Autor Wątek: wałki 1.4 i 1.6  (Przeczytany 25809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 23, 2010, 11:34:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "oprawca_1978"
różnią się tylko tym, że wałek wydechowy ma wprasowany w gniazdo po drugiej stronie koła pasowego trzpień, na który założony jest palec rozdzielacza zapłonu
Nie to że czepiam się ale ssący...  :roll: .

Cytat: "oprawca_1978"
A po co wogóle robić te regulowane koła? Ten silnik jest wybitnie kolizyjny i jakiekolwiek przestawienie rozrządu w fazie, czy do przodu, czy do tyłu, może spowodwać przykry efekt spotkania się czół grzybków zaworów z denkami tłoków, a efek tego - jest wiadomy do przewidzenia.
Jakoś w UK jest to do kupienia. Ludzie mają i używają...

Cytat: "oprawca_1978"
Te silniki są i tak wysilone - jak na silniki do seryjnych aut - bardzo mocno (stopnień sprężania 1:10.5 oraz ciśnienie sprężania 1.4 MPa), są praktycznie na granicy diesla.
Ja bym nie tragizował. O ile 1,4 jest nierozwojowy z zasady to jakoś z 1,8 wyciskają po 200KM w N/A...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 04, 2011, 22:52:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
alez tu dawno nikt nie pisal :) dobra pany.  odnosnie tych walkow to ja teraz powiem cos takiego. robilem nie jedno 1.6 rovera i kur..de tylko 2 tak pieknie pracowaly :D jeden to fistowóz a drugi stoi teraz u mnie na HGF'a. i kurde co zobaczylem? walki o numerac LGC106970... kopara mi opadla wiec postanowilem odkopac swoje zajechane 1.6 (zajelo mi to troche czasu wsuwajac sie pod stol :D ) ale znalazlem. sprawdzilem numery i okazalo sie ze w moim 1.6 siedza walki takie same jak w 1.4 LGC106010. nastepnie odkopalem kolejne zwłoki 1.6 z mojego roverka anglika (mialem takowego i zostal mi z niego silnik) i tam wlasnie siedzialy walki LGC106970. roverek ten byl z 1999r a tamten silnik z walkami LGC106010 z 1997 roku. czyli wnioskujac to wszystko nasuwaja mi sie tylko dwie mysli: albo montowano takie i takie walki albo jak kiedys kupilem silnik w ktorym zostaly podmienione walki.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 04, 2011, 23:05:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
U mnie w 1.6 wałek wydechowy oznaczony jest LGC 10201.



Wałki, które kupiłem kiedyś z 1.6 mają takie same oznaczenie - LGC 10201
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2011, 23:11:37 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 06, 2011, 01:24:56 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Mierzyłem oba wałki w obu głowicach i wzniosy maja takie same co najwyżej czasy inne ale tego jeszcze nie pomierzyłem.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 17, 2011, 18:27:22 pm »

Buszek

  • Gość
Dokładnie , w moim 1.4 mam takie same wałki jak w dwóch 1.6 które robiłem (chodzi o wznios) , więc też nie chce mi się wierzyć ,że te wałki czymś się różnią . Z tego wynika ,że chyba tylko pierwsze roczniki 1.4 miały inne wałki , potem pchali wszędzie to samo .

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 12, 2012, 22:50:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dzis odpalilem 1.4 na walkach od 1.8 Na poczatku silnik sie dusil ale to byla zupelnie inna sprawa. Silnik pali na dotyk, lepsza kultura pracy, ciagnie juz od 2500rpm, czuc ze ciagnie nawet powyzej 140km/h. Na chwile obecna mam zaspawany most i teraz duzo nie potrzeba zeby zakrecil kolami  dodanie gazu w zupelnosci wystarcza, nie trzeba strzelac. nawet na 2 biegu przy mokrej nawierzchni wystarczy dodac gazu.

Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy. Ja mam powiekszone kanaly ssace i wydechowe i dotarne na nowo zawory. musze jeszcze tylko zmierzyc kompresje.


« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 23:18:47 pm wysłana przez śledzik#1934 »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 22, 2012, 11:58:03 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy.
Jestem kolejnym, który ma wałki od 1.8 (LGC 106970) w silniku 1.4 - od wczoraj. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Obecnie przy moście 3.9 bez kłopotu przyspieszam na trójce czy czwórce z poziomu 2000obr. Nie ma chwilowego spadku mocy przy około 3500obr. Wczoraj po trasie parę razy zabierałem się za wyprzedzanie na 3 czy 4 z poziomu 2500-3000obr i całkiem przyjemnie to przyspieszało. Nie wiem jeszcze jak ma się sprawa jazdy do odcinki, bo jakoś nie sprawdzałem, ale do 6000obr ciągnie całkiem dobrze. Na w miarę płaskim odcinku sprawdziłem sobie dynamikę na czwórce i z 60km/h do około 140-150km/h zebrało się to całkiem ładnie, wcześniej było zdecydowanie gorzej.

Ogólnie inwestycja godna polecenia :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 22, 2012, 12:20:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tak sobie przeglądam ten temat i zajrzałem do siebie,co tam na moich wałkach pisze i mam LGC 10201. To seria?I jeśli bym chciał coś poprawić,to mam się kierować tylko numerem wybitym na wałkach,tak?Szukać takich,jakie założył Rafał  LGC 106970,tak?

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 22, 2012, 12:21:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 22, 2012, 12:28:43 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Do wałków warto dorzucić kolektor rurowy :) jest jeszcze lepiej :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 06, 2012, 09:57:47 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Wczoraj razem z SebąOBR zapodaliśmy wałki z 1.8 do mojej Atówki i powiem ,że operacja warta polecenia auto ciągnie ładnie już od 2000tys/obr

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 06, 2012, 11:40:52 am »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
jakiś filmik z jazdy może  :]?

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 06, 2012, 11:50:27 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
powiem ,że operacja warta polecenia auto ciągnie ładnie już od 2000tys/obr
Mówiłem Ci, że tak będzie :d

jakiś filmik z jazdy może
Nakręciłbym, ale w niczym nie pomoże bo mi prędkościomierz zaniża... I nie mam filmiku dla porównania sprzed zmiany. Przydałoby się zobaczyć wykres z hamowni takiego 1.4 po zmianie wałków :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 06, 2012, 21:35:59 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
widze ze i przed swapem i ja bede musial sie w takie waleczki zaaopatrzec :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 06, 2012, 21:47:59 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Umnie jeszcze zauważyłem że dzwięk z tłumika zaczyna sie robić inny wcześniej niż jak byly wałki z 1.4 , coś ale honda:P tak to brzmi. Filmik nagram, ale dopiero w przyszłym tygodniu bo są prowadzone prace malarskie w Atówce he he

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #75 dnia: Maj 06, 2012, 21:53:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No to chciało by się powiedzieć,że nadchodzi nowa era dla 1.4  :-) :-)  A może przesadzam?Poczekamy,zobaczymy.Jeśli nic się nie rozleci od nadmiaru "mocy" to można to będzie uznać za trwałą poprawę.  :P :P  Jak tak dalej pójdzie,to rover obrośnie jeszcze większą "legendą" niż do tej pory  :d

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #76 dnia: Maj 06, 2012, 22:04:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja zapytam czym się różniły wałki od 1,4 od tych od 1,8?? Ktoś jest mi w stanie opisać w miarę precyzyjnie różnicę?? Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4 szczególnie że wg katalogu to właśnie 14K4 jest...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #77 dnia: Maj 06, 2012, 22:10:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4
Odczytaj numer katalogowy. Jeśli LGC106970 to są od 1.8. Jeśli LGC10201 to takie same jak w każdym 1.4.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #78 dnia: Maj 06, 2012, 22:26:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: Bocian_s#313 w Dzisiaj o 22:04:25

    Mam jakieś wałki od 1,6 i nie wiem czy to nie to samo co do 1,4

Odczytaj numer katalogowy. Jeśli LGC106970 to są od 1.8. Jeśli LGC10201 to takie same jak w każdym 1.4.
O cenzura to żeś teraz po mnie pojechał... Synek ja roverem pomykałem jak ty dopiero kartę rowerową odebrałeś... Wybacz ale umiem sobie sprawdzić numery katalogowe.

Ja się pytam o realne różnice między wałkami a nie o to co mi cyferki wyświetlają w internecie. Jakoś do tej pory wszyscy żyli w przeświadczeniu że nie ma "różnych" wałków do standardowej K16-tki.

PS. te moje wałki z 1,6 to są LGC10204 jeśli mnie pamięć nie myli... Wznios mają 8,8 więc teoretycznie jak te które mam w głowicy w 1,4 więc bądźcie tak łaskawi ustalić różnicę bo średnio mi się uśmiecha rozbierać sprawny silnik tylko do samych pomiarów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #79 dnia: Maj 06, 2012, 22:37:07 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No to kurde ludzie wyjaśnijcie w końcu,jak to jest.A może to jest tak samo,jak z filtrem stożkowym?Wystarczy zamontować i już właściciel czuje przypływ mocy?
Słuchajcie,tak na poważnie,takie gadanie,że tam mi lepiej chodzi,to jeszcze jest nic.Niech ktoś to zhamuje,najlepiej najpierw na standardowych wałkach,a potem na tych  "tjuningowych" i będzie sprawa jasna,czy coś daje,czy nie,a tak,to się będziecie tu tylko kłócić i przepychać o to,kto ma rację