Autor Wątek: Chłodnica oleju rover  (Przeczytany 8290 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 30, 2014, 10:28:53 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Może miałeś w rękach/słyszałeś o jakimś przypadku kiepskiej chłodnicy(pewnie ta blaszana z VW), ja mówie tu o wymienniku np. z xud-klocek alu i paroma kanałami-nawet młotkiem tego nie zepsujesz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 30, 2014, 13:06:40 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
no to nie wiem czemu u mnie więcej niż 85st nie pokaże. Ja miałem przypadek że z xud wysiadła, vw te nowsze szczególnie. A chłodnica oleju całkiem pasowna by była z mercedesa Kaczki mam gdzieś taką używkę.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2014, 13:11:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jakoś wolałbym to ogarnąć, tak aby olej chłodził się powietrzem. Nie chcę dodatkowo obciążać układu chłodzenia w tym wrażliwym silniku.
A chłodnica oleju całkiem pasowna by była z mercedesa Kaczki mam gdzieś taką używkę.
Zwymiaruj :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 23, 2014, 23:55:49 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ogólnie wiadomo ze olej wolniej sie rozgrzewa niz petrygo,  z czasem dochodzi do tych 90-100 stopni, jesli na autostradzie w lecie zaczne trzymać 120-130km/h to olej szybko tą predkosć goni :-) i temp szybko zbliża się do czerwonego pola, które u mnie na wskaźniku eqqus znajduje sie cos kolo 120 stopni :-), tak wiec można przyjąć że jaka predkość to taka temp oleju  :d 
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 01, 2014, 11:43:51 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a ja się z tym nie zgodzę bo jak jadę przypuśćmy te 100km/h latem to więcej niż 65o C nie ma nawet jak jadę tak 150-160 km/h to większej temperatury nie da rady złapać, podczas jazdy miska jest chłodzona powietrzem to i temperatura spada.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 28, 2014, 23:16:33 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
To dorzucę coś od siebie.
Chcąc zamontować chłodnice oleju to trzeba założyć przekładke pod filtr z TERMOSTATEM.
Bez niego olej w zimie  będzie kisielem. A w lecie silnik będzie niedogrzany.

Jeśli chcecie to owierccie sobie  otwory w podstawie filtra i  tam się wepnijcie z przewodami.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 25, 2014, 00:01:54 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
bo jak jadę przypuśćmy te 100km/h latem to więcej niż 65o C nie ma nawet jak jadę tak 150-160 km/h to większej temperatury nie da rady złapać

To jest nie mozliwe, az tak róznica w temp miedzy petrygiem i olejem w opisanych warunkach jest nie mozliwa !!
Piszesz ze miska chłodzona jest powietrzem, a ja napisze ze petrygo chodzone jest chlodnica i mimo tego dalej jego temp jest około 90 stopni mowimy o  lecie i bedzie tak nawet BEZ termostatu !!
Polecam zrobic test z pirometrem, po dobrym rozgrzaniu silnika zatrzymaj się i strzel pirometrem w miske olejowa, potem dla pewnosci odczekaj te kilka minut i dokonaj ponownego pomiaru potem pisz co namierzyłeś.
Na upartego temp miedzy 60 a 90 mozna wyczuć i poslinionym palcem. :-)
U mnie czujnik siedzi bezposrednio w misce w oleju, zamiast miarki oleju.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 28, 2014, 23:19:13 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Piszę co widzę na zegarze, nie wiem czemu tak jest ale na prawdę tak jest. Nie mam pirometru więc nie sprawdzę tego dokładnie. Ja mam czujnik temperatury oleju wkręcony w podstawę filtra oleju od przodu jest on schowany za przednim pasem, aczkolwiek istnieje możliwość że pęd powietrza tak go wychładza.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v