FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Przem w Grudzień 16, 2012, 11:20:28 am
-
No i nadszedł czas żebym w końcu pokazał w tym dziale swojego Poldka. Z fabryki wyjechal w 97r z silnikiem 1.6 GLI Abimex. Wybrałem sie po niego w ciemno kawał drogi bo az do ZIĘBIC. Jak go zobaczylem od razu szybka decyzja-BIORĘ, umowa do bankomatu i jazda do domu. Z załozenia samochod kupilem jak baza do SWAPA, wiadomo jak ciezko kupic zdrowa "szesnache" i to jeszcze w atu a ja na dodatek sobie wymyslilem ze chce maline :] Do operacji zmiany silnika kupilem jeszcze dwóch pacjentow MGF w angliku i caro 1.4. Silniczek 1.8 legitymuje sie moca 130KM i momentem 177.7 niuktów przy 5150 rpm.
PRZEMODZONE:
-Silnik 1.8 16v z MGF na memsie 1.9 plus ostre wałki
-Alusy 16 cali oryginalne z MG
-Groki STD w bordo krzaczki oczywiscie razem z boczkami i materialem na nadkola.
PLANY:
-Hamulce z fiata 284MM
-Stab na tyle- czeka na dorobienie lacznikow
-Grzane fotele- wszystko juz jest.
-Ele szyby i lustra tez czekaja na montaz
-Lekka gleba
-Orciari w kolor- nowka komplet czeka na malowanie
-Obróbka glowicy i kol ssacego plus wydech 2 cale
-Deko lepsze audio, wzmak i glosniki czekaja jak wszystko na wiosne
To chyba na tyle lecz co chwile w glowie rodzi sie cos nowego :]
Kilka fotek
(http://img62.imageshack.us/img62/7027/dsc0166ci.jpg)(http://img4.imageshack.us/img4/4622/dsc0165ha.jpg)(http://img543.imageshack.us/img543/7971/dsc0190u.jpg)(http://img832.imageshack.us/img832/3500/dsc0305pc.jpg)(http://img28.imageshack.us/img28/535/promotor.jpg)
-
Ładny :) ze słusznym silnikiem :)
...ale mam jedno ale na wykresie z hamowni widać jak mu tnie wszystko po 5200 a skoro są ostre wałki to chyba powinno wyżej kręcić bez bólu?
-
Nooo zacnie. Mniej więcej w ile się zbiera do 100 km/h?
-
...ale mam jedno ale na wykresie z hamowni widać jak mu tnie wszystko po 5200 a skoro są ostre wałki to chyba powinno wyżej kręcić bez bólu?
I bez bólu kreci sie ladnie, nie czuc tego spadku nawet, a smigajac do 5200 to i spalanie mniejsze.
Nooo zacnie. Mniej więcej w ile się zbiera do 100 km/h?
Nie sprawdzalem, teraz to nie ma przyczepnosci na takie testy, przyjdzie wiosna to bede mogl cos wiecej powiedziec
-
...ale mam jedno ale na wykresie z hamowni widać jak mu tnie wszystko po 5200 a skoro są ostre wałki to chyba powinno wyżej kręcić bez bólu?
Wina kompa ze 120tki, ale świniakiem można skorygować. :P
-
Wina kompa ze 120tki, ale świniakiem można skorygować.
No i z czasem wpadnie :d
-
A ja kestem ciekawy, co powoduje spadek 20KW w mocy z silnika na kola. Az tyle standardowo sie traci mocy, czy to wina np sprzegla? Myslalem ze strata jest okolo 10-15KM, a tu az 2x taki spadek. I jak to poprawic? :d auto widzialem jak jeszcze mial abimexa i ciekawie sie prezentowalo, teraz z tym serduchem jakby mu lepiej pod maska. Wygluszenie na grodzi czemu zdemontowales?
-
Wygluszenie na grodzi czemu zdemontowales?
A jak zdemontowałeś to moze ci niepotrzebne?:D
-
Wygluszenie na grodzi czemu zdemontowales?
Zdemontowalem bo bylo w kawałkach a nie mam ladnego calego zeby załozyc, jakby ktos miale ładne to chetnie zakupie. A co do spadku mocy to PW.
-
Tak powinny wyglądać Polonezy .
-
Tak powinny wyglądać Polonezy .
Dokładnie tak <ok>, widziałem na żywo pod fabryką. Pierwsze wrażenie jak go zobaczyłem "łał ale zaj..biste Atu" :d
-
tez mialem przyjemnosc zobaczyc pod fabryka i powiem ze robi wrazenie ;p felga fajna :)
-
Piteross_Rover Ciebie to chyba akurat wyprzedzalem przed rondem Starzynskiego jak jechalem pod fabryke.
-
tak ;p haha własnie patrzyłem w lusterko a tu idzie jak burza ;p
-
Ogolnie nie przepadam za atu, ale stan, porzadny swap i koła robią robote, czysto i schludnie oby więcej takich projektów!
-
Ile ma do setki?
-
Nie sprawdzalem, teraz to nie ma przyczepnosci na takie testy, przyjdzie wiosna to bede mogl cos wiecej powiedziec
Czytamy czytamy...
-
No i nadszedł czas żebym w końcu pokazał w tym dziale swojego Poldka. Z fabryki wyjechal w 97r z silnikiem 1.6 GLI Abimex. Wybrałem sie po niego w ciemno kawał drogi bo az do ZIĘBIC. Jak go zobaczylem od razu szybka decyzja-BIORĘ, umowa do bankomatu i jazda do domu. Z załozenia samochod kupilem jak baza do SWAPA, wiadomo jak ciezko kupic zdrowa "szesnache" i to jeszcze w atu a ja na dodatek sobie wymyslilem ze chce maline :] Do operacji zmiany silnika kupilem jeszcze dwóch pacjentow MGF w angliku i caro 1.4. Silniczek 1.8 legitymuje sie moca 130KM i momentem 177.7 niuktów przy 5150 rpm.
PRZEMODZONE:
-Silnik 1.8 16v z MGF na memsie 1.9 plus ostre wałki
-Alusy 16 cali oryginalne z MG
-Groki STD w bordo krzaczki oczywiscie razem z boczkami i materialem na nadkola.
PLANY:
-Hamulce z fiata 284MM
-Stab na tyle- czeka na dorobienie lacznikow
-Grzane fotele- wszystko juz jest.
-Ele szyby i lustra tez czekaja na montaz
-Lekka gleba
-Orciari w kolor- nowka komplet czeka na malowanie
-Obróbka glowicy i kol ssacego plus wydech 2 cale
-Deko lepsze audio, wzmak i glosniki czekaja jak wszystko na wiosne
To chyba na tyle lecz co chwile w glowie rodzi sie cos nowego :]
Kilka fotek
(http://img62.imageshack.us/img62/7027/dsc0166ci.jpg)(http://img4.imageshack.us/img4/4622/dsc0165ha.jpg)(http://img543.imageshack.us/img543/7971/dsc0190u.jpg)(http://img832.imageshack.us/img832/3500/dsc0305pc.jpg)(http://img28.imageshack.us/img28/535/promotor.jpg)
Powiem krótko.... PANIE TO WYMIATA!!!!!!!
-
Ile przebiegu ma buda?
-
Prawie 69kkm
-
Widzę że najlepsze rejestracje :D <ok>
Zajeb**te Atu
-
Ten Poldek to poezja :]
-
No w końcu ktoś czerwone atu doprodukował <spoko> Już czułem się samotny :d Piękna buda, miło że 1.8 i na ostrych wałkach <ok> Czekam na ciąg dalszy, szczególnie jak to lata :)
-
Podoba mi się bardzo. Coraz bliżej wyniku Bociana. Ja jestem ciekawy ile u mnie wypluje serducho, ale kiedy ja wyjadę tym poldkiem z garażu...
-
Bardzo mi się podoba ten projekt :) Ładny polonez z fajnym silniczkiem pod maską <spoko> a parametrów tego silnika to można Ci tylko pozazdrościć :)
-
No kurde i teraz to jest czym latać :D To jest to atu co na czerniewicach 2012 jeszcze było z ohvałką???
-
No w końcu ktoś czerwone atu doprodukował
I to chyba jedyne ATU minus 1.8 chyba ze o jakims nie wiem
Coraz bliżej wyniku Bociana.
Dobrze by było na tej samej hamowni obciazeniowej skonfrontować wyniki.
To jest to atu co na czerniewicach 2012 jeszcze było??
Kupiłem go w czerwcu i na Błedowie bylem w niedziele.
-
I to chyba jedyne ATU minus 1.8 chyba ze o jakims nie wiem
Wychodzi na to że tak. Swoją drogą choruję na stare atu do kompletu :d
-
Wychodzi na to że tak. Swoją drogą choruję na stare atu do kompletu
Ja zachorowałem po sprzedazy C+ a wczesniej w ogole ATU nie brałem pod uwage
-
Nie ma co zacne ATU <spoko>
-
Atu fajne. pod fabryka robi wrażenie :D Kopa też ma. 4 was wsiadło osiłków, a i tak jakos pold gonił jak głupi :)
-
A bedzie jeszcze lepiej, glowica juz sie robi :]
-
No no cosik pięknego :)
-
tylko pakiet i lekka gleba, stens musi być. Dla mnie wymarzony polonez :] gratuluje.
-
Czas cos napisac.
Atu dostało ele szybki i ele lusterka, atrapke orciari. Ogarnąłem tez ramki drzwi i słupki. Do srodka wpadły szaraki.
(http://imageshack.us/a/img839/7480/dsc0456wp.jpg)
(http://imageshack.us/a/img842/6172/dsc0455uq.jpg)
(http://imageshack.us/a/img843/1562/dsc0425jb.jpg)
(http://imageshack.us/a/img593/8420/dsc04331bo.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/7062/dsc0464az.jpg)
(http://imageshack.us/a/img153/5375/dsc0463v.jpg)
-
WWL rozebrał limiteda? fotele pierwsza klasa :]
-
Fotele z Wrocławia. :)
-
Coraz bardziej mi sie to ATU zaczyna podobać :d
-
wszystko pięknie spoko, robi się super dopracowany egzemplarz, ale czekam aż siądzie albo coś, bo przez to że wygląda jak na szczudłach to psuje efekt... ale tak to super :)
-
I na glebe przyjdzie czas, przod bede robil przy zmienie hamulców na wieksze a potem od razu tył.
-
Powiem, że ładny i zadbany. Ciekawi mnie jak to chodzi ;)
Trochę wysoko stoi, coś mi się wydaje, że na 15" by to lepiej wyglądało ;)
-
Ciekawi mnie jak to chodzi
To za... szybko sie odpycha :)
Ten motor robi robote.
-
Ten motor robi robote.
Do czasu :d
-
nagraj jak to przyśpiesza od zera, i jak zwija się na 4 od 60km/h ? :d, furka ładna i już zaczyna targać cyce :)
-
na żywo lepiej wygląda :P
-
Widzialem jak siedzial abimex i rwal suty, przem musimy sie ustawic to Ci ten kolektor pod montaz krokowca dam.
-
a szarakowe boczki i maeriał gdzie Pan zgubił?
-
a szarakowe boczki i maeriał gdzie Pan zgubił?
Nie zgubił
(http://imageshack.us/a/img708/6198/dsc0461xt.jpg)
(http://imageshack.us/a/img59/6080/dsc0458dt.jpg)
-
Przem kurde no szacun , piękny jest .
-
Pold jak pold (lakier zacny, felgi IMHO za duże a na pewno za wysoko stoi do tych felg), ale fotele gniotą jaja, sam na nie miałem ochotę jak jeszcze były ale facet troszkę z ceną IMHO przegiął...
-
za****ste wnętrze, teraz tylko orciari, naklejki Limited, szyber elektryczny i Atuwka jak marzenie :d
-
teraz tylko orciari,
Przód + tył i nic więcej. ;)
-
Super jest ta tapicerka <spoko>
-
Tylko i wyłącznie komplet w kolorze ,bo bedzie wygladalo jak pół dupy zza krzaka
zresztą Przem zna moje zdanie na temat tego auta-dobra robota :) wzór do naśladowania dla innych
-
Nowe Orciari czeka na malowanie, poczekajcie jeszcze z rok i mysle ze bedzie wszystko to co sobie wymysliłem
-
Troche zaczęło sie dziac, kupiona dmuchawka K03, silnika legitymującego sie mocą 130KM juz w samochodzie nie ma. Stoi bez zderzaków listew na drzwiach i listew progowych czekając na nowy mocniejszy motor, klime i orciari w kolorze.
-
to jak to teraz bez silnika bedzie sie z OHVka scigac ?
-
to jak to teraz bez silnika bedzie sie z OHVka scigac ?
Pisałem do kiedy mozna sie scigac, nikt nie chcial, a nie bede stal z projektem zeby łapać sie z OHV Turbo
-
czekając na nowy mocniejszy motor, klime i orciari w kolorze.
plany zacne :) klime bierzesz od cezka?
-
A po co skoro już ma. :)
-
kupiona dmuchawka K03,
do jakiego silnika bedziesz to zakładał ? szybko sie moze okazać mała...
-
to jak to teraz bez silnika bedzie sie z OHVka scigac ?
Pisałem do kiedy mozna sie scigac, nikt nie chcial, a nie bede stal z projektem zeby łapać sie z OHV Turbo
pisales w niedziele ,ze w gre wchodzi poniedzialek i wtorek ,a na spocie we wtorek nie byles
tez przylaczam sie do pytania ,jaki silnik dostanie suszarke ?
-
do jakiego silnika bedziesz to zakładał ? szybko sie moze okazać mała...
Do szesnachy, a zmienic turbine zawsze mozna. Z reszta była kupiona w MEGA dobrych pieniadzach.
pisales w niedziele ,ze w gre wchodzi poniedzialek i wtorek ,a na spocie we wtorek nie byles
Nie było wyzwania to i sie nie pojawiłem. 8sekund do setki na kapciach 215 i 30sekund od 60 do 160 na 4 to miało.
-
Do szesnachy,
tej samej ,czy 1.8T ?
Nie było wyzwania to i sie nie pojawiłem. 8sekund do setki na kapciach 215 i 30sekund od 60 do 160 na 4 to miało.
a to jakies spcjalne wyzwanie musi byc ? na drugi raz chcesz dostac rękawicą robocza w policzek ?
na razie wszystkie szesnachy dostaly zadyszki ,wiec miales okazje uratowac honor K16 :d ,
-
Moje k16 nadal jezdzi w innym samochodzie. Do odpręzonego VVC, a co do turbo jakos nie upieram sie konkretnie na k03, wolałbym cos wiekszego ale zobaczymy na co budzet pozwoli.
-
zostawiasz regulator fazy ?
jak odprezales ? zarzucisz jakies fotki w temacie ?
-
Dołem od 1.8 Turbo. :) :)
-
Dołem od 1.8 Turbo. :) :)
czyli tylko krotsze korbowody ,podobno tyle sie rozni dol T od WC,
bedzie jakas fotka ,jak to wyglada od strony cylindra w GMP ?
i na marginesie takie pytanie ,czy to sa juz najkrotsze korbowody w K ,czy np. 1.1 ma krotsze (a moze ma najdluzsze ,nie moge znalezc danych o budowie 1.1)
-
Nie było wyzwania to i sie nie pojawiłem. 8sekund do setki na kapciach 215 i 30sekund od 60 do 160 na 4 to miało.
Wybacz, ale gołąb z wyznaczoną datą się zagubił :P Hehe szkoda, że nie zdążyliśmy ale nic straconego - są jeszcze inne mocne Polonezy do prób.
A osiągi interesujące- to już z tym turbo, tak? ;)
Uchyl nam rąbek tajemnicy co tam się będzie działo u Ciebie, kwestie planowanego dolotu, wydechu, sterowania, no i ile dmuchane ma być docelowo wszyscy jesteśmy ciekawi : )
-
bedzie jakas fotka ,jak to wyglada od strony cylindra w GMP ?
jakies 5 mm nizej sa
A osiągi interesujące- to już z tym turbo, tak?
BEZ, 60-160 to mam gdzies nawet filmik
-
Co do silnika to bedzie dół od 1.8 TURBO, czapka razem z całym mechanizmem VVC na osprzęcie od VVC 160 o ile uda sie taki dostać, do tego turbawka plus IC. Wydech jest planowany na 2 cale z 2 przelotowymi tłumikami.
-
Do turbo 2 cale to trochę za mało. Ale osiągi bardzo ciekawe jak bez turbiny, jaki profil i średnica tej 215.
-
215/40 R16
-
Tak właśnie myślałem. :]
-
Obwód koła troche mniejszy, licznik sprawdzany z GPS i pokazuje akurat prawidłowe wartości. Na 13 i oryginalnej oponie było czuc ze ma sporo lzej.
-
jakies 5 mm nizej sa
to w seryjnym 1.8 tlok nie dochodzi do krawedzi cylindra w GMP az o pare mm ?
te korbowody z 1.8T to sa 1.5mm krotsze od zwyklego 1.8 ? po znalazlem ,ze silnik ma epsilon 9.2
-
W seryjnym dochodzi a jak jest w turbo to dzis zmierze
-
Na chwile obecna Poldek odpoczywa bez deski rodzielczej, zderzaków, listew, nakladek progowych i co najwazniejsze bez motorowni. Montuje sie klimatyzcja i na dniach orciari idzie w gładkie malowanie w kolor. Turbina wpadnie na 99% od SAABA 2.3T
-
Bawisz się Panie <lol>
-
W tamacie cisza ale caly czas cos sie dzieje. W ostatnim czasie zamontowa wewnętrzan częsc klimatyzacji, na silniku dopiero bede montowal na wiosne. Przerobilem elektryczne szyby na przelączniki w drzwiach, dawca czesci bylo UNO. Odpręzone VVC wleciało pod maske, na dnich odpał i wolnossace docieranie. Przymierzona turbina z Subaru Imprezy WRX TD04L i IC, powinno to ladnie spasowac. Drzwi dostaly maty wygluszające. Niebawem wrzuce jakies fotki.
-
Przełączniki są w podłokietnikach
(http://img17.imageshack.us/img17/991/npr4.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/npr4.jpg/)
Zamontowalem hamulce 284mm
(http://img856.imageshack.us/img856/7394/noos.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/noos.jpg/)
Orciari w kolorze
(http://img593.imageshack.us/img593/1277/ilvf.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/ilvf.jpg/)
Silnik poskłądany i odpalony w wersji wolnossącej, turbo i trojenie na wiosne, tak samo jak elementy klimy pod maska
-
Nozykiem, potem trzeba wyciac troche tej blachy która w podłokietniku jest
-
Przem będę 9 Listopada z Woj@sem pod fabryką także liczę, że przewieziesz mnie :)
-
To tylko odprężone VVC. :) Szał to będzie później.
-
To tylko odprężone VVC. Szał to będzie później.
Dokładnie.
Takie tam z wczoraj.
(http://img818.imageshack.us/img818/1248/9zt2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/818/9zt2.jpg/)
-
Lato 2014 wyjadą Wołomińskie lale na ulicę i będzie szał :d. Na orciari to te atu miażdży system.
-
A tylna dokładka jest do kompletu? <mysli> Poza tym,ładne atu,bo w orciari.Nie jest tajemnicą,że ja wolę orciari mimo,że rdza pustoszy pod spodem blachę.No to widzę już chyba powoli będzie więcej tych Very Very Complicated.Mazowieckie zmiennymi fazami stoi. :jezyk2:
-
Oczywiscie ze jest ale zabraklo lakieru na zderzak.
-
Auto bardzo ładne, orciari robi robotę. A powiedz jak ma się zwykłe 1.8 do vvc?
-
Tak, że idzie lepiej dołem, a powyżej 5,5tyś dopiero zaczyna się zabawa. :)
-
No i gitara :) Nie zapomnij o pompie paliwa.
-
Walbro 255l/h i bedzie dobrze.
Pare fotek tego co juz zrobione i tego co czeka na wiosenny montaz.
(http://img837.imageshack.us/img837/7603/70gs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/70gs.jpg/)
(http://img405.imageshack.us/img405/9305/h3m7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/405/h3m7.jpg/)
(http://img41.imageshack.us/img41/3741/kqkv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/kqkv.jpg/)
(http://img46.imageshack.us/img46/9001/9k21.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/46/9k21.jpg/)
(http://img577.imageshack.us/img577/8362/cebh.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/cebh.jpg/)
(http://img18.imageshack.us/img18/9386/jme9.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/18/jme9.jpg/)
-
Nie zapomnij załozyć tego czarnego plastiku na podszybie :)
-
Juz założony.
-
Ten polonez zmiażdży wszystkie ochłapki :D
-
Ten polonez zmiażdży wszystkie ochłapki :D
I niejednego 1.4 <lol2>
-
Zmiażdży każde wolnossące K16... :)
-
z czego jest IC?
-
i pomyśleć że mam z niego fotele ]:->
coraz bardziej ciekawie sie zapowiada, chyba jak to już zamontujesz to już chyba nie będzie co w nim montować :d
-
z czego jest IC?
Z Iveco Daily
-
Napinacz wspomagania masz niekompletny.
-
Wiem, gdzies posiałem reszte
-
Przem te 1.8 wstawiłeś z tego orginalnego atu 1.8?
-
Przem te 1.8 wstawiłeś z tego orginalnego atu 1.8?
To tylko odprężone VVC.
go figure....
czekam aż dostanie to to dmuchawkę i pozamiata co nieco ;)
-
to bedzie zamiatać jak dostanie odpowiednie przełożenie na dyfrze a nie kiblowate 3.9 :D
-
Widziałem kilkanaście razy Atu na żywo, kawał dobrej roboty, czekać na nowy sezon jak wyjedzie na drogi :D
-
Widziałem kilkanaście razy Atu na żywo, kawał dobrej roboty, czekać na nowy sezon jak wyjedzie na drogi :D
Po co czekać jak jutro pod fabryką będzie :D
-
Przem proponuje wziąć jutro barierki ochronne i ustawić dookola auta :) Każdy będzie oglądal i chcial dotknąc :)
-
Widziałem kilkanaście razy Atu na żywo, kawał dobrej roboty, czekać na nowy sezon jak wyjedzie na drogi :D
Po co czekać jak jutro pod fabryką będzie :D
Tylko że nie miałem z kim się zabrać pod fabrykę dziś, bo transport się nie odezwał :P
-
Jak jechałbym maluchem to bym Cię zabrał :)
-
Jak jechałbym maluchem to bym Cię zabrał :)
Przecież wiem :D już koniec OT :P
-
Według mnie najładniejszy Atu jakiego widziałem.
Bardzo wygodne fotele i ogolnie bardzo zadbane auto.
Jedyna rzecz jaką bym do niego dorzucił to spojler na tylna klape ;p
-
Jedyna rzecz jaką bym do niego dorzucił to spojler na tylna klape
Zadnych spoilerów nie bedzie, jedynie moze lip lotka
-
Z tą lip lotką ciekawy pomysł.
Chyba też coś takiego zamontuje w moim atu+ zamiast spojlera którego nawet nie można zdobyć.
-
Kolego gdzie można dorwać taką naklejkę 1.8 GLI 16V. <prosi>
-
u mnie :)
-
Ale poważnie się pytam :)
Można gdzieś taką kupić, dorobić? Jaki koszt?
Na forum znalazłem też fotkę naklejki 1.8 GTI 16V na niebieskim atu. :P
-
Ale poważnie się pytam :)
Można gdzieś taką kupić, dorobić? Jaki koszt?
Na forum znalazłem też fotkę naklejki 1.8 GTI 16V na niebieskim atu. :P
chyba wyraził się jasno że u Niego , Przem to gość konkretny i poważny, więc żartów sobie nie robi.
-
Ale poważnie się pytam :)
Można gdzieś taką kupić, dorobić? Jaki koszt?
Na forum znalazłem też fotkę naklejki 1.8 GTI 16V na niebieskim atu. :P
chyba wyraził się jasno że u Niego , Przem to gość konkretny i poważny, więc żartów sobie nie robi.
A no to przepraszam. Jaki koszt takiej naklejki?
-
Ale poważnie się pytam :)
Można gdzieś taką kupić, dorobić? Jaki koszt?
Na forum znalazłem też fotkę naklejki 1.8 GTI 16V na niebieskim atu. :P
chyba wyraził się jasno że u Niego , Przem to gość konkretny i poważny, więc żartów sobie nie robi.
A no to przepraszam. Jaki koszt takiej naklejki?
To nie jest giełda, tylko temat o samochodzie. Takie sprawy w odpowiednim dziale, albo na PW.
-
Czas odgrzac kotleta, turbo praktycznie ukonczone jednak sprzeglo pozwolilo tylko na doładowanie 0.35 bara, wiecej nie jest w stanie utrzymac. Przy takim doładowaniu moc 175KM i 220nm.
-
co w koncu steruje tym silnikiem ?
-
Ecumajster.
-
det2 czy det3 ?
ten silnik ma taki sam wieniec jak zwykle 1.4 ?
-
III. Dwa zęby mniej.
(http://img.photobucket.com/albums/v465/MGJohn/PICT0007.jpg)
-
w det3 to pewnie juz seryjnie jest wgrany uklad do 1.4 i tez prostszy roverkowy pewnie tez,
czyli zabawa w podnoszenie dawki paliwa prosta przy ECU od WC
-
No ale przecież nie da się uturbić vvc... ]:-> ]:-> ]:->
Pokaż mnie toto bo chyba śnię... <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2>
-
Każdy silnik da się uturbić, a sterownik silnika w VVC jest mocno przestarzały, także strojenie tego nie robi na nikim wrażenia. Skoro dzisiaj EMU obsługuje np. 4x Vanos w S65B40 z M3 E9x. :P
-
Każdy silnik da się uturbić, a sterownik silnika w VVC jest mocno przestarzały, także strojenie tego nie robi na nikim wrażenia.
na ecumasterze to tylko oszukiwanie niezbyt rozgarnietego sterownika - oszukanie sterownika nie posiadajacego kontrolki CE nie jest karkolomne
Skoro dzisiaj EMU obsługuje np. 4x Vanos w S65B40 z M3 E9x. :P
Zg
tylko,ze to dołngrad,bo nie widzialem jeszcze EMU dzialajacego sekwencyjnie
-
Tak to mniej wiecej wyglada na chwile obecna, oczywiscie jeszcze nie tak jakbym chcial ale wszystko do zrobienia.
(http://zapodaj.net/images/922d073c25433.jpg)
(http://zapodaj.net/images/d61ed7fc198d6.jpg)
Turbina TD04L z Subaru posadzone na pomodzonym kolektorze z Focusa, alternator z nubiry 2.0, jedyny który udało mi sie dopasowac po przeróbkach, wspoma elektryczna z Astry, wtryskiwacze 330cc o ile dobrze pamietam, pompa walbro 6.5 bara, IC z Iveco Daily, Wydech to wydumka z tego co było pod reką, ukłąd chłodzenia tak samo, chłodnica PN 1.9.
Zapłon i dawka paliwa skorygowane przez DET III
-
z jakiego silnika forda kolektor ? z durateca moze ? bo tez mysllem o zastosowaniu takiego,tylko nie zdazylem zmiezyc rozstawu kanalow
-
1.8 ZETEC, oczywiscie dospawana flansza od rovera, rozstaw rur pasowal praktycznie idealnie
-
a tego kolektora to nie kojarzę,
szukam czegos pod OHV , czego nie trzeba bedzie za bardzo doginac
-
Robi wrażenie.
Sprzęgło seria rover czy jakiś "wypiek"??
-
Sprzęgło 200mm kewlar ale za slabe jest, takze prawie nowa tarcza bedzie na handel w najblizszym czasie. Planuje spieka 5 łopatek i wymodzic podwójny docisk.
-
zamiast tego zrób tarczę 9mm. Seryjna ma 7mm. U mnie 190tka jak miała 9mm trzymała jak głupia. jak zjechała do 7mm to mam wrażenie że zaczęła się ślizgać. A to skromne 190Nm było.
Tak przy okazji kto i za ile robił tego kewlara. Pytam bo będę chciał pod skrzynię forda zrobić właśnie 200/9mm tarczę.
-
Robiłem na skoczylasa 130 zł koszt okładziny. Doładowanie będzie i tak 0.9 finalnie wiec tylko śpiew wchodzi w grę.
-
grubsza tarcza da bardzo niewiele,bo charakterystyka sprezyny talerzowej w sprzegle jest zblizona do stalej wlasnie po to,zeby docisk nie malal za bardzo w miare zuzywania sie okladziny,
trzeba isc w materialy o wiekszym wspolczynniku tarcia i w wiekszy docisk,
tylko,ze na podwojnej sprezynie beda pekac lapy,
Vspec1 ma taki setup
-
O łapie tez myslalem i pewnie cos dorobic bedzie trzeba.
-
Może warto pomyśleć już o innej skrzyni, jeśli będzie się korzystało z możliwości silnika w pełni. A wtedy znowu będzie zabawa ze sprzęgłem, łapą itp
-
Nic nie zmieniam, nie robie upalarki zeby cały czas smazyc,aczkolwiek nie mówie ze to sie nie zdazy, z reszta za koszt dopasowania innej skrzyni to kupie 10 polonezowych.
-
jakie sprzeglo ma T16 turbo ?
-
228 mm z tego co sie orientowałem.
-
Mnie wsadzenie skrzyni ze sierry kosztowało tak z 500zł ale fakt że skrzynia była kupiona na kg w skupie, dzwon pospawany gratis (a spawanie alu tanie nie jest), wał 100zł itditp.
Tobie mógłbym polecić podobny zabieg z tym że dzwon wykonać z obudowy sprzęgła skrzyni od 1,8. Wystarczy tylko przespawać mocowanie rozrusznika w bardziej sensowne miejsce i dołożyć jakiś dystans bo całościowo dzwon ma mieć 16cm wysokości a sama obudowa sprzęgła ze skrzyni FWD będzie miała ze 12-14cm więc jest sporo miejsca na jakieś flansze albo dedykowane odlewy z piasku (tak jak ja to robiłem).
Wtedy z powodzeniem można zastosować zamach pod sprzęgło 215mm bo i rover i ford mają taki rozmiar.
Wg mnie zrobienie takiej skrzyni nie będzie kosztować więcej jak 1000zł i zasadniczo do wejścia na wałek atakujący mostu możesz zapomnieć o problemach z przeniesieniem napędu...
Po szczegóły odsyłam do stosownego tematu lub do mnie na priva ;)...
-
Pomysle, chociaz koszt spieka 4 lopatkowego to 460zł zrobienie tarczy plus przerobienie docisku we własnym zakresie a mysle ze to spokojnie da rade przeniesc moc.
-
spiek da rade bez problemow ,a jak nie bedziesz strzelal ze sprzegla to i skrzyni nic sie nie stanie,
zakladanie skrzyni z innego samochodu przy K16 nie ma sensu,bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony,
no chyba,ze skrezynia od fiata,ale to nie ma sensu z uwagi na koszty
-
Spiek przeniesie, ale przypominam że ostra jazda i zmiany biegów w okolicach 7tyś obr/min potrafiły wykończyć synchroniazatory w poldoroverach o mniejszych mocach. A to było już lata temu a skrzynie młodsze się od tego czasu nie zrobiły :P No oby trzymała jak najwięcej!
-
bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony
Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...
-
Spiek przeniesie, ale przypominam że ostra jazda i zmiany biegów w okolicach 7tyś obr/min potrafiły wykończyć synchroniazatory w poldoroverach o mniejszych mocach.
tak bylo,jest i bedzie, wiec trzeba po prostu odpowiednio operowac drazkiem,
niestety,ale trzeba sie pogodzic ze stratami czasu podczas sprintu, jezeli skrzynia ma zyc
Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...
lepiej sie operuje jak jest blizej i wyzej lub dalej i jeszcze wyzej (na desce rozdzielczej)- czyli jest w akuratnym miejscu dla danego kierowcy,tak by reka byla w najlepszej pozycji do operowania,
ale to problem dla samochodow wyscigowych,a nie dla cywilnych ,bo takie optymalne umiejscowienie drazka wyglada jak kiepski żart
-
bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony
Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...
Też uważam ze lepiej sie operuje drążkiem będącym w pionie;)
-
A propo skoczylasa, to też tam robiłem kilka tarcz i sprawdzałem docisk.
Polecam!
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
-
jaka dupa w dmuchawce? 8 cm^2? przy dało by sie troche wieksze kółko kompresji i można by poszaleć z mocą ;)
-
To turbo i tak dmucha 1.1 bez problemu a nie chce przesadzic co by potem nie zbierac motorowni
-
Tak z ciekawości jak odprężałeś silnik.
-
Dół z 1.8 Turbo = krótsze korbowody.
-
wiadomo ile taki dół przyjmuje ?
-
Wał według angoli bierze na klatę ponad 300kucy, nie wiem jaki był w Zastecu, ale wątpię że szli w kuciznę. Gorzej z korbami i tłokami, ale przypuszczam że 200-250 powinny znieść, tylko ciekawe na jak długo.
-
najszybciej to moze sie poddac blok na tych swoich dlugasnych srubkach,
robia jakies specjalne sruby do turbo ?
-
Ja się tylko zastanawiam po co robić turbo na vvc, przecież te młynki to tandeta która musi prędzej czy później zacząć klepać i mieć luzy na rozrządzie. Wg mnie lepiej było by pójść w normalny wałek do vvc (jeżeli są coś warte) lub w robioną normalną głowicę. Jeżdzę vvc na codzień tyle że w R200 i mimo że miałem to pakować do PNa to denerwuje mnie ten klekot narastający wraz z nagrzewaniem się silnika.
-
J1612 spozniles sie, juz byl taki temat, gdzie poddawalem pod watpliwosc sens dmuchania w WC
-
a to nie trafiłem na niego
-
Co do klepania młynków to nie zauwazylem zeby to wpływało na prace silnika, pomijajc fakt ze jest głosniej, zrobienie zwyklej glowicy pod zawory vvc jak i glowicy vvc na sztywnym wałku po prostu mi sie nie kalkulowało a złozenie odprezonego vvc kosztowało mnie tak na prawde grosze. A tak w ogóle to zaraz co 5 polonez z roverem bedzie mial VVC, wiec dlaczego nie pójsc o krok dalej?
-
tylko,ze to dołngrad,bo nie widzialem jeszcze EMU dzialajacego sekwencyjnie
Do 8 garnków sekwencyjnie, do 12 w pół-sekwencji. A raczej łatwiej wrzucić EMU niż przerzucać całe DME i cudować z wyłączeniem wszystkich pozostałych opcji.
Co do stukającego VVC, niestety, ale jak ktoś nie dbał o wymiany oleju to później są efekty w postaci stukania. Mam do czynienia z dwoma silnikami po ok. 100-120tyś km w których olej był regularnie zmieniany (co widać po zdjęciu pokrywy czy miski olejowej) i chodzą niemalże tak cicho jak zwykły Rover, jedynie delikatnie klikają na wolnych obrotach. Zakup VVC jest znacznie niższy niż modzenie zwykłej głowicy, nie wspominając o koszcie wałka ssącego żeby wywalić VVC, bo nowy kosztuje tyle co cały silnik z osprzętem. A mając do wyboru za 1500zł zwykłe 1.8 i VVC chyba nie trzeba się długo zastanawiać, bo głowica ma o wiele lepsze parametry...
-
Do 8 garnków sekwencyjnie, do 12 w pół-sekwencji.
niby ktore,bo nie SM2 i nie emumaster ?
-
Emu ma pełną sekwencję do 6 garów a powyżej to tylko pół-sekwencja.
-
Sorry, 6, a nie 8. Reszta się zgadza. EMU Pro ma mieć 8 garów w sekwencji.
-
jaki emu ? emumaster ?
-
http://www.ecumaster.com/produkty/ecumaster-emu
-
no wlasnie emumaster ma wiecej wejsc sygalow niz potrzebnych jest do pracy w sekwencji,ale nie wspominaja o samym charakterze pracy, a R6 i V6 mozne chodzic na polsekwencji i z zaplonem DIS ,wiec powinni wyraznie napisac,
wystarczylaby jakas notka odnosnie obslugiwanych silnikow, bo R5 musi miec zaplon indywidualny,a wiec i sekwencja paliwa przy okazji wchodzi
ale to tylko dygresja,
silnik w M3 jest V8 ,wiec ciagle polsekwencja zostaje niezaleznie od pracy na 6 cyl
-
E90 ma V8.
E 46 i 36 R6
E 30 R4
-
E90 ma V8.
E 46 i 36 R6
E 30 R4
radze czytac tekst do ktorego sie odnoscisz w calosci ,bo wczesniej jest napisane, ze chodzi silnik S65B40 w e92