FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rafał w Luty 17, 2013, 15:11:44 pm
-
Siemka.
Chodzi mi po głowie montaż wskaźnika AFR.
Czy ktoś ma w tym doświadczenie ? Wiadome jest dla mnie, że muszę kupić sondę inną niż PoldoRoverowa, czyli 5 przewodową. Ale czy każda 5 przewodowa jest szerokopasmowa i da sie podpiąć do każdego wskaźnika AFR ?
Powiedzmy, że chce kupić coś takiego:
http://allegro.pl/sonda-lambda-vw-caddy-b6-t5-audi-a4-a3-03l-906-262-i3037601576.html
Tanie używane, na początek byłoby OK.
Tylko teraz mam rozkminę czy... Powinna zostać sonda PoldoRoverowa dla kompa, a szerokopasmową gdzieś obok wkręcić, żeby sterowała wskaźnikiem, czy można wkręcić szerokopasmówkę i nią sterować kompem i wskaźnikiem ?
Jeśli ktoś coś więcej wie w tej kwestii to zapraszam do dyskusji :)
-
no raczej nie kazda z piecioma przewodami jest szerokopasmowa,
szukaj po oznaczeniach, to znajdziesz szerokopasmowa,
nowa to nie mniej niz 250pln,
mozna wstawic szerokopasmowa zamiast waskopasmowej ,bo sterowniki sondy maja zazwyczaj (choc pewnie nie kazdy) przetwarzanie sygnalu na waskopasmowa podawana do ECU,
LC1 ma taka mozliwosc ,kosztuje cos w okolicy 200$
jezeli nie stac cie na zrobienie silnika, to na pewno nie stac cie na zalozenie sondy szerokopasmowej,
wiec zachowaj prawidlowa kolejnosc montażu elementow do samochodu
-
A co takiego będzie robione w motorze, że zwykła sonda nie wystarczy zarówno do pracy motoru jak i wskaźnika w kabinie?
-
spokojnie, kolejność napewno zostanie zachowana. póki co chce sie doinformować w tym temacie
aktualnie robi sie głowica, za wstawiąne zawory 29.6 i 26mm, zostaną powiekszone kanały ssace i wydechowe oraz wpadna walki o wzniosie 9.2mm.
-
samym odczytem z sondy nie przestoisz ECU ,a ecumasterIII zdaje sie ,ze ma odczyt z szeropasmowki,
jezeli chodzi o odstrojenie dawki paliwa do maks. mocy to taniej ci to wyjdzie na hamowni zrobic
-
http://moto.allegro.pl/sprzedam-sonda-lambda-renault-master-lsu-4-9-i3005427075.html tu masz szerokopasmową... jeśli szukasz najtańszej o której nic nie wiadomo
ewentualnie ta: http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-lsu-4-9-bosch-0281004107-man-i3027596156.html
Na allegro są zestawy nawet - wszystko mają razem z sondą i instrukcją. Jak coś to google nie gryzie i można znaleźć instrukcję montażu.
-
Po co Ci AFR? Dla bajeru? To wystarczy linijka świetlna 0-1V z 10 diód LED.
-
samym odczytem z sondy nie przestoisz ECU ,a ecumasterIII zdaje sie ,ze ma odczyt z szeropasmowki,
jezeli chodzi o odstrojenie dawki paliwa do maks. mocy to taniej ci to wyjdzie na hamowni zrobic
Właśnie o tym myślałem. Że pomoże mi taki wskaźnik dostosować sobie samemu ciśnienie paliwa na manualnym regulatorze i jakichś wydajniejszych wtryskach. Zanim nabędę jakiegoś Ecumastera, to pewnie minie trochę czasu.
Po co Ci AFR? Dla bajeru? To wystarczy linijka świetlna 0-1V z 10 diód LED.
Wybacz, ale to nie wygląda.
Na allegro są zestawy nawet - wszystko mają razem z sondą i instrukcją.
Nie uśmiecha mi się płacić po 800-900zł za coś, co można kupić taniej - jak sam pokazałeś. Ja rozumiem profesjonalizm, ale bez przesady :)
-
Tak DETIII ma odczyt z serokopasmowej i tam można sobie bez problemu ustawić mapę paliwa jaką się chce, bawiłem się takim cudem które pewnie niedługo wpadnie do mnie :)
-
Do tego co robisz w silniku i tego co chcesz regulować, wystarczy zupełnie zwykła sonda i nawet ten diodowy wskaźnik.
Albo ustawić na mierniku/wskaźniku i odłączyć.
-
No OK, a jak taki diodowy wskaźnik sobie opatentować ? Pod jakimi hasłami tego wogóle szukać, bo coś mi nie idzie...
-
No OK, a jak taki diodowy wskaźnik sobie opatentować ? Pod jakimi hasłami tego wogóle szukać, bo coś mi nie idzie...
Ten koleś http://allegro.pl/show_user.php?uid=408386 za ~50/60zł sprzedawał takie linijki.
http://archiwumallegro.pl/wskaznik_skladu_spalin_afr_12_led-192222674.html
http://lpg-forum.pl/kupie-wska-nik-afr-t18539.html
-
http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-kontrolka-i3001469056.html
a jakbyś chciał się pobawić w stworzenie takiego wskaźnika to:
http://www.fsoptk.pl/tester-sondy-lambda/#more-145
-
I mówicie, że to w zupełności wystarczy na takim poziomie modyfikacji, aby jako tako sobie dobrać odpowiednią dawkę paliwa ?
-
Określisz czy mieszanka jest bogata/uboga/ok. Ja tak regulowałem LPG w GLI i GLE
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=36424.0 moze tu cos znajdziesz ciekawego - jak ja pytalem jak to zrobic,
-
Spokojnie ogarniesz. jak by było jakieś turbo czy coś, to wtedy w komplecie ze "świnią" warto dać szerokopasmową, w takim wypadku wystarczy
-
Tak DETIII ma odczyt z serokopasmowej i tam można sobie bez problemu ustawić mapę paliwa jaką się chce, bawiłem się takim cudem które pewnie niedługo wpadnie do mnie :)
Det 3 jak i Det 2 odczytuje afr ale za pomocą kontrolera takiego jak LC1, dopiero w Emu ma wbudowany kontroler do którego podpinamy bezpośrednio sondę.
-
Tu masz taki zestaw.
http://allegro.pl/innovate-motorsport-lc-1-db-blue-pomiar-afr-i3024752025.html
-
I mówicie, że to w zupełności wystarczy na takim poziomie modyfikacji, aby jako tako sobie dobrać odpowiednią dawkę paliwa ?
na waskopasmowej wstepnie mozesz sie wstrzelic w okolice 0.9 ,a pozniej w pieciu probach na hamowni zlapac maksimum mocy,
zreszta jezeli byles na Błędowie to powinienes widziec jak Jimo z totalnego przelania silnika wbil sie w calkiem niezla moc juz za 3 czy 4 razem
Det 3 jak i Det 2 odczytuje afr ale za pomocą kontrolera takiego jak LC1, dopiero w Emu ma wbudowany kontroler do którego podpinamy bezpośrednio sondę.
nie do konca rozumiem o co ci chodzi,
to det3 potrafi komunikowac sie z sonda czy nie ? bo odczytac wartosc napiecia to i stag50 potrafi ,ale sonde szerokopasmowa trzeba zasilic,
LC1 to potrafi wydalic z siebie sygnal waskopasmowy na podstawie obrobki sygnalu szerokopasmowego ,wiec do komunikacji z LC1 to det3 nie musi nawet czytac sygnaly szerokopasmowej,
sprecyzuj jak to dziala w praktyce ,bo masz oba urzadzenia, jak wspominales
P.S.
jakis moderator moglby scalic te dwa posty ?
nawiasem mowiac to dlaczego nie ma automatycznego scalania postow ,albo mozliwosci usuniecia swojego ,to wtedy moznaby recznie scalac
/mówisz masz ;) -j#1921
-
Det 3 odczytuje sygnał tylko z wąskopasmowej sondy i może robić korekcje za pomocą tej sondy, a żeby odczytywał z szerokopasmowej sondy potrzebny jest kontroler inaczej nie da rady. Dopiero tak jak pisałem Ecumaster Emu ma wbudowany taki kontroler.
Ale po co zakładać wskaźnik który i tak będzie bezużyteczny, afr jest ważny ale po strojeniu silnik jeździ na mapie którą zrobimy,lepiej założyć wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju jeżeli mamy zamiar ostro go ganiać.
Ps. miałem kiedyś wskaźnik afr tylko na sondę wąskopasmową i za nic nie mogłem zestroić auta, a teraz leży i po co było wydawać kasę, tak jak kiedyś już pisałem więcej można odczytać ze wskaźnika egt. ;p
-
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
-
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
A to będzie działać na identycznej zasadzie jak wspomniane wcześniej diody ? Jeśli tak, to chętnie założę takie coś, zamiast paska diodowego :) lepiej założyć wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju jeżeli mamy zamiar ostro go ganiać.
To wiem, i to też wpadnie w odpowiednie miejsce :)
-
Det 3 odczytuje sygnał tylko z wąskopasmowej sondy i może robić korekcje za pomocą tej sondy, a żeby odczytywał z szerokopasmowej sondy potrzebny jest kontroler inaczej nie da rady.
czyli mozna uznac ,ze szerokopasmowki nie obsluguje
Dopiero tak jak pisałem Ecumaster Emu ma wbudowany taki kontroler.
przy takiej cenie to jeszcze sprobowalby nie miec ;]
A to będzie działać na identycznej zasadzie jak wspomniane wcześniej diody ? Jeśli tak, to chętnie założę takie coś, zamiast paska diodowego
z opisu wynika ,ze bedzie dzialal tak samo ,
placisz 3x wiecej za smieszny wyglad
-
Sonda szerokopasmowa WYMAGA kontrolera. Pierwsze słyszę aby zwykły wskaźnik miał takowy wbudowany. Wąskopasmówka jest w uproszczeniu źródłem napięcia i sam wskaźnik to nic innego jak woltomierz. Może być analogowy lub cyfrowy byle miał dużą szybkość odświerzania. Zwykły elektroniczny z marketu nadaj się do tego średnio.
Sonda szerokopasmowa jest regulowanym źródłem prądowym i wymaga odpowienich parametrów pracy. Wynik jej działania jest podawany w formie napięcia ale że wykres jest nieliniowy to kontroler nie dość że reguluje prądem sondy to jeszcze przerabia napięcie wyjściowe z sondy na liniową charakterystykę. Przypuszczam zatem, że te wskaźniki AFR podające wartość w liczbach lub Lambdzie to nic innego jak odpowiednio skalibrowane i dedykowane do tego celu woltomierze elektroniczne...
-
z opisu wynika ,ze bedzie dzialal tak samo ,placisz 3x wiecej za smieszny wyglad
Dla jednego śmieszny, dla mnie jeśli będę miał zestaw dodatkowych zegarów to jeśli wszystkie będą tej samej serii to będzie estetycznie :)
Sonda szerokopasmowa WYMAGA kontrolera. Pierwsze słyszę aby zwykły wskaźnik miał takowy wbudowany.
Ja tego nigdzie nie stwierdziłem. Założyłem temat po to by dowiedzieć się konkretów o tym :)
Teraz już wiem, że
Wąskopasmówka jest w uproszczeniu źródłem napięcia i sam wskaźnik to nic innego jak woltomierz. Może być analogowy lub cyfrowy byle miał dużą szybkość odświerzania.
I że to wystarczy mi do wstępnego dobrania dawki paliwa po modyfikacjach, które przeprowadzam.
Będzie również kolektor ssący od VVC, ale to chyba nie robi dużej róznicy w tym wszystkim.
Dzięki wszystkim za info, i miło, że temat został przeniesiony do elektryki, napewno sie komuś przyda, a i ja chętnie powrócę jak czegoś zapomnę.
-
I że to wystarczy mi do wstępnego dobrania dawki paliwa po modyfikacjach, które przeprowadzam.
Zestawiając to z tym co opisał KGB:
na waskopasmowej wstepnie mozesz sie wstrzelic w okolice 0.9 ,a pozniej w pieciu probach na hamowni zlapac maksimum mocy,zreszta jezeli byles na Błędowie to powinienes widziec jak Jimo z totalnego przelania silnika wbil sie w calkiem niezla moc juz za 3 czy 4 razem
Należałoby w wymiarze minimum odwiedzić hamownię.
-
Należałoby w wymiarze minimum odwiedzić hamownię.
Najbliższą mam 70km od siebie, więc raczej ograniczę się do tego co wyreguluję za pomocą AFR. Będę też kontrolował świece co jakiś czas, to będzie wiadomo czy nie jest za bogato.
-
ograniczę się do tego co wyreguluję za pomocą AFR. Będę też kontrolował świece co jakiś czas, to będzie wiadomo czy nie jest za bogato.
To może być mało.
Subtelne różnice a wyniki:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=36153.msg621155#msg621155
-
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
Właśnie o takim kolorofonie pisałem. ;p
http://www.dabtuner.pl/AFR_SZEROKOPASMOWY_BOSCH_49-107.html
A tutaj jest troszkę tańsze rozwiązanie niż LC1.
-
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
Właśnie o takim kolorofonie pisałem. ;p
http://www.dabtuner.pl/AFR_SZEROKOPASMOWY_BOSCH_49-107.html
A tutaj jest troszkę tańsze rozwiązanie niż LC1.
tańsze i dobre. Kumpel ma to spięte z właśnie DETIII i działa dobrze, i polecam firmę Dabtuner bo brałem od nich wskaźniki i po wyżej 600 zł przesyłka gratis :d
-
(http://images38.fotosik.pl/1959/4de30efb2331c933gen.jpg)
(http://images48.fotosik.pl/608/d559d082fc6df539gen.jpg)
(http://images43.fotosik.pl/1747/1b4fe815705cbd09gen.jpg)
ja od wczoraj mam takie cos. jeszcze nie zanstalowane