FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 17:38:27 pm

Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 17:38:27 pm
Witam
Dzisiaj wróciłem od gazownika który podpinał mi parę rzeczy ale od początku.
Po swapie na 1,8 rovera doszedłem do wniosku że założę instalacje gazową, a że miałem swoją starą (tak na prawdę pół roczną) firmy lovato, to podpiąłem tyle ile umiałem (parownik, zawór, blosa), a z podpięciem elektryki i odcięciem wtrysków (nie mogłem znaleźć nigdzie na forum jak to zrobić) pojechałem do gazowników (chwalonych u mnie w regionie).
CI z kolei podpięli wszystko, elektryka działa lecz auto w ogolę nie chce zagadać na gazie, gdy blos jest ustawiony tak jak w instrukcji na pierwszy rozruch (blos nowy).
Po paru próbach doszli że gaz do mieszalnika dochodzi lecz mieszalnik go daje znikome ilości, powiedziałem im że może nie jest "rozkręcony" na maksa a oni stwierdzili ze to nie ma znaczenia i że membramy są do wymiany ( a ja na tym mieszalniku zrobiłem 5tys km, chodził do końca i kupowałem nowy ze sklepu!) , mają sprawdzić membramy i zadzwonić do mnie
I tu moje pytanie czy chcą mnie naciągnąć czy samemu starać się dojść do ładu co jest nie tak?
Proszę o szybką i fachową pomoc bo jutro odbieram auto i nie wiem co robić
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 04, 2010, 18:05:54 pm
Daj spokój, w parowniku (a nie mieszalniku.... - mieszalnik to mikser - element który wprowadza gaz lpg w stanie już lotnym do układu dolotowego silnika), który zrobił od nowości 5000 km membrany są praktycznie nowe. Jeśli membrana nie została mechanicznie uszkodzona (nie jest pęknięta) to nie będzie to wina parownika-reduktora.

W mojej ocenie jeśli zwalają na parownik to nie wiedzą co jest przyczyną tego, ze auto nie pracuje na lpg lub chcą łatwo zarobić.


EDIT: jeśli to jest zakład montujący lpg, to kup u nich mikser (bo rozumiem, że masz blos i wtedy tradycyjnego miksera palnikowego/rurkowego się nie stosuje - tak zakładam, blosa nigdy w ręku nie miałem) taki by wchodził w gumę łączącą filtr powietrza i przepustnicę, a wewnętrzna średnica była 32/34mm - palnikowy), wywal na razie blosa i tak ma działać, pojeździj zobacz jak będzie.
 Koszt miksera nie jest duży ~20-30 zł, a zawsze może się przydać, w jakimś awaryjnym wypadku, lub po prostu go potem odsprzedasz. Dopiero jak będzie wszystko OK, to montuj blosa i najlepiej w innym zakładzie bo ten jest raczej kiepski....
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 18:11:35 pm
Przepraszam że nie fachowe nazwy;) Też mi się tak wydaję że parownik powinien być ok, Ale możliwe że nie jest "rozkręcony" i dlatego tak się dzieje?
Blos już został prze zemnie zamontowany i teoretycznie powinien odpalić.
Jutro mają rozebrać mieszalnik (podobno za darmo) w celu sprawdzenia go czy jest ok (o ile nie bd naciągać) i najwyżej założę mikser i na tym powinien chodzić, Bo co do regulacji blosa miałem to sam zrobić według opisów itp
Foto jak to u mnie siedzie ( przed byciem u gazownika)
http://img27.imageshack.us/gal.php?g=dsc02017i.jpg
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 04, 2010, 18:15:16 pm
myszaradom, na blosie się nie znam. Jest oddzielny temat na forum odnośnie tego urządzonka. Nie wiem jak musi być ustawiony by blos poprawnie pracował. Podałem Ci tylko pewne rozwiązanie wykluczające zrypaną instalację blosa, i możliwie jak najszybsze korzystanie z lpg :).
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 18:20:50 pm
Co do działania blosa to już wiem bo przeczytałem o tym nie jeden temat;) Więc jego to wykluczam, bo przy mnie gazownik zdjął przewód łączący parownik z blosem i gaz nie leciał.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 04, 2010, 19:20:13 pm
myszaradom, wszystkie elektrozawory pracują poprawnie? Czasem elektrozawór się podwiesi i nie reaguje na napięcie, dwa wyjścia - trzeba podać prąd bezpośrednio z aku, powinien się rozruszać, lub rozebrać i przesmarować.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 19:38:30 pm
parownik leżał że dwa miesiące więc to może być myśl jutro przedzwonię i im powiem bo tak to bd naciągać
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 04, 2010, 19:44:44 pm
myszaradom, REDUKTOR!
Daj spokój, jeśli to fachowcy to powinni to od razu sprawdzić, przecież to podłączenie od strony elektrycznej - ba na ucho słychać, że elektrozawór się nie otwiera....
A może to fachoffcy :>
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 04, 2010, 19:47:43 pm
oj no reduktor :P

[ Dodano: 04 Paź 2010 19:50 ]
oni zgonili winę na zły reduktor, parownik

[ Dodano: 05 Paź 2010 22:22 ]
założyli mi tradycyjny mikser i auto chodzi na gazie lecz nie tak jak bym tego chciał, po przemyśleniu wszystkiego wydaję mi się że gwizdek w blosie został źle założony i dlatego nie działa prawidłowo.
Powinien być tym wycięciem w stronę kolektora ssącego a u mnie był w stronę filtra i dlatego chyba blos nie działa.
W piątek bd się z tym bawił dokładniej.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 06, 2010, 14:50:57 pm
Cytat: "myszaradom"
Powinien być tym wycięciem w stronę kolektora ssącego a u mnie był w stronę filtra i dlatego chyba blos nie działa.
No i wszystko jasne. Jak założysz blosa to rozkręć śrubę regulacyjną na maxa albo daj jeden wąż z reduktora do blosa. Warto tez zaznaczyć w jakiej pozycji była śruba na wypadek koniecnzości powotu do miksera...

Cytat: "myszaradom"
auto chodzi na gazie lecz nie tak jak bym tego chciał
Oj moj też nie chodzi jakbym chciał ale na to to chyba już tylko suszarka mogłaby pomóc  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 06, 2010, 19:36:34 pm
Byłem u gazowników raz jeszcze (zrobili zwarcie na przewodach przy przekaźniku ale już ok) gadałem z nimi o tym gwizdku że może jest odwrotnie założony i dlatego nie chodzi ale oni stwierdzili że to nie tego przyczyna.

Teraz mam mikser 32mm lub 34mm nie jestem pewien i według miernika mierzyłem na sondzie wychodzi że na wolnych obrotach 0,08V i tak mniej więcej do 3,5 tys a na stenie duży skok do 0,8V po wyżej 3,5 tys obrotów aż do 5,5tyś. I nie wiem czy bawić się w regulacje na mikserze w ustawienie idealnie czy tak zostawić?

Bo do blosa podejdę w piątek żeby go ustawić ale mnie nie pokoi fakt że na gazie czasami nie czasami tak nadal faluje choć mniej niż na benzynie, ale nie wiem czy to nie od sprężyny która nie odbija do końca przepustnicą.

O i jeszcze jedno pytanie gdzie się ustawia na jakich obrotach ma przejść auto z benzyny na gaz bo ci gazwonicy ustawili mi na 1,1 obrotów ale to dla mnie za nisko
Zaś na benzynie przy 1tys obortów jest 0.8V a wyżej już ładnie 0,5 lub 0,6V

Proszę o pomoc, bo ja już zaczynam mieć coraz mniej siły do tego auta choć go kocham całym sercem;)

[ Dodano: 06 Paź 2010 19:38 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak założysz blosa to rozkręć śrubę regulacyjną na maxa

To ja wiem dam bez pośrednio węża ale w instrukcji pisze też żeby rozkręcić śrubę od wolnych obrotów na parowniku, prawda to?
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 06, 2010, 20:17:24 pm
Pojeździj trochę i zobacz jakie jest spalanie. Wtedy będzie wiadomo jak i gdzie regulować.

Wolne obroty reguluje się na śrubie z boku parownika lovato (i kilku innych).
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 06, 2010, 21:18:57 pm
To wiem którą śrubą, ale jak bym nią nie kręcił nic się nie dzieje chyba że ją przykręcam wtedy silnik gaśnie, to coś musi być chyba z krokowcem, ale bd oszczędniej niż wcześniej;D Bo zalałem za 30zł a już zrobiłem 80km a jak na benzyn ce to było za 50zł 120 km :P A gaz w butli jeszcze jest;)
No nic zrobię trochę kilometrów i zobaczymy
Ale chyba nie możliwe żeby na zwykłym mikserze chodził tak dobrze jak na blosie

[ Dodano: 06 Paź 2010 21:21 ]
A no i gdzie można zmienić wysokość obrotów przy jakich auto przechodzi z benzyny na gaz?
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 06, 2010, 22:29:40 pm
Wyślij zdjęcie tego swojego blosa, może źle złożyłeś. Jak gazownik mówi, że nie ma znaczenia w którą stronę skierowany jest slit, to niewiele wie o blosie.
zdr
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Październik 06, 2010, 22:51:59 pm
myszaradom, a jaką masz centralkę? jak jest w niej potencjometr to prawdopodobnie nim się reguluje obroty przełączania.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 07, 2010, 07:13:57 am
Blos zakładałem sam strzałką do kolektora ssącego lecz, jak tylko kupiłem go wyjąłem gwizdek i włożyłem go Z powrotem ale chyba odwrotnie, wycięciem w stronę filtra.
Co do centralki to jest gaz, benzyna i gaz-benzyna jakiej firmy nie wiem, poszukam dzisiaj czy nie ma tam gdzieś potencjometru.

[ Dodano: 07 Paź 2010 10:22 ]
Foto blosa (sory za jakość robione telefonem na szybko)
http://img822.imageshack.us/gal.php?g=dsc02045y.jpg

Na pierwszym foto widać że gwizdek (jego wycięcie) jest w przeciwną stronę niż strzałka na blosie i nie wiem czy to tak jest faktycznie czy ja może nie świadomy tego przestawiłem gdy sprawdzałem jak gwizdek wygląda

Co do spalania na mikserze wyszło mi 13l/100 (jak narazie) i na pewno jest słabszy bo gdy chcę zakręcić boka autem na gazie nie ma siły (kręci się do 4tys i potem bark siły) a na benzynie pięknie aż do odcinki.

Tyle że nadal na zimnym silniku (do 60stopni) auto mi faluje na wolnych obrotach (na gazie ) ale to minimalnie bądź trzyma nisko obroty (700obr/min)

Co radzicie?

[ Dodano: 07 Paź 2010 19:32 ]
kurcze nie mogę wyregulować blosa. Na wolnych obrotach, miernik pokazuje 0,8V, nawet przy dokręconej śrubie na maxa.W zakresie obrotów od 1,5 -3,5 tys. 0,05 V a powyżej 3,5 0,8V. Jak to ustawić bo nie mogę dobrze wyregulować??
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 07, 2010, 19:38:02 pm
Odwrotnie założony slit. Odezwij się na pw to wyślę Ci instrukcję regulacji blosa i rozstrzelony rysunek, to będziesz wiedział jak złożyć.
zdr
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 08, 2010, 12:42:03 pm
Nie mogę ustawić tego blosa.
Jest np 0.0V kręcę delikatnie i nagle 0.8V wiec dokręcam minimalnie ile się da i znowu 0.0V nie daje się ustawić wyśrodkowanego wyniku, a do tego gdy np na danych obrotach mam jakąś wartość napięcia to gdy zgarze silnik i odpalę go znowu miernik pokazuje co innego.
Nie wiem może miernik kiepski?
Bo po jeździe próbnej jak by nie było na blosie jest lepsza dynamika niż na mikserze.
O to parę filmów podczas ustawiania
http://www.youtube.com/watch?v=SVffsMJCw6k
http://www.youtube.com/watch?v=poluuiy2SEY
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 10, 2010, 18:59:33 pm
jak osiagniesz 0.8v i delikatnie wkrecisz srube ,po czym zmieni ci sie na 0v to tak zostaw ,
sprawdz lepiej jaka masz mieszanke podczas jazdy
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 10, 2010, 19:53:26 pm
Podczas jazdy zazwyczaj jest ciągle ubogo, w tym tygodniu postaram się podjechać gdzieś na analizator spalin.
Sonda gdy jest sprawna powinna mieć 300 czy 3000 Ohm bo już nie pamiętam?
Bo kolor świec po zrobieniu 40km po danym ustawieniu blosa jest zadowalający.
Spalanie sprawdzam.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 10, 2010, 20:44:35 pm
Przy blosie naucz się operować nogą ostrożnie. Przy takich samych osiągach a różnym wachlowaniu nogą w GSI miałem nieraz różnicę około 40% w spalaniu. Chyba część gazu szła w wydech.
zdr
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 11, 2010, 11:32:48 am
Cytat: "myszaradom"
Co do spalania na mikserze wyszło mi 13l/100
to mniej więcej tyle co mój na blosie.
Cytat: "myszaradom"
kurcze nie mogę wyregulować blosa. Na wolnych obrotach, miernik pokazuje 0,8V, nawet przy dokręconej śrubie na maxa.W zakresie obrotów od 1,5 -3,5 tys. 0,05 V a powyżej 3,5 0,8V. Jak to ustawić bo nie mogę dobrze wyregulować??
Niestety taka jest specyfika pracy sondy wąskopasmowej. Albo mamy bogato albo biednie.

Cytat: "KGB"
sprawdz lepiej jaka masz mieszanke podczas jazdy
Tak dla porównania u mnie przy małych obciążeniach jest biednie. Depnięcie w gaz powoduje wzbogacenie mieszanki. Przy średnich prędkościach obrotowych i średnim obciązeniu widać jak mieszanka oscyluje.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 11, 2010, 12:07:48 pm
Co do spalania na blosie już nie długo się dowiem jak bd.,
Bo boje się żeby nie było tak że dynamika jazdy nie bd się różnić od tej na mikserze. Moje odczucia są niby korzystniejsze na stronę blosa ale wykaz z hamowni pokazał by prawdę, lecz przed tym chce ustawić blosa idealnie (hamownia u mnie 100zł).

Czyli pozostaje mi nic innego jak podjechanie na analizator spalin.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 11, 2010, 21:24:58 pm
dobrze jest ,
przy malych obciazeniach moze byc ubogo ,a jak sie depnie ma byc bogato ,
a jak jeszcze podczas rownej jazdy przy lekkim operowaniu pedalem mieszanka zmienia sklad to juz wogole miodzio
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 11, 2010, 22:22:49 pm
jakie sa objawy podczas jazdy postaram się  wkrótce nagrać ;) ale coś koło tego czyli delikatnie pedał gazu ubogo, gaz w podłogę bogato

[ Dodano: 18 Paź 2010 17:54 ]
Blos jak narazie ustawiony na sondę, auto pali około 13,5 litra gazu przy zmianie biegów około 4tys obr/min. Jest dużo lepiej jak na klasycznym mikserze, a idealnie blosa ustawię za miesiąc gdy kolega odbierze swój analizator spalin.

Teraz nachodzi mnie pytanie jak można zrobić odcinkę na gazie? W ogólę to możliwe.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 29, 2010, 10:39:59 am
Cytat: "myszaradom"
jak można zrobić odcinkę na gazie
Ja swego czasu zrobiłem układ który wykrywał dłuższą przerwę między wtryskami paliwa którego zadaniem było odcinanie elektrozaworu na parowniku. Układ działał zarówno przy odcince jak i przy hamowaniu silnikiem. Miał niestety dwie wady. Po pierwsze przy zchodzeniu z obrotów po hamowaniu silnikiem potrafił szarpać silnik i mieć problemy z ustawieniem wolnych obrotów. Po drugie żywotność elektrozaworu drastycznie spadła...

A jak tam regulacja blosa teraz?? U mnie siostrzeniec pożyczał auto i ponoć nie przekraczł 90tki (i ogólnie przepisów) i zrobił ponoć 260km na 20l LPG co daje ok. 7.7l/100km  :shock: .
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 29, 2010, 21:01:52 pm
Jak narazie jeżdżę przy ustawieniu na sondę i na czują :D spalanie hmmm za 30zł mam 13,5Litra gazu robię na tym równe 100Km przy ciskaniu do 4tyś obrotów i czasami paleniu kapcia :D

Za dwa tygodnie odbiera znajomy analizator wtedy elegancko ustawimy

Brak odcinki wkurza ale chyba sobie z tym daruję chociaż słyszałem o tym że są jakieś układy które podpina się pod cewkę i jak dostanie np 7tys to odcina zapłon

Może to jest dobra droga?
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 29, 2010, 22:06:58 pm
Nigdy nie odcina się zapłonu. Niespalona mieszanka może ulec samozapłonowi w najmniej odpowiednim momencie.

Jak odcinać to tylko paliwo jakie by ono nie było. Zawsze możesz zastosować rozwiązanie z bardziej zaawansowanych instalacji gazowych czyli przełączanie na PB na bardzo wysokich obrotach a wtedy zadziała odcinka komputera wtryskowego.
Tytuł: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 30, 2010, 22:56:33 pm
Jak narazie przyzwyczaiłem się do braku odcinki :)

ale szkoda bo szczerze mówiąc odnoszę wrażenie że silnik jest silniejszy na LPG niż na benzynie:)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 26, 2011, 21:14:14 pm
Czytałem gdzieś że spala ci 9l/100. Możesz napisać coś więcej jak wyregulowałeś bo mój nie schodzi poniżej 12. No ostatnio wziął też 9/100 ale to była w 80% trasa i emga emeryt mode ON (moze ze 3x przekroczyłem 100km/h a tak to w kolumnie 70)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 26, 2011, 21:27:41 pm
Bocian to jest tak ja ustawiłem blosa na sondę i na czuje, przed remontem palił 12-13l/100km, po remoncie zaczął palić no 10l/100km (9l to przy jeździe bardziej trasa), a co dziwne przy blosie nie ruszałem nic.
Sprawdziłem znowu na sondę wyszło że ciut przy ubogo ma odkręciłem minimalnie teraz, lecz spalanie nadal w granicach 10l/100km
Musze jechać na analizator spalin ale tak się jakoś zbieram i zbieram:)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 26, 2011, 21:49:46 pm
... ale tak się jakoś zbieram i zbieram:)
To tak jak ja na szerokopasmówkę...
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 27, 2011, 01:47:13 am
a ile bys chcial Bocku ?
jest zimno, wietrznie ,warunki niesprzyjajace,
9l na trasie to niezla wartosc dla Poloneza ,zwlaszcza z duzym silnikiem :P
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 27, 2011, 07:38:56 am
mnie to dziwi fakt że w osiągach nie odczułem jakiejś różnicy, a pali mniej o 2 litry...
Ciekawe czemu mniej teraz palił, fakt faktem wcześniej miał lekkie luzy na czopach korbowodowych co za tym idzie tłok nie dochodził do końca, więc mniejsze sprężanie i mniejsza efektywność silnika i może stad ta różnica.
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 27, 2011, 13:34:06 pm
musialbys nie miec panewek ,zeby byla roznica w sprezaniu :lol:
a czy idzie tak samo ,czy nie to nie wiadomo ,a z drugiej strony to jak za duzo paliwa idzie to moc maleje
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 27, 2011, 14:52:00 pm
To ja nie wiem co mu się stało, na wiosnę jadę na hamownie to sprawdzę ile koni jest :)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 27, 2011, 15:18:02 pm
I nareszcie będę miał porównanie z innym 1,8.
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Luty 03, 2011, 17:00:19 pm
I polonia mnie zaskoczyła.
Ostatnio zaczęła palić 12l/100km więc i tak uważam że nadal ok (nie wiem czemu wcześniej paliła mniej), lecz dzisiaj jadę sobie do szkoły pewny że mam jeszcze gaz a tu.... butla pusta... Spalanie wyszło jakieś 17l/100km
Zobaczymy czy to przez mróz i moją ostrą jazdę ale jeżeli nadal się takie spalanie utrzyma będę zmuszony wreszcie pojechać na ten analizator spalin;/
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Maj 30, 2011, 22:51:35 pm
Nie zakładam nowego tematu a mam takie pytanko
Myślę zamontować parwonik w tym miejscu
(http://img232.imageshack.us/img232/3536/dsc00392t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/232/dsc00392t.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

montaż był tak na szybko.

Parownik jest lekko pochylony, nie będzie mu to przeszkadzać w normalnej pracy?

(http://img832.imageshack.us/img832/1723/dsc00391fz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc00391fz.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 30, 2011, 23:05:08 pm
Chyba nie powinno  <mysli>
Masz stożek,czy orginalną puchę?Jeśli puchę,to możesz sobie zrobić jak ja.Mam filtr przed chłodniocą za zderzakiem,a parownik w miejscu filtra.Filtr sobie ciągnie chłodne powietrze i jest git
(http://img145.imageshack.us/img145/2531/silnikt.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/145/silnikt.jpg/)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Maj 30, 2011, 23:07:29 pm
Będzie stożek plus blos, wiec robię miejsce i dlatego parwonik musi być tam tylko czy jest na ukos to mu nie przeszkadza... czekam na innych opinię.

Dzięki Buźka za radę:)
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 30, 2011, 23:16:14 pm
Dzięki Buźka za radę:)
Nie ma za co,ale jeśli jeszcze mogę coś zasugerować,to montowanie stożka wewnątrz komory mija się z celem,jak zapewne wiesz.  :d Zamontuj go sobie za zderzakiem ,tylko nie naprzeciwko wlotu,ale wyżej tak,żeby nie ciągnął wody w czasie deszczu.Od strony chłodnicy dajesz małą osłonkę,żeby nie zaciągał ciepła i masz dolot jak ta lala.Tam nie brakuje świeżego zimnego powietrza,a zamiast filtra masz mnóstwo miejsca na blosa i parownik.To takie moje osobiste zdanie,oczywiście rób jak uważasz.Pakowanie parownika obok kolektora dodatkowo potęguje ciasnotę.  <co>
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Maj 30, 2011, 23:18:46 pm
montowanie stożka wewnątrz komory mija się z celem,jak zapewne wiesz
Stożek ma być w aucie na to z plexy obudowa, lub duża puszka oklejona matą z aluminium odbijająca ciepło i do tego do puchy doczepiona rura z wlotem powietrza, która to będzie ciągnięta od dołu zderzaka.
Tytuł: Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 30, 2011, 23:33:21 pm
Ha ha to jeszcze taka mała ciekawostka: Jak założyłem gazik,to nie mogłem wymyślić,co zrobić z tym nieszczęsnym filtrem,więc wyjąłem sam wkład,zaślepiłem jedno wyjście (akurat spasowała zatyczka od puszki po farbie) i zamontowałem na kawałku rury papierowej z nawiewu i umieściłem za akumulatorem.Chodził na nim tak samo jak na stożku (buczał) tylko nie ciągnął syfu jak stożek.  :P Miałem przez krótki czas stożek,tylko taki mniejszy (w końcu to 1,4  nie 2,0) umieszczony za atrapką,mieścił się idealnie i w sumie nie zaobserwowałem żadnej poprawy,a tylko mi ciągnął syf do silnika i na gazie mi gasł,bo go powietrze "zalewało"  <blee> Teraz stoi na półce i czeka na lepsze czasy  :P