Autor Wątek: Chłodnica oleju rover  (Przeczytany 8288 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Chłodnica oleju rover
« dnia: Wrzesień 30, 2012, 18:55:48 pm »

Offline melon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.4 16v
Witam, panowie potrzebuje info jak to jest z chłodnica oleju podpiętą do rovera, jak to najlepiej ogarnąć gdzie się wpiąć. Z góry dzięki za info :]

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2012, 22:54:46 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Nie wiem czy o to Ci chodzi ale możesz przenieść filtr oleju w miejsce gdzie będzie lepiej chłodzony. Zobacz jak to wygląda chociażby w starej "beczce"  (w123 chyba) :-)

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:27:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wyjscie oleju na chlodnice ma postac kanapki mocowanej pomiedzy filtrem oleju a blokiem -przekladka z dwoma wyjsciami. Mozna zastosowac takowa od wersji rovera z turbo. Pamietaj tez ze do silnika trzeba wlac odpowiednio wiecej oleju
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2014, 10:55:32 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odkopię, bo przymierzam się do tematu chłodnicy oleju w moim 16K4F.

Takie coś powinno wystarczyć, tak ? http://allegro.pl/adapter-filtra-oleju-pod-czujniki-chlodnice-an8-i4407999744.html

Ale rodzi sie pytanie skąd dorwać tą śrubę, dzięki której przykręcimy adapter do podstawy a potem filtr do adaptera ? Przecież K16 ma gwint 13/16"-16 UNF, którego nie idzie spotkać na żadnej aukcji z takimi adapterami...

Samą chłodnicę oleju wymyśliłem sobie, że dam z jakiegoś automata, bo często się spotyka, że są niskie i szerokie, więc pasowałaby pewnie gdzieś przed chłodnicę wody :)

Dlaczego biorę się za ten temat ?

Ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30. Zjawisko wystąpiło po przejechaniu około 15km z maksymalnie otwartą przepustnicą, gdzie przez dłuższy czas wskazówka obrotomierza przebywała w prawej części obrotomierza. Mocne klepanie hydro usłyszałem po zjechaniu na stację, gdy chodził na wolnych obrotach.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2014, 11:31:22 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Rafał, ja temat ogarniałem jak szukałem gdzie wpiąć zasilanie oleju do turbo.
Jedyna podkładka pasująca do rovera jest z firmy MOCAL. Ja mam takową i pasuje, tylko musisz mieć ten niższy filtr oleju (OP580 jeśli dobrze pamiętam) i przy jego wymianie wyciągnąć poduszkę silnika :P
http://www.re5pect.pl/ - ta firma chyba jako jedyna w Polsce sprzedaje te podkładki. W ofercie nie mają, ale pisz maila :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 27, 2014, 11:44:41 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
dorwij podstawę z turbo ona ma  3 wyjścia, ciśnienie i temp oleju, zasilanie turbo. Zasilanie jako wejście do chodniczki a powrót do miski. Albo zrób otwory i nagwintuj podstawkę z  n/a są przecież nadlewy.

http://allegro.pl/lapa-podstawa-filtra-oleju-rover-75-1-8-t-turbo-i4395364399.html
http://allegro.pl/rover-75-1-8-t-turbo-miska-olejowa-oleju-i4387043239.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2014, 11:47:51 am wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 27, 2014, 11:53:10 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
dorwij podstawę z turbo ona ma  3 wyjścia, ciśnienie i temp oleju, zasilanie turbo. Zasilanie jako wejście do chodniczki a powrót do miski. Albo zrób otwory i nagwintuj podstawkę z  n/a są przecież nadlewy.

http://allegro.pl/lapa-podstawa-filtra-oleju-rover-75-1-8-t-turbo-i4395364399.html
http://allegro.pl/rover-75-1-8-t-turbo-miska-olejowa-oleju-i4387043239.html
Taki pomysł już miałem z kumplem, ale po skonsultowaniu tego z pewnym mechanikiem, dowiedzieliśmy się, że odma tego nie wytrzyma, bo przez chłodnicę do miski olej będzie spływał pod zbyt wysokim ciśnieniem.

Mam już alu miskę, więc pewnie stykło by tylko otwór jakiś poczynić i go nagwintować, a potem uszczelnić.

Rafał, ja temat ogarniałem jak szukałem gdzie wpiąć zasilanie oleju do turbo.
Jedyna podkładka pasująca do rovera jest z firmy MOCAL. Ja mam takową i pasuje, tylko musisz mieć ten niższy filtr oleju (OP580 jeśli dobrze pamiętam) i przy jego wymianie wyciągnąć poduszkę silnika :P
http://www.re5pect.pl/ - ta firma chyba jako jedyna w Polsce sprzedaje te podkładki. W ofercie nie mają, ale pisz maila :)
Pisałeś ? :) pochwal się kosztami :P pokaż jak to u Ciebie wygląda :) i z czego dobrałeś chłodnicę oraz gdzie ją umieściłeś ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 27, 2014, 19:21:12 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Pisałeś ? :) pochwal się kosztami :P pokaż jak to u Ciebie wygląda :) i z czego dobrałeś chłodnicę oraz gdzie ją umieściłeś ?
Pisałem, ale ponad rok temu i mieli to od ręki tylko, że cena wygórowana bo coś ok 50zł za samą tulejkę z gwintem :/
Mnie udało się dorwać używkę za 80zł :P Nawet króćce do wyjścia na chłodnicę dostałem :P
Źle mnie zrozumiałeś, ja tam mam wpięte zasilanie turbosprężarki nie chłodnicę ;)
http://oi60.tinypic.com/2nkrl1v.jpg - tak to wygląda na aucie :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 27, 2014, 20:22:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Widzę, że siada na milimetry przy poduszce... Trzeba to jakoś zaplanować rozsądnie :P dzięki za info :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 27, 2014, 20:25:58 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja żeby to założyć musiałem podnieść silnik i wyjąć poduszkę :P Inaczej nie da rady :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 28, 2014, 10:48:13 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500

Rafał, jutro jadę do tokarza po taka właśnie srube, zrobić dwie?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 28, 2014, 21:25:50 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Taki pomysł już miałem z kumplem, ale po skonsultowaniu tego z pewnym mechanikiem, dowiedzieliśmy się, że odma tego nie wytrzyma, bo przez chłodnicę do miski olej będzie spływał pod zbyt wysokim ciśnieniem.


to w jakim razie wytrzymuje to uturbione k16
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 28, 2014, 22:40:16 pm »

Offline Speedy Polonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro minus 1.4 GLI 16V
Ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30.
Wiem, że to nie temat o olejach. Ale skoro uważasz, że się bardzo rozrzedza, czemu nie wlałeś 5W40 lub 5W50? Ta liczba po "W" jest związana właśnie z lepkością oleju w wysokich temperaturach, czyli można ją skojarzyć z "odpornościa na pałowanie". Zmiana oleju na inny będzie tańsza, a na pewno mniej skomplikowana niż tuning układu smarowania. Ja bym od tego zaczął, a gdy to nie pomoże, dopiero kombinowałbym z chłodnicą.

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 28, 2014, 23:05:43 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Jak mogę wtrącić swoje trzy grosze to powiem tak, olej w roverze przy pałowaniu po mieście przy temperaturach jakich teraz mamy nie ma więcej niż 75st. przy jeździe w "trasie" spada to 65st. na postoju w korku więcej niż 85st. nie złapie. Mam to sprawdzone bo mam zegar temperatury oleju.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 29, 2014, 07:16:25 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Coś chyba przekłamuje ci ten wskaźnik, bo jest to po prostu nie możliwe do uzyskania nawet z chłodnicą.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 29, 2014, 16:37:51 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Olej ma temp. min. 90 stopni. Normalnie powinna oscylowac w okolicy 105-110 stopni. Dodam że w HDI Peugeot 120 stopni to norma.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2014, 16:45:31 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 29, 2014, 21:54:14 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
No nie wiem ale tak jest, czujnik jest wkręcony w podstawę filtra oleju, dziś nawet sprawdziłem, pedał po mieście przez jakieś 15 minut, zostawiłem go na postoju z włączonym silnikiem na 10 minut więcej niż 85 st nie było. Nie mam z kim porównać, zegar mam Auto Gauge nowy kupiony rok temu.

Kumpel ma nowe X5 40d to więcej niż 100 st nie ma olej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2014, 22:05:01 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2014, 08:13:13 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nowego samochodu, nie ma co brać pod uwagę, tam wskaźniki są moderowane przez kompa, by użytkowników nie straszyć

olej może mieć nawet 140st, ale jest to raczej górna granica. O ile dobrze pamiętam Andrews robił testy w 1.4 i 120st często się pojawiało.
Chłodnica oleju w roverze dobrze rzecz i moim zdaniem warta zainstalowania.
Można też zastosować półśrodek, czyli przystawkę od filtr z diesla-olej chłodzony przez płyn chłodniczy. Przymierzałem-wejdzie, tylko trzeba dobrobić śrubę z calowym gwintem. Operacja wyjdzie na pewno taniej i prościej. Zrobić dwa króćce w rurce nad kolektorem, idące do chłodnicy, podłaczyć-gotowe.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 30, 2014, 09:03:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ciekawe jak bardzo spadłoby ciśnienie gdyby przerobić podstawę filtra oleju i dać olej wychodzący z pompy na chłodnicę a dopiero potem na filtr (albo na odwrót).

No i co panowie z termostatem. Zimny olej raczej nie ułatwia życia silnikowi więc dobrze żeby jak najszybciej złapał nominalną temperaturę.

Swego czasu myślałem nad zrobieniem "radiatora" na filtr olejowy. Ciekawe czy coś by to dało...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Chłodnica oleju rover
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 30, 2014, 09:17:21 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Można też zastosować półśrodek, czyli przystawkę od filtr z diesla-olej chłodzony przez płyn chłodniczy.
Myślałem o tym, ale nie przemawia to do mnie z uwagi na to, że często te chłodnice szlag trafia i robią objaw HGFa.

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+