FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: k_maro01 w Listopad 13, 2009, 19:28:01 pm
-
Witam.
Jak w temacie. Chodzi mi o różnicę w porównaniu 12v a 24v? Bo blok jest raczej ten sam? Jaka waga obydwu?
-
proponuję od razu zajrzeć na forum www.sierrafan.pl , tam chłopaki Ci odpowiedzą na to pytanie.
BTW są dwa rodzaje silników 2.9 V6 24V :wink: oba nie mieszczą się do komory Poloneza, Fiata125p, są za szerokie.
-
no na początku myślałem, żeby walić na moje pierwsze forum:) ale myślałem, że ktoś się tu orientuje. Myślę, że nie jest aż taka różnica między 12v a 24v, że by go nie upchał...
-
Jeździ już jedno ATU z 2.9 12V, byłoby 24V ale się nie mieści i tyle. Tego nie przeskoczysz, komora Poloneza jest niestety dość wąska. Z resztą jak miałbym wybierać, to wolę 12V bo mimo mniejszej mocy jest mniej problematyczny w serwisowaniu i silniczki tanie.
-
aż taka różnica między 12v a 24v
róznica jest duża, a nawet ogromna- silnik 24v jest QOHC po 2 wałki w każdej głowicy a 12v to OHV- więc głowice są małe i niskie- tu jest cały pic. róznica w mocy jest spora, ale w poldzie spokojnie wystarczy to co oferuje 12v
-
Myślę, że nie jest aż taka różnica między 12v a 24v, że by go nie upchał...
Zobacz na allegro jak wygladaja a dopiero potem pomyśl
2.9 24V wejdzie ale głowice będą się kończyć gdzieś w okolicach lusterek na drzwiach przednich. Te silniki to praktycznie w 95 % inna konstrukcja- jedynie dół silnika jest nieco podobny pod względem rozwiązań i pojemność zblizona.
-
Pomijam koszty eksploatacji 2.9 V6 24V, zarówno BOA jak i BOBa. Koszt rozrządu - nie do kupienia w Polsce, nawet w ASO forda - do BOA to około 5500 tys. zł, do tego rozrząd siada w tych silnikach przy 180 tys km.
Naprawdę polecam lekturę forum www.sierrafan.pl , tam jest masa informacji odnośnie tych silników. Chcesz mieć ciekawą V-kę 12V :?: polecam link z mojego podpisu , Norwedzy są mistrzami modów w silnikach forda.
-
No jakoś nie mogłem znaleźć na allegro zdjęcia 24v bez osłony i porównać, zaraz poszukam głowic. Myślałem, że skoro w sierrze wchodzi,a komora nie jest dużo większa niż w poldzie, to i do polda ciężko bo ciężko, ale napewno nie w okolicach lusterek :twisted: Ale komora sierry jest inaczej rozbudowana, pod względem wolnej przestrzeni.
... Teraz to właściwie zastanawiałem się nad niedużą v-ką z ciekawą kulturą pracy i w miarę mocną, którą można wsadzić wzdłużnie i podpiąć pod skrzynie forda...
-
komora nie jest dużo większa niż w poldzie
no niestety nie masz racji, komora w sierce jest dużo większa, 2.0 OHC wygląda tam dosyć śmiesznie - w sensie zajmuje mało miejsca, zaś w Polonezie dość szczelnie wypełnia komorę silnika.
W kwestii wielkości komory w sierce, to polecam link: http://www.moby302.co.za/articles/ford_sierra/xr8.html czyli V8 seryjnie w sierce.
-
Nie tylko komora jest większa, ale i tunel na skrzynię biegów dużo szerszy. Przez co zresztą w tym aucie jest bardzo ciasno...
-
No macie racje. Już ponad rok jak sierki nie mam i zapomniałem jak to wygląda. Rzeczywiście 2.0 OHC Dość skromnie wyglądał, mój błąd.
-
2.0 , 2.3 v6 forda ma ciekawa kulture pracy :mrgreen: przymierzałem 2.0 v6 i mieści się bez większych problemów... :P jedynie do pełni szczęścia trzeba by dorobić kolektory wydechowe bo te oryginalne sa za długie do komory FSO i nie ma jak podłączyć do nich wydechu :|
-
2,3V6 Forda to nawet do 125p ktoś upchał. A potem go na zlocie bawiły miny tych co to się upierali, że się nie zmieści... :D
-
jedynie do pełni szczęścia trzeba by dorobić kolektory wydechowe bo te oryginalne sa za długie do komory FSO i nie ma jak podłączyć do nich wydechu
Wystarczy zamienić kolektory lewy z prawym i wydech puścić do przodu samochodu -w tym fiacie 2,3 V6 tak właśnie jest zrobione- widać na foto jak rura zakręca :P
Co do upychania silników to kant ma krótsza komorę -mniej miejsca z przodu, ale ma wyżej maskę i prosto dzięki czemu silnik może być wyższy niż w polonezie i nie trzeba montować karmnika na maskę :) Skoro do Df wchodzi 2.0 OHC forda to V6 tez wejdzie bo na wymiary jest praktycznie identyczny jeżeli chodzi o długość- różnica jest minimalna mierząc od krawędzi gdzie przykręca się skrzynie
-
z tego co wiem to jest fiat 125p z silnikiem 2.9 ale nie cosworthem bo ten sie po prostu nie miesci natomiast z tego co widziałem to jest to wielka przeróbka a facet który to zrobił chyba sie pokłucił z własnym rozumem wszsytkie zrobione na opaski do kabli i fleksem efekt był taki ze fakt faktem silnik siedział ale wygladało to jakby pan czesiek za stodoła to zrobił
-
2.0 V6 w jakimkolwiek aucie to pomyłka, nawet w dziobaku, czy Capri :!: lepiej wrzucać 2.3 lub 2.6 albo 2.8/2.9. Wszystkie te silniki mają niski stopień sprężania, więc można turbić albo planować głowiczki i mocne N/A.
-
witajcie.
własnie wczoraj postanowilem ze w miejsce mojego 2.0 dohca siądzie 2.9 forda 12v oczywiscie
i teraz mam kilka pytan. może wiecie. popytam tez oczywoscie na forum forda.
jak ten silnik jest zasilany. ile w nim jest elektroniki , jak ma sterowany zaplon. czy ma przeplywke i jakie potrzeba mu czujniki do dzialania. jako to jest typ silnika. i jak si eon ma do belki zawieszenia..?
chciaalbym si edowiedzic o tym silnku jak najwiecej zanim wezme sie do pracy. oczywoscie mysle wstawic to ze skrzynia. chyba ze jest jakas inna możliwosc np połączenia tego z polonezowa. ktora mam przy 2.0 turbo i spisuje sie dobrze.
auto nigdy niebedzi ekatowane i niebedzi esluzylo ani do driftow ani do wyscigow. bardziej jest tosztuka dla sztuki i widzimi sie wlasciciela i silnik jest wsadzany poto aby tam byl. po zalozeniu oczywoscie na 100% pojawi si eturbina / lub dwie. chcialbym uzyskac jakies rady i porady. głosy krytyki a zwłaszcza cenne informacjie. z gory dziekuje.
-
Jak będziesz szukał silnika, to najlepiej nabój (ze skrzynią), nie kupuj silnika który fabrycznie pracował z automatem (automat jest tak ogromny że nie wejdzie w tunel nawet w poldofordzie), ponieważ po połączeniu go z manualną skrzynią będą problemy z elektroniką; wtrysk jest tam prosty, silnik jest odprężony (ma też niewielką jak na pojemność moc, co można zmienić) i ma dość prosty wtrysk; bywają w wersji z przepływkami i bez; najlepiej kupić scorupę z tym silnikiem w manualu i bez prawa rejestracji. Gotowe "naboje" do swapa chodzą na forach fordów i na allegro nawet po 1500 zł (komplet ze wszystkim co niezbędne do swapa w fordzie).
Silnik ma potencjał, sama zmiana przepustnic na te z 2.8 EFI dużo pomaga (większa średnica przepustnic), ładnie toleruje gaz, można dużo podziałać z głowicami (dużo mięsa do zdjęcia w kanałach - jak przyłożysz uszczelkę kolektora wydechowego do jednej i drugiej głowicy to sam zobaczysz, na forum www.sierrafan.pl gdzieś nawet były takie foty, polecam dział "Moja Sierra" i temat gościa oo ksywie Crain, który ostatnio wrzucał 2,9 EFI do sierry 2.0 OHC EFI, jest tam trochę fotek i filmik z odpalania).
-
Wystarczy zamienić kolektory lewy z prawym i wydech puścić do przodu samochodu -w tym fiacie 2,3 V6 tak właśnie jest zrobione- widać na foto jak rura zakręca :P
Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia tego? :)
-
Nie nie będę rozpoczynał nowego tematu. podepnę
Otóż.. W końcu doczekał się
Swap'uje engin z granady V6 2.8i - to ten sam kloc co 2.0 V6, 2.3 V6 tyle że "i" na końcu :P i podobny co scorpio 2.9 V6 12v. Pierwsza próba przymiarki i nie bardzo to chciało wszystko wejść. Odkręciłem kolektory wydechowe i zwaliłem alternator i jest w miarę możliwie, z tym że przeszkadza mi jeszcze filtr oleju i chłodnica oleju.
Jak to skrócić? Jakieś pomysły: Mile widziane foto z objaśnieniem
(http://c.wrzuta.pl/wi18304/481153e9002cc0f64dcb7b89/0/103_8732)
(http://c.wrzuta.pl/wi10479/dbdbdd71000134954dcb7bd7/0/103_8730)
liczę na waszą pomoc :-)
(http://c.wrzuta.pl/wi605/a995a726001ed8a04dcb7bd6/0/103_8729)
(http://c.wrzuta.pl/wi2189/1b3b2c0000180f494dcb7bd7/0/103_8731)
PS. co z tym odwracaniem kolektorów?Rura idzie w dół pod silnikiem? Pod belką? Coś mi tam nie pasi. jak będzie rura w rogal do przodu szła to zawadzi w alternator a z drugiej strony to tak jakoś dziwnie bo będzie podgrzewać termostat? Jakieś foto,jak to rozwiązaliście?
-
Chyba trzeba by złapać kontakt z Panem z Mławy :0
-
Pan z Mławy nie pomoże. Nie, no musi być jakieś rozwiązanie w kręgu tego forum :D
Elwood 1987 kiedyś pokazywał silnik 4.0 z forda explorera i tam filtr oleju był w pozycji pionowej. równolegle do bloku a nie prostopadle. Mogłoby podejść takie złącze chyba że oparcie na łapie by przeszkadzało.
Ponoć filtr oleju od starego eskorta i fiesty da się założyć do tego silnika - pasuje, z tym że jest krótszy Ktoś potwierdzi?
Jest jeszcze na forum młodyolek? o ile się nie mylę chyba on się z tym problemem już uporał?
kolejne pytanie: jak to jest z tą miską olejową? obracać ?ciąć ? spawać? Dość wysoko jest ..a między belką a drążkiem nie wpuszczę jej
Dalej będę kombinował ale liczę też w POTĘGĘ tego forum i przydatne porady <spoko>
-
Pozwolę sobie zacytować Elwooda:"Z rozmowy z włascicielem wiem tez ze silnik jest zamontowany nad belka zawieszenia poniewaz w silnikach V6 rozdzielacz zaplonu i pompa oleju jest z tylu silnika wiec nie da sie przerobic najprawdopodobniej miski tak jak poldofordzie. silnik ma tez przerobione mocowanie pompy wspomagania i alternatora- sa przeniesione wyzej."
Cytat pochodzi z artykułu o silnikach nieseryjnych z naszego forum ;)
-
; silnik ma tez przerobione mocowanie pompy wspomagania i alternatora- sa przeniesione wyzej."
o to ja się nie martwię. To przerobienie to wystarczy pasek klinowy dać większy i alternator unieść na ramieniu w górę naciągnąć. Co do pompy wspomagania to montuje na dorobionym uchwycie tą pompę od poloneza - jest zgrabniejsza niż ten "młynek do kawy" seryjnie w grandzi co był- to bym musiał kroić komin w masce żeby zmieścić.
Wiem że ktoś tu na forum robił taką przeróbkę miski... mam nadzieje że się podzieli wiedzą gdy tylko natknie się na ten temat :-)
chyba śledzik 1934 z Wołomina...
Śledzik.. śledzik ..Odbiór! :-)
-
Nie mam pojęcia czy on wybrnął z tym swapem.... kolektory zamień stronami, wydech do przodu i pod auto, pokazują to fotki we wspomnianym artykule, do tyłu będzie ciężko, musiałbyś spawać kolektory od podstaw.
-
Ja to widzę tak:
filtr oleju, jesli sie nie da przerobić tanim kosztem, dać możliwie niski oraz jeśli dalej nie będzie wchodził, dopasować odpowiednio fartuch. On, z tego co widzę wychodzi w miejscu, gdzie spokojnie można coś wyciąc.
belka- ja bym ją wyciął w ogóle (znaczy jej środek) i następnie posadził silnik tak jak powinien być i złapał tą belkę autorsko pod/obok/na około miski.
Poduszkami też bym się nie martwił. Dać 2 porządne poduchy i nie mocować ich tyko do belki, lecz także dorobić jakieś mocowania do podłużnicy i przyspawać. Przy okazji wzmocni to jeszcze konstrukcję. Mozna wtedy machnąć poduchy gdzie będzie wygoniej, a nawet 4 szt. Więc miskę zostawił bym w spokoju. i montował silnik jak najniżej (oczywiście by miska nie była za blisko ziemi)
-
daj filtr oleju od łady 2107 ta sama średnica gwintu i samego filtra z zewnątrz lecz filtr krótszy o polowe !
-
Chlodniczke oleju mozna spokojnie wywalic i juz zyskujesz cenne miejsce. Po wywaleniu tej chłodniczki i zastosowaniu krótszego filtra powinno usiac bez problemu w polonezie. Jezeli mozna to prosiłbym tez o dokladna fote bloku 2.8 w miejscu gdzie jest przykrecony filtr oleju -mozliwe ze katowa łapa od 4.0 usiadzie w miejsce orginału ale musze zobaczyc jak wyglada mocowanie w bloku 2.8(chyba ze w 2.3 jest to samo to moge sprawdzic w sobote) gdyz w 4.0 jest duza centralna sruba mocujaca i nadlew w bloku o ktory opiera sie łapa podczas dokrecania.(mam taka lape na zbyciu) Inny problem z ta lapa to taki ze filtr jest strasznie wielki, najtanszy zamiennik(orginał okolo 40zł) pasujacy ponoc od zuka tez do najmniejszych nie nalezy, a oprocz filtra musi tam jeszcze jakos przejsc wydech.
W sprawie miski olejowej to wydaje mi sie ze mozna jednak spróbowac ja odwrócic poprzez odpowiednie pociecie i pospawanie miski fabrycznej, a rure ciagnaca olej zastosowac po modyfikacjach od pinto -mocowanie do pompy na 99% to samo a przeciac i zespawac migiem stalowa rurke 10 czy 15mm to zadna filozofia. Musze jedynie zobaczyc w 2.3 V6 na jakiej wysokosci musi byc dno miski w miejscu gdzie jest pompa- nie jest duza ale miska w tym miejscu musi byc jednak sporo grubsza a wiec i nizsza aby ja zmiescic a silnik musi przez to isc wyzej. 2.9 z Mławy miało normalna miske nad belka i wystawało okolo 4 cm, wiec jest o co walczyc poniewaz po modyfikacjach spokojnie sie te 5 cm da urwac i maska sie zamknie bez problemu
-
no w końcu specjalista się znalazł na którego czekałem :d :d :d
... Mistrzu Elwoodzie <spoko>
---------------------------------------------------------------
1) chłodniczke wykręcić... hmmm nie wiem czy chcę tak od razy się pozbywać. jest połączona z obiegiem płynu chłodzącego (wody) z termostatu. Odłączyłem go ale dobrze by było gdyby była, jakąś funkcje to w serii spełniało.
----------------------------------------------------------------
2) Filtr oleju obecny ma 9,5 cm długości ..no doliczając tą chłodniczkę to jest za długi zestaw
Odkręciłem filtr i została chłodniczka a miejsca do fartucha zostało niewiele. (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8735.jpg) Z tym że Zoltan miałby rację że można by wyciąć otwór w fartuchu nad podłużnicą, analogicznie jak jest z przeciwnej strony wycięte fabrycznie na kolumnę kier. o tu... (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8736.JPG) ale po przerobieniu tej miski auto pójdzie w dół i wtedy wychodzi akurat na wysokości podłużnicy.
-------------------------------------------------------------------
3) mocowanie w bloku na łapę jest takie samo jak w 2.3 grandzi po stronie filtra oleju są 4 otwory rozmieszczone równo w 4kątach kwadratu jakoby ( :: ) <-coś takiego . Natomiast z drugiej strony jest już inaczej są 3 w kątach ( . : ) [blok ma takie wytłoczenie dlatego brakuje tego czwartego otworu z tej strony] są jeszcze dwie dziury bardziej z przodu i wyżej, coś takiego -> ( ' ' ) razem wychodzi ( ' ' . : ) ale to wyciągnę to porobię foto.
---------------------------------------------------------------------
4)No kwestia wydechu to ja pomyślałem żeby zdobić z rury własny kolektor wydechowy zespawać, krótszy niż ten wygibas żeliwny. Wtedy nagiąłbym sobie ile stopni trzeba tak żeby pasowało i przeszło nad filtrem a nie jakieś kombinowanie z odwracaniem kolektorów w przód.
---------------------------------------------------------------------
Ogólnie to silnik 2.8 wchodzi ładnie bez tych gratów (kolektorów, alternatora, filtra oleju) tyle że jest koniecznością odwrócenie tej miski bo teraz jest zbyt wysoko.. miska opiera się na belce a po odwroceniu i przerobieniu smoka wchodzi w pustą przestrzeń między belka a pasem przednim wzmocnieniem.
(http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8734.jpg) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8733.jpg) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8740.JPG) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8739.JPG) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8742.JPG) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8745.JPG) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8744.JPG) (http://file:///E:/DCIM/103K7220/103_8747.JPG)
-
no w końcu specjalista się znalazł na którego czekałem
Do liderow mi jeszcze daleko :P
chłodniczke wykręcić... hmmm nie wiem czy chcę tak od razy się pozbywać. jest połączona z obiegiem płynu chłodzącego
(wody) z termostatu. Odłączyłem go ale dobrze by było gdyby była, jakąś funkcje to w serii spełniało.
Spełniało funkcje podgrzewania oleju w poczatkowej fazie(woda nagrzewa sie szybciej niz olej) i chlodzenia podczas pałowania -woda ma okolo 90 stopni olej potrafi dobic do okolo 140. Jezeli nie bedziesz pałował na zimno ani katował bez sensu spokojnie mozna to usunac
) mocowanie w bloku na łapę jest takie samo jak w 2.3 grandzi po stronie filtra oleju są 4 otwory rozmieszczone równo w 4kątach kwadratu jakoby ( :: ) <-coś takiego . Natomiast z drugiej strony jest już inaczej są 3 w kątach ( . : ) [blok ma takie wytłoczenie dlatego brakuje tego czwartego otworu z tej strony] są jeszcze dwie dziury bardziej z przodu i wyżej, coś takiego -> ( ' ' ) razem wychodzi ( ' ' . : ) ale to wyciągnę to porobię foto.
Chodziło mi o foto miejsca gdzie jest wkrecany filtr oleju a nie łap silnika :P. Te w starych koelnach (z rozrzadem na kolach zebatych) sa w tym samym miejscu
No kwestia wydechu to ja pomyślałem żeby zdobić z rury własny kolektor wydechowy zespawać, krótszy niż ten wygibas żeliwny. Wtedy nagiąłbym sobie ile stopni trzeba tak żeby pasowało i przeszło nad filtrem a nie jakieś kombinowanie z odwracaniem kolektorów w przód.
Jest to jakas opcja, wiec jezeli masz warunki i materiał to pewnie ze mozna seryjne zeliwo wywalic. Mozna tez dac odrazu np o 2 mm wieksza rure z otworu gdzie schodza sie dwa cylindry ze soba
Zamiennik filtra ma jezeli dobrze pamietam ok 6/7 cm(jezeli pasuje od poloneza, powinien tez wejsc zdaje sie od skody 105 a jest mniejszy ), zawsze dodatkowo mozna przesunac troche(1-1.5cm) silnik ze skrzynia w tunelu -tak jest zrobione w poldofordzie aby zmiescic redukcje napedu predkosciomierza. Wycinanie miejsca na filtr w budzie zeby go zmiescic jakos do mnie nie przemawia -jak walnie poduszka pod silnikiem to jest duza szansza na urwanie filtra. Co innego zrobienie otworu technologicznego celem łatwiejszej wymiany jezeli jest miejsce
-
w ostatnim poście nie chciały mi się przesłać foty. Teraz je przesyłam :-) ..Nie będę już opisywał co jest co... chyba się skapniecie
(http://c.wrzuta.pl/wi8724/e4b00bcd0009dd844dd40571/0/103_8750)
(http://c.wrzuta.pl/wi4934/e3379ec60004e6014dd4056c/0/103_8739)
(http://c.wrzuta.pl/wi15615/83c78a980013633c4dd4056f/0/103_8748)
(http://c.wrzuta.pl/wi13712/df279d4c000f4d8b4dd4056a/0/103_8734)
(http://c.wrzuta.pl/wi5605/7e71a7a2002a5ad54dd40572/0/103_8753)
(http://c.wrzuta.pl/wi273/291eec58001422ff4dd40570/0/103_8746) ścianka komory do kabiny
(http://c.wrzuta.pl/wi2199/408bc1480007020f4dd40573/0/103_8766)
(http://c.wrzuta.pl/wi17028/f0d25a2e00008eda4dd4056a/0/103_8735) po odkręceniu filtra oleju tyle zostało miejsca do fartucha (http://c.wrzuta.pl/wi10920/3db7755c000f86c64dd4056f/0/103_8745) ogólnie
(http://c.wrzuta.pl/wi7666/dd7c9b37001b4c4c4dd40570/0/103_8752) miska opiera się na belce - trzeba będzie ją odwrócić i dorobić miejsce na smoka
(http://c.wrzuta.pl/wi14221/fa8d36b10023ec5f4dd4056f/0/103_8743)
(http://c.wrzuta.pl/wi13910/327d6dd900070a704dd40572/0/103_8768)
(http://c.wrzuta.pl/wi16199/6aef70130011db2a4dd40573/0/103_8769)
(http://c.wrzuta.pl/wi12142/781631cd001e9bd34dd40571/0/103_8759)
(http://c.wrzuta.pl/wi18991/835383970010a0c74dd40570/0/103_8751)
(http://c.wrzuta.pl/wi293/4aeb20e6000e9c984dd40574/0/103_8767) tu jest foto bloku z odkręconym filtrem oleju
(http://c.wrzuta.pl/wi12913/c6b5b5d1000ec0bb4dd40569/0/103_8733) ogólnie
(http://c.wrzuta.pl/wi6953/df4b2099002d0f494dd4056e/0/103_8742)
(http://c.wrzuta.pl/wi8124/73b6ea0d0016fa4e4dd40570/0/103_8744)
(http://c.wrzuta.pl/wi8124/73b6ea0d0016fa4e4dd40570/0/103_8744)
-
a teraz przypasowuje skrzynkę to od granady 4b wzmacniana
Wyciąłem trochę tunel i ściankę nagiąłem ale wiele nie będzie trzeba poszerzać kaptura na dzwon bo prawie że wchodzi bez przeróbek
(http://c.wrzuta.pl/wi14530/52f5988500027b184dd40572/0/103_8760)
(http://c.wrzuta.pl/wi4350/7c2df90c001724254dd40571/0/103_8762)
(http://c.wrzuta.pl/wi16506/b6572f8b0021bcc94dd40573/0/103_8770) porozcinałem i nagiąłem.. nadmiar się wytnie i cały kołnierz tunelu zaspawa
(http://c.wrzuta.pl/wi10512/6c810809000a8c724dd40571/0/103_8761) gajga zmiany biegów wychodzi całkiem na końcu tego otworu w tunelu ale jak skręcę cały zestaw z silnikiem to dam maksymalnie do przodu bo teraz wajcha wyjdzie parę cm przed rączką hamulca ręcznego (w środku)
a tu mam problem kolejny
(http://c.wrzuta.pl/wi18471/75d82644000f795c4dd40572/0/103_8763)
(http://c.wrzuta.pl/wi19318/ca48b2cc0022cba34dd40572/0/103_8764) za to będę przecież linkę sprzęgła haczył ale zastanawia mnie jak bo będzie się blokować o tunel. Oczywiście mógłbym go naciąć i wyklepać bardziej żeby nie obcierało ale wtedy w kabinie będzie mało miejsca na moją nogę wciskającą pedał gazu (http://c.wrzuta.pl/wi12047/c3786432002bcf454dd40572/0/103_8765) ...hmmm co z tym zrobić
-
Na moje oko to ten silnik powinien isc na pewno bardziej do przodu i ciut w gore -moze wymagac tego rozrusznik(zmierze planetarke która mam), a po ustawieniu moze sie okazac ze wcale miski nie trzeba ruszac bo silnik musi isc tyle w góre. Rownie dobrze moze byc tak ze wystarczy dac drazek od 1.4 16V ktory jest nizszy i podciac belke jak w orginalnym poldofordzie. W 2.9 z mławy była chyba tez inna skrzynia, nie wiem czy nie przypadkiem N9 tyle ze ona tez ma rozrusznik w tym samym miejscu co Twoja jak wszystkie chyba skrzynie do V6. Silnik stał tam bardzo wysoko, mozliwe ze z powodu rozrusznika i /albo miejsca na kolektory wydechowe
Po zdjeciach natomiast widze ze w 2.8 tez jest ten nadlew do blokowania lapy olejowej co w 4.0 wiec jest szansza ze podejdzie to do 2.8. Jutro mam troche czasu to pomierze/zrobie foto i postaram sie dac odpowiedz czy podejdzie to do 2.3, jak tak to jest prawie 100% pewne ze do 2.8 tez da rade załozyc i jeden problem mniej :) Postaram sie tez znalesc numer zamiennika filtra oleju produkcji KAGER -jest on dosc króŧki i pekaty wiec moze wejdzie nawet tak jak teraz z nagrzewniczka olejowa
-
wystarczy dac drazek od 1.4 16V ktory jest nizszy i podciac belke jak w orginalnym poldofordzie
no właśnie chciałem taki zakupić ile to może kosztować? A co do belki to ja bym już wolał miskę przerobić niż kombinować z belką
Skrzynie pod V6 Forda mają właśnie rozrusznik po tej stronie i tak jest łatwo rozróżnić czy skrzynia jest od V-ki czy rzędówki własnie po umiejscowieniu rozrusznika i wgłębieniu na dzwonie. Jest jeszcze taka kombinacja z tą skrzynią że można zaadoptować inną skrzynie forda tyle że zmienić sam dzwon od V-ki przykręcić jeśli jest odkręcany no i jeszcze będzie problem z wałkiem sprzęgłowym, który jest za krótki i dorabia się takie pierścionki i nabija tylko ja nie che się w to bawić. Ten gość z Mławy od 2.9 to miał z zintegrowany dzwon trochę inna skrzynia, taka jak w scorpio siedzą. Teoretycznie mógłbym ubrać inną skrzynie ale na rynku coś cieniutko.
Filtr oleju to bez różnicy czy kager czy filtron czy jakiś inny zamiennik może być tani.. ja znalazłem taki OP 520/1 (http://c.wrzuta.pl/wi18613/84bf4d90001c3f0e4dd4cbd0/0/filtr%20oleju) tylko musiałbym zadzwonić i dowiedzieć się ile ma cm ...
hhhmmmmm mówisz żeby miski nie przerabiać... tylko zauważ, że na fotach osadzony jest - miska leży na belce - a musiałoby być te parę cm wyżej żeby był na poduchach podwieszony to wyjdzie dość wysoko nie wiem czy klapę swobodnie zamknę. Pan Zdzisław z Mławy miał pochłaniacz na masce i tam wypuścił trochę ten kolektor EFI. W prawdzie ja mam płaski dolot ale i tak wychodzi zbyt wysoko. Przykręcę rozrusznik i zobaczę jak to wyjdzie. Skrzynie może też na chwilę przykręcę i zobaczę jak to z całym zestawem wchodzi czy nie.
PS odszukałem wiadomości i rzeczywiście śledzik#1934 coś takiego robił może się dołączy do dyskusji ;> nie wiem czy się uporał z tym Swapem.. ma ten sam 2.9 co Pan Zdzisiu z Mławy http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/Galeria/85923,776622
-
Wrociłem z pomiarów :) Pierwsza opcja to tak jak teraz masz - ok 5cm od podłuznicy do nagrzewniczki - wywalasz nagrzewniczke, masz 10 cm i montujesz filtr który znalazłes -OP520/1 koszt 12zł i długosc 70mm http://filterki.pl/pl/filtr-oleju-op520-1-filtron.html?partner=1984 i juz :)
Druga opcja to lapa od 4.0 która podejdzie bez problemu do 2.8 -wystarczy wykrecic tylko z bloku 2.8 srube z gwintem i nagrzewniczke która pozniej przykreca sie od dołu do mocowania filtra w stopce :). Orientacyjne ostawienie filtru na łapie od 4.0 to 6cm do osi filtra od miejsca mocowania w bloku(w bok) i 4cm nizej od osi sruby mocujacej w bloku. Patrzyłem tez co bedzie w przypadku kiedy zastosuje sie dłuzszy filtr(albo zostawi nagrzewniczke) -owszem w nadwoziu jest miejsce ktore mozna wyciac i filtr tam wejdzie ale w przypadku gdy miska opiera sie na belce silnik musi isc przynajmniej 3-4cm w gore i troche w tył aby filtr sie zmiescił poniewaz normalnie wypada w podłuznicy ale ta opcja odpada poniewaz nie bedzie jak sterowac sprzegłem, a gałka zmiany biegów wyjdzie za fotelami przednimi. 2,9 miało najprawdopodobniej skrzynie MT75 do V6 tyle ze ciezko to dostac i sporo kosztuja
no właśnie chciałem taki zakupić ile to może kosztować
Wrzuc ogloszenie na gielde i mysle ze 50zł cos sie znajdzie
Wychodzi na to ze albo silnik musi isc wyzej i do przodu zeby zmiescic rozrusznik i moc sterowac sprzegłem albo nizej i dalej aby zamknac maske ale wtedy trzeba spawac miske, zastosowac drazek od 1.4 16V i podciac belke zeby rozrusznik wszedł oraz nie wiem jak rozwiazac sterowanie sprzegłem w tym ukladzie
-
2,9 miało najprawdopodobniej skrzynie MT75 do V6 tyle ze ciezko to dostac i sporo kosztuja
Tak mt75 do V-ki ciężko będzie ale ja znalazłem inne rozwiązanie. Przeglądam forum na capri.pl i wynalazłem, że skrzynia od R4 ściery (tzw. sierry) 2.3D podejdzie po zmianie kielicha ..bo ma ponoć taką samą długość i grubość wałka sprzęgłowego. Czyli taka http://motoallegro.pl/skrzynia-biegow-ford-sierra-2-3d-i1602123410.html to na szrotach jest full tych ścier z tym silnikiem. Drapnę w dobrym stanie skrzynkę 5biegowa i zamienię dzwon od tej obecnej co mam, przykręcę do tej 5b ścierowatej. Wtedy powinna wajcha zmiany biegów wyjść tak jak u śledzika w tym plastiku (http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/mlodyolek24072010121.jpg)
skręcę nową skrzynie z silnikiem i zamontuje rozrusznik i potem z całym zestawem będę ustawiał czy przód czy tył bo tak to nie mam właściwego punktu odniesienia.. poduszki muszę skombinować jeszcze wiec taki plan na razie.
Może rzeczywiście wywalę ta chłodniczke/nagrzewniczke i zamontuje ten filtr op 520/1 ...7cm spoko starczy.Wtedy będę mógł go swobodnie wymieniać w takiej pozycji jak jest teraz czyli prostopadle do bloku Elwood jak masz jakieś dokładniejsze foto tego bloku 4.0 z zamontowanym filtrem oleju to poproszę :] bo na sieci są same nówki produkcji US a ten 4.0 to bardziej mi przypomina z tej rodziny Kolonia Germany
-----------------------------------------------------------------------------
muszę to ogarnąć w miarę szybko bo wyjeżdżam.. ale już wiem, że na zlot raczej się nie wyrobie :(
-
(http://img153.imageshack.us/img153/3671/sdc10663k.jpg) (http://img153.imageshack.us/i/sdc10663k.jpg/)
(http://img819.imageshack.us/img819/636/sdc10662r.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/sdc10662r.jpg/)
(http://img691.imageshack.us/img691/2937/sdc10658u.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/sdc10658u.jpg/)
(http://img853.imageshack.us/img853/6753/sdc10660.jpg) (http://img853.imageshack.us/i/sdc10660.jpg/)
Wiecej fotek chwilowo nie mam :) Blok 4.0 jest bardzo podobny do bloku 2.8 czy 2.9 choc wiele rzeczy jest zmienione(mocowania lap silnika, szerokosc bloku ze wzgledu na pojemnosc) to zachowal mysl konstrukcyjna starszych wersji i rozstaw otworów pod skrzynie. Co do skrzyni od 2.3D to nie wiem bo nigdy takiej na oczy nie widziałem wiec nie wiem jaki jest wałek sprzeglowy i jaki ma wieloklin itd. Poduszki musisz dac od forda V6 albo od bmw R6 ,te od poloneza pod ciezarem silnika pinto padaja jak muchy, a V6 jest ciezsze i ma wiekszy moment. Na zdjeciu ktore dałes jest inna skrzynia niz N9 bo ta ma mocowana wajche na 3 sruby
-
O super. Podziękował serdecznie :-) za te foto i wymiary. Więc już wiem że nie ma co kombinować tylko zwalić chlodniczkę i przykręcić sam filtr 7cm to już w ogóle zrobi się więcej luzu i wydech też spokojnie się puści górą.
Na zdjeciu ktore dałes jest inna skrzynia niz N9 bo ta ma mocowana wajche na 3 sruby
Tak, N9 wajcha jest mocowana na 3 śruby czy nity) a tą co mam teraz jest cały przegub (jabłko) wkręcane na gwint taką badziewiastą nakrętką blaszaną, że często wypada. Dlatego ta skrzynia od sciery 2.3D zlikwiduje ten problem .. ( to wszystko kurcze drogie jest jak mi powiedzieli kpl. sprzęgło do granady 2.8i 850zł a chińskie 650 to mnie zatkało. Używki tylko szukać i regenerować. Poduchy pod silnik już zamówione.
Będę zdawał relacje co dalej będzie z tym swapem moim... Może trochę niewłaściwy tytuł wątku pod który się podpiąłem.. no ale też jest w końcu o mierzeniu i wymiarach :d
Pozdro
-
Jest OK, tytuł można przerobić ;)
poduszki bierz od beemy, ja mam już od dłuższego czasu i koszt był śmieszny - kupiłem używki - a trwałość póki co też OK, żadnych śladów zużycia :)
-
Dobra ruszam z tym koksem :d
Jak Bartek pisałeś- skołowałem sobie poduchy silnika Do BMW z silinikami 6-cio Cylindrowymi 12 zaworowymi
M20 i M21
te akurat konkretnie do starej E30 2.4td 2.5i.e
Teraz pytanie: bo te poduchy mają takie wystające małe szpilki gumowe
i rozumiem że tymi szpilkami skręcać w dół do belki- żeby zapobiec obracaniu się poduszki tak?
(http://c.wrzuta.pl/wi1733/2ac20d4e000dfc344e807760/pod1)
(http://c.wrzuta.pl/wi6008/288ec2e50021fc664e807760/pod2)
Druga sprawa. Czytałem Artykuł Elwooda o poldofordach
Dorwałem w końcu skrzynie MT75 manualna 5 biegowa pod Silniki V6 (obecnie jest jedna sztuka tej skrzyni do kupienia z allegro za 500zł ale to jakiś shit niekompletny) Kupiłem więc całe auto na cześci- zabrałem co potrzeba i resztę na złom wywiozłem. Wyszło że straciłem łącznie jedynie 75zł. (w tym 50zł na paliwo) więc opłacało się.
tu porównania skrzyń
1) skrzynia 5-biegowa FSO Poloneza
2) skrzynia 5-biegowa MT75 Ford Scorpio mk1 V6 2.9EFI
3) skrzynia 4-biegowa typu 3(C) wzmacniana Ford Granada mk2 V6 2.3
(http://c.wrzuta.pl/wi10656/29c8389c000f61664e807761/tr3)
(http://c.wrzuta.pl/wi648/743e4378002be8c34e807761/tr1)
(http://c.wrzuta.pl/wi16488/24a2e5e4000a3ae44e807761/tr2)
(http://c.wrzuta.pl/wi3661/fcdee820001cbdf54e807761/tr4)
Podpora skrzyni FSO jest umiejscowiona niemal że na tej samej wysokości co MT75
(http://c.wrzuta.pl/wi6526/fad1560f0024f6ee4e807761/trx2)
(http://c.wrzuta.pl/wi15758/972a8dae001a32374e807762/trx1)
porównanie dzwonów Forda V6 i FSO
(http://c.wrzuta.pl/wi18138/133829990010e0774e807760/dzwony)
lekko podciąłem na wlocie tunel ale widzę, że to nie było aż tak konieczne
Porównanie wałów FSO i Forda Scorpio
(http://c.wrzuta.pl/wi17407/1733b691001296094e807762/wal1)
(http://c.wrzuta.pl/wi19210/ef7ff900001b46624e807762/wal2)
teraz pytania:
1) Wał od Scorpio to dość masywny kawał rury ale jak się weźmie do ręki to wydaje się lekki - jakby ścianki były cienkie. Czy lepiej przełożyć wał od poloneza do tej skrzyni forda czy lepiej skrócić ten od Scorpio.
2) Czy nie lepiej będzie przespawać jedynie końcówkę wału od scorpio do wału polonezowskiego żeby pasowało skręcić ją ze skrzynia MT75?
3)czy wał poloneza wytrzyma moment i 170KM
Przerabianie skrzyni (skrócenie)
Tamta skrzynia typu 3(C) odpadła bo miała zbyt daleko drążek zmiany biegów(musiałbym poszerzyć otwór na drążek w tunelu i przestawić gdzieś drążek hamulca ręcznego) w skrócie musiałbym zmieniać biegi z tylnej kanapy. Ta skrzynia MT75 jest też długa - tzn. sam drażek zmiany biegów jest za daleko w tył wysunięty.
Pomyślałem że drążek zmiany biegów w skrzyni MT75 idzie dość prosto przerobić poprzez skrócenie i przesunięcie do przodu wybieraka zmiany biegów.
(http://c.wrzuta.pl/wi17919/69e5fceb0008c1904e807760/wyb4)
(http://c.wrzuta.pl/wi17820/fe933da6001c25064e807763/wyb1)
(http://c.wrzuta.pl/wi2355/132a0f84002a58394e807763/wyb3)
Więc taka operacja podcięcia podpory wybieraka i wodzika wybierającego biegi
(http://c.wrzuta.pl/wi16160/087832380017a2014e807763/wyb2)
(http://c.wrzuta.pl/wi16825/d0628ff90020b4654e807b06/wyb2z)
w edytowałem jakby to się przybliżyło
(http://c.wrzuta.pl/wi9455/26d50f700004baac4e807c5d/wyb2xx)
3-4cm to jest bardzo dużo. Końcówkę podpory też bym uciął
i jak myślicie?
-
1. Ja mam obecnie poduszki od Nivy, są niższe od tych z BMW o 1/4. U mnie na poduszkach z BMW niestety pinto siedział jednak za wysoko - zauważyłem to przy zmianie simeringa z tyłu skrzyni, wielowypusty nie były równoległe niestety....
2. wał chyba wolałbym osobiście dać od scorpio, na pewno ma lepsze krzyżaki, żywotniejsze od tych polonezowych.
-
Wał daj od sierry 2.0 DOHC. Most masz od volvo, więc jeszcze potrzebny jest koniec wału od volvo. Zanosisz to do zakładu i muszą to skrócić jakieś 9cm-dokładnie sobie wymierzysz jak założysz, oraz przespawają końcówkę walu forda na volvo. Podpora wyjdzie dokładnie w miejscu tej fso. Mocowanie poduszki skrzyni przy mt75 też złapiesz w oryginalnych otworach. Ja zastosowalem poduszki silnika z ohv, bo elegancko na wysokość pasowały
Przerabiałem też drązek zmiany biegów dokładnie jak napisałeś. (http://img28.imageshack.us/img28/5550/30052011119.jpg)
-
koniec wału od volvo.
Pasuje od Żuka. Sprawdzone. Ma ten sam rozstaw otworów i centrowanie.
Smarowanie ma na kalamitkach i jest solidny.
-
1) BARTEK#1925 te poduszki od BMW co mam są takiej samej wielkości co poduszki poloneza
2) Zoltan#1930 Jesteś mistrzem :-)[szacun] Tylko widzę, że podporę tego wybieraka masz przyspawaną pod kątem i nieco wyżej bo równo w poziomie pewnie by ocierało o początek wału. Mówisz, że drążek zmiany biegów wychodzi w tym samym miejscu co poloneza a czy nie trzeba go wygiąć tak jak wajchę w polonezowskiej skrzyni- w tył? Jakbyś mógł jeszcze pstryknąć foto ze środka przy wrzuconym 3 biegu to byłbym wdzięczny Tobie :-)
3) Musze skręcić chyba najpierw skrzynie ze silnikiem i wtedy ustawiać i wymierzać bo coś mi się zdaje, że te V6 na długość też się różną od Fordoskich rzędówek. Ale gdybym miał gajge zmiany biegów w tej "przegródce na dokumenty i pieniądze"
(http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/mlodyolek24072010121.jpg)
to bym się nie obraził :-) A muszę pamiętać, że miejsce na rozrusznik mam z drugiej strony u dołu więc niekoniecznie może wyjść tak jak u Was.
Dobra! dziś to poskręcam i przymierzę to dam znać.
Zoltan#1930 A mi się własnie zarwała poduszka w skrzyni więc chyba przerobie to na takie poduszki jak ty masz
-
1) BARTEK#1925 te poduszki od BMW co mam są takiej samej wielkości co poduszki poloneza
no to fajnie, ale Ty masz z M10, ja miałem poduchy z R6 BMW, wyższe...
-
tylko 1.5 godziny /po godzinach i
-Skręciłem koło zamachowe do silnika
(Miałem odchudzone o 30% ale nie wyważone koło więc wolałem nie ryzykować i założyłem serie)
-Wymieniłem tarczę sprzęgła na nową.
-Skręciłem skrzynie z silnikiem
(http://c.wrzuta.pl/wi11198/b2f7803100258b704e8208f2/reng3)
(http://c.wrzuta.pl/wi14846/10be132f00017c254e8208f2/reng2)
(http://c.wrzuta.pl/wi2312/5a2fae46002b612a4e8208f1/reng1)
długość całkowita silnika 56cm + długość całkowita skrzyni bez wybieraka 65cm
= Cała długość liczona od koła pasowego silnika do tłumika drgań skrzyni 121cm
(http://c.wrzuta.pl/wi6357/7ee0766200186d1c4e8208f1/reng)
i jeszcze porównanie rozruszników
1 FSO Polonez
2 Ford Granada mk2
3 Ford Scorpio mk1
(http://c.wrzuta.pl/wi12578/86ecc995001eecb84e8208f2/rozx)
Nietrudno się domyślić, że z 2-ch fordoskich pasujących pod V6 Wybiorę ten zgrabniejszy od scorpio, który seryjnie latał ze skrzynią scorpio MT75. Ten drugi latał ze skrzynią Typ3(C) też pasuje ale trzeba oszczędzać miejsca w komorze silnika więc odpada :-)
-
Długość silnika (56cm) jest podobna do długości mojej rzędówki, więc jakieś ruchy będą w zakresie +/- 2cm.
Drążek tak jak ja zrobiłem wyjdzie normalnie-będzie wychodził tą dziurą co normalnie. Oczywiście jest przesunięty w tył względem serii, ale jak się wajchę odpowiednio dopasuje, to nawet nikt się nie kapnie, że jest nieoryginalnie. Jeśli masz ochotę, by drążek wyszedł w półeczce to po prostu mniej go skrócisz.
Tak jak wywnioskowałeś-wybierak jest przyspawany wyżej, a cięgno idzie pod kątem, bo by obcierało, jednak biegi chodzą bardzo dobrze.
Foto mogę strzelić za jakiś czas, bo na razie środka w samochodzie brak, a tunel poszatkował poprzedni właściciel, przerabiając prostą fiatową skrzynie IV na polonezową V, więc punktu odniesienia nawet nie będzie :)
-
Dziś wsadziłem silnik razem ze skrzynią - Horror! :d
To był mortal combat! pojedynek ja vs silnik ze skrzynią :P
Nie jest tak prosto jakby się wydawało. Nadal jest ten sam problem z łapą sprzęgła skrzyni, która zapiera się o ściankę tunelu uniemożliwiając tym samym wysprzęglanie. Ten sam problem był przy przymiarkach skrzyni Typu3 (C)
Wyciąłem co trzeba było tyle że trzeba będzie trochę przekombinować przy zaklepywaniu tam blachy bo musi być miejsce na mój but w pedale gazu
(http://c.wrzuta.pl/wi9121/22a6b79400254d9d4e836695/tunx11)
(http://c.wrzuta.pl/wi18588/0bcae25b000fdf944e836699/tunx12)
Druga sprawa musiałem na chwilę wyciąć górny kołnierz z tunelu bo się cały zestaw(silnik+skrzynia) zaklinował przy wsadzaniu.
(http://c.wrzuta.pl/wi14578/40a1dfea000784764e836696/tunx33)
(http://c.wrzuta.pl/wi6168/895549a30002472f4e836697/tunxz14)
Trzecia sprawa to jednak będę musiał przerabiać miskę bo silnik jest zbyt wysoko i gdy wyprostowałem go poziomo do osi to łącznik wału/tłumik drgań wystawał już przez otwór w tunelu do wnętrza auta - więc tak nie może być bo to oznacza, że wał napędowy nie będzie w osi ze skrzynia albo ocierał ocierał o górę tunelu
Całość musi iść w dół bo inaczej klops ze swapa
olej spuszczony - niech przez noc wszystko wykapie a jutro po robocie obrócę go miską w górę i ją ściągnę.
przerobienie miski tez nie będzie takie chop bo nie jest idealnie prostokątna - Ma Uskok w przodzie "U" po obróceniu miski uskok znajdzie się z tyłu po przeciwnej stronie.
pomyślałem żeby miskę odciąć u samej podstawy która jest płaska(do której uszczelka przylega) tam nie ma żadnych karbowanych wcięć więc powinno być git.
potem wystarczy wyciąć "uskok" i przenieść go w miejsce gdzie powinien być a wycięty kawałek z tego miejsca przyspawać w miejscu gdzie został wycięty "uskok"
(http://c.wrzuta.pl/wi15924/196375b500262c074e836d7f/misax)
A- miska obecnie
B- po obróceniu
U- "uskok"
-
Pamiętaj o ewentualnych kombinacjach ze smokiem pompy oleju ;)
-
el-portero2 fajnie widziec swoje fotki :D
-
el-portero2 fajnie widziec swoje fotki :D
(http://polskajazda.pl/foto/foto-zoom/mlodyolek24072010121.jpg)
Foto
śledzik#1934 Fajnie że w końcu włączyłeś się do tematu :D
-
Pamiętaj o ewentualnych kombinacjach ze smokiem pompy oleju ;)
Rurka olejowa od pinto :) Z tego co pamietam jak kiedys kombinowałem to miske trzeba ciac w 4 miejscach zeby ja odwrócic inaczej korek dziwnie wypada. Zadnych dodatkowych rzeczy czy blach nie trzeba dokladac
-
Cytat: BARTEK#1925 w Wrzesień 28, 2011, 21:27:34
Pamiętaj o ewentualnych kombinacjach ze smokiem pompy oleju
Rurka olejowa od pinto Z tego co pamietam jak kiedys kombinowałem to miske trzeba ciac w 4 miejscach zeby ja odwrócic inaczej korek dziwnie wypada. Zadnych dodatkowych rzeczy czy blach nie trzeba dokladac
chyba trzeba jednak coś poprzerabiać i dołożyć bo po obróceniu nawet jakby smoka nie było to i tak nie przykręcę miski- zobaczcie:
miska
(http://c.wrzuta.pl/wi8167/7abb4433001f970b4e8b2250/mise1)
(http://c.wrzuta.pl/wi8215/6be0b109002187894e8b224f/misae1)
(http://c.wrzuta.pl/wi4712/a770bdcf0027bedc4e8b2257/misex1)
(http://c.wrzuta.pl/wi6447/62afd70a001d4e3e4e8b2250/mise2)
(http://c.wrzuta.pl/wi667/70000461002a1eea4e8b2260/mise3)
ta płytsza część miski ma zaledwie 6cm licząc od podstawy
(http://c.wrzuta.pl/wi4083/c8bff851000328734e8b2252/mise4)
(http://c.wrzuta.pl/wi14845/ec9377c1001911a24e8b2253/mise5)
smok
(http://c.wrzuta.pl/wi1810/a8f82bdd001d72d54e8b2255/smo1)
(http://c.wrzuta.pl/wi6020/267ac841000cfd434e8b2255/smo2)
(http://c.wrzuta.pl/wi3743/8d26a092002c254c4e8b2255/smo44)
(http://c.wrzuta.pl/wi2744/e45d159d001513714e8b2255/smo45)
(http://c.wrzuta.pl/wi6697/fd3ff2e8001ee6374e8b2255/smo4)
12cm długość smoka + pompa oleju 7cm więc nawet po obróceniu zabraknie 1 cm chyba że się wyklepie lekko dno pod nim
(http://c.wrzuta.pl/wi10744/8f6bf97f002457c04e8b2256/smox1)
miska z tego co się zdążyłem przyjrzeć jest ta sama co w silniku Ford Scorpio 2.9 V6 EFI 12v mk1 mk2
jakieś sugestie przed tym jak odpalę flexa?
-
silnik jest zamontowany nad belka zawieszenia poniewaz w silnikach V6 rozdzielacz zaplonu i pompa oleju jest z tylu silnika wiec nie da sie przerobic najprawdopodobniej miski tak jak poldofordzie.
hhmmmm rzeczywiście ciężko to przerobić. Gdyby belka była bardziej do przodu auta wysunięta to nie byłoby najmniejszego problemu - miska wpadła by za belką i drążkiem rovera a tak będzie trzeba coś przemodelować.
Będę myślał całą noc :d coś wykombinuje ]:->
-
Obczaiłem to. Smoka się da łatwo przerobić znalazłem w bloku otwór na przykręcenie podpory dla długiej rurki smoka
(http://c.wrzuta.pl/wi19797/21000840001db0fe4e8b5f8e/smx_ok1)
tak to by wyglądało
(http://c.wrzuta.pl/wi19285/568f735f001c27914e8b5fe1/smx_ok2)
1 problem z głowy
2 problem odwrotu miski to będzie trochę kombinacji.
tą płytszą cześć miski na pewno trzeba będzie pogłębić o 1.5 cm dla pompy
TIGiem to pospawam bo bardziej precyzyjnie i na szczelność - tylko muszą mi przysłać :P
-
Ludzie do pinto wkładają smoki od v6 (ja nie wiedziałem więc spawałem), więc czemu miałoby odwrotnie nie pasować?
-
Smoki są zamienne, nie jestem pewien na 100%, ale chyba właśnie od V-ki fabryka wkładała.
-
tą płytszą cześć miski na pewno trzeba będzie pogłębić o 1.5 cm dla pompy
Jest to jakas opcja - wklepac albo dospawac bulke, wydaje mi sie ze miska od 2,3 jest inna jezeli chodzi o wyprofilowanie i byc moze ma tez inna wysokosc -jutro zmierze ile ma i podam wymiary. Patrzac na silnik wydaje mi sie ze smok od pinto spokojnie by usiadł :), a w poldofordzie chyba rzeczywiscie był smok od V6
Sprawdz takze jak głeboko schodza korbowody w skrajnych polozeniach tlokow zeby nie okazalo sie ze nawalaja o miske ;)
-
Cytat: El-Portero2 w Październik 04, 2011, 21:49:07
tą płytszą cześć miski na pewno trzeba będzie pogłębić o 1.5 cm dla pompy
Jest to jakas opcja - wklepac albo dospawac bulke,
heheh ta płytsza część miski ma 6 cm na potrzeby pompy która wystaje na 10cm rozciąłem w tym miejscu i zaklepałem na kształt małej "łódeczki" (twojej pół "bulki")
Ciąg dalszy prac - powoli do przodu
Garb odwrócony i przyspawany
(http://c.wrzuta.pl/wi8820/14c9c965001d18c24ea070be/103_9090)
(http://c.wrzuta.pl/wi627/d34911f700019a234ea070bf/103_9089)
samą miskę poszedłem tak tylko do pustej komory przyłożyć i widać że teraz będzie idealnie silnik leżał nisko bo garb miski będzie wpadał miedzy przednim dolnym wzmocnieniem pasa przedniego a belką - może nawet sanki da rade przykręcić te co były (wszystko wyjdzie po przymiarkach przedprojektowych łap silnika.) skręcę po tym raz jeszcze cały zestaw silnik + skrzynia + rozrusznik i się okaże na jak nisko mogę go posadzić.
-----
mogłem podnieść całą ta płytszą część miski ale rozciąłem i zaklepałem w tym miejscu. Trzeba będzie pasek blachy wspawać na dnie i zboku miski burtę całą daszkiem
(http://c.wrzuta.pl/wi10086/cc10752e001258434ea070bf/103_9093)
od pompy dałem niecały cm odstępu do tego wyklepanego dna żeby sobie swobodnie olej tam przepływał. "łódeczka" jest ze spadem do garbu wiec powinno być dobrze
(http://c.wrzuta.pl/wi15297/c9b7b200000a3db64ea070bf/103_9091)
Wiem że to wygląda strasznie poszatkowane ale po niedzieli się za to wezmę i połatam. Ogólnie to nie musi być na wygląd a bardziej na funkcjonalność i szczelność. Myślałem że po spawaniu tigiem to mi się strasznie powykręca a nic się nie wykręciło ani nie zwichrowało - blacha jest solidna a dodatkowe karbowane przetłoczenia dodają jej sztywności. [dodatkowe techniki spawania z przerywaniem co chwile do lekkiego ostudzenia materiału]
Zostaje tylko
-przekombinować smoka [przedłużyć rurkę z przykręcaną podporą]
-dospawać w garbie miski pochwę na bagnet miarki poziomu oleju
-założyć nową uszczelkę miski i skręcić całość ;-)
-
heheh ta płytsza część miski ma 6 cm na potrzeby pompy która wystaje na 10cm
Wydawało mi sie ze mniej wystaje. Spróbuj moze dospawac fragment innej miski od OHV czy cos. Smok powinien podejsc od pinto. Dzisiaj tez walczyłem z micha tyle ze aluminiowa :/ która tez musze przekrecic na potrzeby FSO i dorobic smok od zera
-
Dzisiaj tez walczyłem z micha tyle ze aluminiowa która tez musze przekrecic na potrzeby FSO i dorobic smok od zera
to co to za projekt robisz ?
-
to co to za projekt robisz ?
Gruby, ktory powienien dac race 1.8 VVC, info pojawi sie kiedy uda mi sie kupic odpowiednia baze w postaci Caro lub DF
-
Gruby, ktory powienien dac race 1.8 VVC, info pojawi sie kiedy uda mi sie kupic odpowiednia baze w postaci Caro lub DF
a da rade 3.0 v6 12v z alfy :D?
-
a da rade 3.0 v6 12v z alfy :D?
184 KM ta alfa ma??
-
ta była jakas mocniejsza wersja 190 z jakims chaczykiem było... ale robie pewne mody majace na celu dodac kilka KM :D
-
a da rade 3.0 v6 12v z alfy
Nie da rady poniewaz jest 2.3 16V z Forda Scorpio, moc bazowa 145Km,w planie jest uzyskac okolo 160KM co jest mozliwe bez wiekszych trudnosci(RS 2000 ma 150Km z 2.0,a to jest kolejna wersja tego motoru)zwłaszcza ze silnik bedzie jeszcze "troche poprawiony" w stosunku do serii(rurowiec zamiast zeliwa, wywalone wałki wywazajace i EGR, inny kolektor ssacy i pare innych drobiazgow). W załozeniu ma to miec ta sama(lub zblizona) moc co VVC ale przy znacznie wyzszym momencie obrotowym rzedu 210Nm kontra okolo 170Nm w VVC dodatkowo w znacznym stopniu bezobslugowe poniewaz ma łancuch rozrzadu, jak rowniez pompe oleju pedzona z łancucha i jest dosc odporne na przegrzanie oraz posiada mocna skrzynie juz w serii. Spiete bedzie z mostem o przelozeniu 3,92 jak w orginale, przy masie własnej rzedu 1380Kg scorpio ma 9,8s do setki(polonez jest o 260Kg lzejszy !) wiec powinno byc dobrze <lol>
-
Patent z przeróbką 2.3 R4 z forda jest dobrze opanowany, warto ulżyć też zamachowi, elektronika z rs-a i fajny silnik można mieć który siada w komorę Poloneza bez ogromnych problemów, fajne jest też to że można to spiąć zarówno z N9 jak i z MT75 które siedzi tam w serii :)
-
Najpierw trzeba to v6 z Alfy włożyć bo z tego co wiem to silnik ten był w układzie trans-axe.
-
<spoko>
-
powoli do przodu
miska gotowa
(http://c.wrzuta.pl/wi17559/27b53974002535a54eb460d9/jha15)
(http://c.wrzuta.pl/wi15592/a78c6b8b000e6fad4eb460dc/jha77)
(http://c.wrzuta.pl/wi14289/9a6e947d002c91fd4eb460de/jha13)
(http://c.wrzuta.pl/wi5770/a64c778b000e51eb4eb460da/jha14)
(http://c.wrzuta.pl/wi6033/fb1e556900054e074eb460de/jha17)
(http://c.wrzuta.pl/wi3109/20c61bdf00085aa84eb460dd/jha12)
Smoczek przerobiony
(wystarczy podporę jeszcze przykręcić)
(http://c.wrzuta.pl/wi1318/e018bbaf00029c614eb460e1/sy3)
(http://c.wrzuta.pl/wi8565/21f350d200282e0d4eb460d9/sy7)
(http://c.wrzuta.pl/wi9073/073366a300286f3a4eb460d8/sy6)
(http://c.wrzuta.pl/wi1288/47e9e1a000299d754eb460e0/sy1)
(http://c.wrzuta.pl/wi19957/a8ab9ff5001e401d4eb460de/sy4)
(http://c.wrzuta.pl/wi17476/a90fb0230014518d4eb460e0/sy5)
tak to po przeróbce wygląda
...zakładać i odpalać :d
-
No i fajnie, kolejny element ukłądanki gotowy.
Sadzaj tą V-kę, bo czas ucieka :)
-
wolne sobotnie popołudnie i kolejne modyfikacje za mną
skrócona podpora drążka zmiany biegów o 10cm - drążek przybliżył się do skrzyni i jest o 1,5cm wyżej żeby nie haczył dołem o tłumik drgań wału.
(do wzoru pokazuje porównania skróconego z seryjnym wybierakiem)
(http://c.wrzuta.pl/wi2001/bcca7a57001a2a554eb589c6/oi1)
(http://c.wrzuta.pl/wi9989/1edf8bb700114c014eb589c7/oi2)
(http://c.wrzuta.pl/wi13612/d9ee732a00294ada4eb589c6/oi3)
na skrzyni tak
seria
(http://c.wrzuta.pl/wi4170/8f70b5120019df044eb589c1/d-zbieg)
(http://c.wrzuta.pl/wi6041/07e3111b00030cbe4eb589c0/d-zb)
skrócony
(http://c.wrzuta.pl/wi6313/be66a8f0000f650b4eb589c2/k-zbieg)
(http://c.wrzuta.pl/wi4723/9d70efa8000c50ac4eb589c2/k-zb)
po niedzieli osadzam wszystko w aucie i podłączam już na tip top
-
Mam pytanie : Czym spawałes/lutowałes smok olejowy ? Tigiem ?
-
tigiem - a grubsze rzeczy to spawam magiem
-
Wprawdzie to nie V6 ale temat podobny :)
(http://img705.imageshack.us/img705/1963/sdc11168e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/705/sdc11168e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img528.imageshack.us/img528/9061/sdc11163r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/528/sdc11163r.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Silnik na chwile obecna tylko wrzuciłem do budy i zabezpieczyłem kawałkami desek gdyz cała operacje przeprowadzałem sam. Prace rusza na powaznie dopiero po 23 grudnia jak bede mial dłuzsze wolne. Wtedy załoze odpowiedni temat
W silniku na chwile obecna jest juz zainstalowana przespawana miska olejowa od scorpio z usunietymi walkami wywazajacymi, nowo uspawanym smokiem oleju oraz zmienionym napedem pompy oleju, przeniesiony został tez bagnet oleju a orginalne miejsce zasklepione
-
Widzę 2.3 16V forda, fajne silniki, spory potencjał :) na ecu od rsa wypluwa bez bólu ponad 160 KM i to wystarcza do sprawnego jeżdżenia Polonezem :)
Zresztą seryjne 147 KM też daje frajdę z jazdy, nawet wielorybem (Scorpio), a co dopiero 200 kg lżejszym Polonezem ;)
Warto też brać pod uwagę zeteca, 2.0 136 KM, siada z MT75 :)
-
Jak 2.0 zetec to wolałbym 1.8 RQC z fiesty xr, nawet tu jest gdzieś filmik jak kumpel z takim silnikiem objeżdża 2.0 - oba auta to fiesty.
http://www.youtube.com/watch?v=RLCJWtiGB80&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=RLCJWtiGB80&feature=related)
-
Elwood#1887, zakładasz go w serii czy coś kombinujesz ? fajna opcja to głowica z rs2000 na bloku tego silnika :D
-
Poszukuje własnie ECU od RS 2000 w ludzkiej cenie, niestety towar mocno deficytowy. Jak ktos ma jakies info dac znac bo od tego zalezy w ktora strone pojde podczas swapu. Tuning oczywiscie bedzie -poprawiona głowica, kolektor ssacy od RS2000 oraz barany z galaxy. Walki z miski juz wywalilem i jak znajde w dobrej cenie to załoze lzejsze kolo zamachowe od sierry ale zastanawiam sie nad tym bo szkoda mi wywalac dwumase gdyz jest dobra no i nie chce stracic na momencie obrotowym. Głowicy nie ruszam, jezeli mam zwalac to wole robic 2.3 na 8V :D
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=2.3%20dohc%20ford%20conversion%208v&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.crustworld.co.uk%2Fpdf%2Fdohchybrid.pdf&ei=1ATYTovTA9SM4gTy9InsDQ&usg=AFQjCNEpsYAuUItb3_UtxnOIdyx3SihR2Q&sig2=GulJBNGARPx_5pMB4rZIYg&cad=rja
motor z linku 2.3 8V 167Km/231Nm <lol> to tyle odnosnie 16V
(http://img545.imageshack.us/img545/9503/111ygy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/111ygy.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img846.imageshack.us/img846/2092/222do.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/222do.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Nie wytrzymałem i przymierzyłem motor, jest jak na foto ale musi isc jeszcze do tyłu poniewaz wtedy dopiero drazek kierowniczy minie sie ze skrzynia biegow, rozrusznik bedzie miał sporo wiecej luzu od belki zawieszenia, barany od galaxy mina nieco miejsce mocowania poduszki silnika oraz sama belke -identyczny problem jak w roverku z baranami 4/2/1 tyle ze ciut łatwiej bo brak łapy sprzegla i miejsca wiecej. Silnik bez problemu pojdzie jeszcze do tyłu i nizej, moze tak jak teraz wystarczy drazek srodkowy od rovera ale wole zostawic ten co mam od ohv. Wada tego rozwiazania jest to ze plastikowe podszybie bedzie wymagało ostrego tuningu, ze skrzyni trzeba odciac dodatkowo 2 nadlewy(jeden mocuje wiazke elektryczna ale to nie problem tylko informacyjnie pisze) drazek zmiany biegów bedzie musiał byc jak w poldofordzie(mi pasuje) bo mija sie z dziura, dodatkowo trzeba wywalic mocowanie alternatora, pompy wspomagania oraz napinacz bo chacza o nadwozie i nie pozwalaja cofnac silnika dalej, problematyczne moze byc tez wyjscie wody z pompy. jezeli zostaje w przodzie to wszystko wejdzie oprocz pompy wspomagania(i tak najlepiej jest ja przeniesc na druga strone) -trzeba byc podcinac wzmocnienie belki przedniej oraz prawdopodobnie podniesc nieco silnik co spowoduje problem z zamknieciem maski. Silnik jest w ogole bardzo wysoki iniestety szeroki - jednej strony pompa wody z wyjsciem w bok z drugiej nadlew na pompe oleju oraz mocowanie alternatora i pompy wspomagania i najlepiej z tego wszystkiego pasuje wlasciwie skrzynia w tunel :) Do łady ten motor(pomijajac miske oraz instalacje elektryczna) wszedłby praktycznie P&P
-
Zakładaj oddzielny temat !! Ciekawy projekt , chętnie bym o nim poczytał . Lepiej bić piane o tym swapie w jednym miejscu nawet jak temat ma posuwać się wolno do przodu .
pozdrawiam
-
Wracając na chwilę do miski w 2.3, Elwood Ty masz motornięze Scorupy czy z Galaxa?
W GALAXY misa ma "garb" z tej właściwej dla Poloneza strony.
-
Motor pochodzi ze scorpio poniewaz latwiej trafic taniej całe auto i jest odrazu skrzynia.Jezeli chodzi o silniki chodza w podobnych cenach. Zgadza sie miska od galaxy ma splyw do przodu(i taka opcje tez rozwarzałem) ale dolna blaszana czesc miski jest znacznie wieksza(niestety) niz w misce scorpio po przespawaniu. Co by nie lac wody wsytarczy spojrzec na foto ponizej
(http://img23.imageshack.us/img23/8875/galaxyl.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/galaxyl.jpg/)
pomiedzy dwoma czarnymi kreskami wedlug tego co wstepnie pomierzylem jest belka zawieszenia, a jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze motor trzeba jeszcze cofnac ze wzgledu na rozrusznik i belka wypada akurat w najnizszym punkcie michy ;-| Dolna czesc michy najprawdopodobniej tak jak w scorpio nie jest symetryczna i nie da sie odwrocic o 180 stopni. Nie mniej w tej opcji odpada przynajmniej przerabianie bagnetu, ale dochodzi w zamian przerobienie termostatu zjadujacego sie z tyłu głowicy oraz przeniesienie cewek- w scorpio z tylu jest blaszana zaslepka w glowicy a termostat z przodu kolektora ssacego, a cewki zaplonowe pod deklem z napisem 2300 16V. Jak zaloze temat to opisze wszystkie(o ktorych wiem) roznice scorpio vs galaxy które ulatwiaja lub utrudniaja zycie w przypadku wkladania do fso.
-
jak tam prace ?
-
Na ta chwile stoja poniewaz brak kasy i czasu chyba ze moze znajdzie sie chetny na cały gotowy nabój juz dopasowany, to wtedy rusze z robota, a tak to robie to z doskoku. Stosowne info sie pojawi jak beda konkrety