FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rafał w Grudzień 07, 2010, 17:53:44 pm

Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Grudzień 07, 2010, 17:53:44 pm
Witajcie. Zastanawiam się jak podłączyć wakuometr. Nie mam do niego fabrycznego przewodu, więc muszę go sobie dorobić. Następnie mam 3 opcje podłączenia:
 - otwór w kolektorze i wkręcenie nypla (takiej śrubki z otworkiem wzdłużnym)
 - igła wbita w przewód serwo-kolektor
 - wstawienie trójnika w kształcie litery T w przewód serwo-kolektor

Otwór w kolektorze chyba byłby najpewniejszym rozwiązaniem, ale trochę roboty. Drugi sposób mnie nie przekonuje. Co sądzicie o trzeciej opcji, jakieś skutki uboczne mogą być jak wstawie trójnik ? A może ktoś ma jakiś inny pomysł ?
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Grudzień 07, 2010, 18:12:57 pm
Drugi sposób może i dziwny ale skuteczny w 100% i nie powodujący żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeździłem tak bardzo długo i wszystko było ok.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Grudzień 07, 2010, 18:28:58 pm
A pochłaniacza par paliwa nie masz? Ja tam się będę wpinał.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Grudzień 07, 2010, 18:33:08 pm
Cytat: "graczol1"
A pochłaniacza par paliwa nie masz? Ja tam się będę wpinał.

A gdzie to umiejscowili w Boschu ?  :P
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2010, 18:35:16 pm
jest taki zaworek ,ktory wchodzi w najgrubszy wlot pod przepustnica
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Grudzień 07, 2010, 18:43:46 pm
Cytat: "Excalibur#1937"
Drugi sposób może i dziwny ale skuteczny w 100% i nie powodujący żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeździłem tak bardzo długo i wszystko było ok.


potwierdzam, mialem tak w c- i dzialalo,tylko igle chyba wzialem za cienka bo waku reagowal  bardzo ospale.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Grudzień 07, 2010, 18:47:50 pm
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2010, 19:00:21 pm
Cytat: "Rafał#1951"
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:

obroty moga falowac przez lewe powietrze ,hamulce delikatnie oslabna ,ale mozliwe ze nie odczujesz ,
ale watpie ,zeby igla wypadla ,w koncu ciagle jest zasysana do srodka
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Grudzień 07, 2010, 19:06:05 pm
Igłe trzeba by wbić jak najbardziej równolegle do przewodu. Ale w kierunku kolektora czy w kierunku serwa ? Ma to znaczenie ?
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 07, 2010, 19:13:30 pm
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?p=489833#489833
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Grudzień 07, 2010, 19:23:45 pm
Cytat: "KGB"
Cytat: "Rafał#1951"
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:

obroty moga falowac przez lewe powietrze ,hamulce delikatnie oslabna ,ale mozliwe ze nie odczujesz ,
ale watpie ,zeby igla wypadla ,w koncu ciagle jest zasysana do srodka

Nic się nie dzieje. Po wymontowaniu waku jakiś czas wcześniej nie zauważyłem żeby auto coś świrowało - Abimex gwoli uściślenia.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2010, 19:39:23 pm
zalezy jaka dziora zostaje ,
przez pamy otwor idzie malo powietrza  :wink:
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 07, 2010, 20:08:21 pm
Kwa mać, nie po to skanowałem instrukcję producenta żeby mieć takie dylematy ... Panowie, Panowie...

BTW, temat o waku jak zauważył maciejowski, już istnieje.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Grudzień 07, 2010, 21:51:57 pm
Cytat: "KGB"
zalezy jaka dziora zostaje ,
przez pamy otwor idzie malo powietrza  :wink:

Dziura? Jak to po igle - 0,5mm? Przypuszczam, że podciśnienie zaciska tę dziurkę tak, że nie ma opcji na lewe powietrze.
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2010, 23:19:16 pm
sa grubsze igly - taka 0.5mm to bym tuszu do drukarki nie nalal (probowalem  :P )
Tytuł: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: DF w Grudzień 08, 2010, 10:21:07 am
Jak słusznie tu już zauważono jest do wglądu fabryczna instrukcja, która przewidywała właśnie wkłuwanie się w żyłę jako jedyny sposób podłączenia.
A jak igła będzie za mała to waku będzie słabo reagował a jak za duża (ale powinno być zwężenie na samym waku) to będzie wariował...
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 08, 2011, 21:13:56 pm
Witam, podłączyłem ostatnio waku, i nie chce zakładać nowego tematu. Waku podłączyłem trójnikiem w przewód do zasobnika od sterowania. Działa świetnie, jednak nie wiem czy w tą stronę (co mi w ogóle by nie przeszkadzało).
Chciałbym wiedzieć jakie wskazania mają wasze wakuometry (oryginalne).
Mój się trzyma tak:
hamowanie silnikiem -0,8bar
jazda w strasie 0.4-0.2bar (staram się nie schodzić niżej niż 0.2bar w trasie)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: DF w Maj 08, 2011, 21:48:13 pm
A kolorków na tarczy nie masz ? Zwykle zielone pole jest pomiędzy -0,2 a - 0,6 kPa. Na niektórych są oznaczenia tylko kolorami bez wskazywania konkretnych wartości. W mieście też używa się waku...
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 09, 2011, 00:42:28 am
Nie, ja mam wakuometr i wskaźnik ciśnienia oleju AG więc nie ma tam innych oznaczań prócz kresek i liczb.

W mieście też używa się waku...
jak
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Maj 09, 2011, 09:21:38 am
Patrząc na niego :-) Co to za pytanie ? Ja (jak już wielkokrotnie pisałem) na Abimexie byłem w stanie zejść ze spalaniem o prawie 1,5 litra beny na setkę tylko sugerując się wskazaniami wakuometru. Mój to akurat sprzęt MeraBłonie (taki fajny, oldschoolowy, pogierkowski :p) ma z tego co pamiętam zielone pole. Utrzymywanie wskazówki właśnie na zielonym polu nauczyło mnie rozsądnego operowania gazem :-) nie było znaczenia czy w mieście czy trasie (choć wiadomo, że w trasie efekt oszczędności jest dużo większy)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Lipiec 12, 2012, 12:05:45 pm
Odświeze temata, bo nie bede nowego zakładać.
Chciałem zakupić takie coś http://allegro.pl/ekonomizer-ekonometr-zaoszczedz-na-paliwie-i2481282774.html i ktoś mi wytłumaczy jak to podpiąc żeby poprawnie chodziło. mam silnik GSI
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: piciek w Lipiec 12, 2012, 13:32:38 pm
jakbyś przeczytał temat byś wiedział gdzie należy się wpiąć.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Lipiec 12, 2012, 13:41:16 pm
jakbyś przeczytał temat byś wiedział gdzie należy się wpiąć.
No doczytałem się, ale tu pisze, że w 2 mijsca trzeba. czy można tylko w to jedno z igłą zrobic i będzie działac?
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: piciek w Lipiec 12, 2012, 13:43:30 pm
jedno miejsce, gdzie występuje podciśnienie [vacuum]- tam wbijasz się z igła/trójnikiem, druga strona wężyka idzie do wskaźnika.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: mati_lecha w Lipiec 12, 2012, 21:35:56 pm
A pochłaniacza par paliwa nie masz? Ja tam się będę wpinał.
Próbował ktoś tak?
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Aetius w Sierpień 03, 2012, 08:00:32 am
popieram chlopakow. Ja jezdzilem z wakuometrem przez pol roku i efektem bylo regularne spalanie 10l gazu w miescie.
Polecam pojezdzic bo mimo tego ze urzadzenie archaiczne i moze niezbyt dokladne to jednak cos tam pokazuje i pozwala zobaczyc ze nie trzeba tak mocno gazu cisnac zeby auto jechalo.
Jakby ktos chcial mam waku do polda na sprzedaz za 60zl jeszcze z intsrukcja oryginalna
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 03, 2012, 14:03:35 pm
a dlaczego sprzedajesz zamiast do rovera zamontowac,skoro taki dobry ?
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Sierpień 12, 2012, 10:30:33 am
(http://s6.ifotos.pl/mini/0000006so_rqsqepa.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/0000006so_rqsqepa.jpg/)

w którą strona dokładnie trzeba wbić igłe?? i jakiej mniej wiecej grubości? 40x8 znalazłem to będzie ok??
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 12, 2012, 11:46:25 am
a gdzie kule do podcisnienia zgubiles ? nie pozostlal po niej krociec z drugiej strony kolektora ?
jezeli nie to wbij w to gumowe kolanko - pierwsze z lewej (czyli do przodu samochodu) od przepustnicy
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Sierpień 12, 2012, 14:36:35 pm
ten silnik to z internetu na przykład wziąłem bo mam taki sam. chodzi mi ten co po prawej stronie strzałki jest i w którą stronę wbić igłe. Aetius mi wczoraj pokazał ze tu trzeba, ale nie wiedzieliśmy w która strone dokłądnie i jaka grubosc igły
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: qziok w Sierpień 12, 2012, 16:05:10 pm
co wy tak z tą igłą, kupcie trójnik do podciśnienia każdy gazownik wam odsprzeda za grosze, a przynajmniej będzie w miarę porządnie robione, igłę to można sobie wbić co najwyżej w....
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Sierpień 12, 2012, 16:44:59 pm
Chyba jutro kupię trójnik, bo kupiłem 2 igły i rzeczywiście można w pupe wsadzic :)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Sierpień 12, 2012, 17:51:31 pm
co wy tak z tą igłą,
fabryczna instrukcja tak zalecała.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: qziok w Sierpień 12, 2012, 18:07:35 pm
no mam taką instrukcję i wcale a wcale tego nie rozumiem, przecież to jest nie obrażając autora głupie rozwiązanie.
ja na samym początku podłączyłem to na trójniku do akwarium, byle tylko nie dziurawić rury od podciśnienia do hamulców
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Sierpień 12, 2012, 21:53:39 pm
a można foto jak wygląda taki trójnik?
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Sierpień 12, 2012, 21:58:22 pm
http://allegro.pl/trojnik-podcisnienia-plastikowy-fi-6mm-norma-i2537592090.html
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: MichalFSO w Sierpień 15, 2012, 17:37:34 pm
Do nabycia w Castoramie kupywałem tam podobne.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Sierpień 15, 2012, 18:11:13 pm
no mam taką instrukcję i wcale a wcale tego nie rozumiem, przecież to jest nie obrażając autora głupie rozwiązanie.
ja na samym początku podłączyłem to na trójniku do akwarium, byle tylko nie dziurawić rury od podciśnienia do hamulców
Najpierw spróbuj zanim coś odradzisz. Ja byłem wbity właśnie w podciśnienie, które do serwa idzie. Jak się "nauczyłem" jeździć po prostu wyjąłem.

Hamulce nie ucierpiały ani o jotę. Można śmiało wbijać.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Sierpień 16, 2012, 10:08:34 am
Ja  kupiłem igłę do pompowania piłek w tesco :D i sie wbiłem igłą w strone kolektora. a przewód wykorzystałem od regulacji lamp,a podświetlenie złapałem z pokrętła od regulacjii :D i mi hula
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Despero w Wrzesień 28, 2012, 00:14:37 am
Odkopię, ale myślę że będzie to dość pomocne.

Zamontowałem do swojego GSi wakuometr w ten sposób, że wpiąłem się trójnikiem w wężyk, który leci z kolektora dolotowego do kuli podciśnienia - lepiej w ten, niż w wężyk idący do serwa hamulcowego moim zdaniem. Wakuometr działa prawidłowo, dzięki jego wskazaniom na trasie faktycznie spalanie LPG zeszło mi z 10 do poniżej 9 litrów LPG, ale musiałem naprawdę się ograniczać z ruchem pedału gazu i teraz wypośrodkowałem styl jazdy pomiędzy skrajnie ekonomiczny a skrajnie dynamiczny i jak nie trzeba, to nie depczę na gaz jak głupi, co i tak wcześniej w wielu sytuacjach nie powodowało znaczącego przyspieszenia, a jedynie gaz leciał niepotrzebnie w atmosferę.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Wrzesień 29, 2012, 17:17:52 pm
do kuli podciśnienia

daj foto jak to zrobiłes :) moze u siebie przerobie tak jak ty... ;)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Marzec 29, 2013, 18:52:34 pm
Odkop!

Dla potomności kilka zdjęć:
(https://lh6.googleusercontent.com/-_-7L8hAdMvw/UVWuQq4ErzI/AAAAAAAABRo/o-vumWAniXM/s695/DSCN3851.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-mI5nyS0EQs0/UVWvBxjb-aI/AAAAAAAABR4/66LTw-4kz4w/s695/DSCN3853.JPG)

Wzorowałem się na opisie kolegi Despero. Nie wiem czy działa jeszcze nie odpalałem silnika- ale dlaczego miałoby nie działać :P.  Trójnik fi5 za 3.50zł ( tak wiem, drogo ;p), przewód oryginalny jak podejrzewam wyprodukowany w tym samym roku co wakuometr czyli w 1983. Starczy na styk, albo będe musiał dosztukować albo kupić dłuższy- jeszcze niewiem, nie mam pomysłu gdzie zamontować wskaźnik.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2013, 19:11:13 pm
Igła wbita w jakiś wężyk podciśnienia lub jakaś dysza wsadzona w wężyk do samego wakuometru pomaga ustabilizować wskazana tej maszynerii. Tak zamontowany jak wyżej wakuometr oczywiście będzie dobrze pokazywał, ale wskazówka będzie latać bardzo nerwowo. Zwężka w postaci igły powoduje spokojną prace wskazówki
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Marzec 29, 2013, 19:14:55 pm
zwężka jest przy wskaźniku- mam nadzieje że to wystarczająco "uspokoi" wskazania
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2013, 21:30:25 pm
Raczej jednak nie
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 30, 2013, 00:21:35 am
Ja wetknąłem w wężyk przy trójniku dyszę wolnych obrotów 0,05mm z gaźnika poldkowego. Znakomicie ustabilizował wskazania.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Marzec 30, 2013, 15:25:58 pm
Testu drogowego jeszcze nie przeprowadziłem, ale...

Nie dawało mi to spokoju, naładowałem aku, wstawiłem do gsika, silnik zagadał bez problemu i...

Wakuometr działa <lol>- na wolnych utrzymuje się około -40kPa po odpaleniu, po kilku minutach trzymał -45. Na tzw "gazowanie" reaguje wejściem na pole zielono-czerwone (jakieś -20). Po puszczeniu gazu raz wskazówka wychyliła się do -80.

Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca <ok>. Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza". ;p

Jednak zwężenie przy wskaźniku spełnia swoją funkcję. Testu drogowego nie przeprowadziłem, ale jestem dobrej myśli. Jak coś będzie nie tak to wykożystam pomysł z dyszą od gaźnika w przewodzie. Na dniach wrzucę foto przymocowanego wskaźnika
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: pigini w Marzec 30, 2013, 15:38:24 pm
Testu drogowego jeszcze nie przeprowadziłem, ale...

Nie dawało mi to spokoju, naładowałem aku, wstawiłem do gsika, silnik zagadał bez problemu i...

Wakuometr działa <lol>- na wolnych utrzymuje się około -40kPa po odpaleniu, po kilku minutach trzymał -45. Na tzw "gazowanie" reaguje wejściem na pole zielono-czerwone (jakieś -20). Po puszczeniu gazu raz wskazówka wychyliła się do -80.

Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca <ok>. Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza". ;p

Jednak zwężenie przy wskaźniku spełnia swoją funkcję. Testu drogowego nie przeprowadziłem, ale jestem dobrej myśli. Jak coś będzie nie tak to wykożystam pomysł z dyszą od gaźnika w przewodzie. Na dniach wrzucę foto przymocowanego wskaźnika

Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz ;)
Fabryczne wakuometry miały chyba tłumik drgań wskazówki , dlatego faluje a nie skacze, ale takie zachowanie to nic dobrego i  może po jakimś czasie wyrobić mechanizm wskazówki :)

  Ja mam wakuometr zwykły zegarowy, jaki w pneumatyce się stosuje, na wolnych obrotach bez zwężki wskazówka drgała, aż wszystko brzęczało. Poza tym zwężka pomoże Ci uchronić waku przed strzałami w dolot. 
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Marzec 30, 2013, 16:09:31 pm
W takim razie w wolnym czasie spróbuje wystrugać jakaś dysze w okolicy trójnika.  <spoko>
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Marzec 30, 2013, 17:06:25 pm
ja kupiłem waku tradycyjne, od kolegi "michal17abc", zamiast zwężki była w komplecie igła od pompowania piłki.
Podłączyłem to do 125p, po prostu igłę wbiłem w przewód servo-kolektor i działa elegancko:)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Marzec 31, 2013, 19:43:33 pm
igła od pompowania piłki
z tesco za 2 zł :)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 01, 2013, 15:12:27 pm
Apteka na 20 gr
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: P!otrek w Kwiecień 01, 2013, 15:49:36 pm
kupno insuliny, igły gratis :P
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Kwiecień 03, 2013, 18:52:38 pm
nie mam pomysłu gdzie zamontować wskaźnik
Polecam tutaj https://picasaweb.google.com/117908730620085110398/Wakuometr#5677542121890289522
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Kwiecień 03, 2013, 19:11:49 pm
też o tym myślałem, ale jestem wysoki więc muszę mieć kiere max wysoko

znalazłem już inne miejsce- już przykręciłem oraz zamaskowałem przewody. Tylko foto nie zrobiłem- ale zrobie i wstawie <spoko>
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: pigini w Kwiecień 03, 2013, 23:39:56 pm
Na kompie znalazłem stary filmik kręcony kalkulatorem na początku kiedy założyłem sobie waku ;p
U mnie działa to  tak : http://www.youtube.com/watch?v=1gutYNKJ9lk
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Despero w Kwiecień 04, 2013, 01:39:06 am
Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz
Ja nie mam żadnej zwężki, zamontowane mam jak kolega miedzianobrody i działa tak jak koledze pigini, nawet nieco spokojniej, stąd też nie rozumiem o jakie drgania, czy nerwową pracę wskazówki chodzi, a mam fabryczny, okrągły wakuometr z napisem 125 p na tarczy.
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Kwiecień 04, 2013, 08:27:20 am
nagrałem krótki film, prezentujący prace wskazówki

aku słabe, dlatego nie miał siły zastartować :(

zacytuje siebie
Cytuj (zaznaczone)
Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca . Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza".
Ale zwężkę założę. Jakbym kiedyś chciał założyć LPG 2gen to będę na zaś zabezpieczony na wypadek strzału w dolot

http://youtu.be/NQicbmsiQVk

Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: pigini w Kwiecień 04, 2013, 22:20:45 pm
Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz
Ja nie mam żadnej zwężki, zamontowane mam jak kolega miedzianobrody i działa tak jak koledze pigini, nawet nieco spokojniej, stąd też nie rozumiem o jakie drgania, czy nerwową pracę wskazówki chodzi, a mam fabryczny, okrągły wakuometr z napisem 125 p na tarczy.

Może to tylko mnie spotkało biorąc pod uwagę, że mój waku nie był przeznaczony do  samochodu i żadnego tłumika drgań czy zwężki wbudowanej w siebie nie ma. Być może  te od poloneza i od fiata mają już takie  rozwiązania;)
Tak czy siak  ja miałem z tym problem i rozwiązałem go zwężką, jeśli Wy go nie macie  to tym łatwiej dla Was ;)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: qziok w Kwiecień 05, 2013, 21:48:27 pm
przerabiałem temat więc potwierdzę to co piszecie, wakuometry dedykowane do fiata itp (produkcja mera) mają zwężkę na wejściu do u-rurki, mimo to wskazówka może nieznacznie drgać, nowe wakuometry  np auto gauge zwężki takiej nie mają, dlatego producent do zestawu dołącza specjalny trójnik z jednym wyjściem o zmniejszonej średnicy,

kto widział to może potwierdzic co działo sie z moim wakuometrem kiedy założyłem trójnik bez zwężki, okropnie głośne "cykanie" wskazówki
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: Aetius w Kwiecień 18, 2013, 09:28:00 am
ja kupiłem waku tradycyjne, od kolegi "michal17abc", zamiast zwężki była w komplecie igła od pompowania piłki.
Podłączyłem to do 125p, po prostu igłę wbiłem w przewód servo-kolektor i działa elegancko:)



mruczek to masz waku które ja miałem jako pierwszy nówkę sztukę kupioną :)
Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Kwiecień 18, 2013, 20:44:58 pm
ja kupiłem waku tradycyjne, od kolegi "michal17abc", zamiast zwężki była w komplecie igła od pompowania piłki.
Podłączyłem to do 125p, po prostu igłę wbiłem w przewód servo-kolektor i działa elegancko:)




mruczek to masz waku które ja miałem jako pierwszy nówkę sztukę kupioną :)

oczywiście, dlatego go wziąlem bo był nowy mimo jego 2 właściciela::)
więc nie poszedł na zmarnowanie:)

Tytuł: Odp: Podłączenie wakuometru...
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Kwiecień 18, 2013, 20:45:28 pm
pierwszy nówkę sztukę kupioną
tak ;/