FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pumex w Październik 20, 2011, 13:26:07 pm

Tytuł: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 20, 2011, 13:26:07 pm
Przeprowadziłem niepochwalany przez niektórych tzw. mały remont silnika - nominalne pierścienie + panewki korbowe bez szlifu. Po złożeniu wszystkiego odpala bez problemu, ale chodzi na dwa cylindry (1 i 2).
Iskra jest na wszystkich cylindrach, świece i kable podmieniane. Moim zdaniem można odrzucić całą elektronikę (wtryski itd), bo na gazie problem też występuje. Zawory ustawione i sprawdzone.
To co mi przyszło do głowy, to brak kompresji - ale z jakiego powodu? Źle założone pierścienie? Nie zakładałem ich osobiście, tylko kolega to robił, ale mówi że jest pewny że zrobił to na wszystkich tak samo.
Drugi pomysł - przedmuch na uszczelce pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem - dawałby taki efekt? Pasuje o tyle, że nie pracują dwa cylindry obok siebie.
Świec nie zarzuca olejem (chyba powinno gdyby wina leżała w pierścieniach?)
Czy nieszczelne zawory mogą dać taki efekt?
Kompresję zmierzę wieczorem albo jutro (muszę pożyczyć urządzenie), prawdopodobnie bez ściągania głowicy się i tak nie obejdzie, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić "na zewnątrz", to proszę o rady :)
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 20, 2011, 14:46:23 pm
zmierz kompresje ,bo nic sie nie wymysli i tak ,
sprawdz jeszcze zawory ,czy nie sa podparte ,czy pracuja
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 20, 2011, 19:26:21 pm
przedmuch na uszczelce pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem - dawałby taki efekt?
też bym obstawiał uszczelkę. ale wcześniej sprawdź czy kable zapłonowe masz na 100% dobrze podpięte i czy nie są uszkodzone.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 20, 2011, 19:32:44 pm
Dzięki za odpowiedzi. Kable na 100% dobre i dobrze podpięte (to abimex, cewka podpisana ladnie, ciezko pomieszac), testowo zamienilem też kolejność na odwrotną i za każdym razem chodzi tylko 1 i 2.
Właśnie dostałem od sąsiada przyrząd do pomiaru kompresji, więc jutro zmierzę kompresję i zrobię próbę olejową.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 22, 2011, 17:21:07 pm
Czy jeśli mierzyłem kompresję a potem robiłem próbę olejową i ponownie ją mierzyłem, to czy po jakimś czasie olej spłynie i mogę ponownie przeprowadzić pomiar tak jakbym nie wlewał oleju? Miałem niepewny przyrząd do mierzenia i chciałbym zmierzyć ponownie innym - no ale teraz wlany olej uszczelnił już pierścienie i nie wiem czy po jakimś czasie da taki wynik jak bez wlanego oleju?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 22, 2011, 21:58:33 pm
pewnie ,ze olej splynie jak zostawisz silnik na jakis czas ,
ewentualnie zakrec kilka razy rozrusznikiem
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 23, 2011, 11:42:36 am
No więc tak. Wczoraj zmierzyłem kompresję i wyszło na to, że nie było jej, a pojawiła się po wlaniu oleju w cylindry - co by wskazywało na nieszczelne pierścienie. Problem w tym, że miałem niepewne urządzenie do pomiaru (nie jestem pewny szczelności końcówki) i dzisiaj, po prawie dwudziestu godzinach od wlania oleju (a więc nie powinien on już uszczelniać pierścieni) zmierzyłem kompresję ponownie (pięć razy pod rząd) - na wszystkich cylindrach jest, i to wręcz świetna jak na niedotarty silnik - ok. 12 barów. Wnioskuję więc, że przyczyną nie może być brak kompresji... co jeszcze może powodować to że czasami pracuje na tych cylindrach a czasami nie? Świece podmieniane, na gazie też tak chodzi... Jest to Abimex.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Październik 23, 2011, 12:08:20 pm
Jest to Abimex.

U mnie w momencie kiedy moduł padł chodził na 2 gary, nie pamiętam niestety które.
A że Abimex lubi mieć padający moduł może się to po prostu zgrało?


Edit.
@DOWN
Nie doczytałem :s
Sorka za zbędnego posta.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Październik 23, 2011, 12:20:15 pm
U mnie w momencie kiedy moduł padł chodził na 2 gary, nie pamiętam niestety które.A że Abimex lubi mieć padający moduł może się to po prostu zgrało?

Ale ma iskrę na wszystkich ... wygląda jakby padła jedna cewka ale to nie to ;/
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 23, 2011, 12:28:13 pm
Sprawdziłem, i trzeci cylinder czasami pracuje (po zdjęciu kabla praca się zmienia), a czwarty moooże bardzo rzadko - bo zdjęciu kabla nic się nie zmienia, ale iskra na kablu jest. Zastanawiam się jeszcze, czy nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą może dać aż taki objaw?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 24, 2011, 19:39:59 pm
Problemem okazał się być słaby styk pomiędzy kablem a wtyczką czujnika temperatury w kolektorze ssącym :)
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 24, 2011, 20:21:21 pm
o widzisz ,na bogato dziada zalewales ,
mialbys gaz ,to bys nie mial problemu  ;>
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Październik 24, 2011, 20:25:21 pm
Miałem, i sprawdzałem na gazie... to mnie właśnie zmyliło, że na gazie też źle chodził - ale najwyraźniej nie chodził na LPG dostatecznie długo żeby oczyścić świece :)
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 24, 2011, 20:28:15 pm
a to inna bajka - zalazne swiece nie przewietrza sie, gdy mieszanka gazu doplywa do cylindra,
musialbys dac sie silnikowi solidnie nagrzac i popracowac dluzszy czas,
ale jakbys oczyscil swiece z laski swojej i odpalil na gazie ,to bys odrazu wiedzial, ze skoro na benzynie miota nim jak szatan ,to wiedz ,ze cos sie z benzyna dzieje  ]:->
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 17:08:26 pm
Odświeżę temat. Co prawda problem się trochę zmienił, ale wciąż dotyczy tego samego silnika, z którym po remoncie jeszcze nie doszedłem do ładu.
Sprawa wygląda tak, że silnik chodzi, ale:
- telepie na wolnych obrotach (i na benzynie i na gazie)
- najsilniej telepie przy schodzeniu z obrotów
- na benzynie przy przyspieszaniu czuć że nie przyspiesza tak jak powinien (czuć coś w rodzaju chwilowego przytrzymywania)
- na benzynie źle spala mieszankę na 2 cylindrze - świeca jest czarna. Wykluczyłem moduł i cewkę: cewki zamieniłem miejscami na module i i tak czarna robi się zawsze druga świeca, jak również wykluczyłem sam moduł - zamieniłem miejscami kable 1 z 4 i 2 z 3 (można tak zrobić, bo iskra pada na tych cylindrach w tym samym czasie) i cały czas czarna jest świeca nr 2. Świece i kable oczywiście również podmieniałem. Wygląda to tak jakby dostawał złą mieszankę - czy możliwe jest w przypadku monowtrysku że przy złej mieszance zalewa tylko jeden cylinder, zawsze ten sam?
- przy jeździe na gazie przyspiesza super i ogólnie jeździ bardzo dobrze, ale jest to telepanie na wolnych i przy schodzeniu z obrotów. Kolejnym dowodem na to że iskra jest dobra jest to, że po jeździe na gazie oczyszcza do białości wszystkie świece.

Załączam film (silnik na nim pracuje na gazie). Widać na nim jak trzęsie całą budą, zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. Na początku lekko falują obroty, a później już nie. Szukałem nieszczelności w dolocie (pod kolektorem, pod urządzeniem wtryskowym, w podciśnieniach), ale nic nie znalazłem.
http://dl.dropbox.com/u/2804265/video-2011-11-13-16-05-36.mp4

Jestem już bliski poddania się, tak więc proszę o pomoc.

Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 17:33:06 pm
Mi filmik się nie otwiera strona tak, ale filmik nie wrzuć może na inny serwer.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Listopad 13, 2011, 17:39:40 pm
Mi filmik się nie otwiera strona tak, ale filmik nie wrzuć może na inny serwer.

zainstaluj kodeki/otwórz innym programem bo filmik działa ;]

Jakieś błędy są? to wygląda jakby coś z zapłonem było lub rozrządem
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 17:43:32 pm
Moduł padł miałem to samo.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 17:49:53 pm
Ale słuchajcie, gdyby to padł moduł, to jeśli nie dopalał mieszanki na 2 cylindrze, to po zmianie miejscami kabli na cewce 2 z 3 powinien zacząć nie dopalać na 3 cylidrze a spalać na 2, prawda?
A poza tym, jeśli to moduł, to czemu na benzynie źle jeździ a na gazie dobrze?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Listopad 13, 2011, 17:56:34 pm
Sprawdź luzy zaworowe na drugim cylindrze.
Nawet jak nie dopala Ci gazu na drugim cylindrze, to właśnie przy gazie świece nie są okopcone w takich sytuacjach.
Może Ci przerywać bo zawory na tym cylindrze są za ciasno ustawione lub podparte - nie pisałeś czy sprawdzałeś luzy.

W jakim stanie są kable zapłonowe i ile mają najechane świece?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 17:58:18 pm
Ale słychać, że zawory to tam zaje*iście napie*dalają
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 17:59:36 pm
Sprawdź luzy zaworowe na drugim cylindrze.
Nawet jak nie dopala Ci gazu na drugim cylindrze, to właśnie przy gazie świece nie są okopcone w takich sytuacjach.
Może Ci przerywać bo zawory na tym cylindrze są za ciasno ustawione lub podparte - nie pisałeś czy sprawdzałeś luzy.

W jakim stanie są kable zapłonowe i ile mają najechane świece?

Przepraszam, nie napisałem. Świece są nowe (wkładałem je po tym małym remoncie który teraz robiłem). Oczywiście świece zamieniałem miejscami, podmieniałem też ze świecami, które chodziły w silniku przed remontem, i nic. Kable nowe, podmieniałem ze starymi. Luzy zaworowe sprawdzałem 5 razy :) Rozumiem, że gaz okopca świecy, ale po pierwsze na gazie czuć że jedzie duużo lepiej, a po drugie jeśli najpierw pojeżdżę na benzynie i świeca się okopci, a potem przełączę na gaz to oczyszcza tą świecę do białego - czyli gaz spala jak trzeba.

Ale słychać, że zawory to tam zaje*iście napie*dalają

Gdyby zawory były głośne, to przecież byłyby za luźne, a to przy za ciasnych nie dopala mieszanki?
Silnik może wydawać się głośny, bo mam dziurkę w wydechu (na łączeniu pierwszego ze środkowym)
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 18:15:32 pm
AAAA to inna para kaloszy jak masz dziurawy wydech to dlatego tak coś się tłucze.Sprawdzałeś rozrząd?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 18:17:28 pm
Rozumiem że pytasz o jego ustawienie? Pasek ogólnie już powinienem wymienić, ale jeszcze tego nie robiłem, więc chyba nie ma możliwości że jest źle? Możliwe że tak sobie przeskoczył? Ale w takim przypadku przecież na gazie też by źle spalał mieszankę, a przyspiesza dobrze.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 18:23:50 pm
Być może wytarł się juz i przeskoczył, ale LPG to nie PB.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 18:24:32 pm
ale LPG to nie PB.

Możesz rozwinąć? Przy przesuniętym rozrządzie przecież na obu paliwach powinien źle chodzić.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 18:25:44 pm
LPG na dotarciu nie powinno się stosować ponieważ ma wyższą temperaturę spalania niż PB.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 18:27:27 pm
Jedni mówią tak, inni znowu inaczej. Na pewno gaz ma zarówno zalety jak i wady. Ale w tym wypadku akurat nie widzę związku - bo przecież gdyby przeskoczył rozrząd, to powinien źle jechać i na benzynie i na gazie, prawda?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Listopad 13, 2011, 18:39:30 pm
http://imageshack.us/photo/my-images/534/wiecea.jpg/ Obraz kolegi Stingerek.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 18:44:05 pm
Ja to wiem, ale co mi to da? :)
U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).

Stąd moje pytania:
- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?
- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?
Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Listopad 13, 2011, 19:34:07 pm
Ja to wiem, ale co mi to da? U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).Stąd moje pytania:- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.

Moim abimexem Telepało lecz nie aż tak jak miałem do wymiany czujnik temp dla kompa...na wysokich chodził dobrze.Czujnik 12 zł kosztuje..Z czytałeś błędy bo nie odpisałeś?

Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 13, 2011, 19:35:31 pm
dwie sprawy. rozrzad albo pekniete pierscienie. po ile wyszlo na pomiarze kompresji??
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 13, 2011, 19:37:52 pm
Ja to wiem, ale co mi to da? U mnie jest taka sytuacja że na benzynie JEDNA świeca jest czarna, a reszta ma dobre spalanie i auto źle jeździ. Natomiast na gazie oczyszcza WSZYSTKIE świece i auto dobrze jeździ. Na obu paliwach telepie przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym (widać na filmie).Stąd moje pytania:- czy źle dobrana przez komputer mieszanka benzyny z powietrzem może powodować zalewanie tylko na jednym cylindrze, zawsze tym samym,w przypadku monowtrysku?- co może powodować takie telepanie na obu paliwach?Przy czym, jak pisałem wyżej, zapłon moim zdaniem wykluczyłem podmieniając: świece, kable, zamieniając miejscami kable na cewce i same cewki miejscami.

Moim abimexem Telepało lecz nie aż tak jak miałem do wymiany czujnik temp dla kompa...na wysokich chodził dobrze.Czujnik 12 zł kosztuje..Z czytałeś błędy bo nie odpisałeś?

Czujnik temperatury odpada, bo nie ma on nic do pracy na gazie, a na gazie też telepie.
Czy może to być silniczek krokowy? On pasowałby do tego że telepie i na gazie i na benzynie, pytanie czy jeśli to on byłby winny to mogłoby telepać już przy schodzeniu z obrotów?

dwie sprawy. rozrzad albo pekniete pierscienie. po ile wyszlo na pomiarze kompresji??

Około 12 barów na każdym cylindrze, więc pierścienie raczej odpadają. Kompresja, jak na niedotarte pierścienie wzorcowa.
Czy nie mam racji, że jeśli byłby to rozrząd, to by źle przyspieszał również na gazie, nie tylko na benzynie?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Listopad 14, 2011, 11:06:38 am
Tak mnie tknęło, gaz to I czy II generacja?
Jak spalanie?

Próbowałeś "wybłyskać" kompa czy są błędy?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 14, 2011, 11:30:41 am
Dzięki za odpowiedź :)
Instalacja gazowa jest I generacji. Komputer nie wyrzuca błędów.

Co masz na myśłi pytając o spalanie? Ilość spalanego gazu / benzyny? Tego nie wiem, nie jeździłem na tyle dużo po remoncie żeby to powiedzieć.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Listopad 14, 2011, 14:44:40 pm
W jaki sposób wkładałeś tłoki z pierścieniami? Ja wiem że pytanie jest może dziwne, ale to dość ważne.
Sprawdź czy kolektor ssący jest dokręcony poprawnie do głowicy.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 14, 2011, 14:48:16 pm
Pewnie zastanawiasz się czy nie pękły przy wkładaniu? Wkładałem przyrządem do wkładania, poza tym jest kompresja taka jak powinna być, więc wątpię żeby to było coś z pierścieniami.
Kolektor ssący sprawdzałem, jest na nowych uszczelkach.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 14, 2011, 16:12:34 pm
ja bym jednak stawial na pierscienie... uszczelniajace moga byc cale ale uszczelniajaco zgarniajace mogly popekac. pozostaje jeszcze kwestia glowicy a mianowicie szczelnosc zaworow.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 14, 2011, 16:14:24 pm
Mogę to jakoś sprawdzić nie wyjmując tłoków?
Czy nieszczelność zaworów nie wyszłaby na pomiarze kompresji?
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 14, 2011, 19:30:20 pm
wyjdzie robiac probe olejowa. sprawdzic pierscienie bez wyjmowania tlokow? sciagnac glowice i nalac na tloki benzyny ekstarcyjnej. jezeli bedzie sie utrzymywala przez dluzszy czas to pierscienie sa dobre. jezeli szybko bedzie ubywac to pierscienie sa na smieci
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 14, 2011, 19:34:23 pm
Robiłem próbę olejową. Po wlaniu oleju kompresja ani trochę się nie zmieniła, co oznacza że zawory są szczelne.
Co do popękanych pierścieni - w takim wypadku przecież świece byłyby w oleju, a nie są....
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 15, 2011, 12:30:02 pm
a moze zamieniles laski popychaczy albo zawory sie nie otwieraja dostatecznie
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 15, 2011, 12:32:02 pm
Laski popychaczy na 100% włożyłem tak samo.
Co może powodować niecałkowite otwarcie zaworów? W to że wytarła się krzywka na walku nie chce mi się wierzyć, w końcu to raczej nie stało by się nagle...
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 15, 2011, 18:49:29 pm
zawieszajaca sie szklanka, zbyt duzy luz zaworowy. a moze poprostu za sztywno zlozyles dol silnika :D
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 15, 2011, 18:56:11 pm
Luzy właśnie sprawdziłem (dla pewności z sąsiadem, bo myślałem że może coś źle robię) i były dobrze. Ssący na 2 cylindrze był trochę za luźny, ale nie bardzo. Oczywiście poprawiliśmy to, i dalej jest tak jako było...
Zauważyłem że są różne momenty podczas jazdy na benzynie: czasami nie chce przyspieszać, a czasami przyspiesza super. Tak samo z pracą na wolnych obrotach - czasami trzęsie konkretnie, a czasami wręcz chodzi normalnie.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Listopad 15, 2011, 19:37:20 pm
Nie doszukuj się przyczyny w mechanice. Masz coś z elektryką. Ja mimo wszystko sprawdziłbym te świece raz jeszcze. Złośliwość rzeczy martwych nie zna czasem granic.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: pumex w Listopad 15, 2011, 19:43:02 pm
Właśnie przed chwilą przyszedł moduł z cewkami i go założyłem. Ogólnie po zmianie modułu nic się nie zmieniło, ale tak jak pisałem, ma lepsze i gorsze momenty. Po zmianie modułu odpaliłem go na benzynie i chodził niefajnie. Potem odpaliłem go na gazie i chodzi może nie rewelacyjnie, ale moim zdaniem akceptowalnie. Zobaczcie zresztą na filmie:
http://dl.dropbox.com/u/2804265/video_2011_11_15_19_09_24.avi
(przypominam że dźwięk jest spowodowany dziurką w wydechu)

Też mi pasuje to do problemu z elektryką a nie z mechaniką. W samym silniku nic w zasadzie już nie zostało: pierścienie wykazała by kompresja, nieszczelne zawory też. Przesunięty rozrząd nie naprawiałby się sam co chwilę. Tak jak mówiłem, podmieniałem świece, ale dla stuprocentowej pewności jeszcze kupię nową i popodmieniam po kolei z pozostałymi. Ogólnie teraz jak już sprawdziłem że na pewno zawory nie są podparte, i zaczął jakoś tak trochę przyzwoiciej chodzić, to trochę nim pojeżdżę i zobaczę jak się zachowuje.
Tytuł: Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Listopad 16, 2011, 14:19:27 pm
A może pęknięta sprężyna na zaworze - wewnętrzna. Brak wzrostu kompresji przy próbie olejowej świadczy o sprawnym dole.