FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: seraf w Grudzień 23, 2013, 00:20:46 am
-
Auto posiadam od 5 października 2013. W momencie zakupu przebieg 66300 km. Polonez kupiony w zasadzie od 1 właściciela. Instalacja gazowa Elpigaz. Blacharka w stanie bardzo dobrym i jak narazie nie ma miejsc które wymagałyby naprawy.
Jest to mój pierwszy polonez w życiu. Poprzednio jeździłem Fso 125p.
Obecnie jeżdże nim na codzień i cieszę się z braku soli na drogach i bezawaryjności poloneza.
Auto chciałbym doprowadzić do jak najlepszego stanu.
Na wiosne wymienie maske, obydwa zderzaki, deske rozdzielczą i założe 5 ramienne alufelgi.
Ostatnio dzięki koledze z forum udało się zdobyć tylny spojler dedykowany do Atu. Dziś go przymierzałem i jutro pewnie zamontuje na stałe.
Poszukuje jeszcze foteli Inter Groclin w kolorze pasującym do auta. Najlepiej te najwygodniejsze czyli akupresura ewentualnie standardy. Co do relaxów sam nie wiem, ale z tego co sie orientuje sa niemal identyczne jak fotele które mam obecnie więc co do ich wygody mam wątpliwości.
W standardowych taboretach które mam najbardziej przeszkadza mi wbijanie się fotela w kregosłup na odcinku lędźwiowym.
Krótko mówiąc auto chciałbym zrobić niemal identyczne tak jak były Atu+ kolegi Szakala od którego zresztą mam sporo części.
Zaczynam od rzeczy wizualnych bo mechanika jest ok, a na czym się skończy jeszcze sam nie wiem.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/41/awfd.jpg) (https://imageshack.com/i/15awfdj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/209/q1ds.jpg) (https://imageshack.com/i/5tq1dsj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/819/6kd8.jpg) (https://imageshack.com/i/mr6kd8j)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/17/k0bo.jpg) (https://imageshack.com/i/0hk0boj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/36/ezun.jpg) (https://imageshack.com/i/10ezunj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/13/n02b.jpg) (https://imageshack.com/i/0dn02bj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/27/xi6r.jpg) (https://imageshack.com/i/0rxi6rj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/29/pz88.jpg) (https://imageshack.com/i/0tpz88j)
Przymiarka spojlera:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/850/clte.jpg) (https://imageshack.com/i/nmcltej)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/19/wwa7.jpg) (https://imageshack.com/i/0jwwa7j)
-
No pięknie, identyczne atu mi się marzy też z małym przebiegiem i też 42u :D Co do spojlerka to miałeś niezłego farta znaleźć ;p
-
Szczerze mówiąc to kolor mojego poldka nie podobał mi się po zakupie.
Ale kupowałem ze względu na przebieg, ogólny stan auta i to że od kilka lat znam 1 właściciela.
Dopiero jak w weekend umyłem go porządnie to zaczyna mi sie podobać.
Chociaż nadal uważam, że niebieski metalic jest najładniejszym kolorem jaki był w plusach.
Spojler to fakt bardzo duży fart :D
Chciałbym miec takiego samego farta przy kupnie groclinów ;)
-
No widzę ,że bliźniak mojego tyle ,że sedan :P Bardzo ładny . Ale te fotele z końca produkcji jak dla mnie brzydkie są . Kolor 42U według mnie jeden z najładniejszych ;p Spojler dużo daje -fajny akcent .
Kolego a ta atrapka HEKO ? Skąd ją masz ? Bo ładna jest i zasłania tylko krateczki wlotu a nie cały grill . To jakaś rzeźba ? Czy jak ?
-
Kolego a ta atrapka HEKO ? Skąd ją masz ? Bo ładna jest i zasłania tylko krateczki wlotu a nie cały grill . To jakaś rzeźba ? Czy jak ?
przypatrz się uważnie zdjęciu i sam oceń ............
atrapa jest standard plus plastiki wycięte z owiewki heko.///////
heh jeździłem nim dość długo:)
to co na wiosnę wyciągamy wszystko co trzymamy pod narzutami i wspólna duża sesja:)
-
Atrapa to lepsza rzeźba niż oryginalna owiewka heko co zasłania cały grill.
Dodatkowo ostatnio założyłem dolną osłone silnika dedykowaną do poloneza i naprawdę grzeje jak szalony ;)
No jak do wiosny go zrobie tak jak chce to wtedy moge ustać obok twojego bez wstydu ;)
-
Kierownica obszyta i gotowa do założenia:
(http://images65.fotosik.pl/624/b672199d4f8335e4med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Ehh ja nie rozumiem co wy się jaracie tak tymi kierownikami od kombi ani to ładne ani wygodne ;E . A do poldasa pasuje jak siodło do świni ;E ... Sam nie wiem co za mądrala w FSO to wymyślił żeby zamontować :E
-
kierownica trójramienna jest dużo wygodniejsza, nie ważne w jakim samochodzie ;)
-
Jest mniejsza niż oryginalna, grubsza i przy kręceniu jest wygodniej.
Głównym powodem wymiany jest "denerwujący" klakson w kierownicy 4-ramiennej ;)
Pozatym wg mnie ta z kombi lepiej pasuje do plusowego wnętrza.
Chętnie zobaczę inna 3-ramienna kierownice, która psuje na wieloklin do poloneza i jest lepsza od tej z kombi ;)
Zamontuje jeszcze podłokietniki z kombi bo oryginalne są strasznie nieporęczne, a raczej miejsce ich montażu. Oczywiscie chodzi mi o przednie podłokietniki.
Ja się niczym nie jaram bo już nie ten wiek ;) Wystarczająco dużym szaleństwem jest fakt że jeżdże na codzień polonezem.
W międzyczasie wymieniłem panel nagrzewnicy bo stary był mocno wytarty.
-
Chętnie zobaczę inna 3-ramienna kierownice, która psuje na wieloklin do poloneza i jest lepsza od tej z kombi ;)
moja jest ladniejsze i pasuje na drobny wieloklin, bo ja przerobilem :p
-
Noo, lepsze jest koło sterowe o które się zaczepia kolanami. :) Kiera z kombi może nie jest wybitnie piękna, ale przynajmniej wg. mnie jeździ się z nią lepiej.
-
Chętnie zobaczę inna 3-ramienna kierownice, która psuje na wieloklin do poloneza i jest lepsza od tej z kombi ;)
moja jest ladniejsze i pasuje na drobny wieloklin, bo ja przerobilem :p
Pokaż :D
Nie mam czasu na przeróbki więc zostanie z kombi.
Teraz priorytet to zrobić legalizacje butli lpg lub kupić nową i poprawić ręczny bo jest bardzo słaby.
Muszę też zająć się problemem z brakiem ładowania powyżej 3000 obr/min chociaż w codziennej jeździe to nie przeszkadza i tylko chwilowo przy zmianie biegów zapala sie kontrolka.
koło sterowe
Moja druga połowka identycznie woła na tą 4-ramienną hehe
Uważa ją za najbrzydszy element wnętrza i że wygląda jakby miała 20-30 lat ;)
-
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t35/1889684_584879234937855_1256205693_o.jpg?oh=9358fa8e45bef0df07c05816ce5873b4&oe=52F602CD&__gda__=1391854466_5b4e682d8247be0e33cede76bc6c11e5)
-
Pokaż :D
pokazywalem jak bylem maly :p
kiedys dawalem zdjecie ,ale chyba gdzies juz wsiaklo
Teraz priorytet to zrobić legalizacje butli lpg lub kupić nową
do kiedy masz i jaka butle masz ? jakos na czasie bede sie dowiadywal o koszta przedluzenia legalizacji ,wiec mozesz poczekac
-
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t35/1889684_584879234937855_1256205693_o.jpg?oh=9358fa8e45bef0df07c05816ce5873b4&oe=52F602CD&__gda__=1391854466_5b4e682d8247be0e33cede76bc6c11e5)
Też mam ochotę na monte carlo. Jaką ona ma średnicę ?
Ta z Kombi jest w porządku, ale za cienka...
-
koszta przedluzenia legalizacji
W wwa 200pln jak przyniesiesz wymontowaną, tak to 250-300 zależy od warsztatu.
-
koszta przedluzenia legalizacji
W wwa 200pln jak przyniesiesz wymontowaną, tak to 250-300 zależy od warsztatu.
mam zamiar zapytac w UDT bezposrednio (z autopiety sobie skocze)
-
Jest mniejsza niż oryginalna, grubsza i przy kręceniu jest wygodniej.
[...]
Nieco mniejsza to na pewno, ale grubsza to na pewno nie :).
-
Nieco mniejsza to na pewno, ale grubsza to na pewno nie :).
Lepiej leży w dłoni, a tymbardziej w połączeniu ze skórą. Może po obszyciu jest grubsza i stad moje odczucia ;)
Odnośnie Monte Carlo to w aucie które ma powyżej 100 KM ok, anie w zwykłym polonezie którego prawie każdy na światlach wciągnie hehe
Takiego tunning nie pochwalam. Już bardziej wolałbym coś z stylu niedawnego Caro Szakala gdzie był strasznie mocny silnik w niepozornym aucie. Chociaz tam to bałbym się szybko jeździć po tym co widziałem na żywo hehe
W skrócie z zewnątrz auto fabryczny stan, a pod maską potwór ;)
do kiedy masz i jaka butle masz ? jakos na czasie bede sie dowiadywal o koszta przedluzenia legalizacji ,wiec mozesz poczekac
Butla była wyprodukowana w 2003 roku i przegląd mam do połowy marca. Butla walec w miejscu koła zapasowego.
A butla jest firmy GZWM Grodków o oznaczeniu ZT-G, wysokość 200mm, średnica 600mm, pojemność 41,5 L, znak homologacji E20-67R-010410 Ext 2.
Nowy zbiornik kosztuje okolo 300 zł więc może lepiej kupić kolejny zbiornik i mieć z głowy anie gdzieś jeździć gdzie i tak musze samemu wymontować zbiornik.
-
Butla była wyprodukowana w 2003 roku i przegląd mam do połowy marca. Butla walec w miejscu koła zapasowego.
A butla jest firmy GZWM Grodków o oznaczeniu ZT-G, wysokość 200mm, średnica 600mm, pojemność 41,5 L, znak homologacji E20-67R-010410 Ext 2.
Nowy zbiornik kosztuje okolo 300 zł więc może lepiej kupić kolejny zbiornik i mieć z głowy anie gdzieś jeździć gdzie i tak musze samemu wymontować zbiornik.
nie walec ,tylko torus (zbiornik toroidalny)
jezeli sam kupisz za 300pln i sam wymienisz to moze byc ,ale za jak zaplacisz za wymiane 200pln ,to juz sie suma robi wieksza,
chociaz jak sam nie wyciagniesz ,to i przy homologacji zabulisz,
plus jest taki ,ze wyjac i wlozyc butle TĄ samą to jest kwestia paru srubek ,a wlozenie podobnej to juz moze wymagac drobnych modyfikacji,
jak oddajesz na homo,to nie martwisz sie o wyjmowanie i wkladanie plywaka
tylko gaz zuzyj do konca ,a nie jak taki jeden przyjechal swetrem 4 na wymiane butli z napelniona do polowy butla ,zabulil 500pln za wymiane + 30pln za gaz (potrzebny do sprawdzenia szczelnosci)
-
U mnie jest taki punkt i właśnie mówili żeby nie było gazu i rano zostawiam a po południu odbieram sprawdzoną butle a koszt 250 zł.
Oczywiście że zbiornik jest toroidalny sory za pomyłkę.
Z tego co patrzyłem to GZWM dalej produkuje takie zbiorniki więc myślę że będzie identyczny jak obecny.
-
Tak auto wygląda obecnie:
(http://images64.fotosik.pl/768/476e9006fbb4ce73med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Ogólnie po prawie roku użytkowania mogę powiedzieć że jeżdżenie na co dzień polonezem w stosunku do 125p to jest jedna wielka nuda.
Polonez w ogóle się nie psuje mało pali itp.
A w 125p zawsze potrafiło coś zaskoczyć i jakoś użytkowanie było bardziej urozmaicone.
W polonezie czasami przez miesiąc potrafię nie zaglądać pod maskę tylko wsiadam, odpalam i jadę.
Jedyne emocje to jak jest bardzo mało benzyny, a skończyło się lpg ;)
Ostatnio zamontowałem klocki hamulcowe firmy Rotinger i prawdopodobnie zjadają tarcze <uoee>
Po zimie wyszedł kwiatek w postaci rdzy na lewym tylnym nadkole. Poprzedni właściciel jeździł bez nadkoli więc i tak długo to wytrzymało. Jak kupowałem był mały purchel, a po zimie (mimo tego że założyłem plastikowe nadkola) już trzeba było ciąć.
Więc wstawiłem też reperaturkę lewego tylnego nadkola, a raczej fragment i na chwilę obecną nie ma miejsca gdzie byłaby rdza.
-
Za 2 dni minie rok jak mam atu. Zrobiłem prawie 9000 km i obecnie jest blisko 75 tyś km przebiegu.
Były 2 awarie.
Raz pękła linka sprzęgła tuż przy łapie sprzęgła oraz kilka dni temu padła pompa paliwa.
Pompę na chwilę zamieniłem z innego poloneza.
A dzięki Szakalowi po kilku dniach kupiłem zamiennik oryginalnej i od wczoraj ją testuje.
Ogólnie awarie kosztujące łącznie ok. 70 zł.
Trochę mnie dziwi bezawaryjność Poloneza, ale może to normalne.
Nadal jeżdżę na oleju 10W60 oczywiście pełen syntetyk i nic nie dolewam.
Ubyło ok 100ml przez uszczelkę miski olejowej którą dokręciłem mocniej i obecnie jest cały czas to samo od kilku miesięcy.
Spalanie w trasie średnio 8L LPG na 100km, a w mieście 10L LPG na 100 km plus ok. 1L Pb95.
Edit 27.01.2015:
Już jest 77000km.
Wymieniony został filtr LPG, a w miejsce fotela kierowcy trafił groclin standard na testy.
Jak groclin będzie wygodniejszy to zostaje.
-
Padł komputer Nicolaus od LPG i obecnie sterowanie dawki LPG jest za pomocą "śruby" anie komputera.
-
81400 km Polonez przeszedł porządny przegląd.
Wymieniłem 3 sworznie. Z prawej komplet, a z lewej tylko dolny.
Dodatkowo okazało się, że poddała się tuleja dolnego wahacza z prawej strony.
Jej wymiana na samochodzie wymagała więcej czasu niż się spodziewałem.
Na obecną chwilę zawieszenie jest w stanie idealnym.
Zregenerowałem reduktor od LPG.
Wymieniłem olej na Platinum 5W40 syntetyk + filtr oleju Filtron.
Od jakiegoś czasu na miejscu fotela kierowcy gości akupresura.
I jak na razie sprawuje się świetnie, chociaż mam wrażenie że siedzisko takie jak w standardach jest wygodniejsze od siedziska akupresury.
Chociaż plusem w akupresurze jest to że jest takie obniżenie przy oparciu które powoduje że nie niszczy się podczas wsiadania i wysiadania boku siedziska jak w standardach.
Obecnie pilnie poszukuje tylnej kanapy w zielone pasku lub krzaki bo skupiłem się na akupresurze, a nagle się okazało, że z kanapą jest problem.
Poprawiłem instalacje od radia bo ktoś taśmą pokleił kilka kabelków i kupiłem częściowa nowa instalacje do radia.
Wymieniłem siłowniki tylnej klapy na 350N i już się dużo lżej otwiera (stare były tak slabe że bez problemu można było jedna ręka je wcisnąć) . Chociaż rzeczywiście żeby sama się otwierała to potrzebne by były chyba siłowniki 700N, ale pewnie mogłyby uszkodzić zawiasy.
Około miesiąca temu postanowiłem wystawić auto na sprzedaż i poszukać atu+ z klima, ale jak zacząłem jeździć i szukać okazało się, że praktycznie lpg w polonezie=stan złom.
Po prostu nie chciało mi się zakładać klimy i wolałem kupić coś gotowego, ale jednak założę do mojego auta w którym nie ma żadnej rdzy i wszystko pracuje jak w zegarku.
Mimo oferowanych 3000 zł nie zdecydowałem się sprzedać auta.
Moje lenistwo kosztowało trochę czasu i kasy na paliwo, ale przekonałem się że już dobrych polonezów z LPG nikt nie sprzedaje.
Bo bez LPG to 3000 zł i można mieć w super stanie od 1 właściciela, a doliczając do tego 2 tyś zł za montaż LPG to chyba mija się z celem bo za 5000 zł można mieć już zachodnie "klasyki" z lat 90-tych z dużo lepszym wyposażeniem jak w polonezie.
Także polonez zostaje u mnie i w wolnej chwili doposaże poloneza we wszystko co było fabrycznie montowane w plusach bo już mam tylko jakoś poświęcam czas na inne auta a na tego zawsze brakuje czasu ;)
-
81400 - to nówka praktycznie. Jeszcze długie życie przez Twoim Poldkiem. Póki czas, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś, solidnie zaaplikuj we wszelkie profile zamknięte preparat do ich konserwacji.
Przez cały czas eksploatacji mojego Poldka w moich rękach, czyli od 128500 -> 200000, narzekać mogę tylko na nadmiernie częste wymiany elementów zawieszenia przedniego i układu kierowniczego, co po części jest wynikiem słabej jakości sworzni czy drążków, czy to Mototechnika, czy Delphi, a po części wynik wymiany sprężyn na te najtwardsze możliwe (potocznie "z trucka diesla") i kół na 15", no i słaba jakość dróg po których jeżdżę też robi swoje. Polecam też w zapasie wozić ze sobą regulator napięcia alternatora. Podobnie warto przejechać się na jakiś szrot i zdemontować z GSi wszystkie czujniki (CPWK, MAP sensor, położenia przepustnicy itd.) - w razie problemów z silnikiem masz na miejscu, podmieniasz i masz winowajcę. ;)
Jak będziesz miał możliwość, to zmierz sobie kompresję silnika, sam jestem ciekaw jak trzyma się GSi po 80 tysiącach, bo mój po 200 tys. wypluł względnie słabe 9-9-8-8. Muszę tylko zweryfikować czy mój chiński manometr za 45 zł z Allegro nie kłamie. ;)
-
15 tyś km zrobiłem w 1.5 roku więc jeżdżę dosyć mało.
Ale mam jeszcze inne auta więc kilka razy ominęły poloneza trasy po 1000 km.
Auto jest zabezpieczone jak trzeba, drzwi, podłoga itp.
A propo części to mam inne gsi z 98 które stoi na części i co nie potrzebne już sprzedałem, a resztę rzeczy w tym mega cichy most czeka aż w moim coś padnie.
Co do sworzni nie wypowiem się bo jak wymieniałem to były jeszcze te fabryczne nitowane.
A co do dróg to fakt w okolicach Koszalina i Kołobrzegu szału nie ma, ale na mazurach już totalna masakra na pocieszenie ;)
Kompresji nie mierzyłem, ale pewnie kupię ten przyrząd bo jest ciekaw kompresji.
Mimo tego, że jest olej syntetyk to ani grama nie bierze co mnie cieszy.
Tylko na początku jak wlałem syntetyk trochę z miski się pocił, ale dokręciłem mocniej i jest spokój.
Strasznie drażni mnie temat korka od zbiornika wyrównawczego.
Już kilka miałem i za każdym razem wypluwa w upały trochę płynu chłodniczego.
Chyba że tak musi być?
Powiedzmy, że na 1000 km 100-200 ml płynu chłodniczego.
Nawet sprzęgło nieźle się trzyma bo jeszcze jest fabryczne i na skrzyni i liczniku są fabryczne plomby.
-
Strasznie drażni mnie temat korka od zbiornika wyrównawczego.
Już kilka miałem i za każdym razem wypluwa w upały trochę płynu chłodniczego.
Mam coś podobnego w swoim,a jak odkręce korek to z korka wylatuje sporo płynu.
-
plynu w zbiorniczku ma byc tyle,ze na goraco ( 90*C) poziom ma siegac do MIN i wtedy nic nie wypluje
-
Dziś dotarł do mnie miernik ciśnienia sprężania i od razu testy na polonezie.
Zmierzone wszystkie 4 cylindry i na każdym wyszło po 12 bar i nawet najmniejszego odchyłu wszystkie po równo.
O ile oczywiście miernik dobrze pokazuje.
Silnik ma 82 tyś km w tym ok 74 tyś km na LPG.
Mierzone na ciepłym silniku.
Co do płynu w zbiorniczku darowałem sobie temat.
Dopiero tak jak KGB pisze jak już wypluje tyle, że na ciepłym jest minimum to jest ok.
-
Polonez sprzedany i trafił do kolegi z forum.
Ja definitywnie kończę z polonezami.