Autor Wątek: wałki 1.4 i 1.6  (Przeczytany 25805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:50:05 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Szkoda, zawsze o tym marzyłem :P
Ale ze względu na dostępność i cenę piperów postawiłem na tańsze (w moim przypadku) a skuteczniejsze środki :mrgreen:

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:59:08 pm »

atu_rover

  • Gość
Są o wiele tansze i skuteczniejsze od podstawowych tuningowych piper-a. Wydechowy ma identyczne dane jak ten z vvc tyle ze wiekszy wznios. Wszystko jest opisane w tej stronce co podałem :) Wczoraj ten wydechowy kupił sąsiad nowy za 85zł z resztek magazynowych wiec mozna chyba?

Mysle ze trzeba poszukac w intercars-ie itp. hurtowniach zanim sie zacznie szukac po złomowiskach i wcale drogo nie musi byc. Drogo tzn ile? Podajcie mi ceny w Polsce zebym wiedział. W anglii moze sa drogie ale u nas mozna sie doszukac.

SZUKAJTA A ZNAJDZIETA :P

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 20, 2010, 22:56:26 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czyli z tego wszystkiego wynika: wałki wszystkie są takie same, z wyjątkiem ssącego od 1,8; jeśli wszystkie są takie same, to wzniosy też są takie same= możemy sobie zamieniać do woli, a jedyny efekt uzyskamy zakładając je przodem do tyłu :)

czyli, jeśli chcemy coś zawojować, to możemy spróbować przefazować rozrząd na kołach lub wsadzić walek od 1,8. To nie tak miało być  :?

a co do tych podcięc na tłokach-w moim roverze (samochód z początku 1995r) nie było 4 podcięc, tylko taka wzdłużna bruzda (2w1), czyli jak gdzieś tam wyczytałem silnik jeszcze starszej daty. Może własnie w tym silniku są wałki o wzniosie 8,2mm?
Bo jak rozumiem wszyscy zajmowali się nowszymi typami silników i mają wzniosy po 8,8mm. JESLI tak by było, to trzeba przy wymianie walków zbadać odległość od tłoka-bo może własnie po to zmieniali tłoki (?)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 21, 2010, 00:04:22 am »

atu_rover

  • Gość
Podciecia 2 w 1 (szeroki pasek, jak najbardziej),ale nie o tym rzecz.Chodzilo o to ze tłoki z 1.4 i 1.6 sie roznia ksztaltem i tym ze w tłoku 1.4 sa podciecia pod zawory zarówno z wersji 8-mio jak i 16-to zaworowej.A silnika 1.6 ani 1.8 nie bylo w wersji 8-mio zaworowej wiec tłoki wygladaja inaczej. Ciekawy jestem jak wygladaja tłoki z wersji 1.1 16v :P


Zapasu na zawór jest duzo, popatrz jaki wznios maja wałki pipera do silnikow seryjnych. Chyba by ich przez tyle lat nie sprzedawali jezeli by sie zawory z tłokami zderzały? Właśnie najlepiej by bylo miec regulowane konty wałków i ssacy z 1.8,ewentualnie jak ktos sie doszuka to wałki "high performance" (tak pisze w katalogu mg rover) z mg tf 135 :)Albo regulowane koła i 2 wałki ssace z 1.8,tyle ze 1 z nich załozyc na wydech zeby dłuzej tez wydechowe były otwarte?
Wałki kenta,pipera itp to droga zabawa.Zastanawiam sie tez nad tym zeby samemu zrobic regulowane koła rozrzadu. Skoro mam 4 zapasowe to nie narobie duzych zniszczeń :)

pomierzył ktos krzywki w 1.6/1.4 DOHC ??

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 21, 2010, 06:15:05 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
i miec 120 koni i 130Nm z 1.4 szkoda zachodu :p jak sie 180Nm z 1,8 wyciska(a nawet 190 i wiecej) praktycznie bez ingerencji w silnik. seryjne 1,6 bedzie mialo wiecej

lepiej juz sobie sterowanie elektronika zmienic i kola regulowane zakupic (zawsze zostanie do wiekszego motoru) bo bez elektroniki to taka ciuciubabka trafi sie z dawką czy sie nie trafi

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 21, 2010, 07:57:43 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wałki z 1.6 i 1.8 sa takie same. Pisalem o tym kiedys, Van to potwierdza. atu_rover, obawiam sie ze na tym 1.6 masz glowice z 1.4. Walki z nowszych roverkow sa tez identyczne tylko maja nadlew pod czujnik polozenia walka rozrzadu.
Zeby zastosowac walek od TFa musisz sie zaopatrzyc w regulowane kolka i odpowiednio wystroic. Sama podmianka Ci nic nie da, a pewnie pogorszy osiagi. Jak stroic z grubsza opisal Dave Andrews.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 21, 2010, 10:19:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "atu_rover"
twin cam to znaczy ze są dwa, a nie "twins"-blizniaki  inaczej w 1.8 na deklu powinno pisac "two different cams"


A ja jednak dalej uważam że to bliźniaki.

Oznaczeń w 1,8 nie pamiętam ale na oko wyglądają jednakowo. Nawet nadlew dla czujnika faz jest na obu mimo że potrzebny jest tylko na wydechowym. Skoro byłyby inne to poco je stosować tam gdzie i tak ich nie urzyjemy.

Cam information:
Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC; lift 8.8mm
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC; lift 8.8mm
Valve open duration: 244º

dla mnie to te same wałki. Nie zapominajcie że koła rozrządu mają dedykację dla sącego i wydechowego więc różnica między wałkami wynika z osadzenia kół a nie kształtu wałka.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:12:10 pm »

atu_rover

  • Gość
Senn#1869 Mozliwe ze ktos podmienił wałki w tej głowicy,bo juz kiedys były wyjmowane co widac po silikonie miedzy plasterkami wałków.Skoro miałeś Poloneza 1.4 1.6 i 1.8 to moze opiszesz dokładnie co i jak.Chyba ze masz jakies materiały techniczne nt.wałków to chetnie bym sie zapoznał. Wałki 1.8 135 sie reguluje pewnie w silnikach 1.4 i 1.6,bo nie wydaje mi sie zeby w 1.8 trzeba było skoro sa to fabryczne wałki do 1.8???

Czyli mam rozumiec ze w 1.6 są wałki takie same jak w 1.8, ktore maja "pełniejsze kształty" i ten sam wznios co 1.4 (8,8mm) ? To czemu ktos pisał ze po założeniu dołu z 1.8 zakładał głowice z 1.4 a pozniej tylko wałek ssacy podmienił bo wydechowe sa identyczne jak w 1.4???

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:48:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "atu_rover"
To czemu ktos pisał ze po założeniu dołu z 1.8 zakładał głowice z 1.4 a pozniej tylko wałek ssacy podmienił bo wydechowe sa identyczne jak w 1.4???
Ciekawe kto to napisał. Ja u siebie nawet nie wyjmowałem wałka do zapalcowania przez co nabiłem go do góry nogami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:40:45 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
atu_rover
Dokladnych danych na temat poszczegolnych walkow nie mam.

Oczywiscie ze bedziesz musial zalozyc regulacje tylko jak wlozysz do 1.4. W TFie nie jest potrzebna bo ma odpowiednie mapy. Tak samo wersje 1.6 115 koni. To ten sam walek. Jesli to zalozysz do 1.4, 1.6, czy nawet 1.8 "zwyklego" bedziesz musial zakladac regulacje, no chyab ze przeszczepisz cala elektronike.

Jesli zmierzyles wznios w walku 1.4 i wynosi 8.8 to tak- walki od 1.6 i 1.8 poza wzniosem roznia sie katami otwarcia.

W artykule chyba tego nie dopisalem, ale po swapie na 1.8 nalezy nabic palec do oryginalnego walka. Wspomnial mi o tym Dave Andrews, ale jakos to olalem i zalozylem walek z 1.4. Dopiero potem zrobilem ta operacje. Nie wiem do konca jaki dalo to efekt bo nie mierzylem go na hamowni.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 22, 2010, 11:30:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wyciagnalem dzis walki ze swojego 1.8 Numery tych wałkow to LGC 105970. Sposrzeglem tez ze na walkach od 1.6 mam dwie numeracje : LGC 10201 i LGC106010. Czyli LGC 106010 i LGC 10201 to jedno i to samo. Biorac oba walki z 1.4 i 1.6 od zaworow ssacych  ( z palcem) polozenie palca wzgledem krzywek dla 4 cylindra jest takie samo. Biorac walek od 1.6 i 1.8 Sytuacja jest bardzo podobna. czyzby roznica byla w katach byla tylko miedzy krzywkami dla poszczegolnych cylindrow  :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 22, 2010, 15:43:31 pm »

JohnyWalker

  • Gość
A silnik 1.6/115KM był we wszystkich mgf czy współistniał ze zwykłym? Bo ile źródeł tyle opinii... W mgtf były oba 1.8- 120 i 135.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 24, 2010, 18:23:54 pm »

atu_rover

  • Gość
Probował ktoś może przerobic seryjne koła rozrzadu na regulowane?Mam 4 sztuki zapasowe i wydaje mi sie ze dało by sie to zrobic? Chciałem o 3-5stopni przyspieszyc wałek ssacy i sprawdzic elastycznosc. Podobno z dobrym dolotem zimnego powietrza mozna zyskac do 10Nm?

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 25, 2010, 08:33:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jeszcze nie spotkałem się z domorosłą kostrukcją takich kółek. Może będziesz pierwszy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 25, 2010, 20:46:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
aa wlasnie. ostatnio mialem przyjemnosc składac rozrzad we freelanderze. Z czystej ciekawosci spojrzalem na walki. i ku mojemu zdziwieniu oba walki mialy oznaczenia LGC 10201 czyli to samo  co w 1.4 :shock: :shock:  o co w tym chodzi :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 25, 2010, 20:48:41 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A proszę ja Was tutaj jest kawałek odpowiedzi:
http://forums.mg-rover.org/showpost.php?p=2388607&postcount=12

[ Dodano: 2010-01-25, 20:52 ]
ii http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=228738
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 25, 2010, 20:53:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ee mimo translatora i tak ciezko jest to zrozumiec

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 ]
jak dobrze rozumiem numer LGC 10201 to numer obrobki wałka :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 25, 2010, 23:55:58 pm »

atu_rover

  • Gość
Taki wstepny numer. Czytałem to juz dawno i wynika z tego ze angole sami nie łapią się w swoim bałaganie :) Najlepiej miec suwmiarkę i ewentualnie wzorcowy wałek z 1.4 :P

[ Dodano: 08 Lut 2010 01:54 ]
Własnie rozebrałem 2-gi silnik rovera 1.6 i widze ze wałki sa identyczne jak w poprzednim 1.6 i czterech silnikach 1.4 które lezą obok, czyli LGC 10201. Nie wierze w to ze w 1.6 sa inne wałki niz w 1.4. W 1.8 moze jest inny ssacy ale niestety nie rozbierałem takiej głowicy

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 22, 2010, 09:58:26 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
A ja mam takie pytanie.
Co to za wałek LGC 106970 ? Jest to wałek z 1.8 z rovera 75.
To będzie zwykły wałek od 120km?
Szukałem w necie i nie moge sie nigdzie doszukac czegokolwiek o tym wałku.
Będe robił regulowane koła rozrządu do 1.4 co myślicie o założeniu go?
Podaje link do aukcji tego wałka:
http://allegro.pl/item1226753610.html
Wygląda na to że jest to wydechowy o ile ktoś już nie poprzekładał.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 22, 2010, 11:23:14 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W silniku 1.4 MPI Rovera wałek ssący i wydechowy są takie same, różnią się tylko tym, że wałek wydechowy ma wprasowany w gniazdo po drugiej stronie koła pasowego trzpień, na który założony jest palec rozdzielacza zapłonu.
Wysokość krzywek, ich kąty otwarcia i zamkniecia, a nawet charakterystyka ich krzywizn jest taka sama. To samo z mocnowaniem kół rozrządu, dla tego tez koła pasowe wałków mają dwa gniazda na kołek ustalający, umieszczony w wałku i opis IN dla koła na wałek ssący i OUT dla koła na wałek wydechowy.

A po co wogóle robić te regulowane koła? Ten silnik jest wybitnie kolizyjny i jakiekolwiek przestawienie rozrządu w fazie, czy do przodu, czy do tyłu, może spowodwać przykry efekt spotkania się czół grzybków zaworów z denkami tłoków, a efek tego - jest wiadomy do przewidzenia.

Te silniki są i tak wysilone - jak na silniki do seryjnych aut - bardzo mocno (stopnień sprężania 1:10.5 oraz ciśnienie sprężania 1.4 MPa), są praktycznie na granicy diesla.
A do zwiększania mocy nie nadają się za mocno z racji swojej konstrukcji (czteroelementowy korpus silnika, łączony na wskroś długimi i cienkimi śrubami), bo przy przeciażeniach mechanicznych i termicznych, rozłażą się jak stara szafa.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!