Gordo chcesz nauczyc mnie jak ustawiac symulacje
KGB, broń Boże nie chce Cię niczego uczyć
Nie mam się za wszech wiedzącego, po prostu pomyślałem, że fajnie się spotkać przy maszynach i pogadać o LPG
tak jeszcze dopytam po co do jazdy na lpg mam odcinać sonde lambde?
Ponieważ gdy silnik chodzi na LPG, ecu benzyny o tym nie wie i na podstawie odczytów sondy koryguje mapy(dawkowanie benzyny), ale modyfikacje te nie przekładają się na wskazania sondy, więc ecu benzyny dalej wprowadza korekty i tak w kółko, aż totalnie rozjeżdża korekty mapy benzyny. Normalne jest, że na lpg II gen. sygnał podawany z sądy jest bardziej bezwładny, czasem za długo utrzymuje się w stanie bogato, albo ubogo, nie jest to przebieg taki jak by chodziła na benzynie. Gdy rozjadą się korekty benzyny, zaczynają się problemy z odpalaniem na benzynie, wolnymi obrotami, szarpaniem i brakiem mocy.
Są różne sposoby ominięcia tego problemu:
1. Emulacja sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG odłącza sondę od ecu benzyny i podaje do niego emulowany sygnał, dzięki któremu ecu benzyny myśli, że mieszanka jest ok i nie trzeba jej korygować, gdy się przełączy na benzynę, sterownik Lpg z powrotem podłącza sondę do ecu benzyny i układ działa jak oryginalny. Podczas pracy na LPG sterownik LPG wykorzystuje wskazania sondy do sterowania dawką LPG.
2. Próba wywołania błędu sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG po prostu odłącza sondę od ecu benzyny lub podaję masę na wejście. Ecu benzyny widzi, że sonda nie działa poprawnie i nie koryguje mieszanki. Czasem powoduje do zapalenie kontrolki silnika na desce, a czasem nie, ale zwykle i tak jest odnotowany błąd sondy w pamięci ecu benzyny.
3. Reset ecu benzyny - sonda czy jedziemy na benzynie czy na lpg jest cały czas podpięta do ecu benzyny, robią się złe korekty, ale po zgaszeniu samochodu, jest odcinane zasilanie ecu benzyny, co powoduję, że zapisane korekty są kasowane i następne odpalenie na benzynie odbędzie się na zerowych korektach. Nie na wszystkie ecu to działa, czasem nie wszystkie parametry są kasowane, a czasem za dużo jest kasowane. W polonezie boschu (z tego co pamiętam) jest taki myk, że nie możesz resetować od razu po wyłączeniu stacyjki, tylko trzeba odczekać ileś tam sekund (stosowane są przekaźniki zwłoczne)
Często gazownicy łączą techniki, np. 2. z 3.