Autor Wątek: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii  (Przeczytany 8522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 01, 2018, 18:25:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mój post był do usunięcia, pomyliłem wątki.
A sensu ważenia, któregokolwiek elementu układu napędowego nie zauważałem, bo VVC względem 1.4 nie rózni się jakoś znacząco, by miało to jakkolwiek wpłynąć na to, jak auto się prowadzi chociażby.

Tyle znalazłem w internecie :
"...as standard, fully dressed 96.5 kg"
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2018, 18:19:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nikt nie ważył bo chyba poza mną nikt nie zmieniał skrzyni więc ten ekement jest "stałą" wszystkich mocniejszych poldków z k serią...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2018, 18:22:29 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie wiem czy tu Bocian z tą swoją skrzynią wzorowałeś się na angielskich rozwiązaniach z Caterhama, ale do fordowskiego n9 można kupić wałek sprzegłowy pod rovera K i dzwon. wszystko dostępne w nie kosmicznych cenach, jednak nie jest to tanio.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:01:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałek sprzęgłowy jest od ręki, ale z dzwonami coś słabo z tego co patrzyłem ostatnio. Były na QED, ale zniknęły z oferty.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:18:16 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
A ja zastanawiałem się nad następującym rozwiązaniami:
a) kupujemy skrzynię od freelandera (S4EM)  bądź rovera 25/45, odkręcamy dzwon, odcinamy co zbędne (dyferencjał itp.), przespawujemy mocowanie rozrusznika, od strony skrzyni dorabiamy odpowiednią płytę/dystans - który przykręcamy/dospawujemy do skrzyni choćby bmw jakiegoś iSA (nie wiem jak z długością wałka sprzęgłowego) i mamy ciekawy zestaw, który daje możliwość wyjścia na bezproblemowy/mocny wał napędowy: oczywiście po odpowiednim przystosowaniu go do posiadanego mostu. W tym rozwiązaniu na plus jest że mamy sterownie sprzęgłem za pomocą linki i możemy wykorzystać posiadany rozusznik, ale jest dużo spawania/pasowania;
b) kupujemy skrzynię rover 75 (18S44) i jak wyżej zostawiamy sam dzwon ogołocony z niepotrzebnych nadlewów, dopasowujemy inną skrzynię (z uciętym/odkręconym dzownem). Mocowania  rozrusznika już nie ruszamy ( mam nadzieję, że rozrusznik zmieści się pod kolektorem dolotowym). Z minusów: dzwon może wadzić o drążek środkowy ( do ściany grodziowej powinien się zmieścić), trzeba dokupić inny rozrusznik, sterownie sprzęgłem hydrauliczne. Dalej zabawa jak powyżej.
W obydwu przypadkach stosujemy sprzęgło 215mm. Przeszkodą jest ilość brakujących zębów dla sterownia zapłonem przy kompach z 1.4 i 2.0 - chyba że jest jakiś mix kół 215 z wyjmowanym wieńcem i wyjmowane wieńce chodzące pod powyższymi memsami. Jak ktoś ma 1.8 na ori kompie to ten problem jest dla niego nieistotny.

Co o tym myślicie?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:49:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak się robi, to jedna z metod. czy dużo lepsza niż dorobienie flanszy? zależy od przypadku. Za darmo też się tego nie ulepi, spawanie, frezowanie, skrzynia dawca itd.
Niestety rover traci po malu sens, gdy zmieniamy w mim skrzynie, bo mozna w podobnych pieniądzach wsadzić coś innego i mocniejszego.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 10, 2018, 23:26:21 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Opcja b) zmieści się pod drążkiem środkowym?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:30:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dół dzwonu można zawsze obciąć jak przeszkadza, koło zamachowe nie będzie. silnik mozna też przód tył przesunąc zawsze jak potrzeba.
Z  T serią rovera w fiacie i skrzynią ford mt75 miałem drązek z ohv-przyciąłem dzwon. Skrzynia z omegi pasuje z roverowym drązkiem po lekkim podszlifowaniu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 20, 2018, 00:24:54 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
ale do fordowskiego n9 można kupić wałek sprzegłowy pod rovera K i dzwon. wszystko dostępne w nie kosmicznych cenach, jednak nie jest to tanio.
Pytanie tylko jak nowy wałek będzie pracował z reszta która przez ostatnie 20 lat pracowała z innym wałkiem.  Do tego dochodzi koszt dzwonu do N9.
Na dzień dzisiejszy to problem jest już ze znalezieniem w ogóle taniej i sprawnej skrzyni RWD z forda bez znaczenia czy MT75 czy N9 bo przednionapędowego towaru jest na metry  i od kilograma. Jak już macie kombinować ze skrzyniami to moim zdaniem szukać 6 biegowej z BMW albo 6 biegowej z RX8 (aisan) Robota ta sama jest co przy 5 biegach...  Czyli albo spawanie dzwonu albo flansza. Do tego obie są na hydraulikę wiec trzeba jeszcze pedaliere robić i brak wyjścia na prędkościomierz . Czyli jak nie go kijem to go pała i jest od cholery pracy... Jest jeszcze opcja skrzyni od 132 ale na dzień dzisiejszy to masakra finansowa , tyle ze wał łatwiej spasować  i wyjście na linkę pasuje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 22, 2018, 11:23:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak. Caterham to był pierwowzór. Tyle że tam w dzwonie wszystko na opak... rozważałem też dzwony ze skrzyni fwd ale skończyło się jak skończyło. Wg mnie najtańsza i najprostsza wersja... jednak z perspektywy doświadczenia innych mocnych k serii do jazdy na codzień fso-wska skrzynia daje radę. Plus n9 to nieco inne przełożenia...

A z licznikiem też sobie przecież poradziłem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2018, 09:43:40 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Swojego czasu zastanawiałem sie nad skrzynka z Lexusa IS 200. Małe, wytrzymałe, 6 biegów i przełożenia krótkie. Przełożeń juz nie pamiętam, bo sprawdzałem to ze 2 lata temu, ale ztcp 6 to mniej wiecej 5 w Polonezie. No i taka skrzynke można wyrwać za 150 zł ;) ale powiem wam, że skrzynia z Poldorovera zaskoczyła mnie wytrzymałością, znosiła bezlitosne upalanie przy 1.8 VVC.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 08, 2018, 10:28:35 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Przy umiejętnym traktowaniu jest w stanie wytrzymać dużo. Można powiedzieć, że granice wytrzymałości wyznaczył MrVspec swoim 1.6 Turbo, skrzynia (3ci bieg) poddała się dopiero przy ~210Hp i 280Nm jak dobrze pamiętam.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 24, 2018, 22:38:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
masz jakieś wiarygodne źródła pokazujące, ze ta skrzynia może pracować powiedzmy z 260 Nm?

Polonez waży 1000kg+, przy mniejszej masie pojazdu wytrzymałość będzie większa.

Największym problemem skrzyni Poloneza nie jest zdolnośc przeniesienia momentu, tylko synchronizatory które powyżej 6 tys. rpm średnio sobie radzą, a poza tym notorycznie pada synchronizator drugiego biegu. W górę jest ok, ale przy redukcji z 3 na 2 już najczęściej nie spełnia swojej funkcji, chyba że na niskich obrotach. Na publicznej drodze to nie jest nawet problem, ale wolałbym nie jeździć z tą skrzynią po odcinku specjalnym, bo byłoby to po prostu znaczne utrudnienie.

Gdybym robił auto do rajdów to bym się zainteresował kłowymi skrzyniami z Węgier, bo tam w rozsądnych pieniądzach robią takie skrzynie do Łady i te same wkłady, nawet 6-biegowe mogą wstawić do skrzyni FSO, bo skrzynia pod FSOowską OHVkę jest kompatybilna z Ładą, a skrzynia z Poldrovera to ta sama skrzynia co pod OHVkę tylko że z innym dzwonem i wałkiem sprzęgłowym. W ogóle 3/4 współczesnych Polonezów z kłowymi skrzyniami chodzi na produktach Węgierskich dedykowanych do Łady.
Pytałeś jak rozwiązali sprawę w fabrycznych Polonezach Turbo. 2000 Turbo miał dużą kłową Colotkę, 1500 Turbo małą Colotkę, a wersja seryjna miała seryjny napęd bo silnik do sprzedaży salonowej miał tylko 95KM.

Panowie a ile waży skrzynia poloneza (wraz z dzwonem do rovera)?
jakie są jej wymiary (samej skrzyni)?

Czy znacie źródło lub ktoś może poważył silnik K16. chodzi mi o masy słupka, osprzętu, kolektorów, zamachu i sprzęgła itd.

Mogę Ci to z grubsza poważyć jutro bo akurat mam kompletny silnik i skrzynię na stanie wyciągnięte.

Tyle znalazłem w internecie :
"...as standard, fully dressed 96.5 kg"

Mało prawdopodobne bo sam bym go z auta nie wyjął gdyby aż tyle ważył.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2018, 22:44:55 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 25, 2018, 01:49:47 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wyjmowałeś razem z kompletnym osprzętem i płynami?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 25, 2018, 11:03:42 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No, to ja Wam powiem, że swego czasu, jak robiłem roverka i wyciągałem z auta, to po odkręceniu obu kolektorów i alternatora, dałem radę go  wytargać (ledwo) z komory własnymi ręcami.Nie był aż tak ciężki, ale coś tam jednak ważył.Natomiast teraz, jak mi stoi na garażu kompletny, ze wszystkim, to już go nawet na centymetr nie mogę od ziemi oderwać.Niby blok i głowica aluminiowe, ale jednak coś to waży i kompletny silnik, w jednego trudno podnieść.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 25, 2018, 13:37:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Już poważyłem.

Skrzynia Poldroverowa z belką mocującą do podłużnic, drążkiem i olejem, bez rozrusznika waży ok. 31kg.

Silnik z kolektorami dolotowymi, przepustnicą, miską stalową zamiast alu (taką jak w PN), sprzęgłem, olejem, większością przewodów chłodniczych ale bez alternatora i kolektora wydechowego ok. 91kg

Żeliwny kolektor wylotowy z rurą dochodzącą pod auto, z łącznikiem elastycznym waży 11kg.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 25, 2018, 14:52:25 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Nie mam zbyt dużej wiedzy nt skrzyń biegów, ale na YT jest kilka filmików z PN-ami czy DF-ami Turbo które są srogo upalane i skrzyniom nic złego się nie dzieje. Gdzieś w okolicach mazur widziałem, lata Caro Plus 1.6 Turbo, ok 300Nm momentu, typ znęca się nad autem niemiłosiernie i ze skrzynią nie ma problemów.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 25, 2018, 14:55:26 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
banned, masz jakiś namiar na tą firmę z Węgier?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 25, 2018, 15:28:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Bo skrzynie wytrzymują dużo, problem się pojawia jak zaczynasz na dobrej oponie się przyspieszać pełną mocą z bardzo mocnym silnikiem. Poza tym synchronizatory sa powolne.

Firma z Węgier
http://www.dogbox.eu/
oczywiście na codzień się z taką skrzynią jeździć nie da, przedewszystkim wyje tak jakbyś cały czas jechał na wstecznym

Na facebooku jest też firma z Rosji Val-Racing która wykonuje tanio szperdyferencjały i wzmocnione półosie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 25, 2018, 21:13:55 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Dziękuję banned.