FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: marek_gabrys w Grudzień 29, 2017, 18:18:29 pm

Tytuł: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 29, 2017, 18:18:29 pm
Witam po długiej nieobecności.
Ostatnio na tym forum udzielałem się ładnych parę lat temu w kwestii uruchamiania VVC 160 w napędzie poloneza ( skrzynia most). Teraz pracuje nad nowym projektem ( też pojazd poniżej 700 kg) i chciałbym ponownie posiłkować się silnikime K-serii, ale w wersji turbo. Konkretnie to ma to być dół od wersji 1,8t, góra to zaczopowane VVC i zamiast turbiny napędzane eatonem M62. Chciałbym aby to miało zapłon jak polonez i marzeniem jest zasilanie gaźnikiem. Czas pokaże ile z tego uda się wcielić w życie. ale do rzeczy.
pamiętam, że przy moim napedzie z użyciem silnika mg ZR 160 najsłabszym ogniwem było sprzęgło 200mm. Myślałem, że nim będzie skrzynia polonezowska, ale ona sobie nawet radziła niezłe katowanie.
Zastanawiam się jaką skrzynie można zaadoptować do tego silnika, aby zmieściło się większe sprzęgło. chociaż 215mm. Czy jest szansa to wepchnąć do dzwonu poldrovera? (nie wiem delikatne zdystansowanie skrzyni plus drobne podszlifowanie dzwonu?)

Jak wy w tunigowanych polonezach rozwiązujecie problem sprzęgła?

Kiedyś bywały uturbione rajdowe polonezy. jak tam wyglądała sprawa ze sprzęgłem?

Czy ktoś z was słyszał o zastosowaniu innej skrzyni ( oczywiście poza ford typ 9)?
coraz mniej tych skrzyń jest na rynku wtórnym i ciężko coś dobrego odszukać w normalnych pieniądzach.

zastanawiałem się nad skrzynią od mx5. Niestety w sieci nie znalazłem aplikacji skrzyni z silnikiem K-rovera.

z góry dzięki za sugestie.

Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 21:46:57 pm
Podwójny docisk i spiek 4 lopatkowy i 190mm przenosi 230km i 380nm. Masz sporo kasy skoro masz hajs na czopy pod sztywne walki do głowicy VVC.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 21:47:46 pm
Most od Volvo. Skrzynię zostawilbym od Poloneza.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 21:50:36 pm
Posadz to na kompie motoroli od 1.8 120km na cewkach. Wiem ze gaźnik to potęgą mocy ale jak dla mnie to nie jest Ameryka V8. Mokre tuleje zbyt dużo nie wyrobów. Chyba ze masz 12kk na zakucie dolu
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 29, 2017, 22:03:12 pm
Podwójny docisk i spiek 4 lopatkowy i 190mm przenosi 230km i 380nm. Masz sporo kasy skoro masz hajs na czopy pod sztywne walki do głowicy VVC.
wiem, że są tuningowe sprzęgła 200mm co przeniosą 720Nm, ale nie sztuka jest wyłożyć na sprzęgło 5000pln.
Podwójny docisk masz na myśli dwie sprężyny  (dwa słoneczka)? czy to ktoś praktykował w sprzęgle rovera 200mm? o ile ciężej chodzi pedał?
czop ( a raczej komplet panewek) wykonam sam. już się do tego zabierałem przy poprzednim podejściu do VVC, ale czasu brakło. przyszło lato i chciałem już jeździć.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 29, 2017, 22:04:52 pm
Posadz to na kompie motoroli od 1.8 120km na cewkach. Wiem ze gaźnik to potęgą mocy ale jak dla mnie to nie jest Ameryka V8. Mokre tuleje zbyt dużo nie wyrobów. Chyba ze masz 12kk na zakucie dolu
dół ma zostać od 1,8t. Jest to samochód z 1972 roku, więc chciałbym w nim dać gaźnik nie z racji tuningu tylko dopasowania do epoki.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 29, 2017, 22:07:36 pm
Most od Volvo. Skrzynię zostawilbym od Poloneza.
masz jakieś wiarygodne źródła pokazujące, ze ta skrzynia może pracować powiedzmy z 260 Nm?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 22:39:18 pm
https://sprzedajemy.pl/polonez-caro-1-8-turbo-rover-reszel-6bea9f-nr54055000 mam to. Dziala
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 22:44:29 pm
Podwójny docisk możesz zrobić sam. Pedał pracuje nieco ciężej ale bez tragedii. To nie będzie kosztować 5000zl. Max 500.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 29, 2017, 22:45:41 pm
Na seryjnym dole proponuje max 0.8 bara. Będzie pracować tez na 1.0 ale nie za dlugo
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 30, 2017, 12:15:34 pm
https://sprzedajemy.pl/polonez-caro-1-8-turbo-rover-reszel-6bea9f-nr54055000 mam to. Dziala
Ty to robiłeś?
jak długo ten polonez na tej skrzyni jeździ?
co to są za wałki 280*?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 30, 2017, 18:50:02 pm
Zostawiając 200mm poszedłbym we wzmocniony docisk + tarcza obita kewlarem, powinno dać radę, szczególnie, że auto lekkie. A jeśli nie to spiek.
A ja nie bawiłbym się w gaźniki, a w ITB + sterownik standalone. EMU dziś nie kosztuje niewiadomo ile, a daje spore możliwości i da się uruchomić bez modyfikowania któregokolwiek z czujników, nawet dekoder Roverowskiego triggera jest. Kwestia sterownika z wtyczkami.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 30, 2017, 19:11:58 pm
Powiedzmy ze poniekąd zrobiłem :) rozbieralem bo musiałem. I zlozylem. Przy okazji poznałem silnik na przewylot. Tzn ten konkretny. Poprzedni właściciel na przestrzeni 2 lat załatwił jedna skrzynie. Mostów co najmniej 10 razy więcej :) walki rozrządu tzn ostre. Ale niestety w tym silniku ich nie ma :(
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 30, 2017, 19:15:14 pm
Wałki pewnie po szlifie w Rewarze. ;)
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 30, 2017, 21:52:00 pm
I wznios nadal 8.8mm? Wątpie
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 30, 2017, 21:53:04 pm
Z nr wychodzi ze to walki z 1.4 ;D co najsmieszniejsze  w tym wszystkim a dopierdala aż tuleje wybuchają :) z reszta nie długo będę miał porównanie. A potem tylko zmienie korby z tłokami i bedziem wiedzieć ile można pocisnac z takiego zestawu co założyciel tematu ma zamiar zrobić :)
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 30, 2017, 22:35:53 pm
Panowie a ile waży skrzynia poloneza (wraz z dzwonem do rovera)?
jakie są jej wymiary (samej skrzyni)?

Czy znacie źródło lub ktoś może poważył silnik K16. chodzi mi o masy słupka, osprzętu, kolektorów, zamachu i sprzęgła itd.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 31, 2017, 08:29:18 am
A ja nie bawiłbym się w gaźniki, a w ITB + sterownik standalone
Silnik doładowany i ITB??
Czy mógłbyś tą myśl rozwinąć?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: marek_gabrys w Grudzień 31, 2017, 09:27:49 am
Do usunięcia
Panowie jesteście nie tylko fanatykami FSO ale "polonez tunig klu".
Przegrzebałem wasze forum i nie znalazłem konkretnej informacji o masach zespołu napędowego. Co mnie zdziwiło bo przecież jednym z podstawowych czynności przy tuningu to analiza mas poszczególnych elementów pojazdu.
Już nie mam w garażu silnika rovera, wiec sobie sam nie poradzę.
Chciałbym to porównać do napędu duratec + skrzynia N7 z MX5 NC gdzie:
słupek duratec to 86 kg,
kompetny wydech wraz z katem 9 kg
alternator 5 kg
kolektor ssacy, przepustnic, wtryski, zapłon,ecu itp 6kg
zamach ze sprzęgłem 15 kg
skrzynia N7 5 biegów 36 kg
co w całości daje masę napędu 158 kg

Jak kiedyś ważyłem k16 (w wersji 1,4) to było coś lekko poniżej 100 kg tylko nie mogę sobie przypomnieć czy to było z osprzętem i sprzęgłem czy nie)

Jeśli to dla kogoś by nie był problem to prosiłbym o te dane dla silnika rovera
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Grudzień 31, 2017, 16:47:09 pm
rzeniosą 720Nm, ale nie sztuka jest wyłożyć na sprzęgło 5000pln.
Podwójny docisk masz na myśli dwie sprężyny  (dwa słoneczka)? czy to ktoś praktykował w sprzęgle rovera 200mm? o ile ciężej chodzi pedał?
czop ( a raczej komplet panewek) wykonam sam. już się do tego zabierałem przy poprzednim podejściu do VVC, ale czasu brakło. przyszło lato i chciałem już jeździć.
Chociażby Nissanowski RB ma tak fabrycznie.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 01, 2018, 18:25:00 pm
Mój post był do usunięcia, pomyliłem wątki.
A sensu ważenia, któregokolwiek elementu układu napędowego nie zauważałem, bo VVC względem 1.4 nie rózni się jakoś znacząco, by miało to jakkolwiek wpłynąć na to, jak auto się prowadzi chociażby.

Tyle znalazłem w internecie :
"...as standard, fully dressed 96.5 kg"
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 05, 2018, 18:19:18 pm
Nikt nie ważył bo chyba poza mną nikt nie zmieniał skrzyni więc ten ekement jest "stałą" wszystkich mocniejszych poldków z k serią...
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 08, 2018, 18:22:29 pm
Nie wiem czy tu Bocian z tą swoją skrzynią wzorowałeś się na angielskich rozwiązaniach z Caterhama, ale do fordowskiego n9 można kupić wałek sprzegłowy pod rovera K i dzwon. wszystko dostępne w nie kosmicznych cenach, jednak nie jest to tanio.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 08, 2018, 22:01:25 pm
Wałek sprzęgłowy jest od ręki, ale z dzwonami coś słabo z tego co patrzyłem ostatnio. Były na QED, ale zniknęły z oferty.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Styczeń 08, 2018, 22:18:16 pm
A ja zastanawiałem się nad następującym rozwiązaniami:
a) kupujemy skrzynię od freelandera (S4EM)  bądź rovera 25/45, odkręcamy dzwon, odcinamy co zbędne (dyferencjał itp.), przespawujemy mocowanie rozrusznika, od strony skrzyni dorabiamy odpowiednią płytę/dystans - który przykręcamy/dospawujemy do skrzyni choćby bmw jakiegoś iSA (nie wiem jak z długością wałka sprzęgłowego) i mamy ciekawy zestaw, który daje możliwość wyjścia na bezproblemowy/mocny wał napędowy: oczywiście po odpowiednim przystosowaniu go do posiadanego mostu. W tym rozwiązaniu na plus jest że mamy sterownie sprzęgłem za pomocą linki i możemy wykorzystać posiadany rozusznik, ale jest dużo spawania/pasowania;
b) kupujemy skrzynię rover 75 (18S44) i jak wyżej zostawiamy sam dzwon ogołocony z niepotrzebnych nadlewów, dopasowujemy inną skrzynię (z uciętym/odkręconym dzownem). Mocowania  rozrusznika już nie ruszamy ( mam nadzieję, że rozrusznik zmieści się pod kolektorem dolotowym). Z minusów: dzwon może wadzić o drążek środkowy ( do ściany grodziowej powinien się zmieścić), trzeba dokupić inny rozrusznik, sterownie sprzęgłem hydrauliczne. Dalej zabawa jak powyżej.
W obydwu przypadkach stosujemy sprzęgło 215mm. Przeszkodą jest ilość brakujących zębów dla sterownia zapłonem przy kompach z 1.4 i 2.0 - chyba że jest jakiś mix kół 215 z wyjmowanym wieńcem i wyjmowane wieńce chodzące pod powyższymi memsami. Jak ktoś ma 1.8 na ori kompie to ten problem jest dla niego nieistotny.

Co o tym myślicie?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 08, 2018, 22:49:32 pm
Tak się robi, to jedna z metod. czy dużo lepsza niż dorobienie flanszy? zależy od przypadku. Za darmo też się tego nie ulepi, spawanie, frezowanie, skrzynia dawca itd.
Niestety rover traci po malu sens, gdy zmieniamy w mim skrzynie, bo mozna w podobnych pieniądzach wsadzić coś innego i mocniejszego.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Styczeń 10, 2018, 23:26:21 pm
Opcja b) zmieści się pod drążkiem środkowym?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 11, 2018, 21:30:15 pm
Dół dzwonu można zawsze obciąć jak przeszkadza, koło zamachowe nie będzie. silnik mozna też przód tył przesunąc zawsze jak potrzeba.
Z  T serią rovera w fiacie i skrzynią ford mt75 miałem drązek z ohv-przyciąłem dzwon. Skrzynia z omegi pasuje z roverowym drązkiem po lekkim podszlifowaniu.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 20, 2018, 00:24:54 am
ale do fordowskiego n9 można kupić wałek sprzegłowy pod rovera K i dzwon. wszystko dostępne w nie kosmicznych cenach, jednak nie jest to tanio.
Pytanie tylko jak nowy wałek będzie pracował z reszta która przez ostatnie 20 lat pracowała z innym wałkiem.  Do tego dochodzi koszt dzwonu do N9.
Na dzień dzisiejszy to problem jest już ze znalezieniem w ogóle taniej i sprawnej skrzyni RWD z forda bez znaczenia czy MT75 czy N9 bo przednionapędowego towaru jest na metry  i od kilograma. Jak już macie kombinować ze skrzyniami to moim zdaniem szukać 6 biegowej z BMW albo 6 biegowej z RX8 (aisan) Robota ta sama jest co przy 5 biegach...  Czyli albo spawanie dzwonu albo flansza. Do tego obie są na hydraulikę wiec trzeba jeszcze pedaliere robić i brak wyjścia na prędkościomierz . Czyli jak nie go kijem to go pała i jest od cholery pracy... Jest jeszcze opcja skrzyni od 132 ale na dzień dzisiejszy to masakra finansowa , tyle ze wał łatwiej spasować  i wyjście na linkę pasuje
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 22, 2018, 11:23:10 am
Tak. Caterham to był pierwowzór. Tyle że tam w dzwonie wszystko na opak... rozważałem też dzwony ze skrzyni fwd ale skończyło się jak skończyło. Wg mnie najtańsza i najprostsza wersja... jednak z perspektywy doświadczenia innych mocnych k serii do jazdy na codzień fso-wska skrzynia daje radę. Plus n9 to nieco inne przełożenia...

A z licznikiem też sobie przecież poradziłem...
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 08, 2018, 09:43:40 am
Swojego czasu zastanawiałem sie nad skrzynka z Lexusa IS 200. Małe, wytrzymałe, 6 biegów i przełożenia krótkie. Przełożeń juz nie pamiętam, bo sprawdzałem to ze 2 lata temu, ale ztcp 6 to mniej wiecej 5 w Polonezie. No i taka skrzynke można wyrwać za 150 zł ;) ale powiem wam, że skrzynia z Poldorovera zaskoczyła mnie wytrzymałością, znosiła bezlitosne upalanie przy 1.8 VVC.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Luty 08, 2018, 10:28:35 am
Przy umiejętnym traktowaniu jest w stanie wytrzymać dużo. Można powiedzieć, że granice wytrzymałości wyznaczył MrVspec swoim 1.6 Turbo, skrzynia (3ci bieg) poddała się dopiero przy ~210Hp i 280Nm jak dobrze pamiętam.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 24, 2018, 22:38:54 pm
masz jakieś wiarygodne źródła pokazujące, ze ta skrzynia może pracować powiedzmy z 260 Nm?

Polonez waży 1000kg+, przy mniejszej masie pojazdu wytrzymałość będzie większa.

Największym problemem skrzyni Poloneza nie jest zdolnośc przeniesienia momentu, tylko synchronizatory które powyżej 6 tys. rpm średnio sobie radzą, a poza tym notorycznie pada synchronizator drugiego biegu. W górę jest ok, ale przy redukcji z 3 na 2 już najczęściej nie spełnia swojej funkcji, chyba że na niskich obrotach. Na publicznej drodze to nie jest nawet problem, ale wolałbym nie jeździć z tą skrzynią po odcinku specjalnym, bo byłoby to po prostu znaczne utrudnienie.

Gdybym robił auto do rajdów to bym się zainteresował kłowymi skrzyniami z Węgier, bo tam w rozsądnych pieniądzach robią takie skrzynie do Łady i te same wkłady, nawet 6-biegowe mogą wstawić do skrzyni FSO, bo skrzynia pod FSOowską OHVkę jest kompatybilna z Ładą, a skrzynia z Poldrovera to ta sama skrzynia co pod OHVkę tylko że z innym dzwonem i wałkiem sprzęgłowym. W ogóle 3/4 współczesnych Polonezów z kłowymi skrzyniami chodzi na produktach Węgierskich dedykowanych do Łady.
Pytałeś jak rozwiązali sprawę w fabrycznych Polonezach Turbo. 2000 Turbo miał dużą kłową Colotkę, 1500 Turbo małą Colotkę, a wersja seryjna miała seryjny napęd bo silnik do sprzedaży salonowej miał tylko 95KM.

Panowie a ile waży skrzynia poloneza (wraz z dzwonem do rovera)?
jakie są jej wymiary (samej skrzyni)?

Czy znacie źródło lub ktoś może poważył silnik K16. chodzi mi o masy słupka, osprzętu, kolektorów, zamachu i sprzęgła itd.

Mogę Ci to z grubsza poważyć jutro bo akurat mam kompletny silnik i skrzynię na stanie wyciągnięte.

Tyle znalazłem w internecie :
"...as standard, fully dressed 96.5 kg"

Mało prawdopodobne bo sam bym go z auta nie wyjął gdyby aż tyle ważył.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 25, 2018, 01:49:47 am
Wyjmowałeś razem z kompletnym osprzętem i płynami?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Marzec 25, 2018, 11:03:42 am
No, to ja Wam powiem, że swego czasu, jak robiłem roverka i wyciągałem z auta, to po odkręceniu obu kolektorów i alternatora, dałem radę go  wytargać (ledwo) z komory własnymi ręcami.Nie był aż tak ciężki, ale coś tam jednak ważył.Natomiast teraz, jak mi stoi na garażu kompletny, ze wszystkim, to już go nawet na centymetr nie mogę od ziemi oderwać.Niby blok i głowica aluminiowe, ale jednak coś to waży i kompletny silnik, w jednego trudno podnieść.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 25, 2018, 13:37:10 pm
Już poważyłem.

Skrzynia Poldroverowa z belką mocującą do podłużnic, drążkiem i olejem, bez rozrusznika waży ok. 31kg.

Silnik z kolektorami dolotowymi, przepustnicą, miską stalową zamiast alu (taką jak w PN), sprzęgłem, olejem, większością przewodów chłodniczych ale bez alternatora i kolektora wydechowego ok. 91kg

Żeliwny kolektor wylotowy z rurą dochodzącą pod auto, z łącznikiem elastycznym waży 11kg.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: statystyczny_polak w Marzec 25, 2018, 14:52:25 pm
Nie mam zbyt dużej wiedzy nt skrzyń biegów, ale na YT jest kilka filmików z PN-ami czy DF-ami Turbo które są srogo upalane i skrzyniom nic złego się nie dzieje. Gdzieś w okolicach mazur widziałem, lata Caro Plus 1.6 Turbo, ok 300Nm momentu, typ znęca się nad autem niemiłosiernie i ze skrzynią nie ma problemów.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: statystyczny_polak w Marzec 25, 2018, 14:55:26 pm
banned, masz jakiś namiar na tą firmę z Węgier?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 25, 2018, 15:28:00 pm
Bo skrzynie wytrzymują dużo, problem się pojawia jak zaczynasz na dobrej oponie się przyspieszać pełną mocą z bardzo mocnym silnikiem. Poza tym synchronizatory sa powolne.

Firma z Węgier
http://www.dogbox.eu/
oczywiście na codzień się z taką skrzynią jeździć nie da, przedewszystkim wyje tak jakbyś cały czas jechał na wstecznym

Na facebooku jest też firma z Rosji Val-Racing która wykonuje tanio szperdyferencjały i wzmocnione półosie.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: statystyczny_polak w Marzec 25, 2018, 21:13:55 pm
Dziękuję banned.
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 26, 2018, 16:59:11 pm
Gdzieś w okolicach mazur widziałem, lata Caro Plus 1.6 Turbo, ok 300Nm momentu, typ znęca się nad autem niemiłosiernie i ze skrzynią nie ma problemów.
Dokładnie. Tylko że w tym 1.6 stopily się tłoki i wyleciało tam 1.8 które dojezdzalem również i ja. Przez dwa lata katowanja tylko raz ja wymienili. Daje radę po dziś dzień bez problemu. Za to współgra to z podwójnym dociskiem i spiekowa tarcza. Za to mosty... bardzo często zmieniali :)
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: statystyczny_polak w Marzec 26, 2018, 20:54:48 pm
Sledzik, gdzie było robione sprzęgło? Jakiś namiar dla potomnych?
Tytuł: Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 27, 2018, 06:47:24 am
Odcisk podobno sami robili. A spieka zrobić mogą w Warszawie na ul. Skoczylasa