Autor Wątek: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI  (Przeczytany 7952 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« dnia: Wrzesień 28, 2015, 21:07:23 pm »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Witam , dziś urwałem się z praktyk aby pojechać po samochód padło na Atu- choć bardziej chciałem Caro , niestety ja jako uczeń nie mam za dużo pieniędzy .Więc tak , samochód kupiony od 2 właściciela , silnik 1.6 GLI (chyba na abimex-sie jak się mylę to proszę o sprostowanie) . W drodze pierwsze co zauważyłem to że na Gazie gaśnie silnik przy zmianie biegów i przy zwalnianiu do skrzyżowania , po wymianie parownika przestało to doskwierać. Pierwszy właściciel został uderzony w tył .
Na wyposażeniu było:
-Blokada skrzyni
-Central zamek i alarm
-Oryginalne radio Deawoo

Do wymiany :
-Lusterko środkowe
-Zbiorniczek wyrównawczy
-płyny eksploatacyjne i filtry
-Klapa tylna
-centralny zamek seryjnie montowany
- sworznie wahacza górnego i dolnego lewa strona i sworzeń wahacza dolnego prawa strona

Od razu wybrałem się na stacje diagnostyczną Amortyzatory 80 % przód 90 % tył, hamulce żylety, podłoga i progi zdrowe co było miłym zdziwieniem katalizator na swoim miejscu . Po za tym zjedzone doły drzwi jak w większości polonezów ale tylko przednie , listwa pod lampami przednia , przy rynienkach dach .

Pytanie do was na gazie zapal mi się check czym to może być spowodowane? na benzynie nie ma tego problemu.

Jak mi się coś przypomni to napiszę , zdjęcia podłogi dodam przy okazji zmieniania płynów eksploatacyjnych .

Kilka fotek :






Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2015, 21:32:28 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne. Po prostu wtryskiwacze gazu nie są zemulowane, znaczy się niepodpięte do komputera i komputer odczytuje że wtryskiwacz od benzyny nie wtryskuje benzyny. Ja w pewnym momencie wymontowałem żarówkę od CE w desce rozdzielczej, bo mnie raziło w oczy to, ale potem zamontowałem bo musiałem wymigać błędy jak mi sonda lambda padła.
Wrzuć jakieś zdjęcie tego oryginalnego radia Daewoo, ciekawa rzecz.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2015, 21:54:50 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne.
Jeżeli pracę w trybie awaryjnym nazywasz czymś normalnym to gratuluję. Albo jakiś gaziarz partacz zakładał instalację tudzież coś się odpieło i uszkodziło stąd takie kwiatki. Popraw sobie to bo się tylko zrazisz do Poldka.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2015, 00:55:09 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Jeżeli świeci Ci się CE cały czas jak tylko jest na gazie to normalne. Po prostu wtryskiwacze gazu nie są zemulowane, znaczy się niepodpięte do komputera i komputer odczytuje że wtryskiwacz od benzyny nie wtryskuje benzyny. Ja w pewnym momencie wymontowałem żarówkę od CE w desce rozdzielczej, bo mnie raziło w oczy to, ale potem zamontowałem bo musiałem wymigać błędy jak mi sonda lambda padła.
Wrzuć jakieś zdjęcie tego oryginalnego radia Daewoo, ciekawa rzecz.

Nie mam słów, co to za porada? Emulowanie wtrysków w GLI?

EDIT: Jak się zapala check to trzeba zczytać błędy z kompa, prawdopodobnie błąd sondy lambda, czyli budżetowa instalacja bez emulatora sondy ;]
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2015, 20:31:40 pm »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Dziękuje panowie też mi się wydaje że to wina sondy , jutro sobie wymigam błędy.  ]:-> Przy okazji dziś zdjąłem tapicerki żeby zobaczyć czemu central nie działa i okazało się ze siłowniki od centralki są tylko z przodu i w dodatku padnięte  ;-| , do tego zmieniłem kolby z plastikowych na chromowane . Pytanie w drzwiach przednich mam 2 kostki z jednej i z drugiej strony jedna ma 2 piny druga 3 od czego to może być wiązka ?




Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2015, 20:43:44 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
El lusterka, 3 piny sterowanie, 2 podgrzewanie.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2015, 22:21:03 pm »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Dziękuje za informacje :) . Ostatnio pasek rozrządu mi się rozleciał

 

Na szczęście szybko naprawiłem silnik , ceny części rozbawiły mnie bardzo . <spoko>

Mam pytanko chcę trochę obniżyć i usztywnić poloneza (Nie chodzi mi tu o glebę taka że próg zwalniający będzie problemem) z tyłem to nie ma problemu bo dam resor do kowala i dołoży mi jeszcze jedno pióro , ale przód samo ścięcie sprężyny nie wchodzi w grę myślę żeby dopasować sprężynę od czegoś innego i tu rodzi się pytanie .

Czy sprężyny od żuka są dużo twardsze od seryjnych, a może od jakiegoś innego samochodu Mercedes BMW ?

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2015, 12:32:13 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Sprężyny od Żuka mają śr. drutu ok. 17 mm, standardowa sprężyna 14,3 mm. Pytanie czy chcesz zrobić z tego taczkę, w której buda popęka szybciej niż się spodziewasz. Ogólnie mówiąc nie tędy droga. Na początek proponuję nie kombinować ze sprężynami, tylko dołożyć trzecie pióro do resorów i postarać się zdobyć stabilizator tylny z Poloneza Kombi. Inną opcją na usztywnienie Poloneza jest wywalenie fabrycznych felg i opon i wrzucenie chociażby kół 14" z oponą 175/65, ewentualnie 185/60 (ciut niska) albo 15" z oponą 185/60 lub 195/55, samo to dużo daje przy fabrycznym zawieszeniu.

Istnieje jeszcze taki wynalazek jak sprężyny z Trucka potocznie zwane "dieslowskimi". W teorii mają 14,7 mm średnicy drutu. Ja zamontowałem takie u siebie, nowe, ścięte o 1 zwój. Jest wyżej niż fabrycznie o jakieś 3 cm, i jest to jakieś wyjście jeśli chcesz zostawić fabryczne 13" felgi na oponie 185/70 R13. U mnie na felgach 15" z oponą 195/60 (wolę wyższe nastawy zawieszenia) świetnie się to sprawdza, ale tylko na płaskiej drodze bez dziur. Na większości gorszych dróg aż żal dupę ściska jak mój Poldek telepie i tłucze. W efekcie mam po kilku latach takiej jazdy pierwsze objawy w postaci pęknięć i rozwarstwień na podłużnicach. Dwa pozostałe Polonezy w rodzinie, zupełnie fabryczne, od zawsze na 185/70 R13, choć mają pognite progi, to podłużnice mają idealne. Tyle ode mnie.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2015, 18:13:49 pm »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Dziękuje za rade i informację w sprawie sprężyn , a wiec tak ostatnio spotkała mnie nie miła przygoda na trasie odpadł mi kawał bieżnika co zmotywowało mnie do zakupu felg 15" ATS cup 7" szeroki na to opona przód 195/50 a tył 185/55 . Poprawiło się dużo prowadzenie ale mi to nie wystarczyło polonez strasznie wychylał się na zakrętach , więc postanowiłem ściąć sprężyny o 1,5 zwoja co znacznie obniżyło  środek ciężkości kolejny + do kierowania . Aktualnie jeżdżę nim tylko do pracy i do szkoły po za tym nie robię większych tras ze względu na to iż jak to mówił poprzedni właściciel (stan fabryczny) to znaczyło że zwieszenie nie było nigdy robione sworznie mają już tak duże luzy ze są wyczuwane podczas jazdy , do tego muszę wymienić tarcze klocki . Mam nadzieje że do stycznia wytrzyma .

stara opona :


Tak jest teraz :



Ps. Przez ludzi którzy nie szanują nic w nocy jest wgnieciony błotnik ....

Macie może gotowe sklepane resory chętnie bym kupił w styczniu. :)

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2015, 21:47:09 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Na felunek kasa się znalazła ale ne sworznie wahacza i hamulce już nie? Widzę działanie w złym kierunku.
postanowiłem ściąć sprężyny o 1,5 zwoja co znacznie obniżyło  środek ciężkości
Bardzo ciekawe stwierdzenie, jakieś obiczenia robiłeś? Geomeria po zabiegu ustawiona?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 23, 2015, 22:03:49 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Też na to zwróciłem uwagę, fela i gleba, prowadzenie "poprawione" ale podstawowe elementy decydujące o bezpieczeństwie w rozsypce.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 24, 2015, 00:07:15 am »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Tak geometrie ustawiałem ale i tak po wymianie sworzni będę musiał zrobić to jeszcze raz , co do felgi kupiłem ja bo bardziej się opłacało kupić felgę z oponami niż same opony do 13" , jedna opona rozerwana z 2 powietrze ociekało, felgi były krzywe . Nie mam za dużo pieniędzy jestem jeszcze uczniem a muszę czymś do pracy i do szkoły dojeżdżać. :) Wiem że to nie sprzyja bezpieczeństwu bo wiem jaka są skutki gdy sworzeń wyskoczy. Powoli powoli małymi kroczkami do przodu .

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 24, 2015, 21:23:51 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Przepraszam najmocniej, ale planujesz zostawić te lufę wydechową? Wygląda strasznie. Na plus natomiast felgi.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2015, 23:17:20 pm »

Offline Samuray

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polones - Bella
Koło faktycznie całkiem fajnie wygląda, ale proszę Cię - nie tnij nigdy w życiu 1,5 zwoja... TYLKO PEŁNE ZWOJE!

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2015, 23:21:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie tnij nigdy w życiu 1,5 zwoja... TYLKO PEŁNE ZWOJE!
spokojnie, zapewne odcial od sprezyny dana dlugosc drutu odpowiadajaca 1.5 zwoja ,a nie ciagnal drutu wzdłuż ;]

radze zalozyc z przodu wezsze opony niz z tylu, bo w odwrotnej konfiguracji auto tanczy na drodze zamiast sie prowadzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 25, 2015, 02:21:21 am »

Offline Samuray

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polones - Bella
spokojnie, zapewne odcial od sprezyny dana dlugosc drutu odpowiadajaca 1.5 zwoja ,a nie ciagnal drutu wzdłuż ;]

Nie wiem czy to z racji godziny czy świąt, ale nie do końca rozumiem co masz na myśli :d

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 25, 2015, 16:52:08 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
TYLKO PEŁNE ZWOJE!

a dlaczego tak? wytłumacz mi.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 25, 2015, 17:01:36 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Pewnie chodziło o to że sprężyna musi być odpowiednio ułożona na wahaczu i dlatego pełne zwoje, ale przecież u góry można ją dowolnie obracać więc ile by nie uciąć to i tak na dole się wpasuje jak trzeba.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 25, 2015, 20:00:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie wiem czy to z racji godziny czy świąt, ale nie do końca rozumiem co masz na myśli :d
mam na mysli,ze sprezyne mozna ciac o dowolna dlugosc drutu np. 1.23 zwoja ,a Ty wyskoczyles z ostrzezeniem tak stanowczym, jakby ktos cial sprezyne wzdluz drutu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu- 96r. 1.6 GLI
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 26, 2015, 01:35:11 am »

Offline Samuray

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polones - Bella
O ile trafia faktycznie odpowiednio w wahacz, to nie ma problemu ;)