Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm
W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm
PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm
PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm
PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,
Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent
?
Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min
! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego
? Może wałki sa inne
?
[ Dodano: 19 Sty 2010 01:10 ]Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm
W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm
PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm
PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm
PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,
Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent
?
Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów 1.4 po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min
! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego
? Może wałki sa inne
?
[ Dodano: 19 Sty 2010 01:57 ]http://www.aaautosport.co.uk/pages/projects/johnrally.shtml150km z 1.4, to musi być koszt !