masz jakieś wiarygodne źródła pokazujące, ze ta skrzynia może pracować powiedzmy z 260 Nm?
Polonez waży 1000kg+, przy mniejszej masie pojazdu wytrzymałość będzie większa.
Największym problemem skrzyni Poloneza nie jest zdolnośc przeniesienia momentu, tylko synchronizatory które powyżej 6 tys. rpm średnio sobie radzą, a poza tym notorycznie pada synchronizator drugiego biegu. W górę jest ok, ale przy redukcji z 3 na 2 już najczęściej nie spełnia swojej funkcji, chyba że na niskich obrotach. Na publicznej drodze to nie jest nawet problem, ale wolałbym nie jeździć z tą skrzynią po odcinku specjalnym, bo byłoby to po prostu znaczne utrudnienie.
Gdybym robił auto do rajdów to bym się zainteresował kłowymi skrzyniami z Węgier, bo tam w rozsądnych pieniądzach robią takie skrzynie do Łady i te same wkłady, nawet 6-biegowe mogą wstawić do skrzyni FSO, bo skrzynia pod FSOowską OHVkę jest kompatybilna z Ładą, a skrzynia z Poldrovera to ta sama skrzynia co pod OHVkę tylko że z innym dzwonem i wałkiem sprzęgłowym. W ogóle 3/4 współczesnych Polonezów z kłowymi skrzyniami chodzi na produktach Węgierskich dedykowanych do Łady.
Pytałeś jak rozwiązali sprawę w fabrycznych Polonezach Turbo. 2000 Turbo miał dużą kłową Colotkę, 1500 Turbo małą Colotkę, a wersja seryjna miała seryjny napęd bo silnik do sprzedaży salonowej miał tylko 95KM.
Panowie a ile waży skrzynia poloneza (wraz z dzwonem do rovera)?
jakie są jej wymiary (samej skrzyni)?
Czy znacie źródło lub ktoś może poważył silnik K16. chodzi mi o masy słupka, osprzętu, kolektorów, zamachu i sprzęgła itd.
Mogę Ci to z grubsza poważyć jutro bo akurat mam kompletny silnik i skrzynię na stanie wyciągnięte.
Tyle znalazłem w internecie :
"...as standard, fully dressed 96.5 kg"
Mało prawdopodobne bo sam bym go z auta nie wyjął gdyby aż tyle ważył.