Autor Wątek: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji  (Przeczytany 1748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 1.6 GLI
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 22, 2017, 08:26:52 am »
kabli i tak trzeba sporo poprowadzic,bo do elektrozaworow i przekaznikow odcinajacych sonde i wtryskiwacz, do cewki zaplonowej (zabezpieczenie),
roznica miedzy I a II gen to wlasciwie tylko jedna wiazka z 4 przewodami idaca do attuatora, jak ja ladnie poprowadzisz to nie bedzie jej widac,

tak jeszcze dopytam po co do jazdy na lpg mam odcinać sonde lambde?

Offline Gordo#1806

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 22, 2017, 09:48:32 am »
Gordo chcesz nauczyc mnie jak ustawiac symulacje
KGB, broń Boże nie chce Cię niczego uczyć :d Nie mam się za wszech wiedzącego, po prostu pomyślałem, że fajnie się spotkać przy maszynach i pogadać o LPG :)

tak jeszcze dopytam po co do jazdy na lpg mam odcinać sonde lambde?

Ponieważ gdy silnik chodzi na LPG, ecu benzyny o tym nie wie i na podstawie odczytów sondy koryguje mapy(dawkowanie benzyny), ale modyfikacje te nie przekładają się na wskazania sondy, więc ecu benzyny dalej wprowadza korekty i tak w kółko, aż totalnie rozjeżdża korekty mapy benzyny. Normalne jest, że na lpg II gen. sygnał podawany z sądy jest bardziej bezwładny, czasem za długo utrzymuje się w stanie bogato, albo ubogo, nie jest to przebieg taki jak by chodziła na benzynie. Gdy rozjadą się korekty benzyny, zaczynają się problemy z odpalaniem na benzynie, wolnymi obrotami, szarpaniem i brakiem mocy.

Są różne sposoby ominięcia tego problemu:

1. Emulacja sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG odłącza sondę od ecu benzyny i podaje do niego emulowany sygnał, dzięki któremu ecu benzyny myśli, że mieszanka jest ok i nie trzeba jej korygować, gdy się przełączy na benzynę, sterownik Lpg z powrotem podłącza sondę do ecu benzyny i układ działa jak oryginalny. Podczas pracy na LPG sterownik LPG wykorzystuje wskazania sondy do sterowania dawką LPG. 

2. Próba wywołania błędu sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG po prostu odłącza sondę od ecu benzyny lub podaję masę na wejście. Ecu benzyny widzi, że sonda nie działa poprawnie i nie koryguje mieszanki. Czasem powoduje do zapalenie kontrolki silnika na desce, a czasem nie, ale zwykle i tak jest odnotowany błąd sondy w pamięci ecu benzyny.

3. Reset ecu benzyny - sonda czy  jedziemy na benzynie czy na lpg jest cały czas podpięta do ecu benzyny, robią się złe korekty, ale po zgaszeniu samochodu, jest odcinane zasilanie ecu benzyny, co powoduję, że zapisane korekty są kasowane i następne odpalenie na benzynie odbędzie się na zerowych korektach. Nie na wszystkie ecu to działa, czasem nie wszystkie parametry są kasowane, a czasem za dużo jest kasowane. W polonezie boschu (z tego co pamiętam) jest taki myk, że nie możesz resetować od razu po wyłączeniu stacyjki, tylko trzeba odczekać ileś tam sekund (stosowane są przekaźniki zwłoczne) 

Często gazownicy łączą techniki, np. 2. z 3. :)


« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2017, 10:34:29 am wysłana przez Gordo#1806 »
Pozdrawiam
Gordo#1806

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11383
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 22, 2017, 13:53:07 pm »
fajnie się spotkać przy maszynach i pogadać o LPG :)
gdy egzystowalem w stolcu to bylem stalym bywalcem spotow, kilka razy bylem jedynym uczestnikiem ;]
teraz mam troche za daleko, wiec nie moge zaplanowac wizyty

Są różne sposoby ominięcia tego problemu:
mozna tez polaczyc techniki 1 i 3 ,dziala tak samo jak 2 i 3

4. w IV i V gen do skutecznej emulacji sluza dosc precyzyjne wtryskiwacze gazowe ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 1.6 GLI
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 22, 2017, 14:11:47 pm »
Ponieważ gdy silnik chodzi na LPG, ecu benzyny o tym nie wie i na podstawie odczytów sondy koryguje mapy(dawkowanie benzyny), ale modyfikacje te nie przekładają się na wskazania sondy, więc ecu benzyny dalej wprowadza korekty i tak w kółko, aż totalnie rozjeżdża korekty mapy benzyny. Normalne jest, że na lpg II gen. sygnał podawany z sądy jest bardziej bezwładny, czasem za długo utrzymuje się w stanie bogato, albo ubogo, nie jest to przebieg taki jak by chodziła na benzynie. Gdy rozjadą się korekty benzyny, zaczynają się problemy z odpalaniem na benzynie, wolnymi obrotami, szarpaniem i brakiem mocy.

Są różne sposoby ominięcia tego problemu:

1. Emulacja sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG odłącza sondę od ecu benzyny i podaje do niego emulowany sygnał, dzięki któremu ecu benzyny myśli, że mieszanka jest ok i nie trzeba jej korygować, gdy się przełączy na benzynę, sterownik Lpg z powrotem podłącza sondę do ecu benzyny i układ działa jak oryginalny. Podczas pracy na LPG sterownik LPG wykorzystuje wskazania sondy do sterowania dawką LPG. 

2. Próba wywołania błędu sondy - na benzynie sonda jest podłączona do ecu benzyny, a podczas pracy na LPG sterownik LPG po prostu odłącza sondę od ecu benzyny lub podaję masę na wejście. Ecu benzyny widzi, że sonda nie działa poprawnie i nie koryguje mieszanki. Czasem powoduje do zapalenie kontrolki silnika na desce, a czasem nie, ale zwykle i tak jest odnotowany błąd sondy w pamięci ecu benzyny.

3. Reset ecu benzyny - sonda czy  jedziemy na benzynie czy na lpg jest cały czas podpięta do ecu benzyny, robią się złe korekty, ale po zgaszeniu samochodu, jest odcinane zasilanie ecu benzyny, co powoduję, że zapisane korekty są kasowane i następne odpalenie na benzynie odbędzie się na zerowych korektach. Nie na wszystkie ecu to działa, czasem nie wszystkie parametry są kasowane, a czasem za dużo jest kasowane. W polonezie boschu (z tego co pamiętam) jest taki myk, że nie możesz resetować od razu po wyłączeniu stacyjki, tylko trzeba odczekać ileś tam sekund (stosowane są przekaźniki zwłoczne) 

Często gazownicy łączą techniki, np. 2. z 3.


dzięki KGB za obszerne wyjaśnienie :)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11383
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 22, 2017, 14:18:31 pm »
to nie ja napisalem, nie czulem potrzeby powielania tego co napisal Gordo i zrobil to dobrze
(chociaz przesadzil ze zwlocznym przekaznikiem do resetu w boschu)
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2017, 14:20:49 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 1.6 GLI
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 22, 2017, 19:02:11 pm »
a no fakt źle napisałem, tak czy inaczej dzięki wszystkim za rady, poldek już na gazie śmiga :]

Offline Gordo#1806

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 22, 2017, 21:05:49 pm »
chociaz przesadzil ze zwlocznym przekaznikiem do resetu w boschu
Co do tego, to się nie upieram, ale warto to sprawdzić. Znajomy przyjechał do mnie bochem z I gen. Miał problem bo chodził tragicznie na benzynie. Zrobiłem mu odcięcie sondy, oraz reset zwykłym przekaźnikiem i było ok ale wspominał, że czasem ma problemy z wolnymi obrotami (chyba na zimnym). Gdzieś się natknąłem na temat boscha, gdzie było o opóźnionym resecie i mu taki zamontowałem. Podobno problemy ustały ale niestety nie zgłębiłem tematu.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11383
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1,6 GLI Bosch wybór instalacji
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 22, 2017, 22:02:16 pm »
po wylaczeniu zasilania nastepuja tez odczyty z czujnikow, wiec opoznienie odlaczenia zasilania pamieci nie spelnia zadnej funkcji,
zreszta w zadnym egzemplarzu nie widzialem takiego rozwiazania, a wiekszosc pracowala prawidlowo (te z problemami nie zalezaly od przekaznika),
nie ma to sensu ani teoretycznego, ani praktycznego,
jest nawet taki druciarski sposob bez przekaznika - chociaz w sumie elegancki i minimalistyczny, wiec druciarski to zbyt negatywne slowo,
przecinasz przewod stalego plusa i od strony ECU podlaczasz go pod przewod zasilajacy z plusem po stacyjce - z wiazki nie wystaja zadne kabelki i wyeliminowany jest przekaznik, czyli element ktory jak kazdy element wykonawczy moze sie popsuc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.