Autor Wątek: wałki 1.4 i 1.6  (Przeczytany 25800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wałki 1.4 i 1.6
« dnia: Wrzesień 29, 2009, 00:26:34 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Witam . Mam do was pytanko czy wałki z poloneza różnią się od 216 z 97 roku ? Bo niestety w silniku który kupiłem jako sprawny z anglika zatarła się głowica i zjadło 3 krzywki na wałkach i popaliło wszystkie szklanki (oczywiście zatarły głowicę angole bo nie zmieniały oleju).

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2009, 07:39:19 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "diodalodz"
czy wałki z poloneza różnią się od 216 z 97 roku


pewnie sa takie same, no chyba ze jakims cudem w 216 ten silnik nia ma kopułki
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2009, 07:58:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na bank wejdą wałki z 1,4 ale czy są takie same to nei wiem. Ponoć wałki z 1,6 są takie same jak z 1,8. Była gdzieś niedawno dyskusja na ten temat na forum.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2009, 11:00:38 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
to że wejdą to wiem . ale bardziej mi chodziło o czasy i wzniosy . oba mam na aparat .

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2009, 13:24:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm
Niestety nei ma słowa o 1,4 i 1,6 ale dla 1,8 jest info dość dokładne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2009, 13:07:22 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
1.6 i 1.8 sa te same. 1.4 inne.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2010, 00:20:01 am »

atu_rover

  • Gość
Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km  ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.

Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8 !!! Ale takie wałki sa tylko w MGTF

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2010, 01:23:39 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
OO bardzo konkretna informacja. problem jest chyba tylko z bolcem na palec rozdzielacza, ale jak toś juz stwierdził chyba da się go wyciągnąc z wałka i przełozyc do drugiego, trzeba tylko zachowac tą sama pozycję.

Jak masz takie walki to mozesz próbować,tylko trzeba sie upewnic, czy czasem jakiś zawór sie nie spotka z tłokiem, bo jednak wznios jest sporo większy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2010, 13:50:39 pm »

atu_rover

  • Gość
To są wałki z rovera 416si96r wiec tam jest palec identyczny jak w polonezie 1.4. Zawory nie mogą sie spotkac z tłokiem bo silnik 1.4 i 1.6 maja ten sam skok tłoka i roznią sie tylko wałkami w głowicy i srednicą tłoka/tuleii !!! Wiem bo mam 2 takie silniki zamontowane w autach i jeszcze dwa rozbebeszone w garazu. Myslałem ze juz ktos wsadzał wałki z 1.6 do 1.4 i dlatego pytałem jak to jezdzi.

[ Dodano: 18 Sty 2010 13:52 ]
PS: w wałkach PIPER-a do 1.4 16v seryjnego wznios jest jeszcze wiekszy

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2010, 17:04:23 pm »

polofix

  • Gość
skok tloka w 1,6 jest wiekszy niz w 1,4. z tym ze tlok wyzej juz nie pojdzie w 1,6 bo uderzyl by w glowice.w 1,6 sa nizsze,i grubsze tloki niz w 1,4

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2010, 17:24:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "polofix"
skok tloka w 1,6 jest wiekszy niz w 1,4. z tym ze tlok wyzej juz nie pojdzie w 1,6 bo uderzyl by w glowice.w 1,6 sa nizsze,i grubsze tloki niz w 1,4
nie prawda. skok tloka w 1.4 i 1.6 jest ten sam. srednica tloka 1.4 i 1.6 jest inna: 1.4 -75 1.6-80. i to nie prawda z wysokoscia tlokow. jest to samo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2010, 20:11:32 pm »

atu_rover

  • Gość
Zgadzam się z kolegą "mlodyolek#1934".Skok tłoka 1.4 i 1.6 jest taki sam.W 1.6 zwiekszyli srednice tłoka/tuleji,a dopiero w 1.8 zwiekszyli skok tłoka.

Jak ktos ma jakies wątpliwosci to prosze sobie sprawdzic tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=86

PS: (416Si/SLi (automat) miał silnik hondy, jednowałkowy (SOHC), wiec nie sugerowac sie tym.)

Mam dwa silniki roverowskie , 1.4 i 1.6 ze zdjętymi głowicami. Jak ktos ma z tym problem to zejde do garazu i zrobie zdjęcia dwóch naraz :)  Nie trzeba do tego nawet suwmiarki bo widac to gołym okiem! ! ! !
Tuleje w 1.6 są cieńsze niż w 1.4 i zmiescili w ten sposób wieksze tłoki.

Tu masz zdjecia na allegro blok 1.6
http://www.allegro.pl/item871229870_silnik_blok_silnika_rover_1_6_16v_16k4f_1355.html

Blok 1.4
http://www.allegro.pl/item886065584_silnik_rover_1_4_z_poloneza.html

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2010, 20:27:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
waly korbowe 1.4-1.6 jest to samo. roznica jest tylko w 1.8 Maja dluzsze wykorbienia
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2010, 00:09:35 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To w takim razie trzeba kupić walki od 1,6 z palcem i zamontować :) czeka mnie wymiana szklanki, więc czemu nie zamienić wałków :D
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 19, 2010, 01:07:50 am »

atu_rover

  • Gość
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,

Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent ???

Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min !!! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego ??? Może wałki sa inne ???

[ Dodano: 19 Sty 2010 01:10 ]
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standartowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

PIPER "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne. Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "NEWMAN CAMS"
Type "ARK/252/400H PH1" do 1.4 i 1.6 (300 funtów kosztują)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . 16° ATDC,
wznios 10,15mm

PODSTAWOWA WERSJA DROGOWA WAŁKÓW "KENT CAMS"
"RK1411" do 1.4 i "RK1611" do 1.6 (w 1.4 dają 10km, w 1.6 12km)
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . . . 16° ATDC,

Nie znam się na wałkach dlatego o pytam na forum jakie efekty da założenie wałków z 1.6 16v do 1.4 16v. Na prosty chłopski rozum powinny sporo zwiększyc moment obrotowy z niskich i srednich obrotów i nieznaczne podniesc moc ? Momentu w 1.4 kompletnie nie ma, wiec przyspieszenie powinno ulec poprawieniu, a predkosc maksymalna powinna pozostac na podobnym poziomie. Czy jest ktos na forum kto próbował już taki patent ???

Może nawet wałki z rovera 1.4 16v 200 i 400 (po 1996r) by pomogły?
Silniki 1.4 w polonezach sa z wiązką, deklem zaworowym i komputerem z kwadratowych roverów 200/400 (1990r - 1995r) i mają 127Nm przy 5000 obr/min.Silniki z obłych roverów 1.4 po 1995r mają też 127Nm ale przy 3000 obr/min !!! Ktoś zna odpowiedz na pytanie dlaczego ??? Może wałki sa inne ???

[ Dodano: 19 Sty 2010 01:57 ]
http://www.aaautosport.co.uk/pages/projects/johnrally.shtml

150km z 1.4, to musi być koszt ! :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2010, 13:15:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
panowie, wy tu rozkminiacie podstawy ,wiec jak chcecie dojsc do potrzebnych wnioskow ?

tak jak pisal Zoltan trzeba sprawdzic czy zawor nie dotknie tloka i nie chodzi tu o roznice w skoku 1.8 (bo 1.6 ma taki sam jak 1.4) tylko o ksztalt tloka ,
1.4 ma mniejsze tloki - inne niz 1.6 i 1.8 ,
ma tez wysoki stopien sprezania ,a na mniejszej srednicy trzeba wcisnac troche materialu w komore spalania by to uzyskac ,
podobno 1.4 ma mniejsza komore w glowicy - nie wiem ,ale wy pewnie tez nie ,
czy ktos pomyslal o podcieciu na zawory w tloku ?
to kluczowy element ,
roznica w skoku zaworu to marne 0.6mm i katy tez niewiele sie roznia ,ale chyba lepiej jak zaworki nie beda haczyc o tlok  - a to trudno policzyc ,ale latwo sprawdzic ,wiec jak ktos juz zalozy te walki z 1.6 do 1.4 to niech pokreci walem na sucho i wytezy sluch i czucie w rekach i wszystko powinno sie wyjasnic ,

albo jak ktos ma zdjete glowice w 1.4 i 1.6 to niech pomierzy wglebienia w tlokach w GMP
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2010, 13:34:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tak sie sklada ze wglebienia w tlokach 1.4 i 1.6 roznia sie. w 1.4 sa glebsze a w 1.6 plytsze. jest to spowodowane tym ze denko tłoka w 1.4 jest wypukle a w 1.6 wklesle :P

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
i takiej kolizji nie wyczuje sie przes samo krecenie walem a to dlatego ze kolizja moze wystepowac dopiero powyzej pewnych obrotow. na niskich zawory zdarza sie zamknac a np powyzej 3000 juz moze byc buuuummm   :mrgreen:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2010, 16:18:24 pm »

atu_rover

  • Gość
Sprawdziłem numery i pomierzyłem wałki z poldka 1.4 i rovera 416si i niestety są takie same!!! Numer części to LGC10201 ssący 1.4(1.6) , LGC10201 wydechowy 1.4(1.6).Nie dosc ze w 1.4 i 1.6 sa takie same wałki to jeszcze ssący i wydechowy sa identyczne.Te dane co podałem wczesniej do 1.4 odnosza sie do poczatkowych głowic (low port?).
Sprawdziłem i rzeczywiscie wydechowy w 1.8(120km) to tez LGC10201 z 1.4 i 1.6!!!,
ssący jest inny LGC0000300.Dlatego przy przekładaniu dołu silnika z 1.8 nalezy zmienic wałek ssacy, bo jest on dłużej otwarty i wiecej powietrza zasysa niz te z 1.4 i 1.6.
Sami angole sie nie mogą doszukac po katalogach i sie mylą.Czesto te same wałki maja po 5 różnych oznaczen,lub są błednie lub niedostatecznie opisane i nie wiadomo co i do jakiego silnika.Firma Powertrain od silników serii K poszła się ... i jedyne co mozna zlalezc to jakies aukcje na których mozna wykupic jakies smieci z tej fabryki.Ich strona WWW juz nie istnieje. Jak ktos ma dostep do wałka ssacego z 1.8 to moze spróbowac wrzucic do 1.4 lub 1.6. Najlepiej do 1.4,1.6,1.8 wrzucic 2 wałki z wersji 1.8 135km,Dawe Andrews pisze ze w kazdym z tych silników pomagają.Te same wałki sa w MGF 1.6 115km.Nie ma zadnych problemów ze spotkaniem zaworów z tłokiem a zawor otwiera sie wyżej niz w standartowych 1.4/1.6/1.8.Nawet w wałkach Kenta,Pipera itp nie ma problemów z odległoscią  tłoka od zaworu a otwieraja sie jeszcze bardziej niz w 1.8(135km).

Komory spalania w 1.4 i 1.6 są identyczne i numery głowic też.Wizualnie tłok z 1.4 różni sie od tłoka 1.6 ze względu na to iż ma podcięcia na 6 zaworów, tzn na 4 z wersji DOHC i 2 z wersji SOHC.Nie bede mierzył zadnych wgłębień w tłokach bo równie dobrze mogę sobie zmierzyć obwód klatki piersiowej mojej sąsiadki i tez ten pomiar nikomu nie jest do niczego potrzebny :P pozdr

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2010, 16:26:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "atu_rover"
Komory spalania w 1.4 i 1.6 są identyczne i numery głowic też.Wizualnie tłok z 1.4 różni sie od tłoka 1.6 ze względu na to iż ma podcięcia na 6 zaworów, tzn na 4 z wersji DOHC i 2 z wersji SOHC
co do komor to sie zgodze. 1.4 i 1.6 to jest to samo. jak jest w 1.8 dowiem sie w piatek albo czwartek po 22 :D co do roznic tloka 1.4-1.6 napewno roznica jest w srednicy :D 1.4-75 1.6-80 ale za cholere nie widze w tloku od 1.6 6 podciec na zawory :D 4 owszem sa zgadzam sie. ale 6  :?:  chyba ze bylo kilka rodzai tłokow :P

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
Cytat: "atu_rover"
.Nawet w wałkach Kenta,Pipera itp nie ma problemów z odległoscią tłoka od zaworu a otwieraja sie jeszcze bardziej niz w 1.8(135km).
kto ma takie wałki na sprzedaz :?: :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2010, 16:36:34 pm »

atu_rover

  • Gość
Pisałem iż tłok 1.4 różni sie tym od 1.6 ze (1.4) ma własnie 6 podciec a (1.6) nie! Bo 1.4 były w wersji z jednym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder a 1.6 nie! Widac to na tłokach z 1.4 od strony kolektora ssącego. Jak bys miał dostęp to sprawdz jakie numery są na wałku ssącym i wydechowym z 1.8 . Zakładałes sam dół z 1.8 i głowice z 1.4 czy cały silnik??