FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: melon w Wrzesień 30, 2012, 18:55:48 pm
-
Witam, panowie potrzebuje info jak to jest z chłodnica oleju podpiętą do rovera, jak to najlepiej ogarnąć gdzie się wpiąć. Z góry dzięki za info :]
-
Nie wiem czy o to Ci chodzi ale możesz przenieść filtr oleju w miejsce gdzie będzie lepiej chłodzony. Zobacz jak to wygląda chociażby w starej "beczce" (w123 chyba) :-)
-
Wyjscie oleju na chlodnice ma postac kanapki mocowanej pomiedzy filtrem oleju a blokiem -przekladka z dwoma wyjsciami. Mozna zastosowac takowa od wersji rovera z turbo. Pamietaj tez ze do silnika trzeba wlac odpowiednio wiecej oleju
-
Odkopię, bo przymierzam się do tematu chłodnicy oleju w moim 16K4F.
Takie coś powinno wystarczyć, tak ? http://allegro.pl/adapter-filtra-oleju-pod-czujniki-chlodnice-an8-i4407999744.html
Ale rodzi sie pytanie skąd dorwać tą śrubę, dzięki której przykręcimy adapter do podstawy a potem filtr do adaptera ? Przecież K16 ma gwint 13/16"-16 UNF, którego nie idzie spotkać na żadnej aukcji z takimi adapterami...
Samą chłodnicę oleju wymyśliłem sobie, że dam z jakiegoś automata, bo często się spotyka, że są niskie i szerokie, więc pasowałaby pewnie gdzieś przed chłodnicę wody :)
Dlaczego biorę się za ten temat ?
Ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30. Zjawisko wystąpiło po przejechaniu około 15km z maksymalnie otwartą przepustnicą, gdzie przez dłuższy czas wskazówka obrotomierza przebywała w prawej części obrotomierza. Mocne klepanie hydro usłyszałem po zjechaniu na stację, gdy chodził na wolnych obrotach.
-
Rafał, ja temat ogarniałem jak szukałem gdzie wpiąć zasilanie oleju do turbo.
Jedyna podkładka pasująca do rovera jest z firmy MOCAL. Ja mam takową i pasuje, tylko musisz mieć ten niższy filtr oleju (OP580 jeśli dobrze pamiętam) i przy jego wymianie wyciągnąć poduszkę silnika :P
http://www.re5pect.pl/ - ta firma chyba jako jedyna w Polsce sprzedaje te podkładki. W ofercie nie mają, ale pisz maila :)
-
dorwij podstawę z turbo ona ma 3 wyjścia, ciśnienie i temp oleju, zasilanie turbo. Zasilanie jako wejście do chodniczki a powrót do miski. Albo zrób otwory i nagwintuj podstawkę z n/a są przecież nadlewy.
http://allegro.pl/lapa-podstawa-filtra-oleju-rover-75-1-8-t-turbo-i4395364399.html
http://allegro.pl/rover-75-1-8-t-turbo-miska-olejowa-oleju-i4387043239.html
-
dorwij podstawę z turbo ona ma 3 wyjścia, ciśnienie i temp oleju, zasilanie turbo. Zasilanie jako wejście do chodniczki a powrót do miski. Albo zrób otwory i nagwintuj podstawkę z n/a są przecież nadlewy.
http://allegro.pl/lapa-podstawa-filtra-oleju-rover-75-1-8-t-turbo-i4395364399.html
http://allegro.pl/rover-75-1-8-t-turbo-miska-olejowa-oleju-i4387043239.html
Taki pomysł już miałem z kumplem, ale po skonsultowaniu tego z pewnym mechanikiem, dowiedzieliśmy się, że odma tego nie wytrzyma, bo przez chłodnicę do miski olej będzie spływał pod zbyt wysokim ciśnieniem.
Mam już alu miskę, więc pewnie stykło by tylko otwór jakiś poczynić i go nagwintować, a potem uszczelnić.
Rafał, ja temat ogarniałem jak szukałem gdzie wpiąć zasilanie oleju do turbo.
Jedyna podkładka pasująca do rovera jest z firmy MOCAL. Ja mam takową i pasuje, tylko musisz mieć ten niższy filtr oleju (OP580 jeśli dobrze pamiętam) i przy jego wymianie wyciągnąć poduszkę silnika :P
http://www.re5pect.pl/ - ta firma chyba jako jedyna w Polsce sprzedaje te podkładki. W ofercie nie mają, ale pisz maila :)
Pisałeś ? :) pochwal się kosztami :P pokaż jak to u Ciebie wygląda :) i z czego dobrałeś chłodnicę oraz gdzie ją umieściłeś ?
-
Pisałeś ? :) pochwal się kosztami :P pokaż jak to u Ciebie wygląda :) i z czego dobrałeś chłodnicę oraz gdzie ją umieściłeś ?
Pisałem, ale ponad rok temu i mieli to od ręki tylko, że cena wygórowana bo coś ok 50zł za samą tulejkę z gwintem :/
Mnie udało się dorwać używkę za 80zł :P Nawet króćce do wyjścia na chłodnicę dostałem :P
Źle mnie zrozumiałeś, ja tam mam wpięte zasilanie turbosprężarki nie chłodnicę ;)
http://oi60.tinypic.com/2nkrl1v.jpg - tak to wygląda na aucie :)
-
Widzę, że siada na milimetry przy poduszce... Trzeba to jakoś zaplanować rozsądnie :P dzięki za info :)
-
Ja żeby to założyć musiałem podnieść silnik i wyjąć poduszkę :P Inaczej nie da rady :)
-
Rafał, jutro jadę do tokarza po taka właśnie srube, zrobić dwie?
-
Taki pomysł już miałem z kumplem, ale po skonsultowaniu tego z pewnym mechanikiem, dowiedzieliśmy się, że odma tego nie wytrzyma, bo przez chłodnicę do miski olej będzie spływał pod zbyt wysokim ciśnieniem.
to w jakim razie wytrzymuje to uturbione k16
-
Ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30.
Wiem, że to nie temat o olejach. Ale skoro uważasz, że się bardzo rozrzedza, czemu nie wlałeś 5W40 lub 5W50? Ta liczba po "W" jest związana właśnie z lepkością oleju w wysokich temperaturach, czyli można ją skojarzyć z "odpornościa na pałowanie". Zmiana oleju na inny będzie tańsza, a na pewno mniej skomplikowana niż tuning układu smarowania. Ja bym od tego zaczął, a gdy to nie pomoże, dopiero kombinowałbym z chłodnicą.
-
Jak mogę wtrącić swoje trzy grosze to powiem tak, olej w roverze przy pałowaniu po mieście przy temperaturach jakich teraz mamy nie ma więcej niż 75st. przy jeździe w "trasie" spada to 65st. na postoju w korku więcej niż 85st. nie złapie. Mam to sprawdzone bo mam zegar temperatury oleju.
-
Coś chyba przekłamuje ci ten wskaźnik, bo jest to po prostu nie możliwe do uzyskania nawet z chłodnicą.
-
Olej ma temp. min. 90 stopni. Normalnie powinna oscylowac w okolicy 105-110 stopni. Dodam że w HDI Peugeot 120 stopni to norma.
-
No nie wiem ale tak jest, czujnik jest wkręcony w podstawę filtra oleju, dziś nawet sprawdziłem, pedał po mieście przez jakieś 15 minut, zostawiłem go na postoju z włączonym silnikiem na 10 minut więcej niż 85 st nie było. Nie mam z kim porównać, zegar mam Auto Gauge nowy kupiony rok temu.
Kumpel ma nowe X5 40d to więcej niż 100 st nie ma olej.
-
Nowego samochodu, nie ma co brać pod uwagę, tam wskaźniki są moderowane przez kompa, by użytkowników nie straszyć
olej może mieć nawet 140st, ale jest to raczej górna granica. O ile dobrze pamiętam Andrews robił testy w 1.4 i 120st często się pojawiało.
Chłodnica oleju w roverze dobrze rzecz i moim zdaniem warta zainstalowania.
Można też zastosować półśrodek, czyli przystawkę od filtr z diesla-olej chłodzony przez płyn chłodniczy. Przymierzałem-wejdzie, tylko trzeba dobrobić śrubę z calowym gwintem. Operacja wyjdzie na pewno taniej i prościej. Zrobić dwa króćce w rurce nad kolektorem, idące do chłodnicy, podłaczyć-gotowe.
-
A ciekawe jak bardzo spadłoby ciśnienie gdyby przerobić podstawę filtra oleju i dać olej wychodzący z pompy na chłodnicę a dopiero potem na filtr (albo na odwrót).
No i co panowie z termostatem. Zimny olej raczej nie ułatwia życia silnikowi więc dobrze żeby jak najszybciej złapał nominalną temperaturę.
Swego czasu myślałem nad zrobieniem "radiatora" na filtr olejowy. Ciekawe czy coś by to dało...
-
Można też zastosować półśrodek, czyli przystawkę od filtr z diesla-olej chłodzony przez płyn chłodniczy.
Myślałem o tym, ale nie przemawia to do mnie z uwagi na to, że często te chłodnice szlag trafia i robią objaw HGFa.
-
Może miałeś w rękach/słyszałeś o jakimś przypadku kiepskiej chłodnicy(pewnie ta blaszana z VW), ja mówie tu o wymienniku np. z xud-klocek alu i paroma kanałami-nawet młotkiem tego nie zepsujesz
-
no to nie wiem czemu u mnie więcej niż 85st nie pokaże. Ja miałem przypadek że z xud wysiadła, vw te nowsze szczególnie. A chłodnica oleju całkiem pasowna by była z mercedesa Kaczki mam gdzieś taką używkę.
-
Jakoś wolałbym to ogarnąć, tak aby olej chłodził się powietrzem. Nie chcę dodatkowo obciążać układu chłodzenia w tym wrażliwym silniku.
A chłodnica oleju całkiem pasowna by była z mercedesa Kaczki mam gdzieś taką używkę.
Zwymiaruj :)
-
ogólnie wiadomo ze olej wolniej sie rozgrzewa niz petrygo, z czasem dochodzi do tych 90-100 stopni, jesli na autostradzie w lecie zaczne trzymać 120-130km/h to olej szybko tą predkosć goni :-) i temp szybko zbliża się do czerwonego pola, które u mnie na wskaźniku eqqus znajduje sie cos kolo 120 stopni :-), tak wiec można przyjąć że jaka predkość to taka temp oleju :d
-
a ja się z tym nie zgodzę bo jak jadę przypuśćmy te 100km/h latem to więcej niż 65o C nie ma nawet jak jadę tak 150-160 km/h to większej temperatury nie da rady złapać, podczas jazdy miska jest chłodzona powietrzem to i temperatura spada.
-
To dorzucę coś od siebie.
Chcąc zamontować chłodnice oleju to trzeba założyć przekładke pod filtr z TERMOSTATEM.
Bez niego olej w zimie będzie kisielem. A w lecie silnik będzie niedogrzany.
Jeśli chcecie to owierccie sobie otwory w podstawie filtra i tam się wepnijcie z przewodami.
-
bo jak jadę przypuśćmy te 100km/h latem to więcej niż 65o C nie ma nawet jak jadę tak 150-160 km/h to większej temperatury nie da rady złapać
To jest nie mozliwe, az tak róznica w temp miedzy petrygiem i olejem w opisanych warunkach jest nie mozliwa !!
Piszesz ze miska chłodzona jest powietrzem, a ja napisze ze petrygo chodzone jest chlodnica i mimo tego dalej jego temp jest około 90 stopni mowimy o lecie i bedzie tak nawet BEZ termostatu !!
Polecam zrobic test z pirometrem, po dobrym rozgrzaniu silnika zatrzymaj się i strzel pirometrem w miske olejowa, potem dla pewnosci odczekaj te kilka minut i dokonaj ponownego pomiaru potem pisz co namierzyłeś.
Na upartego temp miedzy 60 a 90 mozna wyczuć i poslinionym palcem. :-)
U mnie czujnik siedzi bezposrednio w misce w oleju, zamiast miarki oleju.
-
Piszę co widzę na zegarze, nie wiem czemu tak jest ale na prawdę tak jest. Nie mam pirometru więc nie sprawdzę tego dokładnie. Ja mam czujnik temperatury oleju wkręcony w podstawę filtra oleju od przodu jest on schowany za przednim pasem, aczkolwiek istnieje możliwość że pęd powietrza tak go wychładza.