Autor Wątek: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem  (Przeczytany 9656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2010, 20:44:35 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Przy blosie naucz się operować nogą ostrożnie. Przy takich samych osiągach a różnym wachlowaniu nogą w GSI miałem nieraz różnicę około 40% w spalaniu. Chyba część gazu szła w wydech.
zdr

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 11, 2010, 11:32:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
Co do spalania na mikserze wyszło mi 13l/100
to mniej więcej tyle co mój na blosie.
Cytat: "myszaradom"
kurcze nie mogę wyregulować blosa. Na wolnych obrotach, miernik pokazuje 0,8V, nawet przy dokręconej śrubie na maxa.W zakresie obrotów od 1,5 -3,5 tys. 0,05 V a powyżej 3,5 0,8V. Jak to ustawić bo nie mogę dobrze wyregulować??
Niestety taka jest specyfika pracy sondy wąskopasmowej. Albo mamy bogato albo biednie.

Cytat: "KGB"
sprawdz lepiej jaka masz mieszanke podczas jazdy
Tak dla porównania u mnie przy małych obciążeniach jest biednie. Depnięcie w gaz powoduje wzbogacenie mieszanki. Przy średnich prędkościach obrotowych i średnim obciązeniu widać jak mieszanka oscyluje.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 11, 2010, 12:07:48 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Co do spalania na blosie już nie długo się dowiem jak bd.,
Bo boje się żeby nie było tak że dynamika jazdy nie bd się różnić od tej na mikserze. Moje odczucia są niby korzystniejsze na stronę blosa ale wykaz z hamowni pokazał by prawdę, lecz przed tym chce ustawić blosa idealnie (hamownia u mnie 100zł).

Czyli pozostaje mi nic innego jak podjechanie na analizator spalin.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 11, 2010, 21:24:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dobrze jest ,
przy malych obciazeniach moze byc ubogo ,a jak sie depnie ma byc bogato ,
a jak jeszcze podczas rownej jazdy przy lekkim operowaniu pedalem mieszanka zmienia sklad to juz wogole miodzio
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 11, 2010, 22:22:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jakie sa objawy podczas jazdy postaram się  wkrótce nagrać ;) ale coś koło tego czyli delikatnie pedał gazu ubogo, gaz w podłogę bogato

[ Dodano: 18 Paź 2010 17:54 ]
Blos jak narazie ustawiony na sondę, auto pali około 13,5 litra gazu przy zmianie biegów około 4tys obr/min. Jest dużo lepiej jak na klasycznym mikserze, a idealnie blosa ustawię za miesiąc gdy kolega odbierze swój analizator spalin.

Teraz nachodzi mnie pytanie jak można zrobić odcinkę na gazie? W ogólę to możliwe.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 29, 2010, 10:39:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
jak można zrobić odcinkę na gazie
Ja swego czasu zrobiłem układ który wykrywał dłuższą przerwę między wtryskami paliwa którego zadaniem było odcinanie elektrozaworu na parowniku. Układ działał zarówno przy odcince jak i przy hamowaniu silnikiem. Miał niestety dwie wady. Po pierwsze przy zchodzeniu z obrotów po hamowaniu silnikiem potrafił szarpać silnik i mieć problemy z ustawieniem wolnych obrotów. Po drugie żywotność elektrozaworu drastycznie spadła...

A jak tam regulacja blosa teraz?? U mnie siostrzeniec pożyczał auto i ponoć nie przekraczł 90tki (i ogólnie przepisów) i zrobił ponoć 260km na 20l LPG co daje ok. 7.7l/100km  :shock: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 29, 2010, 21:01:52 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jak narazie jeżdżę przy ustawieniu na sondę i na czują :D spalanie hmmm za 30zł mam 13,5Litra gazu robię na tym równe 100Km przy ciskaniu do 4tyś obrotów i czasami paleniu kapcia :D

Za dwa tygodnie odbiera znajomy analizator wtedy elegancko ustawimy

Brak odcinki wkurza ale chyba sobie z tym daruję chociaż słyszałem o tym że są jakieś układy które podpina się pod cewkę i jak dostanie np 7tys to odcina zapłon

Może to jest dobra droga?

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 29, 2010, 22:06:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nigdy nie odcina się zapłonu. Niespalona mieszanka może ulec samozapłonowi w najmniej odpowiednim momencie.

Jak odcinać to tylko paliwo jakie by ono nie było. Zawsze możesz zastosować rozwiązanie z bardziej zaawansowanych instalacji gazowych czyli przełączanie na PB na bardzo wysokich obrotach a wtedy zadziała odcinka komputera wtryskowego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 30, 2010, 22:56:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jak narazie przyzwyczaiłem się do braku odcinki :)

ale szkoda bo szczerze mówiąc odnoszę wrażenie że silnik jest silniejszy na LPG niż na benzynie:)

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 26, 2011, 21:14:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czytałem gdzieś że spala ci 9l/100. Możesz napisać coś więcej jak wyregulowałeś bo mój nie schodzi poniżej 12. No ostatnio wziął też 9/100 ale to była w 80% trasa i emga emeryt mode ON (moze ze 3x przekroczyłem 100km/h a tak to w kolumnie 70)
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 26, 2011, 21:27:41 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Bocian to jest tak ja ustawiłem blosa na sondę i na czuje, przed remontem palił 12-13l/100km, po remoncie zaczął palić no 10l/100km (9l to przy jeździe bardziej trasa), a co dziwne przy blosie nie ruszałem nic.
Sprawdziłem znowu na sondę wyszło że ciut przy ubogo ma odkręciłem minimalnie teraz, lecz spalanie nadal w granicach 10l/100km
Musze jechać na analizator spalin ale tak się jakoś zbieram i zbieram:)

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 26, 2011, 21:49:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
... ale tak się jakoś zbieram i zbieram:)
To tak jak ja na szerokopasmówkę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 27, 2011, 01:47:13 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ile bys chcial Bocku ?
jest zimno, wietrznie ,warunki niesprzyjajace,
9l na trasie to niezla wartosc dla Poloneza ,zwlaszcza z duzym silnikiem :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:38:56 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
mnie to dziwi fakt że w osiągach nie odczułem jakiejś różnicy, a pali mniej o 2 litry...
Ciekawe czemu mniej teraz palił, fakt faktem wcześniej miał lekkie luzy na czopach korbowodowych co za tym idzie tłok nie dochodził do końca, więc mniejsze sprężanie i mniejsza efektywność silnika i może stad ta różnica.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 27, 2011, 13:34:06 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
musialbys nie miec panewek ,zeby byla roznica w sprezaniu :lol:
a czy idzie tak samo ,czy nie to nie wiadomo ,a z drugiej strony to jak za duzo paliwa idzie to moc maleje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 27, 2011, 14:52:00 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To ja nie wiem co mu się stało, na wiosnę jadę na hamownie to sprawdzę ile koni jest :)

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 27, 2011, 15:18:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I nareszcie będę miał porównanie z innym 1,8.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 03, 2011, 17:00:19 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
I polonia mnie zaskoczyła.
Ostatnio zaczęła palić 12l/100km więc i tak uważam że nadal ok (nie wiem czemu wcześniej paliła mniej), lecz dzisiaj jadę sobie do szkoły pewny że mam jeszcze gaz a tu.... butla pusta... Spalanie wyszło jakieś 17l/100km
Zobaczymy czy to przez mróz i moją ostrą jazdę ale jeżeli nadal się takie spalanie utrzyma będę zmuszony wreszcie pojechać na ten analizator spalin;/

Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 30, 2011, 22:51:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie zakładam nowego tematu a mam takie pytanko
Myślę zamontować parwonik w tym miejscu


Uploaded with ImageShack.us

montaż był tak na szybko.

Parownik jest lekko pochylony, nie będzie mu to przeszkadzać w normalnej pracy?



Uploaded with ImageShack.us


Odp: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 30, 2011, 23:05:08 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Chyba nie powinno  <mysli>
Masz stożek,czy orginalną puchę?Jeśli puchę,to możesz sobie zrobić jak ja.Mam filtr przed chłodniocą za zderzakiem,a parownik w miejscu filtra.Filtr sobie ciągnie chłodne powietrze i jest git