 135km ma 9.5mm i ktores wersje 1.4 mialy po 8.2mm.  roznice tylko w fazach rozrzadu.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: gaworek87 w Czerwiec 03, 2012, 19:06:41 pm
Ciekawe, bo w moim 1.4 były LGC 10201. A te które kupiłem i są od 1.8 mają wznios 9mm, wojt@s może Ci potwierdzić, obaj mierzyliśmy
Hehe dobre, o ile dobrze  pamiętam to masz wałki z mojego 1.8, i albo urosły im krzywki podczas transportu przez pocztę albo macie złą suwmiarkę bo krzywki tych wałków miały wznios 8.8.
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Czerwiec 03, 2012, 19:18:17 pm
To ja już nie wiem :P będę za jakiś czas rozbierał silnik to sobie pomierzę, ale pamiętam, że było 0.2mm różnicy pomiędzy tymi od 1.4 a tymi od 1.8...

A w sumie to mniejsza o to, grunt, że poprawa jest :d
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Thomson#1976 w Sierpień 15, 2012, 14:50:44 pm
Czy ktoś mógłby w końcu wstawić jakieś fajne nagranie jak zbiera się 1.4 na tych wałkach z 1.8? :-)
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Sierpień 23, 2012, 18:03:07 pm
A jak wyglądają walki w 1.8 tubo, musimy za palcować ssący albo szukać już z palcem, chyba że atmosferycznego będzie taki sam?
Tytuł: Odp: wałki 1.4 i 1.6
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 23, 2012, 18:07:46 pm
Takie same jak w n/a.