Autor Wątek: Montaż wskaźnika AFR  (Przeczytany 12478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2013, 20:38:46 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Det 3 odczytuje sygnał tylko z wąskopasmowej sondy i może robić korekcje za pomocą tej sondy, a żeby odczytywał z szerokopasmowej sondy potrzebny jest kontroler inaczej nie da rady. Dopiero tak jak pisałem Ecumaster Emu ma wbudowany taki kontroler.
Ale po co zakładać wskaźnik który i tak będzie bezużyteczny, afr jest ważny ale po strojeniu silnik jeździ na mapie którą zrobimy,lepiej założyć wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju jeżeli mamy zamiar ostro go ganiać.



Ps. miałem kiedyś wskaźnik afr tylko na sondę wąskopasmową i za nic nie mogłem zestroić auta, a teraz leży i po co było wydawać kasę, tak jak kiedyś już pisałem więcej można odczytać ze wskaźnika egt. ;p
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 18, 2013, 22:07:07 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 18, 2013, 22:33:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
A to będzie działać na identycznej zasadzie jak wspomniane wcześniej diody ? Jeśli tak, to chętnie założę takie coś, zamiast paska diodowego :)
lepiej założyć wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju jeżeli mamy zamiar ostro go ganiać.
To wiem, i to też wpadnie w odpowiednie miejsce :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 18, 2013, 23:32:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Det 3 odczytuje sygnał tylko z wąskopasmowej sondy i może robić korekcje za pomocą tej sondy, a żeby odczytywał z szerokopasmowej sondy potrzebny jest kontroler inaczej nie da rady.
czyli mozna uznac ,ze szerokopasmowki nie obsluguje

Dopiero tak jak pisałem Ecumaster Emu ma wbudowany taki kontroler.
przy takiej cenie to jeszcze sprobowalby nie miec ;]

A to będzie działać na identycznej zasadzie jak wspomniane wcześniej diody ? Jeśli tak, to chętnie założę takie coś, zamiast paska diodowego
z opisu wynika ,ze bedzie dzialal tak samo ,
placisz 3x wiecej za smieszny wyglad
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2013, 23:34:53 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 19, 2013, 08:16:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sonda szerokopasmowa WYMAGA kontrolera. Pierwsze słyszę aby zwykły wskaźnik miał takowy wbudowany. Wąskopasmówka jest w uproszczeniu źródłem napięcia i sam wskaźnik to nic innego jak woltomierz. Może być analogowy lub cyfrowy byle miał dużą szybkość odświerzania. Zwykły elektroniczny z marketu nadaj się do tego średnio.

Sonda szerokopasmowa jest regulowanym źródłem prądowym i wymaga odpowienich parametrów pracy. Wynik jej działania jest podawany w formie napięcia ale że wykres jest nieliniowy to kontroler nie dość że reguluje prądem sondy to jeszcze przerabia napięcie wyjściowe z sondy na liniową charakterystykę.  Przypuszczam zatem, że te wskaźniki AFR podające wartość w liczbach lub Lambdzie to nic innego jak odpowiednio skalibrowane i dedykowane do tego celu woltomierze elektroniczne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 19, 2013, 10:53:21 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
z opisu wynika ,ze bedzie dzialal tak samo ,placisz 3x wiecej za smieszny wyglad
Dla jednego śmieszny, dla mnie jeśli będę miał zestaw dodatkowych zegarów to jeśli wszystkie będą tej samej serii to będzie estetycznie :)

Sonda szerokopasmowa WYMAGA kontrolera. Pierwsze słyszę aby zwykły wskaźnik miał takowy wbudowany.
Ja tego nigdzie nie stwierdziłem. Założyłem temat po to by dowiedzieć się konkretów o tym :)

Teraz już wiem, że
Wąskopasmówka jest w uproszczeniu źródłem napięcia i sam wskaźnik to nic innego jak woltomierz. Może być analogowy lub cyfrowy byle miał dużą szybkość odświerzania.
I że to wystarczy mi do wstępnego dobrania dawki paliwa po modyfikacjach, które przeprowadzam.

Będzie również kolektor ssący od VVC, ale to chyba nie robi dużej róznicy w tym wszystkim.

Dzięki wszystkim za info, i miło, że temat został przeniesiony do elektryki, napewno sie komuś przyda, a i ja chętnie powrócę jak czegoś zapomnę.

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 19, 2013, 10:59:06 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
I że to wystarczy mi do wstępnego dobrania dawki paliwa po modyfikacjach, które przeprowadzam.
Zestawiając to z tym co opisał KGB:
na waskopasmowej wstepnie mozesz sie wstrzelic w okolice 0.9 ,a pozniej w pieciu probach na hamowni zlapac maksimum mocy,zreszta jezeli byles na Błędowie to powinienes widziec jak Jimo z totalnego przelania silnika wbil sie w calkiem niezla moc juz za 3 czy 4 razem
Należałoby w wymiarze minimum odwiedzić hamownię.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 19, 2013, 11:09:12 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Należałoby w wymiarze minimum odwiedzić hamownię.
Najbliższą mam 70km od siebie, więc raczej ograniczę się do tego co wyreguluję za pomocą AFR. Będę też kontrolował świece co jakiś czas, to będzie wiadomo czy nie jest za bogato.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 19, 2013, 11:12:34 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ograniczę się do tego co wyreguluję za pomocą AFR. Będę też kontrolował świece co jakiś czas, to będzie wiadomo czy nie jest za bogato.

To może być mało.
Subtelne różnice a wyniki:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=36153.msg621155#msg621155
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 19, 2013, 17:55:13 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 19, 2013, 18:36:59 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
http://allegro.pl/wskaznik-skladku-mieszanki-afr-smoke-vat-i3011260625.html
A cos takiego ?
Właśnie o takim kolorofonie pisałem.  ;p
http://www.dabtuner.pl/AFR_SZEROKOPASMOWY_BOSCH_49-107.html
A tutaj jest troszkę tańsze rozwiązanie niż LC1.
 
tańsze i dobre. Kumpel ma to spięte z właśnie DETIII i działa dobrze, i polecam firmę Dabtuner bo brałem od nich wskaźniki i po wyżej 600 zł przesyłka gratis :d
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 24, 2013, 22:39:16 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA



 ja od wczoraj mam takie cos.  jeszcze nie zanstalowane
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk