Autor Wątek: Drążek od biegów odpada i zostaje mi w prawej ręce!  (Przeczytany 6764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Drążek od biegów odpada i zostaje mi w prawej ręce!
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2009, 19:04:25 pm »

zipposirocco

  • Gość
Temat rozwiązany chłopaki! Kupiłem za 7 PLN w lokalnym sklepie motoryzacyjnym zestaw tulejek do drążka skrzyni biegów, dokładnie 5 sztuk jak kolega wyżej na zdjęciach pokazał. W książce Morawskiego na str. 122 (rysunek słabej jakości - malutki) jest opis jak to zamontować po kolei. W praktyce okazała się cenna rada kolegi, że wszystko najpierw składamy w drążku a na samym końcu cały drążek ze wszystkimi elementami wciskamy na metalowy trzpień wystający ze skrzyni biegów. Od sufitu auta po kolei idzie do drążka: stożek - najmniejsza gumowa tulejka, potem większa gumowa tulejka (a), potem najdłuższy pierścień plastikowy z 4 rozcięciami, potem druga większa gumowa tulejka (b), potem najmniejszy pierścień plastikowy z 6 (?) rozcięciami.  Ostatni pierścień plastikowy powinien ząbkami whaczyć się w lekką obwódkę (wypukłość) drążka u końca drążka zamykając całość

Każdy element warto w drążku ubić wciskająć po kolei np. śrubokrętem i wszystko ładnie się zmieści. Jak się trzyma w drążku - nabijamy patyk z elementami na trzpień metalowy i wciskamy na chama dobijając ręką, pamiętając, że wszystkie pofałdowane gumy ładnie układamy prosto bez skręceń bo inaczej będą problemy z wrzucaniem niektórych biegów. Guma pierwsza pofałdowana i guma druga (mieszek) powinny podjechać jak najwyżej góry drążka, wtedy biegi ładnie wchodzą, fałdy nie zaginają się. Drążek sterczy sztywno (jakby gołe kobietki jechały obok w wozie :) i praktycznie nie obraca się dookoła własnej osi. Czas pracy 0.5 godz. z wymontowaniem starych gumek.  Wasze zdrowie koledzy :)

Drążek od biegów odpada i zostaje mi w prawej ręce!
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2009, 19:07:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jeszcze jedna rada co do pierwszej gumowej tulejki i tej podłużnej z 4 rozcięciami. Dobrze jest to razem złożyć i dopiero razem wkładać do drążka. Węższa średnica musi wejść do środka tej gumowej tulejki i wtedy wszystko elegancko mieści się w drążku.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)