FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Tomekk w Grudzień 13, 2013, 22:26:55 pm
-
Dzięki uprzejmości kolegi dowiedziałem się niedawno że ktoś oferuje do sprzedaży niemal nowego Poloneza Caro Plusa. Jako że mam tego zielonego 1500 z poczatku produkcji, pomyślałem że warto byłoby porównać co FSO zrobiła z tego auta w 1999? Zainteresowałem się tematem, i będąc w Warszawie pojechałem na oględziny. Okazało się że przedmiotem sprzedaży jest w/w pojazd w stanie magazynowym. Wieloletnia pracownica FSO otrzymała to auto jako część swojej odprawy z kilkoma innymi jeszcze osobami. Smaczkiem jest to że przy zawieszce do kluczy była byle jak wycięta karteczka z tektury z naniesionym nazwiskiem obdarowanej. Jako że pani nie posiadała uprawnień do poruszania się samochodem autem jeździł jej mąż a w zasadzie kilka razy się nim przejechali i odstawili wóz do garażu. Samochód nieco spatynowany i zakurzony trafił w moje ręce. Przebieg auta wynosi nieco ponad 2 tys km. Lakier nawet nie ma rys od mycia, z komory silnikowej można jeść :)
Sprawdzony dostawca moich samochodowych zakupów spisał się na medal i o umówionej godzinie przywiózł Poloneza na miejsce:
(http://img9.imageshack.us/img9/7786/p1150638.jpg)
Po odpaleniu okazało się że samochód pracuje niemal bezszelestnie, aż dziw bierze że ten przestarzały silnik udało się tak wytłumić
(http://img59.imageshack.us/img59/9432/p1150652x.jpg)
(http://img403.imageshack.us/img403/5026/p1150670.jpg)
Auto jako nowe w 1999 roku miało przegląd ważny 3 lata ale nikt potem już go nie odnawiał:
(http://img585.imageshack.us/img585/7088/p1150679.jpg)
Zaparkował zatem w moim podręcznym magazynie, jak przyjdą cieplejsze dni zostanie dokładnie umyty i dopieszczony wizualnie:
(http://img109.imageshack.us/img109/7117/p1150649o.jpg)
-
Ej, masz same "nówki"? Jak tak to dawaj kolejne tematy :)
-
Jest jeszcze Caróweczka OHV. Fota zawieszenia i całe biurko obślinione. Heheh.
-
Dzięki Panowie. Jako ze Polonezik mimo że z przydziału dla pracowników FSO jest niemal totalnym golasem. Postanowiłem go nieco upiększyć. Dostałem fabrycznie nowe alufelgi produkcji Daewoo FSO. Ładne koła to wg mnie kropka nad "i" w każdym projekcie. Nawet jak mają rozmiar kółek od hulajnogi:
(http://img14.imageshack.us/img14/9123/p1210119.jpg)
ogarnąłem wnętrze tj. porządnie odkurzyłem, umyłem szyby od środka itp bowiem chyba przez 14 lat nikt tego nie robił. Kilka fotek:
(http://img407.imageshack.us/img407/9477/p1210110.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/172/p1210111.jpg)
Moim zdaniem ten wzór tapicerki był najładniszym w dziejach Plusa. A może i Poloneza w ogóle (nie licząc opcjonalnych Grocków).
Tutaj jeszcze na paskudnych gumowych dywanikach rodem z salonu Daewoo:
(http://img846.imageshack.us/img846/6372/p1210126k.jpg)
W czasie wyjazdu z garażu licznik pokazał 2100 km:
(http://img692.imageshack.us/img692/4176/p1210099.jpg)
I jeszcze rzut oka na ten niezwykły silnik i jego osprzęt:
(http://img341.imageshack.us/img341/2834/p1210107.jpg)
(http://img545.imageshack.us/img545/6710/p1210106.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/955/p1210117.jpg)
(http://img716.imageshack.us/img716/1377/p1210118e.jpg)
-
Jeszcze na Boschu, bardzo bardzo elegancko <spoko>.
-
pałeczkę posiadacza najładniejszego i najbardziej dziewiczego plusa na forum musze ci w tym momencie przekazać :) gratuluję i mam nadzieje ze kiedyś bedzie nam dane postawić nowe pluszaki obok siebie :) na jakimś zlocie :-)
-
Moim zdaniem ten wzór tapicerki był najładniszym w dziejach Plusa. A może i Poloneza w ogóle (nie licząc opcjonalnych Grocków).
a moim zdaniem to najbrzydszy wzor i nie chcialem go miec,
ale dziwne,ze w 99 jeszcze go zalozyli ,a liczniki masz nowe,
dziwny egzemplarz, ale stan piekny ,az dziwne ze sie jeszcze takie znajduja
-
Tomekk nie wiem ile masz kapusty i jak na nią robisz ale chwała Ci za to na co ją wydajesz!
-
To teraz ciekawostka że tablice z mojego osiedla i jak był jakiś czas temu na allegro to zdjęcia robili mu 3km od mojego domu. Najładniejsze plusy są z targówka :) Jak zobaczyłem nazwę tematu o 2 tyś km od razu wiedziałem że to ten samochód.
-
Cytat: Tomekk w Wczoraj o 22:42:43
Moim zdaniem ten wzór tapicerki był najładniszym w dziejach Plusa. A może i Poloneza w ogóle (nie licząc opcjonalnych Grocków).
a moim zdaniem to najbrzydszy wzor i nie chcialem go miec,
opowiadasz ;) chciałbym mieć te wzór u siebie
Tomekk, z jakiego miesiąca jest twój plus?
-
Jeśli możesz podziel się informacją na jakiej ulicy on stał? Blaszka z Pragi Północ/Targówka, więc chyba stał w garażu, inaczej by mi nie umknął.
-
Piekne masz te samochody !
A tak pozatym ile posiadasz samochodow ?
-
Piekne masz te samochody !
A tak pozatym ile posiadasz samochodow ?
Ban za multikonto ?
a pn faktycznie robi wrażenie, tak trzymać ;)
-
Ja pierdziele i to jest rzeczywiscie igiełka, już chyba poloneza z niższym przebiegiem nie znajdzie się :D Gratulacje. Z ciekawości jeśli można wiedzieć to dużo taki nowy polonez kosztował?
P.S. zostaw go na czarnych i nic nie ruszaj bo taka dziewica w dodatku na czarnych robi szał :)
-
Jakiej firmy masz alarm?
-
Cieszę się że autko wzbudziło Waszą sympatię. W 1999 roku jeździłem 12 letnim Polonezem 2000 i moim marzeniem był pachnący nowością Plus gdyż moje codzienne autko dokonywało żywota...
W 2000 roku miałem dostać nowego służbowego Poloneza, ostatecznie z salonu ZoCar przy Jagiellonskiej odebrałem Lanosa z pełna opcją i to był wtedy wypas :].
Co do Plusa to ten egzemplarz opuścił salon pod koniec Marca 1999 roku (data 1. rejestracji 29.03) i zamieszkał na ul. Sz. Askenazego w Warszawie.
Bardzo polubiłem to auto, mimo że po zakupie wstawiłem do garażu i pierwszy raz wyjechałem bodaj po roku od kupna. Samochód dzięki wspomaganiu i temu że jest niewytłuczony prowadzi się bardzo przyjemnie. Silnik na wtrysku z jednej strony miękko i lekko przyspiesza, z drugiej jego dźwięk po mocniejszym wdepnięciu robi wrażenie jakby co najmniej chciał wystawić korbę. Cóż, wersje gaźnikowe jakoś mniej ułomnie przyspieszają. Jedym problemem mojego auta jest właśnie mały przebieg, z jednej strony wóz świetnie jeździ i podróżowanie nowym Plusem w 2013 roku sprawia wielką radochę, z drugiej trochę szkoda nabijać kolejne kilometry....
KGB: czym różnią się te liczniki od innych Plusowych? W okolicach 1999/2000 r montowali jeszcze inne?
Bartek66977: auto niestety już zostało przerejestrowane
Najmłodszy FSO3: sam nie wiem, coś koło tego co w stopcce, chyba że o jakiś zapomniałem
Miedzianobrody: alarm to Langeford, w Lanosie odbieranym w tym samym salonie w 2000 roku było to samo
Korzystając z wrześniowych ciepłych dni, zakasałem rękawy i zabrałem się za konserwację profili i przestrzeni zamkniętych w moim Plusie. Auto było niemal zupełnie "suche", poniżej kilka zdjęć gdzie widać jak FSO "konserwowała" te auta:
(http://imageshack.us/a/img259/6193/p1210285.jpg)
(http://imageshack.us/a/img846/4254/p1210282.jpg)
(http://imageshack.us/a/img571/8181/p1210259.jpg)
(http://imageshack.us/a/img51/1962/p1210277.jpg)
(http://imageshack.us/a/img705/3553/p1210231o.jpg)
(http://imageshack.us/a/img268/2562/p1210229.jpg)
(http://imageshack.us/a/img69/2509/p1210207.jpg)
(http://imageshack.us/a/img811/6599/p1210206.jpg)
(http://imageshack.us/a/img560/2227/p1210208y.jpg)
Rozbierałem kolejne elementy auta i dochodziłem do wniosku że robotnik na taśmie musiał "zaliczyć" każdy punkt danego auta końcówką do konserwacji która to końcówka najprawdopodobniej była połączona z licznikiem "wstrysków" środka konserwującego. Przeliczając to na ilość aut które danego dnia musiał zakonserwować wychodziła jakaś tam liczba. Skutkiem tego są "smarki" środka konserwującego wszędzie gdzie konserwacja powinna zostać wykonana, nie mające nic wspólnego z fabrycznym zebezpieczeniem !!!!
Tectyl ML do łapki, pistolet + kompresor, na dworze ponad 22 stopnie zatem do roboty:
(http://imageshack.us/a/img405/2364/p1210278g.jpg)
(http://imageshack.us/a/img831/681/p1210287.jpg)
(http://imageshack.us/a/img5/7394/p1210263.jpg)
(http://imageshack.us/a/img13/8720/p1210286.jpg)
Płyty podłogowej nie ruszałem, tutaj fabryczna warstwa wydaje się ok, auto przecież nie będzie używane na codzień a taki widok jak najbardziej mi odpowiada. Dokonałem praktycznie niewidocznego zabezpieczenia a/k profili i najbardziej zagrożonych miejsc. Auto pod dowództwem koreańczyków lakierowane już "nowożytnio" czyli tam gdzie nie widać szkoda lakieru :
(http://imageshack.us/a/img10/9777/p1210258.jpg)
Dopiero w latach 90. fabryka "wreszcie" doszła do wniosku że założenie takich oto zaślepek wartych kilka złotych na przednie podłużnice może skutecznie uchronić je przed korozją:
(http://imageshack.us/a/img441/7513/p1210244.jpg)
(http://imageshack.us/a/img268/7494/p1210248x.jpg)
Auto na koniec zostało umyte a lakier wypolerowany na lustro. Następnie wszystko wyczyściłem i zabezpieczyłem twardym woskiem. Auto trafiło do magazynu:
(http://imageshack.us/a/img840/508/p1210731ok.jpg)
(http://imageshack.us/a/img404/2210/p1210724.jpg)
(http://imageshack.us/a/img198/5663/p1210725o.jpg)
(http://imageshack.us/a/img836/9292/p1210727.jpg)
(http://imageshack.us/a/img442/1082/p1210742i.jpg)
(http://imageshack.us/a/img833/1220/p1210740j.jpg)
(http://imageshack.us/a/img21/9795/zgis.jpg)
(http://imageshack.us/a/img5/3540/kivs.jpg)
-
Az tyle masz w tym momencie
Zamien sie za mojego gsi z przebiegiem ponad 160 tys ;p Zartuje nie uchowalbym go w takim stanie.
-
Tak były inne zegarki . Delikatnie różniły się wskaźniki paliwa i temperatury . Inna podziałka . Ja mam GSi z 1998 i mam te starsze . Moim zdaniem ładniejsze ;p Od 1999 montowali chyba właśnie już te nowe . Ja również mam alarm LANGEFORD .
-
Nie tylko wskaźniki temperatury i paliwa, bo i prędkościomierz jest inny w stosunku do 1998. Nie ma pola "zerowego" i posiada tyczkę podtrzymującą wskazówkę w spoczynku. W połowie 2000 zmieniono też elektronikę wskaźników.
-
No rzesz kur...!!! <wow>
(http://imageshack.us/a/img10/9777/p1210258.jpg)
Można prosić w większej rozdzielczości? <lol> Chyba se na tapete ustwie bo nie mogę wzroku oderwać! :P
Różne ładne i ładniejsze egzemplarze widziałem, ale "od tej strony" chyba żaden się nie umywa; powinien jako wzór trafić pod szkło i do Sèvres - stać obok wzorca metra! :)
Ale są też minusy tego Plusa - masz ogólnie przewalone bo jeździć by nim się chciało, a tu każdy wyjazd takim cackiem to grzech, a już wyjazd w deszczu czy , o zgrozo! - w zimę to grzech ciężki, który ukamienowaniem kierowcy powinno się karać! ]:->
-
Piękny pluszak, oglądam zdjęcia i nie moge się napatrzeć na te elementy auta, które wyglądają jak by dopiero Polonez z taśmy zjechał.
Auto pod dowództwem koreańczyków lakierowane już "nowożytnio" czyli tam gdzie nie widać szkoda lakieru
No właśnie, przyzwyczajony do swojego Atu, byłem troche zdziwiony że na elementach od spodu za dużo to tego lakieru nie dali.
Ooo taka rameczka tablicy by mojemu Atu się przydała, jedynie po salonie ZOCAR'u w którym go kupiłem z rodzicami,została naklejka na bocznej szybie z tyłu.
-
Chyba każdy z nas który ogląda stan tego Poloneza to ślini się z zachwytu. Człowieka aż skręca, że FSO nie dzieli losu SAABa i produkcja nie zostanie wznowiona :(
-
Auto cudo :)
Porób więcej fotek silnika od dołu, zawieszenia tylnego i innych tego typu rzeczy, których nie można oglądać w takim stanie w autach jeżdżących na co dzień :)
-
KGB: czym różnią się te liczniki od innych Plusowych? W okolicach 1999/2000 r montowali jeszcze inne?
jak juz koledzy pisali liczniki sie po trochu zmienialy kilka razy,
mi podobaja sie bardziej te starsze ,ale z dwoch rodzajaow starszych waham sie miedzy "widocznymi" i "niewidocznymi" kontrolkami
Bartek66977: auto niestety już zostało przerejestrowane
mam nadzieje ,ze mieszkasz w poznanskim i kupiles mu rejestracje P0 LONEZ :d
P.S.
a kij ,ze różowy jest i tak chcialbym go miec <spoko>
-
Chyba każdy z nas który ogląda stan tego Poloneza to ślini się z zachwytu.
Mi nawet staje! :D
-
No i mamy pierwszego znanego mi Pluszaka na żółtych tablicach.
Samochód otrzymał status "zabytkowy". Było trochę trudności i komplikacji które ja lubię nazywać wyzwaniami. Udało się jednak i odebrałem do niego do niego żółte blaszki:
(http://imageshack.us/a/img6/3056/p1220167.jpg)
(http://imageshack.us/a/img641/6810/p1220170.jpg)
-
Pierwszym znanym Pluszakiem w ogóle jest Radiowóz z Muzeum Ratownictwa w Krakowie <spoko>
(https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/559843_626391410733966_1246974361_n.jpg)
-
Ja tam czekam aż zobaczę fotkę "cywilnego" na żółtych :D
-
Ja tam czekam aż zobaczę fotkę "cywilnego" na żółtych :D
Proszę bardzo, wybaczcie jakość zdjęć, robione w ciemnym garażu, samochód na żółtych od 30.11.2012, od tamtej pory nie opuszczał garażu więc nie było okazji zrobić lepszych;>:
(http://imageshack.us/a/img14/7159/4bem.jpg)
(http://imageshack.us/a/img607/8652/ds9b.jpg)
-
Pluszak miażdży jaja, przecież to nowy samochód :d
-
super <spoko> a jeszcze powiedz jaki to kolor?? ;)
-
Powiedz lepiej jak to zrobiłeś, że 15 letnie auto jest zarejestrowane na zabytkowe ;)
-
Zapewne trzeba udowodnić i odpowiednio poprzeć argumentami niespotykaną wyjątkowość takiego samochodu .
-
Może być również jako część kolekcji, zresztą widać po fotkach że tak jest :)
-
Można coś więcej o tej kolekcji?
-
musi być założona działalność zwana muzeum, wtedy pojazd młodszy jak 15 lat idzie na zabytkowe....
-
Nie musi. Wystarczy, ze jest częścią kolekcji.
-
Jestem współwłaścicielem Muzeum Motoryzacji. W myśl przepisów możemy rejestrować młodsze niż 25 letnie auta jako część kolekcji. Na żółtych mam zarejestrowanego jeszcze 126 Town z 1999 roku z przebiegiem 480 km:
(http://imageshack.us/a/img856/5075/ugc2.jpg)
(http://imageshack.us/a/img850/926/1z8l.jpg)
(http://imageshack.us/a/img27/2730/njzt.jpg)
(http://imageshack.us/a/img209/3322/uuq1.jpg)
-
Uruchomiłem dzisiaj GLI po wielomiesięcznym postoju. Samochód po wyjeździe z magazynu był tak brudny że przez szybę prawie nic nie było widać, pojechałem na myjkę go opłukać z kurzu. Okazało się że Plus chyba jeszcze nie wybudził się ze snu zimowego gdyż podjeżdżając pod dom zgasł mi silnik a przy próbie odpalenia słychać było strzał w dolocie. Ponowna próba i motor zaskoczył, ruszył ale na wolnych obrotach chodził kulawo (ok. 900 obr/min) z tendencją do gaśnięcia. Odpalanie i znowu lekki strzał do dolotu. Myślałem że to może woda wilgoci ale w końcu nie lałem wodą po komorze, na wszelki wypadek rozpiąłem aku, wiązkę kompa i zdjąłem fajki ze świec. Wszystko podmuchałem sprężonym powietrzem. Podłączyłem aku, kompa i wóz odpalił ale chodził kulawo. Zrobiłem po mieście ok. 10 km, starając się go nieco odmulić ale niestety na każdych światłach miał tendencję do gaśnięcia i strzelania w dolot. Jedyną metodą na utrzymanie obrotów było podtrzymanie nogą na 1,5 tys tak aby wyeliminować gaśnięcie. Poza tym ładnie się zbierał, kręciłłem max. do 4,5 tys obr, nic nie szarpało. Nawet przejście wolne obroty - przyspieszanie było całkiem ok. Może ze 2 razy strzeliło. Trochę czuć spalanie stukowe no i miałem wrażenie że trochę się grzeje (2 grubości strzałki za 90 St. C). W końcu włączył się wentylator i spadło. Co mu się mogło stać po zimie? Dodam że mam luźny pasek od wspomagania, nie miałem dojścia dzisiaj do kanału więc nie wyregulowałem. GLI obraziło się na GSI widząc w nim konkurencję? <lol2> <lol2> <lol2>
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/IMAG1160_zpsef87d0a0.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/IMAG1162_zps7d2cde11.jpg)
-
A paliwo nie jest przypadkiem stare?
-
Wiesz, dolałem chyba ze 2 lata temu jak go kupiłem. Teraz 3/4 baku. Nie mniej auto od mniej więcej 2002 - 2012 roku kiedy je nabyłem stało i nie było używane. Czy jest możliwość aby coś się przytkało na smoku albo gdzieś po drodze?
-
Wymień mu paliwo w pierwszej kolejności.
-
Napiszę tylko, że jeden z moich plusów też ma podobnie na benzynie (nie strzela jednak w dolot), ale wiązałem to z LPG i nieprawidłową emulacją. Reset kompa (pomaga tylko odłączenie aku na kilka godzin) załatwia problem na jakiś czas.
-
dzisiaj taki dzien ,u mnie bosch w Trucku tak samo zaczal sie zachowywac ,ale dopiero w polowie przejechanej drogi - dokladnie w drodze powrotnej z oszoloma
-
O Bosz... widzę że to był zły dzień na wyciągnięcie BOSCHA z garażu ]:->.
Nie chciał jeździć to poszedł do ciemnicy z powrotem a ja przesiadłem się na niezawodne 125p :)
Jutro sprawdzę jak odpali na zimno, jeżeli będzie ok i bez strzałów być może układ paliwowy będzie dalszym podejrzanym...
-
Ty jednak nie musisz jutro nim jechac 200km i w piatek 100km zanim dotrze do miejsca ,gdzie bede mogl sie nim zajac na powaznie,
mam nadzieje ,ze sie dzis wyszalal i jutro bedzie spokojny
-
Wczoraj wreszcie przyszła czas na naprawę GLI. Wymieniłem stare paliwo, filtr przy zbiorniku oraz świecie NGK V-Line. Przy okazji wyczyszczony został czujnik położenia wału i koło pasowe gdyż miało pokaźny rdzawy nalot. Dodatkowo z okazji 15 lecia dałem nowy pasek rozrządu Continental. Okazało się że pasek z zaokrąglonymi zębami ContiTech produkuje wyłącznie do Poloneza Plus. Ciekawe co będzie za parę lat, teraz kupując paski starszego typu z prostokątnymi zębami wiadomo że pasują do wielu modeli Fiata.
W każdym razie po tych operacjach przestał strzelać i nierówno pracować. Zasłużył zatem na przejażdżkę po zatankowaniu Vervy 98, umyciu i nawoskowaniu zrobiłem ok. 50 km. Poniżej krótka fotorelacja:
Stary fabryczny pasek sygnowany Daewoo FSO:
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300650_zps02466a9f.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300619_zps9930172b.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300623_zps1ab65f59.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300624_zps5af8262c.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300629_zps829f68e1.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300635_zps05cda6fa.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300640_zps02fb3a2e.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300644_zps02e69b8a.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/P1300647_zpsf21b33b8.jpg)
Po powrocie do domu licznik wskazał równo 2222 km,
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/IMAG1263_zps0a2505c4.jpg)
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/IMAG1258_zps5aea78e0.jpg)
-
Spokojnie , obecnie wszystkie paski do Plusa produkuje również- świetna amerykańska firma GATES .
-
Spokojnie , obecnie wszystkie paski do Plusa produkuje również- świetna amerykańska firma GATES .
potwierdzam Gates szedł na pierwszy montaż, bynajmniej w moim był, więc głowa spokojna....
Robi też Dayco ale mam dystans do tej firmy. Powiem krótko nic dodać nic ująć.
Nowy Plus, wygląda lepie jak ten z Autopartsu.
-
Nowy Plus, wygląda lepie jak ten z Autopartsu.
Dzięki,nie będę zaprzeczał bo widziałem tego z Autopartsu:)
Ps. tymczasem muszę jeszcze powalczyć z wiatrakami (dosłownie), założyłem osobny temat, może kiedyś komuś się przyda a i mi oszczędzi wizyty u elektryka:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44319.msg720938#msg720938
-
Spokojnie , obecnie wszystkie paski do Plusa produkuje również- świetna amerykańska firma GATES
GATESa mam wszystkie paski i muszę przyznać że się spisują świetnie, nie piszczą, długo wytrzymują, czego chcieć więcej?? :d
-
Stary fabryczny pasek sygnowany Daewoo FSO:
Dokładnie taki sam zdemontowałem z kombi w zeszłym tygodniu.Miło się na coś takiego patrzy:)