Autor Wątek: Regulacja blosa w roverze 1,8 problem  (Przeczytany 9655 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« dnia: Październik 04, 2010, 17:38:27 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Witam
Dzisiaj wróciłem od gazownika który podpinał mi parę rzeczy ale od początku.
Po swapie na 1,8 rovera doszedłem do wniosku że założę instalacje gazową, a że miałem swoją starą (tak na prawdę pół roczną) firmy lovato, to podpiąłem tyle ile umiałem (parownik, zawór, blosa), a z podpięciem elektryki i odcięciem wtrysków (nie mogłem znaleźć nigdzie na forum jak to zrobić) pojechałem do gazowników (chwalonych u mnie w regionie).
CI z kolei podpięli wszystko, elektryka działa lecz auto w ogolę nie chce zagadać na gazie, gdy blos jest ustawiony tak jak w instrukcji na pierwszy rozruch (blos nowy).
Po paru próbach doszli że gaz do mieszalnika dochodzi lecz mieszalnik go daje znikome ilości, powiedziałem im że może nie jest "rozkręcony" na maksa a oni stwierdzili ze to nie ma znaczenia i że membramy są do wymiany ( a ja na tym mieszalniku zrobiłem 5tys km, chodził do końca i kupowałem nowy ze sklepu!) , mają sprawdzić membramy i zadzwonić do mnie
I tu moje pytanie czy chcą mnie naciągnąć czy samemu starać się dojść do ładu co jest nie tak?
Proszę o szybką i fachową pomoc bo jutro odbieram auto i nie wiem co robić

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2010, 18:05:54 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Daj spokój, w parowniku (a nie mieszalniku.... - mieszalnik to mikser - element który wprowadza gaz lpg w stanie już lotnym do układu dolotowego silnika), który zrobił od nowości 5000 km membrany są praktycznie nowe. Jeśli membrana nie została mechanicznie uszkodzona (nie jest pęknięta) to nie będzie to wina parownika-reduktora.

W mojej ocenie jeśli zwalają na parownik to nie wiedzą co jest przyczyną tego, ze auto nie pracuje na lpg lub chcą łatwo zarobić.


EDIT: jeśli to jest zakład montujący lpg, to kup u nich mikser (bo rozumiem, że masz blos i wtedy tradycyjnego miksera palnikowego/rurkowego się nie stosuje - tak zakładam, blosa nigdy w ręku nie miałem) taki by wchodził w gumę łączącą filtr powietrza i przepustnicę, a wewnętrzna średnica była 32/34mm - palnikowy), wywal na razie blosa i tak ma działać, pojeździj zobacz jak będzie.
 Koszt miksera nie jest duży ~20-30 zł, a zawsze może się przydać, w jakimś awaryjnym wypadku, lub po prostu go potem odsprzedasz. Dopiero jak będzie wszystko OK, to montuj blosa i najlepiej w innym zakładzie bo ten jest raczej kiepski....
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2010, 18:11:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Przepraszam że nie fachowe nazwy;) Też mi się tak wydaję że parownik powinien być ok, Ale możliwe że nie jest "rozkręcony" i dlatego tak się dzieje?
Blos już został prze zemnie zamontowany i teoretycznie powinien odpalić.
Jutro mają rozebrać mieszalnik (podobno za darmo) w celu sprawdzenia go czy jest ok (o ile nie bd naciągać) i najwyżej założę mikser i na tym powinien chodzić, Bo co do regulacji blosa miałem to sam zrobić według opisów itp
Foto jak to u mnie siedzie ( przed byciem u gazownika)
http://img27.imageshack.us/gal.php?g=dsc02017i.jpg

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2010, 18:15:16 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
myszaradom, na blosie się nie znam. Jest oddzielny temat na forum odnośnie tego urządzonka. Nie wiem jak musi być ustawiony by blos poprawnie pracował. Podałem Ci tylko pewne rozwiązanie wykluczające zrypaną instalację blosa, i możliwie jak najszybsze korzystanie z lpg :).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2010, 18:20:50 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Co do działania blosa to już wiem bo przeczytałem o tym nie jeden temat;) Więc jego to wykluczam, bo przy mnie gazownik zdjął przewód łączący parownik z blosem i gaz nie leciał.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2010, 19:20:13 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
myszaradom, wszystkie elektrozawory pracują poprawnie? Czasem elektrozawór się podwiesi i nie reaguje na napięcie, dwa wyjścia - trzeba podać prąd bezpośrednio z aku, powinien się rozruszać, lub rozebrać i przesmarować.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2010, 19:38:30 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
parownik leżał że dwa miesiące więc to może być myśl jutro przedzwonię i im powiem bo tak to bd naciągać

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2010, 19:44:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
myszaradom, REDUKTOR!
Daj spokój, jeśli to fachowcy to powinni to od razu sprawdzić, przecież to podłączenie od strony elektrycznej - ba na ucho słychać, że elektrozawór się nie otwiera....
A może to fachoffcy :>
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2010, 19:47:43 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
oj no reduktor :P

[ Dodano: 04 Paź 2010 19:50 ]
oni zgonili winę na zły reduktor, parownik

[ Dodano: 05 Paź 2010 22:22 ]
założyli mi tradycyjny mikser i auto chodzi na gazie lecz nie tak jak bym tego chciał, po przemyśleniu wszystkiego wydaję mi się że gwizdek w blosie został źle założony i dlatego nie działa prawidłowo.
Powinien być tym wycięciem w stronę kolektora ssącego a u mnie był w stronę filtra i dlatego chyba blos nie działa.
W piątek bd się z tym bawił dokładniej.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2010, 14:50:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
Powinien być tym wycięciem w stronę kolektora ssącego a u mnie był w stronę filtra i dlatego chyba blos nie działa.
No i wszystko jasne. Jak założysz blosa to rozkręć śrubę regulacyjną na maxa albo daj jeden wąż z reduktora do blosa. Warto tez zaznaczyć w jakiej pozycji była śruba na wypadek koniecnzości powotu do miksera...

Cytat: "myszaradom"
auto chodzi na gazie lecz nie tak jak bym tego chciał
Oj moj też nie chodzi jakbym chciał ale na to to chyba już tylko suszarka mogłaby pomóc  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2010, 19:36:34 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Byłem u gazowników raz jeszcze (zrobili zwarcie na przewodach przy przekaźniku ale już ok) gadałem z nimi o tym gwizdku że może jest odwrotnie założony i dlatego nie chodzi ale oni stwierdzili że to nie tego przyczyna.

Teraz mam mikser 32mm lub 34mm nie jestem pewien i według miernika mierzyłem na sondzie wychodzi że na wolnych obrotach 0,08V i tak mniej więcej do 3,5 tys a na stenie duży skok do 0,8V po wyżej 3,5 tys obrotów aż do 5,5tyś. I nie wiem czy bawić się w regulacje na mikserze w ustawienie idealnie czy tak zostawić?

Bo do blosa podejdę w piątek żeby go ustawić ale mnie nie pokoi fakt że na gazie czasami nie czasami tak nadal faluje choć mniej niż na benzynie, ale nie wiem czy to nie od sprężyny która nie odbija do końca przepustnicą.

O i jeszcze jedno pytanie gdzie się ustawia na jakich obrotach ma przejść auto z benzyny na gaz bo ci gazwonicy ustawili mi na 1,1 obrotów ale to dla mnie za nisko
Zaś na benzynie przy 1tys obortów jest 0.8V a wyżej już ładnie 0,5 lub 0,6V

Proszę o pomoc, bo ja już zaczynam mieć coraz mniej siły do tego auta choć go kocham całym sercem;)

[ Dodano: 06 Paź 2010 19:38 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak założysz blosa to rozkręć śrubę regulacyjną na maxa

To ja wiem dam bez pośrednio węża ale w instrukcji pisze też żeby rozkręcić śrubę od wolnych obrotów na parowniku, prawda to?

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2010, 20:17:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pojeździj trochę i zobacz jakie jest spalanie. Wtedy będzie wiadomo jak i gdzie regulować.

Wolne obroty reguluje się na śrubie z boku parownika lovato (i kilku innych).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2010, 21:18:57 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To wiem którą śrubą, ale jak bym nią nie kręcił nic się nie dzieje chyba że ją przykręcam wtedy silnik gaśnie, to coś musi być chyba z krokowcem, ale bd oszczędniej niż wcześniej;D Bo zalałem za 30zł a już zrobiłem 80km a jak na benzyn ce to było za 50zł 120 km :P A gaz w butli jeszcze jest;)
No nic zrobię trochę kilometrów i zobaczymy
Ale chyba nie możliwe żeby na zwykłym mikserze chodził tak dobrze jak na blosie

[ Dodano: 06 Paź 2010 21:21 ]
A no i gdzie można zmienić wysokość obrotów przy jakich auto przechodzi z benzyny na gaz?

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2010, 22:29:40 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Wyślij zdjęcie tego swojego blosa, może źle złożyłeś. Jak gazownik mówi, że nie ma znaczenia w którą stronę skierowany jest slit, to niewiele wie o blosie.
zdr

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2010, 22:51:59 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
myszaradom, a jaką masz centralkę? jak jest w niej potencjometr to prawdopodobnie nim się reguluje obroty przełączania.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2010, 07:13:57 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Blos zakładałem sam strzałką do kolektora ssącego lecz, jak tylko kupiłem go wyjąłem gwizdek i włożyłem go Z powrotem ale chyba odwrotnie, wycięciem w stronę filtra.
Co do centralki to jest gaz, benzyna i gaz-benzyna jakiej firmy nie wiem, poszukam dzisiaj czy nie ma tam gdzieś potencjometru.

[ Dodano: 07 Paź 2010 10:22 ]
Foto blosa (sory za jakość robione telefonem na szybko)
http://img822.imageshack.us/gal.php?g=dsc02045y.jpg

Na pierwszym foto widać że gwizdek (jego wycięcie) jest w przeciwną stronę niż strzałka na blosie i nie wiem czy to tak jest faktycznie czy ja może nie świadomy tego przestawiłem gdy sprawdzałem jak gwizdek wygląda

Co do spalania na mikserze wyszło mi 13l/100 (jak narazie) i na pewno jest słabszy bo gdy chcę zakręcić boka autem na gazie nie ma siły (kręci się do 4tys i potem bark siły) a na benzynie pięknie aż do odcinki.

Tyle że nadal na zimnym silniku (do 60stopni) auto mi faluje na wolnych obrotach (na gazie ) ale to minimalnie bądź trzyma nisko obroty (700obr/min)

Co radzicie?

[ Dodano: 07 Paź 2010 19:32 ]
kurcze nie mogę wyregulować blosa. Na wolnych obrotach, miernik pokazuje 0,8V, nawet przy dokręconej śrubie na maxa.W zakresie obrotów od 1,5 -3,5 tys. 0,05 V a powyżej 3,5 0,8V. Jak to ustawić bo nie mogę dobrze wyregulować??

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 07, 2010, 19:38:02 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Odwrotnie założony slit. Odezwij się na pw to wyślę Ci instrukcję regulacji blosa i rozstrzelony rysunek, to będziesz wiedział jak złożyć.
zdr

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2010, 12:42:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie mogę ustawić tego blosa.
Jest np 0.0V kręcę delikatnie i nagle 0.8V wiec dokręcam minimalnie ile się da i znowu 0.0V nie daje się ustawić wyśrodkowanego wyniku, a do tego gdy np na danych obrotach mam jakąś wartość napięcia to gdy zgarze silnik i odpalę go znowu miernik pokazuje co innego.
Nie wiem może miernik kiepski?
Bo po jeździe próbnej jak by nie było na blosie jest lepsza dynamika niż na mikserze.
O to parę filmów podczas ustawiania
http://www.youtube.com/watch?v=SVffsMJCw6k
http://www.youtube.com/watch?v=poluuiy2SEY

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2010, 18:59:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak osiagniesz 0.8v i delikatnie wkrecisz srube ,po czym zmieni ci sie na 0v to tak zostaw ,
sprawdz lepiej jaka masz mieszanke podczas jazdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Regulacja blosa w roverze 1,8 problem
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 10, 2010, 19:53:26 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Podczas jazdy zazwyczaj jest ciągle ubogo, w tym tygodniu postaram się podjechać gdzieś na analizator spalin.
Sonda gdy jest sprawna powinna mieć 300 czy 3000 Ohm bo już nie pamiętam?
Bo kolor świec po zrobieniu 40km po danym ustawieniu blosa jest zadowalający.
Spalanie sprawdzam.