Autor Wątek: budowa kanału  (Przeczytany 12667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 19, 2013, 23:44:17 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
I jeszcze w kanale można dać gniazdko elektryczne żeby można było jakoś lampkę podłączyć lub wiertarkę, szlifierkę.
Nie wolno takich rzeczy robić.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 19, 2013, 23:50:02 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
I jeszcze w kanale można dać gniazdko elektryczne żeby można było jakoś lampkę podłączyć lub wiertarkę, szlifierkę.
Nie wolno takich rzeczy robić.
Dokładnie a oświetlenie w kanale najlepiej aby było na 24V które było by zasilane transformatorem bezpieczeństwa z odseparowanymi uzwojenami + dobrze dobrany bezpiecznik.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 20, 2013, 14:52:52 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
I jeszcze w kanale można dać gniazdko elektryczne żeby można było jakoś lampkę podłączyć lub wiertarkę, szlifierkę.

nie prościej przedłużać dać - jak mu zaleje woda pod same gniazdo?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 21, 2013, 13:25:34 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Gniazdo na 230V w kanale całkowicie odpada, ale lampy polecam na 230V ale przewód do nich podciągnięty trzy przewodowy, dobrze dobrany bezpiecznik nad-prądowy i różnicówka.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 21, 2013, 14:08:24 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Mam kanał budowany kilkanaście lat temu, ma wnęki na lampy i klucze, gniazdo 230V, spadek w jednym końcu, katowniki na krawędziach i wszystko byłoby fajnie gdyby: kanał był dłuższy i szerszy. Długość to około 4.2m czyli cały fiat i to jest mega problem bo zawsze trzeba przestawić auto, szerokość to 90cm, też mało bo mogłobyć 110cm, teraz są auta o szerokim rozstawie i np odpowietrzenie wszystkich hamulców z kanału sprawia kłopot bo ciężko sięgnąć pod niesbyt wysokim autem gdzieś daleko po za krawędz kanału.
Gniazdo jak i światło w kanale są właczane tym samym włacznikiem na ścianie po za kanałem, czyli chcąc podłączyć jakieś narzędzie w kanale musi swiecić się światło.
Moc V-ki

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 21, 2013, 20:58:10 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Jak pisałem wcześniej, kanał będę miał w b. suchym miejscu więc nie ma mowy żeby stało w nim tyle wody że dojdzie do jakiegoś gniazdka. Domek na mojego Poldka będzie miał 9.15m mierzone po fundamentach, to jaką długość kanału zrobić?

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 21, 2013, 21:07:43 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Zapomnij o gniazdku na 230V w kanale, nie chodzi o samą wodę że Ci podejdzie, ale sama wilgoć lub ewentualnie jakby wodą chlapło.
Przestań kombinować, przedłużacz do gniazdka normalnego i podłączasz, a nie dodajesz sobie dodatkowej roboty :) .
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 21, 2013, 21:23:07 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
O długość się nie bój zrób jak najdłuższy, lepiej mieć większy i korzystać z połowy niż miec za mały i się wkur. że trzeba samochód przestawiać lub bóg wie co.

Co do gniazdka to litości panowie, przedłużacz jest lepszy od gniazdka, pomijając fakt że ja bym się bał robić w kanale z gniazdkiem w którym jest napięcie. Chcesz się oprzeć a tam gniazdko  <lol2> Już nie mówiąc o przewodach etc. Nawet już podłączając np. wiertarkę to siłą rzeczy przewody będą zwisały w kanale, a w takim przypadku można sie nieźle poturbować jak ktoś zaczepi. Już nie mówiąc o stratach materialnych jak taka wiertarka spadnie na beton z 2 m.
 Już widziałem taki kanał w 230v w środku. Właściciel szybciej to wyciągał niż zakładał.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2013, 21:29:40 pm wysłana przez bear2493 »

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 21, 2013, 21:25:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobrze jak jest dłuższy od auta chociaż o metr, bo łatwo wejść pod auto i nie musieć go przesuwać, ale o tym było już wcześniej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 21, 2013, 23:36:51 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
albo dajmy na to inne auto będzie miało wjechać :) czy coś :) ja osobiście u siebie będę robił minimum 5.5-6m :) ponieważ w rodzinie dwa mercedesy w tym locha S210 :) to prawie 5metrów
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 22, 2013, 08:45:30 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
będzie miał 9.15m
To ja bym robił od fundamentu do fundamentu... Będzie gdzie zmagazynować zimowe/letnie koła w chłodnym zacienionym miejscu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 22, 2013, 12:22:57 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
O hydroizolacji podpiwniczeń i robotach ziemnych są całe studia na politechnikach, więc wypadało choćby z jakimś budowlańcem pogadać lub poczytać odpowiednie fora, a przynajmniej broszurkę z np. jakiejś Castoramy (są takie) o wykonywaniu prac ziemno-betonowych przestudiować, żeby potem nie mieć basenu w garazu :P
A z rzeczy praktycznych - oprócz gniazdka elektrycznego i oświetlenia (polecam od razu instalację podtynkową, koniecznie w peszlach! A do oświetlenia klasyczne świetlówki schowane w lekkim zagłębieniu w ścianie) jeśli kanał ma być głęboki, polecam zrobienie naprzeciw siebie takich wnęk-półeczek w ścianach, w których można  np. klucz odłożyć, żeby był pod reką i się nie schylać ciągle, a w razie potrzeby mogą służyć jako punkty oparcia do dodatkowych belek jeśli coś by trzeba było pod autem z dołu podeprzeć lub postawić...
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 22, 2013, 12:25:09 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
To co napisałeś było już opisane stronę wcześniej  <mysli>

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 22, 2013, 12:30:36 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Eee, w sumie tak :)
Aczkolwiek co do gniazdka/prądu w kanale - są odpowiednie hermetyczne w różnych normach ochrony i szczelności, a przy 1-2 sztukach to naprawdę nie jest majątek ;)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 22, 2013, 19:59:58 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
U mnie w kanale jest gniazdko a nawet dwa od 1991 roku, nigdy nie mieliśmy z tym jakichkolwiek problemów. Jest też na ścianie w garażu włącznik odcinający je a samo gniazdko we wnęce dosyć wysoko i woda tak wysoko nie podejdzie a często tam stoi i nie wymieniane od 1991 roku, wilgoć też nie podeszła a woda na dnie kanału regularnie się zbiera.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:24:06 pm »

Offline korzen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
  • http://www.remonty-pruszkow.pl
    • Polonez Truck ST 1.6 '98r ; Polonez Truck Roy 1.6 '98r po swapie na 1.8D ; Polonez Truck ST 1.6 '92; Polonez Truck DC 1.9 92/00; Daewoo Lanos 1.5 8v '98
    • korzeń & korzeń strona główna
na gołe ściany, płyty gk w pomieszczeniu gdzie będzie wilgotno (łazienka), więc można i do kanału na surową ściankę i podłogę. Malować tym trzeba bardzo dokładnie aby powłoka była szczelna.
Czepność takiego preparatu po wyschnięciu jest bardzo dobra - dla klejów i elewacji wszelkiej maści.
Ja tak robiłem łazienkę pięć lat temu i do dzisiaj wszystko jest super. W kanale też na pewno się sprawdzi.

Z tym że i tak woda podejdzie to się nie zgodzę, bo zajmuję się budowlanką całe życie, wiem że jak się zrobi naprawdę dobrze to nie podejdzie. Co nie zmienia faktu że może nacieknąć z samochodu, albo skroplić się z powietrza. Zdecydowanie odradzam wszelkiego rodzaju folie w płynie. Wszystkie szanujące się firmy nie dopuszczają ich do stosowania na zewnątrz (chyba że garaż będzie ogrzewany). Dużo lepszym rozwiązaniem są izolacje dwuskładnikowe. Szkło wodne też nie jest dobrym rozwiązaniem. Są specjalne domieszki do betonu np.betoszczel. Wyłożenie dołu folią budowlaną miło by sens gdy po pierwsze była by to folia paroizolacyjna, po drugie będzie ona w jednym wielkim kawałku, ale i tak dużo lepsza była by papa termozgrzewalna, bo folia przy niskich temperaturach sztywnieje i pęka. Jeśli kanał już jest i przecieka to też jest na to metoda. Kosztuje to dobrych parę tysięcy, ale można ponawiercać otworów i wstrzyknąć specjalną żywicę, która krystalizuje wewnątrz muru i uszczelnia go od środka.