Autor Wątek: wałki 1.4 i 1.6  (Przeczytany 25808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 06, 2012, 22:41:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak mierzylismy, to wyszło, że mają wznios wyższy o 0.2mm od tych z 1.4. Czyli te z 1.4 miały 8.8, a te z 1.8 miały 9.0. Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...

No to kurde ludzie wyjaśnijcie w końcu,jak to jest.A może to jest tak samo,jak z filtrem stożkowym?Wystarczy zamontować i już właściciel czuje przypływ mocy?
Lepiej drutować przepustnice z k16 do ohv...

Wiem, jak wcześniej jeździł mój silnik z dołu, a właściwie jak nie chciał jechać, a jak teraz jedzie :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 06, 2012, 22:45:20 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Potwierdzam mój po wymianie układu wydechowego miał muła większego w dolnym zakresie obr , a teraz jest różnica na plus

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 06, 2012, 22:50:03 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Wiem, jak wcześniej jeździł mój silnik z dołu, a właściwie jak nie chciał jechać, a jak teraz jedzie :)
O widzisz i tu się aż tak bardzo nie różnimy,bo ja też wiem,jak jechał mi wcześniej mój ohv,a jak po przeróbce na tą drutowaną przepustnicę z rovera  :P :P
 Napisałem jak napisałem,bo kolega Bocian powątpiewa w skuteczność tej operacji,więc w celu ukrócenia spekulacji dobrze by było okazać się stosownym "papierem"  :-) :-)

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 07, 2012, 09:13:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak mierzylismy, to wyszło, że mają wznios wyższy o 0.2mm od tych z 1.4. Czyli te z 1.4 miały 8.8, a te z 1.8 miały 9.0. Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...
NO to qrcze to ja mam coś zrypane. Mierzyłem w 1,4 dawno temu i było 8,8mm. Ostatnio przy okazji HGFa w 1,8 mierzyłem wałki i też wyszło mi 8,8mm a wałki mam LGC106970.

Z tego wniosek że suwmiarka mi szwankuje albo nie umiem mierzyć.

Jak tak dalej pójdzie to rozbiorę swoje auta i pomierzę dokładnie łącznie z kątami otwarcia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 07, 2012, 23:31:24 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mogą się też różnić czasy otwarcia zaworów...
Skoro wznios jest inny to automatycznie czasy musza byc inne ze wzgledu na kształt(wysokosc) krzywki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 01, 2012, 20:33:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A teraz czysto teoretycznie.

Walek ssacy LGC 106970 połączony z wałkiem wydechowym, takim jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/walek-walki-rozrzadu-rover-1-8-vvc-polonez-caro-i2378667239.html

Jaki powinien dać efekt ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 02, 2012, 07:21:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja bym ten od VVC dał raczej na ssanie coby więcej mieszanki zasysał ale ja się nie znam więc nie musisz mnie słuchać. Jak ktoś autorytatywny powie że na wydech lepiej to nie będe się upierał przy swoim...

A wracając do wałków 1,4 to mam teraz na świeżo wyjęty wałek z 1,4: LGC10205 K16 1,4M to jak bym nie mierzył wznios ma 8.8mm ... więc gdzie ta różnica z 1,8  <co>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 02, 2012, 08:31:20 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A wracając do wałków 1,4 to mam teraz na świeżo wyjęty wałek z 1,4: LGC10205
Ciekawe, bo w moim 1.4 były LGC 10201. A te które kupiłem i są od 1.8 mają wznios 9mm, wojt@s może Ci potwierdzić, obaj mierzyliśmy.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 02, 2012, 15:05:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
rafal moze kupiles od 135km tzn przytyrany walekm od 135km :D kazde walki 1.4/1.6/1.8 mialy wznios 8.8mm. wersja 135km ma 9.5mm i ktores wersje 1.4 mialy po 8.2mm.  roznice tylko w fazach rozrzadu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 03, 2012, 19:06:41 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Ciekawe, bo w moim 1.4 były LGC 10201. A te które kupiłem i są od 1.8 mają wznios 9mm, wojt@s może Ci potwierdzić, obaj mierzyliśmy
Hehe dobre, o ile dobrze  pamiętam to masz wałki z mojego 1.8, i albo urosły im krzywki podczas transportu przez pocztę albo macie złą suwmiarkę bo krzywki tych wałków miały wznios 8.8.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 03, 2012, 19:18:17 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To ja już nie wiem :P będę za jakiś czas rozbierał silnik to sobie pomierzę, ale pamiętam, że było 0.2mm różnicy pomiędzy tymi od 1.4 a tymi od 1.8...

A w sumie to mniejsza o to, grunt, że poprawa jest :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 15, 2012, 14:50:44 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Czy ktoś mógłby w końcu wstawić jakieś fajne nagranie jak zbiera się 1.4 na tych wałkach z 1.8? :-)

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 23, 2012, 18:03:07 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
A jak wyglądają walki w 1.8 tubo, musimy za palcować ssący albo szukać już z palcem, chyba że atmosferycznego będzie taki sam?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 23, 2012, 18:07:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Takie same jak w n/a.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...