Autor Wątek: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry  (Przeczytany 9969 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« dnia: Październik 20, 2011, 13:26:07 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Przeprowadziłem niepochwalany przez niektórych tzw. mały remont silnika - nominalne pierścienie + panewki korbowe bez szlifu. Po złożeniu wszystkiego odpala bez problemu, ale chodzi na dwa cylindry (1 i 2).
Iskra jest na wszystkich cylindrach, świece i kable podmieniane. Moim zdaniem można odrzucić całą elektronikę (wtryski itd), bo na gazie problem też występuje. Zawory ustawione i sprawdzone.
To co mi przyszło do głowy, to brak kompresji - ale z jakiego powodu? Źle założone pierścienie? Nie zakładałem ich osobiście, tylko kolega to robił, ale mówi że jest pewny że zrobił to na wszystkich tak samo.
Drugi pomysł - przedmuch na uszczelce pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem - dawałby taki efekt? Pasuje o tyle, że nie pracują dwa cylindry obok siebie.
Świec nie zarzuca olejem (chyba powinno gdyby wina leżała w pierścieniach?)
Czy nieszczelne zawory mogą dać taki efekt?
Kompresję zmierzę wieczorem albo jutro (muszę pożyczyć urządzenie), prawdopodobnie bez ściągania głowicy się i tak nie obejdzie, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić "na zewnątrz", to proszę o rady :)
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2011, 13:29:17 pm wysłana przez pumex »

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2011, 14:46:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zmierz kompresje ,bo nic sie nie wymysli i tak ,
sprawdz jeszcze zawory ,czy nie sa podparte ,czy pracuja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2011, 19:26:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
przedmuch na uszczelce pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem - dawałby taki efekt?
też bym obstawiał uszczelkę. ale wcześniej sprawdź czy kable zapłonowe masz na 100% dobrze podpięte i czy nie są uszkodzone.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2011, 19:32:44 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Dzięki za odpowiedzi. Kable na 100% dobre i dobrze podpięte (to abimex, cewka podpisana ladnie, ciezko pomieszac), testowo zamienilem też kolejność na odwrotną i za każdym razem chodzi tylko 1 i 2.
Właśnie dostałem od sąsiada przyrząd do pomiaru kompresji, więc jutro zmierzę kompresję i zrobię próbę olejową.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2011, 17:21:07 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Czy jeśli mierzyłem kompresję a potem robiłem próbę olejową i ponownie ją mierzyłem, to czy po jakimś czasie olej spłynie i mogę ponownie przeprowadzić pomiar tak jakbym nie wlewał oleju? Miałem niepewny przyrząd do mierzenia i chciałbym zmierzyć ponownie innym - no ale teraz wlany olej uszczelnił już pierścienie i nie wiem czy po jakimś czasie da taki wynik jak bez wlanego oleju?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2011, 21:58:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie ,ze olej splynie jak zostawisz silnik na jakis czas ,
ewentualnie zakrec kilka razy rozrusznikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2011, 11:42:36 am »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
No więc tak. Wczoraj zmierzyłem kompresję i wyszło na to, że nie było jej, a pojawiła się po wlaniu oleju w cylindry - co by wskazywało na nieszczelne pierścienie. Problem w tym, że miałem niepewne urządzenie do pomiaru (nie jestem pewny szczelności końcówki) i dzisiaj, po prawie dwudziestu godzinach od wlania oleju (a więc nie powinien on już uszczelniać pierścieni) zmierzyłem kompresję ponownie (pięć razy pod rząd) - na wszystkich cylindrach jest, i to wręcz świetna jak na niedotarty silnik - ok. 12 barów. Wnioskuję więc, że przyczyną nie może być brak kompresji... co jeszcze może powodować to że czasami pracuje na tych cylindrach a czasami nie? Świece podmieniane, na gazie też tak chodzi... Jest to Abimex.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2011, 12:08:20 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Jest to Abimex.

U mnie w momencie kiedy moduł padł chodził na 2 gary, nie pamiętam niestety które.
A że Abimex lubi mieć padający moduł może się to po prostu zgrało?


Edit.
@DOWN
Nie doczytałem :s
Sorka za zbędnego posta.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2011, 12:22:04 pm wysłana przez Mifumi »
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2011, 12:20:15 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
U mnie w momencie kiedy moduł padł chodził na 2 gary, nie pamiętam niestety które.A że Abimex lubi mieć padający moduł może się to po prostu zgrało?

Ale ma iskrę na wszystkich ... wygląda jakby padła jedna cewka ale to nie to ;/
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2011, 12:28:13 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Sprawdziłem, i trzeci cylinder czasami pracuje (po zdjęciu kabla praca się zmienia), a czwarty moooże bardzo rzadko - bo zdjęciu kabla nic się nie zmienia, ale iskra na kablu jest. Zastanawiam się jeszcze, czy nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą może dać aż taki objaw?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2011, 19:39:59 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Problemem okazał się być słaby styk pomiędzy kablem a wtyczką czujnika temperatury w kolektorze ssącym :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2011, 20:21:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o widzisz ,na bogato dziada zalewales ,
mialbys gaz ,to bys nie mial problemu  ;>
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2011, 20:25:31 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2011, 20:25:21 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Miałem, i sprawdzałem na gazie... to mnie właśnie zmyliło, że na gazie też źle chodził - ale najwyraźniej nie chodził na LPG dostatecznie długo żeby oczyścić świece :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2011, 20:28:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to inna bajka - zalazne swiece nie przewietrza sie, gdy mieszanka gazu doplywa do cylindra,
musialbys dac sie silnikowi solidnie nagrzac i popracowac dluzszy czas,
ale jakbys oczyscil swiece z laski swojej i odpalil na gazie ,to bys odrazu wiedzial, ze skoro na benzynie miota nim jak szatan ,to wiedz ,ze cos sie z benzyna dzieje  ]:->
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2011, 17:08:26 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Odświeżę temat. Co prawda problem się trochę zmienił, ale wciąż dotyczy tego samego silnika, z którym po remoncie jeszcze nie doszedłem do ładu.
Sprawa wygląda tak, że silnik chodzi, ale:
- telepie na wolnych obrotach (i na benzynie i na gazie)
- najsilniej telepie przy schodzeniu z obrotów
- na benzynie przy przyspieszaniu czuć że nie przyspiesza tak jak powinien (czuć coś w rodzaju chwilowego przytrzymywania)
- na benzynie źle spala mieszankę na 2 cylindrze - świeca jest czarna. Wykluczyłem moduł i cewkę: cewki zamieniłem miejscami na module i i tak czarna robi się zawsze druga świeca, jak również wykluczyłem sam moduł - zamieniłem miejscami kable 1 z 4 i 2 z 3 (można tak zrobić, bo iskra pada na tych cylindrach w tym samym czasie) i cały czas czarna jest świeca nr 2. Świece i kable oczywiście również podmieniałem. Wygląda to tak jakby dostawał złą mieszankę - czy możliwe jest w przypadku monowtrysku że przy złej mieszance zalewa tylko jeden cylinder, zawsze ten sam?
- przy jeździe na gazie przyspiesza super i ogólnie jeździ bardzo dobrze, ale jest to telepanie na wolnych i przy schodzeniu z obrotów. Kolejnym dowodem na to że iskra jest dobra jest to, że po jeździe na gazie oczyszcza do białości wszystkie świece.

Załączam film (silnik na nim pracuje na gazie). Widać na nim jak trzęsie całą budą, zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. Na początku lekko falują obroty, a później już nie. Szukałem nieszczelności w dolocie (pod kolektorem, pod urządzeniem wtryskowym, w podciśnieniach), ale nic nie znalazłem.
http://dl.dropbox.com/u/2804265/video-2011-11-13-16-05-36.mp4

Jestem już bliski poddania się, tak więc proszę o pomoc.

« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 17:10:04 pm wysłana przez pumex »

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 13, 2011, 17:33:06 pm »

kazko kk

  • Gość
Mi filmik się nie otwiera strona tak, ale filmik nie wrzuć może na inny serwer.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 13, 2011, 17:39:40 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Mi filmik się nie otwiera strona tak, ale filmik nie wrzuć może na inny serwer.

zainstaluj kodeki/otwórz innym programem bo filmik działa ;]

Jakieś błędy są? to wygląda jakby coś z zapłonem było lub rozrządem
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 13, 2011, 17:43:32 pm »

kazko kk

  • Gość
Moduł padł miałem to samo.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 13, 2011, 17:49:53 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Ale słuchajcie, gdyby to padł moduł, to jeśli nie dopalał mieszanki na 2 cylindrze, to po zmianie miejscami kabli na cewce 2 z 3 powinien zacząć nie dopalać na 3 cylidrze a spalać na 2, prawda?
A poza tym, jeśli to moduł, to czemu na benzynie źle jeździ a na gazie dobrze?

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 13, 2011, 17:56:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdź luzy zaworowe na drugim cylindrze.
Nawet jak nie dopala Ci gazu na drugim cylindrze, to właśnie przy gazie świece nie są okopcone w takich sytuacjach.
Może Ci przerywać bo zawory na tym cylindrze są za ciasno ustawione lub podparte - nie pisałeś czy sprawdzałeś luzy.

W jakim stanie są kable zapłonowe i ile mają najechane świece?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja