Autor Wątek: Podłączenie wakuometru...  (Przeczytany 23134 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Podłączenie wakuometru...
« dnia: Grudzień 07, 2010, 17:53:44 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Witajcie. Zastanawiam się jak podłączyć wakuometr. Nie mam do niego fabrycznego przewodu, więc muszę go sobie dorobić. Następnie mam 3 opcje podłączenia:
 - otwór w kolektorze i wkręcenie nypla (takiej śrubki z otworkiem wzdłużnym)
 - igła wbita w przewód serwo-kolektor
 - wstawienie trójnika w kształcie litery T w przewód serwo-kolektor

Otwór w kolektorze chyba byłby najpewniejszym rozwiązaniem, ale trochę roboty. Drugi sposób mnie nie przekonuje. Co sądzicie o trzeciej opcji, jakieś skutki uboczne mogą być jak wstawie trójnik ? A może ktoś ma jakiś inny pomysł ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:12:57 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Drugi sposób może i dziwny ale skuteczny w 100% i nie powodujący żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeździłem tak bardzo długo i wszystko było ok.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:28:58 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
A pochłaniacza par paliwa nie masz? Ja tam się będę wpinał.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:33:08 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "graczol1"
A pochłaniacza par paliwa nie masz? Ja tam się będę wpinał.

A gdzie to umiejscowili w Boschu ?  :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:35:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest taki zaworek ,ktory wchodzi w najgrubszy wlot pod przepustnica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:43:46 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Excalibur#1937"
Drugi sposób może i dziwny ale skuteczny w 100% i nie powodujący żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeździłem tak bardzo długo i wszystko było ok.


potwierdzam, mialem tak w c- i dzialalo,tylko igle chyba wzialem za cienka bo waku reagowal  bardzo ospale.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:47:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:00:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Rafał#1951"
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:

obroty moga falowac przez lewe powietrze ,hamulce delikatnie oslabna ,ale mozliwe ze nie odczujesz ,
ale watpie ,zeby igla wypadla ,w koncu ciagle jest zasysana do srodka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:06:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Igłe trzeba by wbić jak najbardziej równolegle do przewodu. Ale w kierunku kolektora czy w kierunku serwa ? Ma to znaczenie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:13:30 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:23:45 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "KGB"
Cytat: "Rafał#1951"
Hmm... A jakie mogą być skutki uboczne wypadnięcia igły z przewodu serwo-kolektor ? Czytałem gdzieś, że najgrubsza igła dostępna w aptece do strzykawki...  :?:

obroty moga falowac przez lewe powietrze ,hamulce delikatnie oslabna ,ale mozliwe ze nie odczujesz ,
ale watpie ,zeby igla wypadla ,w koncu ciagle jest zasysana do srodka

Nic się nie dzieje. Po wymontowaniu waku jakiś czas wcześniej nie zauważyłem żeby auto coś świrowało - Abimex gwoli uściślenia.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:39:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy jaka dziora zostaje ,
przez pamy otwor idzie malo powietrza  :wink:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2010, 20:08:21 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Kwa mać, nie po to skanowałem instrukcję producenta żeby mieć takie dylematy ... Panowie, Panowie...

BTW, temat o waku jak zauważył maciejowski, już istnieje.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2010, 21:51:57 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "KGB"
zalezy jaka dziora zostaje ,
przez pamy otwor idzie malo powietrza  :wink:

Dziura? Jak to po igle - 0,5mm? Przypuszczam, że podciśnienie zaciska tę dziurkę tak, że nie ma opcji na lewe powietrze.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2010, 23:19:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sa grubsze igly - taka 0.5mm to bym tuszu do drukarki nie nalal (probowalem  :P )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 08, 2010, 10:21:07 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jak słusznie tu już zauważono jest do wglądu fabryczna instrukcja, która przewidywała właśnie wkłuwanie się w żyłę jako jedyny sposób podłączenia.
A jak igła będzie za mała to waku będzie słabo reagował a jak za duża (ale powinno być zwężenie na samym waku) to będzie wariował...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 08, 2011, 21:13:56 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, podłączyłem ostatnio waku, i nie chce zakładać nowego tematu. Waku podłączyłem trójnikiem w przewód do zasobnika od sterowania. Działa świetnie, jednak nie wiem czy w tą stronę (co mi w ogóle by nie przeszkadzało).
Chciałbym wiedzieć jakie wskazania mają wasze wakuometry (oryginalne).
Mój się trzyma tak:
hamowanie silnikiem -0,8bar
jazda w strasie 0.4-0.2bar (staram się nie schodzić niżej niż 0.2bar w trasie)

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 08, 2011, 21:48:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A kolorków na tarczy nie masz ? Zwykle zielone pole jest pomiędzy -0,2 a - 0,6 kPa. Na niektórych są oznaczenia tylko kolorami bez wskazywania konkretnych wartości. W mieście też używa się waku...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2011, 00:42:28 am »

Larry075

  • Gość
Nie, ja mam wakuometr i wskaźnik ciśnienia oleju AG więc nie ma tam innych oznaczań prócz kresek i liczb.

W mieście też używa się waku...
jak

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2011, 09:21:38 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Patrząc na niego :-) Co to za pytanie ? Ja (jak już wielkokrotnie pisałem) na Abimexie byłem w stanie zejść ze spalaniem o prawie 1,5 litra beny na setkę tylko sugerując się wskazaniami wakuometru. Mój to akurat sprzęt MeraBłonie (taki fajny, oldschoolowy, pogierkowski :p) ma z tego co pamiętam zielone pole. Utrzymywanie wskazówki właśnie na zielonym polu nauczyło mnie rozsądnego operowania gazem :-) nie było znaczenia czy w mieście czy trasie (choć wiadomo, że w trasie efekt oszczędności jest dużo większy)