Autor Wątek: Montaż wskaźnika AFR  (Przeczytany 12486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż wskaźnika AFR
« dnia: Luty 17, 2013, 15:11:44 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siemka.

Chodzi mi po głowie montaż wskaźnika AFR.

Czy ktoś ma w tym doświadczenie ? Wiadome jest dla mnie, że muszę kupić sondę inną niż PoldoRoverowa, czyli 5 przewodową. Ale czy każda 5 przewodowa jest szerokopasmowa i da sie podpiąć do każdego wskaźnika AFR ?

Powiedzmy, że chce kupić coś takiego:
http://allegro.pl/sonda-lambda-vw-caddy-b6-t5-audi-a4-a3-03l-906-262-i3037601576.html

Tanie używane, na początek byłoby OK.

Tylko teraz mam rozkminę czy... Powinna zostać sonda PoldoRoverowa dla kompa, a szerokopasmową gdzieś obok wkręcić, żeby sterowała wskaźnikiem, czy można wkręcić szerokopasmówkę i nią sterować kompem i wskaźnikiem ?

Jeśli ktoś coś więcej wie w tej kwestii to zapraszam do dyskusji :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2013, 15:28:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no raczej nie kazda z piecioma przewodami jest szerokopasmowa,
szukaj po oznaczeniach, to znajdziesz szerokopasmowa,
nowa to nie mniej niz 250pln,
mozna wstawic szerokopasmowa zamiast waskopasmowej ,bo sterowniki sondy maja zazwyczaj (choc pewnie nie kazdy) przetwarzanie sygnalu na waskopasmowa podawana do ECU,
LC1 ma taka mozliwosc ,kosztuje cos w okolicy 200$

jezeli nie stac cie na zrobienie silnika, to na pewno nie stac cie na zalozenie sondy szerokopasmowej,
wiec zachowaj prawidlowa kolejnosc montażu elementow do samochodu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2013, 15:38:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A co takiego będzie robione w motorze, że zwykła sonda nie wystarczy zarówno do pracy motoru jak i wskaźnika w kabinie?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2013, 16:03:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
spokojnie, kolejność napewno zostanie zachowana. póki co chce sie doinformować w tym temacie

aktualnie robi sie głowica, za wstawiąne zawory 29.6 i 26mm, zostaną powiekszone kanały ssace i wydechowe oraz wpadna walki o wzniosie 9.2mm.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2013, 19:33:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
samym odczytem z sondy nie przestoisz ECU ,a ecumasterIII zdaje sie ,ze ma odczyt z szeropasmowki,
jezeli chodzi o odstrojenie dawki paliwa do maks. mocy to taniej ci to wyjdzie na hamowni zrobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2013, 19:36:06 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
http://moto.allegro.pl/sprzedam-sonda-lambda-renault-master-lsu-4-9-i3005427075.html tu masz szerokopasmową... jeśli szukasz najtańszej o której nic nie wiadomo

ewentualnie ta: http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-lsu-4-9-bosch-0281004107-man-i3027596156.html


Na allegro są zestawy nawet - wszystko mają razem z sondą i instrukcją. Jak coś to google nie gryzie i można znaleźć instrukcję montażu.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2013, 21:25:51 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Po co Ci AFR? Dla bajeru? To wystarczy linijka świetlna 0-1V z 10 diód LED.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2013, 23:25:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
samym odczytem z sondy nie przestoisz ECU ,a ecumasterIII zdaje sie ,ze ma odczyt z szeropasmowki,
jezeli chodzi o odstrojenie dawki paliwa do maks. mocy to taniej ci to wyjdzie na hamowni zrobic
Właśnie o tym myślałem. Że pomoże mi taki wskaźnik dostosować sobie samemu ciśnienie paliwa na manualnym regulatorze i jakichś wydajniejszych wtryskach. Zanim nabędę jakiegoś Ecumastera, to pewnie minie trochę czasu.
Po co Ci AFR? Dla bajeru? To wystarczy linijka świetlna 0-1V z 10 diód LED.
Wybacz, ale to nie wygląda.
Na allegro są zestawy nawet - wszystko mają razem z sondą i instrukcją.
Nie uśmiecha mi się płacić po 800-900zł za coś, co można kupić taniej - jak sam pokazałeś. Ja rozumiem profesjonalizm, ale bez przesady :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2013, 00:48:15 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Tak DETIII ma odczyt z serokopasmowej i tam można sobie bez problemu ustawić mapę paliwa jaką się chce, bawiłem się takim cudem które pewnie niedługo wpadnie do mnie :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2013, 08:13:52 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Do tego co robisz w silniku i tego co chcesz regulować, wystarczy zupełnie zwykła sonda i nawet ten diodowy wskaźnik.
Albo ustawić na mierniku/wskaźniku i odłączyć.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2013, 08:35:09 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No OK, a jak taki diodowy wskaźnik sobie opatentować ? Pod jakimi hasłami tego wogóle szukać, bo coś mi nie idzie...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2013, 09:10:14 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No OK, a jak taki diodowy wskaźnik sobie opatentować ? Pod jakimi hasłami tego wogóle szukać, bo coś mi nie idzie...
Ten koleś http://allegro.pl/show_user.php?uid=408386 za ~50/60zł sprzedawał takie linijki.
http://archiwumallegro.pl/wskaznik_skladu_spalin_afr_12_led-192222674.html
http://lpg-forum.pl/kupie-wska-nik-afr-t18539.html
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 18, 2013, 09:28:51 am »

piciek

  • Gość
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2013, 09:36:46 am wysłana przez SilverArrow#1967 »

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2013, 10:11:47 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I mówicie, że to w zupełności wystarczy na takim poziomie modyfikacji, aby jako tako sobie dobrać odpowiednią dawkę paliwa ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 18, 2013, 10:52:31 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Określisz czy mieszanka jest bogata/uboga/ok. Ja tak regulowałem LPG w GLI i GLE
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2013, 16:33:39 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=36424.0 moze tu cos znajdziesz ciekawego - jak ja pytalem jak to zrobic,
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 18, 2013, 18:51:07 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Spokojnie ogarniesz. jak by było jakieś turbo czy coś, to wtedy w komplecie ze "świnią" warto dać szerokopasmową, w takim wypadku wystarczy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 18, 2013, 19:00:04 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Tak DETIII ma odczyt z serokopasmowej i tam można sobie bez problemu ustawić mapę paliwa jaką się chce, bawiłem się takim cudem które pewnie niedługo wpadnie do mnie :)
Det 3 jak i Det 2 odczytuje afr ale za pomocą kontrolera takiego jak LC1, dopiero w Emu ma wbudowany kontroler do którego podpinamy bezpośrednio sondę.

Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 18, 2013, 19:13:11 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Montaż wskaźnika AFR
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 18, 2013, 19:55:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
I mówicie, że to w zupełności wystarczy na takim poziomie modyfikacji, aby jako tako sobie dobrać odpowiednią dawkę paliwa ?
na waskopasmowej wstepnie mozesz sie wstrzelic w okolice 0.9 ,a pozniej w pieciu probach na hamowni zlapac maksimum mocy,
zreszta jezeli byles na Błędowie to powinienes widziec jak Jimo z totalnego przelania silnika wbil sie w calkiem niezla moc juz za 3 czy 4 razem


Det 3 jak i Det 2 odczytuje afr ale za pomocą kontrolera takiego jak LC1, dopiero w Emu ma wbudowany kontroler do którego podpinamy bezpośrednio sondę.
nie do konca rozumiem o co ci chodzi,
to det3 potrafi komunikowac sie z sonda czy nie ? bo odczytac wartosc napiecia to i stag50 potrafi ,ale sonde szerokopasmowa trzeba zasilic,
LC1 to potrafi wydalic z siebie sygnal waskopasmowy na podstawie obrobki sygnalu szerokopasmowego ,wiec do komunikacji z LC1 to det3 nie musi nawet czytac sygnaly szerokopasmowej,
sprecyzuj jak to dziala w praktyce ,bo masz oba urzadzenia, jak wspominales


P.S.
jakis moderator moglby scalic te dwa posty ?
nawiasem mowiac to dlaczego nie ma automatycznego scalania postow ,albo mozliwosci usuniecia swojego ,to wtedy moznaby recznie scalac
/mówisz masz ;)  -j#1921
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2013, 08:57:55 am wysłana przez jimo#1921 »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.