FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: RONFSO w Wrzesień 28, 2015, 21:07:23 pm
-
Witam , dziś urwałem się z praktyk aby pojechać po samochód padło na Atu- choć bardziej chciałem Caro , niestety ja jako uczeń nie mam za dużo pieniędzy .Więc tak , samochód kupiony od 2 właściciela , silnik 1.6 GLI (chyba na abimex-sie jak się mylę to proszę o sprostowanie) . W drodze pierwsze co zauważyłem to że na Gazie gaśnie silnik przy zmianie biegów i przy zwalnianiu do skrzyżowania , po wymianie parownika przestało to doskwierać. Pierwszy właściciel został uderzony w tył .
Na wyposażeniu było:
-Blokada skrzyni
-Central zamek i alarm
-Oryginalne radio Deawoo
Do wymiany :
-Lusterko środkowe
-Zbiorniczek wyrównawczy
-płyny eksploatacyjne i filtry
-Klapa tylna
-centralny zamek seryjnie montowany
- sworznie wahacza górnego i dolnego lewa strona i sworzeń wahacza dolnego prawa strona
Od razu wybrałem się na stacje diagnostyczną Amortyzatory 80 % przód 90 % tył, hamulce żylety, podłoga i progi zdrowe co było miłym zdziwieniem katalizator na swoim miejscu . Po za tym zjedzone doły drzwi jak w większości polonezów ale tylko przednie , listwa pod lampami przednia , przy rynienkach dach .
Pytanie do was na gazie zapal mi się check czym to może być spowodowane? na benzynie nie ma tego problemu.
Jak mi się coś przypomni to napiszę , zdjęcia podłogi dodam przy okazji zmieniania płynów eksploatacyjnych .
Kilka fotek :
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/12038931_778167622294462_550607003885092525_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12006437_778167588961132_4655735944818422572_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/12000933_778167548961136_179284488712729478_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xtl1/t31.0-8/12000931_778167582294466_3989973789785176731_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12038934_778167535627804_6114197914358984012_o.jpg)
-
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne. Po prostu wtryskiwacze gazu nie są zemulowane, znaczy się niepodpięte do komputera i komputer odczytuje że wtryskiwacz od benzyny nie wtryskuje benzyny. Ja w pewnym momencie wymontowałem żarówkę od CE w desce rozdzielczej, bo mnie raziło w oczy to, ale potem zamontowałem bo musiałem wymigać błędy jak mi sonda lambda padła.
Wrzuć jakieś zdjęcie tego oryginalnego radia Daewoo, ciekawa rzecz.
-
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne.
Jeżeli pracę w trybie awaryjnym nazywasz czymś normalnym to gratuluję. Albo jakiś gaziarz partacz zakładał instalację tudzież coś się odpieło i uszkodziło stąd takie kwiatki. Popraw sobie to bo się tylko zrazisz do Poldka.
-
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne. Po prostu wtryskiwacze gazu nie są zemulowane, znaczy się niepodpięte do komputera i komputer odczytuje że wtryskiwacz od benzyny nie wtryskuje benzyny. Ja w pewnym momencie wymontowałem żarówkę od CE w desce rozdzielczej, bo mnie raziło w oczy to, ale potem zamontowałem bo musiałem wymigać błędy jak mi sonda lambda padła.
Wrzuć jakieś zdjęcie tego oryginalnego radia Daewoo, ciekawa rzecz.
Nie mam słów, co to za porada? Emulowanie wtrysków w GLI?
EDIT: Jak się zapala check to trzeba zczytać błędy z kompa, prawdopodobnie błąd sondy lambda, czyli budżetowa instalacja bez emulatora sondy ;]
-
Dziękuje panowie też mi się wydaje że to wina sondy , jutro sobie wymigam błędy. ]:-> Przy okazji dziś zdjąłem tapicerki żeby zobaczyć czemu central nie działa i okazało się ze siłowniki od centralki są tylko z przodu i w dodatku padnięte ;-| , do tego zmieniłem kolby z plastikowych na chromowane . Pytanie w drzwiach przednich mam 2 kostki z jednej i z drugiej strony jedna ma 2 piny druga 3 od czego to może być wiązka ?
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12029693_778850702226154_5488479284838191268_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12022338_778850722226152_818044594916511725_o.jpg)
-
El lusterka, 3 piny sterowanie, 2 podgrzewanie.
-
Dziękuje za informacje :) . Ostatnio pasek rozrządu mi się rozleciał
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12241557_795917300519494_2108513130506588598_n.jpg?oh=8832edaac48b6d031305b71da32a8aa8&oe=56E18A85)
Na szczęście szybko naprawiłem silnik , ceny części rozbawiły mnie bardzo . <spoko>
Mam pytanko chcę trochę obniżyć i usztywnić poloneza (Nie chodzi mi tu o glebę taka że próg zwalniający będzie problemem) z tyłem to nie ma problemu bo dam resor do kowala i dołoży mi jeszcze jedno pióro , ale przód samo ścięcie sprężyny nie wchodzi w grę myślę żeby dopasować sprężynę od czegoś innego i tu rodzi się pytanie .
Czy sprężyny od żuka są dużo twardsze od seryjnych, a może od jakiegoś innego samochodu Mercedes BMW ?
-
Sprężyny od Żuka mają śr. drutu ok. 17 mm, standardowa sprężyna 14,3 mm. Pytanie czy chcesz zrobić z tego taczkę, w której buda popęka szybciej niż się spodziewasz. Ogólnie mówiąc nie tędy droga. Na początek proponuję nie kombinować ze sprężynami, tylko dołożyć trzecie pióro do resorów i postarać się zdobyć stabilizator tylny z Poloneza Kombi. Inną opcją na usztywnienie Poloneza jest wywalenie fabrycznych felg i opon i wrzucenie chociażby kół 14" z oponą 175/65, ewentualnie 185/60 (ciut niska) albo 15" z oponą 185/60 lub 195/55, samo to dużo daje przy fabrycznym zawieszeniu.
Istnieje jeszcze taki wynalazek jak sprężyny z Trucka potocznie zwane "dieslowskimi". W teorii mają 14,7 mm średnicy drutu. Ja zamontowałem takie u siebie, nowe, ścięte o 1 zwój. Jest wyżej niż fabrycznie o jakieś 3 cm, i jest to jakieś wyjście jeśli chcesz zostawić fabryczne 13" felgi na oponie 185/70 R13. U mnie na felgach 15" z oponą 195/60 (wolę wyższe nastawy zawieszenia) świetnie się to sprawdza, ale tylko na płaskiej drodze bez dziur. Na większości gorszych dróg aż żal dupę ściska jak mój Poldek telepie i tłucze. W efekcie mam po kilku latach takiej jazdy pierwsze objawy w postaci pęknięć i rozwarstwień na podłużnicach. Dwa pozostałe Polonezy w rodzinie, zupełnie fabryczne, od zawsze na 185/70 R13, choć mają pognite progi, to podłużnice mają idealne. Tyle ode mnie.
-
Dziękuje za rade i informację w sprawie sprężyn , a wiec tak ostatnio spotkała mnie nie miła przygoda na trasie odpadł mi kawał bieżnika co zmotywowało mnie do zakupu felg 15" ATS cup 7" szeroki na to opona przód 195/50 a tył 185/55 . Poprawiło się dużo prowadzenie ale mi to nie wystarczyło polonez strasznie wychylał się na zakrętach , więc postanowiłem ściąć sprężyny o 1,5 zwoja co znacznie obniżyło środek ciężkości kolejny + do kierowania . Aktualnie jeżdżę nim tylko do pracy i do szkoły po za tym nie robię większych tras ze względu na to iż jak to mówił poprzedni właściciel (stan fabryczny) to znaczyło że zwieszenie nie było nigdy robione sworznie mają już tak duże luzy ze są wyczuwane podczas jazdy , do tego muszę wymienić tarcze klocki . Mam nadzieje że do stycznia wytrzyma .
stara opona :
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t34.0-12/12366506_1005402306186409_576574076_n.jpg?oh=bd149c2df337137264f03682df25876f&oe=567C90A5)
Tak jest teraz :
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t34.0-12/12404217_1009721575754482_995589761_n.jpg?oh=374f87cce249460bb303ccfe5cd56e19&oe=567DCD93)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12371194_1009722189087754_1123332981423621345_o.jpg)
Ps. Przez ludzi którzy nie szanują nic w nocy jest wgnieciony błotnik ....
Macie może gotowe sklepane resory chętnie bym kupił w styczniu. :)
-
Na felunek kasa się znalazła ale ne sworznie wahacza i hamulce już nie? Widzę działanie w złym kierunku.
postanowiłem ściąć sprężyny o 1,5 zwoja co znacznie obniżyło środek ciężkości
Bardzo ciekawe stwierdzenie, jakieś obiczenia robiłeś? Geomeria po zabiegu ustawiona?
-
Też na to zwróciłem uwagę, fela i gleba, prowadzenie "poprawione" ale podstawowe elementy decydujące o bezpieczeństwie w rozsypce.
-
Tak geometrie ustawiałem ale i tak po wymianie sworzni będę musiał zrobić to jeszcze raz , co do felgi kupiłem ja bo bardziej się opłacało kupić felgę z oponami niż same opony do 13" , jedna opona rozerwana z 2 powietrze ociekało, felgi były krzywe . Nie mam za dużo pieniędzy jestem jeszcze uczniem a muszę czymś do pracy i do szkoły dojeżdżać. :) Wiem że to nie sprzyja bezpieczeństwu bo wiem jaka są skutki gdy sworzeń wyskoczy. Powoli powoli małymi kroczkami do przodu .
-
Przepraszam najmocniej, ale planujesz zostawić te lufę wydechową? Wygląda strasznie. Na plus natomiast felgi.
-
Koło faktycznie całkiem fajnie wygląda, ale proszę Cię - nie tnij nigdy w życiu 1,5 zwoja... TYLKO PEŁNE ZWOJE!
-
nie tnij nigdy w życiu 1,5 zwoja... TYLKO PEŁNE ZWOJE!
spokojnie, zapewne odcial od sprezyny dana dlugosc drutu odpowiadajaca 1.5 zwoja ,a nie ciagnal drutu wzdłuż ;]
radze zalozyc z przodu wezsze opony niz z tylu, bo w odwrotnej konfiguracji auto tanczy na drodze zamiast sie prowadzic
-
spokojnie, zapewne odcial od sprezyny dana dlugosc drutu odpowiadajaca 1.5 zwoja ,a nie ciagnal drutu wzdłuż ;]
Nie wiem czy to z racji godziny czy świąt, ale nie do końca rozumiem co masz na myśli :d
-
TYLKO PEŁNE ZWOJE!
a dlaczego tak? wytłumacz mi.
-
Pewnie chodziło o to że sprężyna musi być odpowiednio ułożona na wahaczu i dlatego pełne zwoje, ale przecież u góry można ją dowolnie obracać więc ile by nie uciąć to i tak na dole się wpasuje jak trzeba.
-
Nie wiem czy to z racji godziny czy świąt, ale nie do końca rozumiem co masz na myśli :d
mam na mysli,ze sprezyne mozna ciac o dowolna dlugosc drutu np. 1.23 zwoja ,a Ty wyskoczyles z ostrzezeniem tak stanowczym, jakby ktos cial sprezyne wzdluz drutu
-
O ile trafia faktycznie odpowiednio w wahacz, to nie ma problemu ;)
-
a czemu mialaby nie trafiac, chyba cieta bez zdejmowania musiala by byc ?
nie tnij nigdy w zyciu sprezyny nie wymontowanej z auta ;>
-
Trafi w wahacz tak, jak ją zamontujesz :jezyk2:
-
nie tnij nigdy w zyciu sprezyny nie wymontowanej z auta
Chyba że skosem <rotfl2>
W 125p nie da rady obracać, bo u góry jest przetłoczenie w budzie, a nie taki krązek jak w PN. ciekawe, czy w pierwszych rocznikach było inaczej.
-
Sprężyna siedzi tak jak powinna na wahaczu , tak mam zamiar wywalić ten termos i włożyć seryjny wydech ale nie jestem w stanie kupić wszystkiego na raz . :)
-
Trzeba trochę odświeżyć. Ostatnio zmieniłem sworznie x4 , filtry, oleje (silnik, most, skrzynia) , termostat, drążki reakcje tył . Pożyczyłem bratu PN-a to urwał wydech przy okazji spawania wydechu przyspawałem zamek w drzwiach od kierowcy ponieważ mocowanie nie wytrzymało presji czasu . Ustawiłem zbieżność na +1 stopień a miałem -8,9 , teraz muszę wymienić wszystkie sworznie w układzie kierowniczym i jechać jeszcze raz gdyż gumy na końcówkach są spękane na drążku głównym jest luz i nie jest przyjemy luz w kierownicy. Przy wymianie sworzni które widziały fabrykę walczyłem z nitami jakieś 2 godziny, co prawda po wymianie przestało go nosić na prostej drodze i jestem z tego zadowolony. Dwa dni temu jeździłem bardziej bokiem ustałem w poprzek drogi i się zakopałem, wypychając samochód kolanem zbiłem tylna lewą lampę.
podczas pracy :
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12439242_177983215894187_8054598152277637588_n.jpg?oh=ddaea57a7c668ddfac4399c3fc3a5b37&oe=57031D29)
Drzwi świeżo po spawaniu spawaniu :
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/12525485_823237991120758_2504218995939765883_o.jpg)
Ps. Chwilowo nie mam więcej zdjęć i miedzy czasie pomagam koledze składać Golfa II
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/t31.0-8/12471811_182100135482495_4093073956515827727_o.jpg)
-
Dziś w pracy nie było roboty wiec wziąłem poldka na podnośnik . Zmieniłem tylna lampę , wypukałem trochę prawy błotnik przejrzałem podłogę znalazłem jedno małe ognisko korozji, które zostało wyszlifowane i zakonserwowane. Zrobiłem zdjęcia podłogi co miałem już zrobić dawno .
Lampa:
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/1618259_182657935426715_1020468391581580987_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12471879_182657958760046_2180178767810055852_o.jpg)
podłoga :
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xla1/t31.0-8/12493816_182657965426712_2193045734042678976_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/12593497_182658118760030_6342448405142331558_o.jpg)
-
O tej porze roku na letnich kapciach się śmiga??? <do bani> no to nic dziwnego że się cosik przydarzyło.....
-
i jeszcze sie podnosnik podstawia tam, gdzie nikt go nie trzeba ,co nie wrozy dobrze ani progom,ni nakladkom na nie
-
No to czas na mały up . Miedzy czasie byłem ma zlocie FSO AK przed zlotem zmieniłem trochę wygląd felg , zrobiłem hamulce przód . Po zlocie wiozłem się za głowicę , nowa uszczelka docieranie zaworów i nowe gumki zaworowe , ( od razu lepiej chodzi ) między czasie szukałem na szrocie zbiorniczka wyrównawczego gdyż mój był pęknięty ,ale podczas szukania otwieram drzwi w ATU+ patrze elektryczne szyby nie był bym sobą gdybym ich nie kupił . Wszystko już zmontowane jeszcze zostało zrobić układ kierowniczy i ładnie umieścić przyciski od szyb i trzeba będzie zabrać się za blacharkę . W planach mam znaleźć lusterka w prądzie drugi komplet siłowników el. na tył i klimatyzacje .
Niestety nie mam już wszystkich szyb oryginalnych... kosiarze... ;-|
przed
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/p320x320/13327420_916530545124835_4657262582475809936_n.jpg?oh=03adfb3e4e794dd7b28fb914b1566fe6&oe=57C68F57)
po
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13327588_916530665124823_4441209685077232943_n.jpg?oh=5d7155304a00be5fdbd2b1ce2c88b20a&oe=57C2ED6F)
Tarcze były złom
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13316997_916530535124836_7343386352654219781_o.jpg)
Parę fotek ze zlotu
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13346379_916530678458155_4615029213130689281_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13329455_916530735124816_4054949587288677830_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13320903_916530765124813_4129558555637897206_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13305025_916530821791474_466077482766279691_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13340300_916530815124808_7318298257664286216_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13317062_916530961791460_7200248958905552238_o.jpg)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13320608_916530971791459_1871589163122630918_o.jpg)
No i zdjęcia z pracy nad głowica i el. szybami
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13339455_916531028458120_5356964027097377088_n.jpg?oh=5c4a7f2c361fb7617e5f7b9dd491bc13&oe=57D93760)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13267792_916531075124782_6594779900672423848_n.jpg?oh=909618598cf27f1cf847611c963f8885&oe=57D5B2A7)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13327588_916531145124775_2435562622148286745_n.jpg?oh=652b40c3da9eb5d3adb36295c1d92599&oe=57C4E089)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13323763_916531155124774_2925916957965138941_o.jpg)
PS. teraz sobie zdałem sprawę że mój aparat nie zapisał połowy zdjęć ...
-
Autko widziałem, nawet miałem się okzaje kawałek przejechać po terenie ośrodka w którym odbywał się Zlot. ]:->
-
Samochód sprzedany . Proszę o zamknięcie tematu , moja obecność na forum nie zniknie ponieważ mam jeszcze Caro .
-
Na przyszłość: wlot powietrza do filtra nad kolektorem wydechowym pomaga nagrzać się w zimie, ale poza tym zmniejsza moc i to dość znacznie.