Autor Wątek: Muzeum Motoryzacji  (Przeczytany 37959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 25, 2014, 15:10:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W jakim my państwie żyjemy? kto niszczy wszystko co polskie? w czyim interesie działa polski rząd? no, chyba nie naszym.
nie wiesz w czyim ?
przede wszystkim watykanskim ,a pozniej amerykanskim ,niemieckim czasami - nigdzy wbrew interesom swoim i rodziny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 25, 2014, 20:00:29 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Byłem 3 tygodnie temu w muzeum w Chlewiskach i muszę przyznać, że sposób prowadzenia działalności muzealnej w żaden sposób nie wspiera popularyzacji zbiorów. Konkretnie - brak jakiejkolwiek informacji, jak muzeum (oddział) pracuje danego dnia, brak telefonów, na stronie FB informacje są nieaktualne. Mimo iż była niedziela, odbiłem się o godzinie 11-tej od bramy, gdzie miły Pan poinformował mnie, że muzeum akurat w dniu dzisiejszym pracuje od 13-tej, bo jest jakaś impreza. Szczęśliwie dołożyłem do interesu tylko 120 km jazdy - czekać 2 godzin w upale się nie opłacało. Podobnież nie byłem pierwszym, który tego dnia tak się odbił. Pewnie wybiorę się tam kiedyś jeszcze raz, ale jak będę w okolicy. Na pewno nie zostałem zachęcony, żeby zapłacić za bilet (co z tego, że niewiele w porównaniu z innymi muzeami) i przyjechać specjalnie jeszcze raz - przecież nie wiadomo, czy akurat wtedy znowu nie będzie jakiejś imprezy. Jest mi przykro, że polska motoryzacja nie ma godnego miejsca na jej zaprezentowanie, ale z takim podejściem będzie tylko gorzej. Zwiedzałem już wiele muzeów uznanych motoryzacyjnych marek europejskich i wiem jak może być, a jak jest. Rozumiem, że muzeum tnie koszty, gdzie się da. W dobie informacji elektronicznej można chociaż na FB coś zamieścić (za darmo, do tego nie trzeba wielkiej filozofii), żeby ktoś chciał zwiedzać i zwrócić chociaż trochę kosztów w postaci biletów - muszą być jasne zasady.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 29, 2014, 07:02:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Skoro to bufetowa zarządza gotówką dla muzeum to nie ma się co dziwić... Przecież dla tej głupiej baby jedyne co się liczy to forsa i zysk, a muzea i wszelaka kultura są w jej mniemaniu zbędne. Tak samo jak miejsca dla ludzi do wypoczynku, jadłodajnie i inne pro-ludzkie tego typu...

Jak byłem w Paryżu, to tam muzeum motoryzacji znajdowało się w najdroższej dzielnicy i nikt nie uważał tego za dziwne.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 01, 2014, 21:59:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Byłem 3 tygodnie temu w muzeum w Chlewiskach

Z tego co piszesz, to te muzea są też po prostu źle zarządzane. Zresztą Muzeum Techniki cienko przędzie od dawna- kilka lat temu wyrzucili ich z Norblina, a Stratopoloneza kto zapuścił? W 85 roku nie był w pełni sprawny ale jeździł. Po 2000 był już zarżnięty i gnijący.

Zwiedzałem już wiele muzeów uznanych motoryzacyjnych marek europejskich

Tylko wiesz, muzeum utrzymywane przez firmę motoryzacyjną po pierwsze jest prywatne, a po drugie jest elementem działań marketingowych. A jak wyglądał marketing w FSO? Jaroszewicz dotłukł się na Akropolis Rally na 12 miejscu, a w prospekcie reklamowym stało że był 21! Prototypy oddali na złom, zniszczyli albo pozwolili rozszabrować. Ze 125p który ustanowił 3 rekordy skradziono silnik i inne części, a Bartoś chyba pisał że oddał Stratopola do Muzeum Techniki bo nie miał zaufania do projektu muzeum FSO w Falenicy, no i co? Miał rację, wszyściusieńkie samochody poszły do diabła, z wyjątkiem tych które stanęły w Muzeum Techniki i Poldka 1600 którego Sadowski wywiózł do Holandii.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 27, 2015, 04:51:40 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
"Muzeum Techniki i Przemysłu NOT zaprasza na pokaz prac Pawła Stręka pod tytułem "Kto smaruje ten jedzie".
 Szczegóły w załączonym zaproszeniu.
 
z poważaniem,
------------------------------------------------------------------------------
PIOTR MADY
Wicedyrektor Muzeum Techniki i Przemysłu NOT"







Mniejsza o malarstwo - ucieszyło mnie, że "nasz" Dyrektor z Filtrowej wciąż ma pracę i pracuje <ok>

Nawiasem mówiąc wybieram się - w Pałacu jest aktualnie do obejrzenia ekspozycja polskiego hi-fi z czasów PRL, uwielbiam takie klimaty :d
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2015, 04:53:14 am wysłana przez martinez#1970 »
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 19, 2015, 16:39:56 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Witajcie, niezmiernie miło mi przekazać Wam informację o zbliżającej się wystawie w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT.
Poniżej szczegóły!

„Z ziemi włoskiej do Polski – rzecz o Polskim Fiacie 125p”  - WYSTAWA
Kontynuując cieszącą się dużym zainteresowaniem serię wystaw o Fabryce Samochodów Osobowych zapraszamy tym razem na ekspozycję poświęconą Polskim Fiatom 125p.
Przygotowana z ogromnym zaangażowaniem wystawa przedstawi m.in. kronikarskie dzieje najbardziej znanej marki pojazdów z Żerania. Zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z kulisami produkcji „dużego Fiata” na tle tamtej epoki, tamtych ludzi, tamtych klimatów.
Wystawę pojazdów dopełnią pełne ciekawostek i nieznanych informacji opisy, a całość ozdobią fotografie przedstawiające żerańskie produkty w różnych czasach i scenerii.
Wśród eksponatów stanie oryginalny model z samego początku produkcji oraz słynny Fiat Rekord, na którym w 1973 roku polscy kierowcy pobili Rekord Świata Jazdy Non-Stop na dystansie 50000 km. Pokażmy również prototypy Fiata Coupe, FSO Ogar, a także modele niestandardowe.


Otwarcie wystawy odbędzie się 25 maja 2015 roku o godzinie 18.00 w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
Udostępnienie wystawy dla zwiedzających - od 26 maja 2015.
Pl. Defilad 1 (PKiN)
Warszawa



Wydarzenia towarzyszące wystawie:
31 maja 2015 – Dzień z „Dużym Fiatem”.
10.00 Zlot samochodów rodem z FSO
12.00 Prelekcja Edwarda Pietrzaka pt.: "Polski Fiat, zmiany w polskim przemyśle motoryzacyjnym".
13.00 Prelekcja Piotra Wiewóry pt.: „Polski Fiat 125p: na przełaj przez 24 lata historii”
28 czerwca 2015 w 42 Rocznicę Bicia Rekordu
12.00 – Prelekcja o kulisach jednego z największych sukcesów sportowych samochodu z Żerania.




http://www.fsoptk.pl/wystawa-w-muzeum-techniki/
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2015, 16:45:42 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 22, 2015, 21:40:00 pm »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Odświeżę temat wrzucając kilka fotek. W Muzeum dzieje się i warto tam zaglądać <spoko>

28 czerwca odbyło się spotkanie z okazji rocznicy poprawienia przez auto z FSO międzynarodowego rekordu najwyższej średniej prędkości na dystansie 25 i 50 tys. km. Gwiazdą wydarzenia był Pan Andrzej Jaroszewicz - jeden z kierowców, którzy w 1973 roku prowadzili rekordowego Polskiego Fiata.




Cały czas można też oglądać wystawę Fiatów 125p. Przegląd roczników i wersji, na tą okazję wyciągnięto również z magazynów prototypy wykorzystujące podzespoły ze 125p.




A w innej części Muzeum krótka ekspozycja nt. projektowania nadwozi samochodowych. Jako jeden z przykładów, prezentowane są... fotokopie włoskich rysunków Poloneza 3D :-)

Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 12, 2015, 10:33:40 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V


Szanowni Państwo,
Muzeum Techniki i Przemysłu NOT zaprasza na:
Festiwal Robotów: Cyberiada 3 w  Muzeum Techniki i Przemysłu NOT!
(13 -22 listopada 2015 r.)
W piątek, 13 listopada, o godzinie 12.00, w warszawskim Muzeum Techniki i Przemysłu NOT w Pałacu Kultury i Nauki rozpoczyna się trzecia edycja Festiwalu Robotów: Cyberiada. Podczas Festiwalu zaprezentują się roboty latające, pływające, jeżdżące i kroczące, edukacyjne, medyczne i przemysłowe.

Pierwszy weekend Festiwalu (14-15 listopada) zdominują drony. Będzie można obejrzeć konstrukcje Aero Team ILK z krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej a także pokazy w locie (w sobotę) prezentowane przez Międzywydziałowe Koło Naukowe High Flyers z Politechniki Śląskiej. Przez cały czas Festiwalu będę też obecne drony m.in. Polskiej Grupy Zbrojnej S.A., Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych czy wygrywające międzynarodowe zawody bezzałogowce SAE Aerodesign z Politechniki Warszawskiej.

Swoje projekty i konstrukcje zaprezentują studenckie koła naukowe oraz liczni wystawcy związani z technologią druku trójwymiarowego.

Pośród licznych atrakcji Festiwalu wyróżniać się będą: imponujących rozmiarów bezzałogowy pojazd ratowniczy Florian, roboty medyczne wykorzystywane m.in. przy operacjach kardiochirurgicznych a także roboty i podzespoły z Wojskowej Akademii Technicznej.

Dla dzieci i młodzieży dostępne będą w weekendy warsztaty z budowy robotów oraz druku 3D a także stanowiska gier wideo o tematyce związanej z robotami. W czasie Festiwalu trwać będzie również konkurs na projekt pomnika robota „Robbo” – bohatera legendarnej gry komputerowej z czasów 8-bitowego Atari.

17 listopada od 14.00 do 16.00 odbędzie się krótka konferencja naukowa poświęcona historii, teraźniejszości i perspektywom rozwoju robotyki oraz zagadnieniom sztucznej inteligencji.
Drugi weekend Festiwalu (21-22 listopada) to czas robotów podwodnych: CyberRyby, Śledzika i KH-100. W niedzielę 22 listopada kibicować będziemy zawodnikom i ich mechanicznym podopiecznym, biorącym udział w młodzieżowych ogólnopolskich zawodach robotów klasy Line Follower analogowych oraz LEGO Line Follower.

Organizatorem Festiwalu jest Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Patronat naukowy nad festiwalem objęli rektorzy: Politechniki Poznańskiej, Politechniki Warszawskiej, Politechniki Wrocławskiej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz dyrektor Międzynarodowego Stowarzyszenia Na Rzecz Robotyki Medycznej. Festiwal został dofinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 23, 2017, 10:10:09 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 12, 2017, 09:30:24 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Muzeum Motoryzacji
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2017, 16:17:27 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowy-stary-dyrektor-muzeum-techniki,237005.html

Cytuj (zaznaczone)
Narodowym Muzeum Techniki pokieruje Piotr Mady, dotychczasowy dyrektor likwidowanego Muzeum Techniki i Przemysłu NOT - podało Ministerstwo Kultury. Akt powołania wręczył mu wicepremier prof. Piotr Gliński.
- Powierzenie obowiązków dyrektora Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie – utworzonego na mocy umowy podpisanej 9 czerwca 2017 r. między Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Miastem Stołecznym Warszawą - jest kolejnym ważnym etapem przejmowania misji i zadań likwidowanego przez Naczelną Organizację Techniczną Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Nowa instytucja będzie je realizować w dotychczasowej siedzibie Muzeum NOT - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Cel: szukać pracowników

Resort informuje również, że nowy dyrektor podejmie z FSN-T NOT rozmowy o zasadach przekazania zbiorów likwidowanego Muzeum do Narodowego Muzeum Techniki oraz nabycia od NOT innego mienia tej organizacji, które konieczne będzie do funkcjonowania utworzonego 9 czerwca Muzeum. - Ważnym zadaniem dyrektora będzie zatrudnienie w nowej instytucji pracowników, w tym podjęcie rozmów z tymi osobami, które zwolnione zostały z likwidowanego Muzeum NOT - podkreślił resort kultury.
Piotr Mady jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie, studiów podyplomowych na kierunku muzealnictwo (UW) oraz zarządzania kulturą (PAN). Jest on związany z Muzeum Techniki i Przemysłu NOT od 2002 r., w którym rozpoczął pracę jako przewodnik, dochodząc przez stanowisko kierownika Działu Oświatowego, a następnie kierownika Muzeum Motoryzacji – oddziału MTiP NOT do stanowiska dyrektora Muzeum, które zajmował od kwietnia 2015 r. (początkowo jako p.o. dyrektor).

Największa placówka muzealnictwa technicznego w Polsce, Muzeum Techniki i Przemysłu, od lat boryka się z problemami finansowymi. W czerwcu 2016 r. zarząd Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie mieści się muzeum, wypowiedział umowę najmu. Powodem było zadłużenie placówki, na które złożyły się między innymi zaległości w opłatach za czynsz. Pod koniec ubiegłego roku zarząd PKiN wezwał muzeum do opróżnienia zajmowanych pomieszczeń.
Stan likwidacji

Na początku tego roku zarząd główny Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, prowadzący muzeum, podjął uchwałę o postawieniu placówki w stan likwidacji.

W pierwszych dniach czerwca MKiDN poinformowało, że z inicjatywy ministra kultury doszło do porozumienia z MNiSW oraz władzami Warszawy w celu utworzenia Narodowego Muzeum Techniki. Resort podał, że współorganizatorzy są gotowi prowadzić rozmowy z NOT w sprawie uregulowania jego zadłużenia.

Muzeum Techniki i Przemysłu NOT rozpoczęło działalność w 1955 r., kontynuując prace przedwojennego Muzeum Przemysłu i Techniki.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;