Autor Wątek: Olej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie  (Przeczytany 3576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Olej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« dnia: Marzec 23, 2012, 07:41:31 am »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Posiadam Rovera 1.4 przebieg 165 000 i po sezonie postanowiłem wymienić oleju. Mam zalany Castrol 10w-40 półsyntetyk i powiem że jest to straszna porażka. Jeszcze się nie znałem na tym wszystkim i po prostu dałem wlać co mi polecono. Teraz nie chce popełnić tego samego błędu i uzbierałem trochę kasy ok 160zł na nowy olej. Ma on wytrzymać drift więc przydało by się coś z górnej półki. Myślałem na Valvoline i Motulem ale nie wiem czy po wymianie na taki olej nie bedzie wycieków. Co polecacie ??  <co>
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2012, 09:12:03 am wysłana przez Zoltan#1930 »

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2012, 10:26:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mam zalany Castrol 10w-40 półsyntetyk i powiem że jest to straszna porażka
Nie wiem co ci polecić ale zaintrygowało mnie to co napisałeś. Czy możesz rozwinąć temat tutaj lub na PW bo sam mam taki olej w silniku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2012, 10:39:07 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bociek. lepiej rozwijać temat na otwartym, niech coś pozostanie dla potomnych ;)

Ja też zrezygnowałem z Castrola...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2012, 10:59:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też zrezygnowałem z Castrola...
No właśnie ale dlaczego czy dzięki obiegowej opinii czy miałeś z nim jakieś niemiłe doświadczenia... Szukam argumentów a nie przypuszczeń... Ja się nie znam więc nie czuję negatywnego skutku działania tego oleju.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2012, 11:25:23 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W moim fordzie jak jeździłem na Castrolu (co prawda 10W45 czyli minerał) to olej robił się czarno-smolisty (kolor), konsystencja rzadkiego oleju roślinnego.
Sporo ciemnego nalotu od oleju.
Co do SHELLa nie mam zdania, ale silnik jest głośniejszy na półsyntetyku.
Chyba przesiądę się na MOTULA albo fabryczny olej forda, czyli MOTORCRAFT 10W40.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2012, 11:28:11 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
10W45 czyli minerał
Chyba 15W40 :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2012, 11:56:32 am »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Castrol przy katowaniu spalił się w ilości 0.8L po 4000 km, słychać głośną prace silnika i jest czarny jak smoła, w przeciwieństwie do poprzedniego oleju. Ogólnie wiem ze silnik dostał po dupie ale jakoś słyszę lepsze opinie o innych olejach i rezygnuje z Castrola. Widziałem również ten olej spuszczany z Xsary picasso i była to straszna woda w przeciwieństwie do innych olejów spuszczanych na warsztacie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2012, 12:00:36 pm wysłana przez wieclaw57 »

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2012, 21:38:38 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
To macie jakieś rady co do wyboru oleju ??

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2012, 21:42:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Agip, Petronas, Motul i Total
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2012, 21:46:15 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Agip, Petronas, Motul i Total
Masz jakieś informacje na temat tego pierwszego?

Bo takim właśnie mam zalany aktualnie motor.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2012, 18:21:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
informacje takie, ze sporo ludzi sobie chwali te oleje. Chcecie miec lepszy olej w silniku? Wlejcie olej od Diesla. Dobry olej do diesla zacznie robic sie czarny dopiero po 8000km. I nie sluchac sprzedawcow ze to ten sam olej co do benzyny bo to kompletna bzdura!!!
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2012, 19:35:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
10W45 czyli minerał
Chyba 15W40 :P

Racja Rafał, oczywiście 15W40.

Z dobrych olejów to jeszcze pochlebne opinie słyszałem o liqui moly.
W przypadku tej marki miałem styczność tylko z pastami miedzianymi, z olejami niestety nie, ale na pasty tej firmy złego słowa nie powiem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2012, 22:16:29 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Nie polecam Shella, minerala moje Caro OHV żre jak wściekłe, dwa razy pojechałem do warszawki i spowrotem i chyba z pół litra musiałem dolać <lol2> Nawet Castrola high mileage tak nie wcinał...
LOW & SLOW

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2012, 13:21:31 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
A na temat oleju orlen nic nie powiecie? Ja mam w ohv Orlen platinum 15W40 przejachałem na nim ok 4 tys km i skutków ubocznych nie stwierdziłem. Olej ma kolor dokładnie taki jak wtedy kiedy go wlewałem, w przeciwieństwie do oleju castrol który szybko zrobił sie czarny.
Powered by Lpg.

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 25, 2012, 21:01:48 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja do swojego Atu 1.4 MPI lałem Lotosa syntetycznego 5W40. Bardzo dobry olejek. Silnik pracował na nim idealnie, nawet na zagranym silniku na wolnych obrotach trzymał ciśnienie smarowania około 0.2 MPa, od jakichś 2000 rpm pod obciążeniem wyraźnie powyżej 0.4 MPa. Rozbierałem ten silnik potem i wszystko było OK, popychacze czyściutkie w środku, zero zanieczyszczeń. Silnik wogóle nie brał oleju, zero konieczności dolewek (a wymienia się go w nim co 20 kkm). Syntetyczny Lotos jest w cenie półsynteycznego oleju zachodniego, a jest od nich o wiele lepszy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Ojej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2012, 01:19:53 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Niech jaki mod poprawi nazwę tematu bo właśnie ze śmiechu monitor poplułem ;)

Odp: Olej do Rovera, który wytrzyma duże obciążenie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2012, 13:45:50 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Nazwa jak nazwa nie wiedziałem jak to napisać. A co do oleju wybrałem Valvoline VR1 racing 10w-60. Zobaczymy czy wytrzyma  <spoko>