Więc tak najbardziej optymalny i rozsądne rozwiązanie to ząłożyć układ wydechowy od caro, ale tłumniki muszą być fabryczne lub np. Basala.
Ci co zakładają przeloty nie zawsze mają rację ponieważ układ wydechowy to trochę bardziej skomplikowane niż się komuś wydaje.
Po pierwsze układ wydechowy ma zapewnić skuteczne tłumienie odgłosów spalania nie powodując straty mocy (nie tłumić przepłuwu) ale tym samym nie doprowadzać do zawirowań spalin (co niestety ma miejsce w tłumnikach jak to się ktoś wyraził przed caro (stary typ)) w starych układach dochodzi często do gwizdów pierdzenia i innych tego typu odgłosów przy większych prędkościach obrotowych. i to jest pierwszy powód do tego że mamy mniej mocy.
Drugi to utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie wylotowymm, to zapewni nam że silnik a raczej zawory wylotowe nie rozsypią się przed czasem.
Dobrym rozwiązaniem jest strumiennica jej zadaniem jest stabilizowanie przepływu co prowadzi do niepowstawanie szkodliwych rezonansów.
Układ od caro jest zoptymalizowany składają się na niego sekcje rozprężne (dwa tłumniki przelotowe I i II) oraz jeden tłumiący (ostatni) w starej wersii tłumnik środkowy pełnił rolę rozprężną i tłumiącą co nie jest dobrym rozwiązaniem (stosowane w latach 60-70 w poldkach do wersji caro).
Trzeba tutak dodać że kombinowanie na własną rękę przy układzie wydechowym nie jest rzeczą prostą, ale do odważnych świat należy.
A dlaczego mówię że tłumniki muszą być fabryczne ponieważ rzemieślnicze albo nie posiadają wewnętrznego wytłumienia (co może doprowadzać do dużych rezonansów spalin), albo w przypadku ostatniego tłumnika caro brak komór wewnętrznych o odpowiednich wymiarach oraz niedbalstwo wykonania.
Czasami żeby założyć tłumnik od prywatnego wytwórcy tzreba się kowalem urodzić.
Jedna uwaga jeśli przerobicie układ wydechowy jedąc na 2 lub 3 biegu (około 4000 tyś obr) zdejmujecie nogę z gazu i przy hamowaniu silnikiem nie ma chcarakterystycznego szczelania z rury bulgotania to możecie być dumni ze swojego dzieła, w przeciwnym wypadku (słychać szczelanie) układ jest nie dopasowany (nie zawsze oznacza to nieszczelne zawory
!!) spaliny mogą się cofać w takim przypadku zawory wydechowe szybko ulegną uszkodzeniu.
Pozdrawiam
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
MLP