Autor Wątek: budowa kanału  (Przeczytany 12684 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

budowa kanału
« dnia: Lipiec 17, 2013, 22:22:39 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
macie jakieś doświadczenia w budowie kanału na podmokłym terenie? czym izolować, folią czy jakimś lepikiem? jeśli folią to jaką, czy zwykła budowlana wystarczy?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2013, 22:30:15 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ja Ci mogę poradzić jedno. Nie odwlekaj prac przy kanale bo będzie to samo co u mojego kolegi tydzien temu po deszczach.... Wszystko runeło do wykopu jak widać, nawet fundamenty garazu sie odsłoniły. Na szczęście kanał już dokończony ale spędziliśmy przy nim kilkanaście ładnych godzin.


Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:09:02 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Jakby ktoś chciałby się jeszcze podzielić jakimiś radami jak budować kanał tzn co w nim zrobić podczas murowania żeby potem był bardziej użyteczny. Bo też się będę niedługo zabierał za kopanie więc chciałbym zrobić jakiś porządny.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:14:17 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Jak widać my niczym nie izolowaliśmy. Wyjdzie w praniu jak się to będzie spisywało.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:15:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wiecie co, folia budowlana to jedno, ale świetnym wynalazkiem nie przepuszczającym wody jest tzw "folia w płynie".
Konsystencją i wyglądem przypomina to pastę uszczelniającą do spawów i pachwin.
Nie przepuszcza wodę w żadną stronę. Nakłada się to pędzlem, schnie 24 h.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:21:39 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Nakłada sie to na gołe ściany czy na tynk?

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:29:18 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Kapitan, ja polecam folię obowiązkowo , ale szukaj jakieś grubszej i uważaj byś ją gdzieś nie przerwał czy wkładaniu.
Do tego obowiązkowo taki dodatek do betonu,  stosuje się to do budowy basenów itd. to jest taki dodatek który uszczelnia , że nie pozwala przez beton przejść wodzie. I do tego również obowiązkowo zrób sobie mały spadek z 1 strony i z 2 strony do środka, by było tylko parę stopni, a na samym środku zrób sobie dołek gdzie umieść pompę i do niej podciągnij również wiadomo zasilanie i odprowadzenie wody. Prawda jest taka, nie ważne jak kanał zrobisz zawsze woda się zbierze, a pompę naprawdę polecam dlatego że w zimie lub jak co kolwiek naleci do kanału to zbierze się w rowku w którym jest pompa która to odpompuje.
I przy budowie kanału radzę nie oszczędzać na materiałach i betonie, tzn. nie budować tak jak inni z typowych np. cegieł bo szkoda jedynie roboty.
A po zrobieniu kanału, zapuść go ubigruntem. Powinno się to wszystko odwdzięczyć .:)
A do ścian i podłogi dodaj siatkę zbrojeniową.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2013, 23:32:25 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:29:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
na gołe ściany, płyty gk w pomieszczeniu gdzie będzie wilgotno (łazienka), więc można i do kanału na surową ściankę i podłogę. Malować tym trzeba bardzo dokładnie aby powłoka była szczelna.
Czepność takiego preparatu po wyschnięciu jest bardzo dobra - dla klejów i elewacji wszelkiej maści.
Ja tak robiłem łazienkę pięć lat temu i do dzisiaj wszystko jest super. W kanale też na pewno się sprawdzi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:31:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Do tego obowiązkowo taki dodatek do betonu,  stosuje się to do budowy basenów itd. to jest taki dodatek który uszczelnia , że nie pozwala przez beton przejść wodzie


Z tego co pamiętam to dodaje się szkło wodne.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:32:19 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mam doswieadczenie z ta "folia w plynie" kijowe... moze jak zachlapiesz to to niewsiąknie ale jak sie woda gruntowa podniesie to tak zy siak Ci kanala zaleje....
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2013, 23:41:19 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Do tego obowiązkowo taki dodatek do betonu,  stosuje się to do budowy basenów itd. to jest taki dodatek który uszczelnia , że nie pozwala przez beton przejść wodzie


Z tego co pamiętam to dodaje się szkło wodne.

Tak dokładnie chodziło mi o szkło wodne, jak wodę gruntową podniesie to można się jedynie ratować pompą, a jak będzie kanał porządnie zrobiony to nie powinno aż tak dużo do niego dostawać się tej wody.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2013, 09:15:03 am »

piciek

  • Gość
Można wyspawać szczelną wannę i porządnie ją umocować, żeby woda gruntowa jej nie wypchnęla do góry.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 18, 2013, 11:07:07 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dziwne rzeczy piszecie. Jeśli izolacja jest wykonana prawidłowo to woda nie ma prawa pojawić się w kanale, chyba że dostanie się od góry.
Tak samo jest z piwnicami, chyba żaden z Was nigdy nie był w poniemieckim domu na wsi z piwnicą. Tam nie ma opcji zalania, chyba że woda wejdzie przez okna/sufit.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 18, 2013, 20:43:38 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
U mnie wchodziłą woda ogólnie do garażu. Przechodziła przez cegłę i płytki i wychodziła na schodach również z płytki. Po ulewach woda stała pod ścianą po zewnętrznej stornie a później wszystko znajdowało się w środku. Na początku przez całą długośc wykopałem cienki pasek na szerokośc łopaty i wpuściłem taką o to folię, później oczywiście zakopałem ją wypuszczając pasek około 5cm nad poziom ziemi. Mineło już z 4 lata i po wodzie nie ma nawet śladu. Później cały dom obłożyłem tą folią.
Jest to folia kubełkowa. Po obłożeniu w środku sucho aż miło, nawet kropli nie widać. Polecam, na pewno nie będziesz zawiedziony.
http://www.markbud-poddebice.pl/hurtownia/000110.jpg
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2013, 20:45:52 pm wysłana przez bear2493 »

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 18, 2013, 23:20:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swego czasu rozmawiałem z siostrzeńcem to rzuciłem mu luźną propozycję coby sobie zamówił "szambo szczelne". Zamówić gotowe korytko i wkopać w ziemię. niestety dwa minusy. Nadaje się do garażu który dopiero się buduje a dwa że kosztuje ciężkie pieniądze...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 19, 2013, 07:45:05 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Nadaje się do garażu który dopiero się buduje a dwa że kosztuje ciężkie pieniądze...
No ja dopiero stawiam cały garaż (a w zasadzie mini-warsztat na potrzeby odbudowy mojego Poloneza). A jakie to są koszty? Bo jeżeli to ma pomóc tylko przed wodą to dla mnie zbędne bo u mnie suchutko i żadna woda mi nie podejdzie.
No i powiem jeszcze raz: jeżeli ktoś budował kanał/warsztat i po budowie przemyślał różne rzeczy i zrobiłby coś inaczej lub zna jakieś dobre pomysły, które trzeba zrealizować podczas budowy - chętnie posłucham!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2013, 07:49:57 am wysłana przez kuuuba777 »

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 19, 2013, 14:35:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak masz sucho to wymuruj sobie z bloczków fundamentowych są tanie i naprawdę solidne. Jedna uwaga praktyczna to zrób kanał za głęboki. Pod nogi zawsze coś można podstawić a stanie skulonym kilka godzin bardzo męczy...

Druga sprawa to można sobie zrobić kanał w kształcie krzyża. Boczne ramiona zrobić tak żeby stać mając klatkę piersiową na wysokości środka koła. Do pracy przy łożyskach/hamulcach jak znalazł. Tylko trzeba solidną płytę przejazdową zastosować coby się nie załamała pod autem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 19, 2013, 21:17:42 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Dobrym pomysłem jest też umieszczenie lamp z jarzeniówkami w wymurowanych w tym celu wnękach, przydają się one też by dołożyć klucze w wygodne miejsce.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 19, 2013, 22:14:18 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Jeśli chodzi o sam kanał to tak, na pewno zastosuj tą folię wokół całęgo kanału którą wkleiłem wyżej. Woda wtedy nie wejdzie.
Druga sprawa to tak jak ktoś napisał, kanał zrób głębszy tak abyś pod samochodem mógł swobodnie stać, bo ja mam trochę za niski i cały czas muszę być "podkurczony" . Po 1h pracy nie da się wytrzymac bo szyja jak i plecy bolą niemiłosiernie. Druga sprawa to właśnie odprowadzenie wody z kanału, na końcu mam zrobiony "kwadrat" w którym zbiera się woda, która dalej odprowadzana jest przewodem w razie gdyby coś przesiąkło. Wnęki na światło są konieczne, jak i również wnęki na klucze, śruby i inne elementy. Na obrzezach zastosuj kątownik (wygodne wkłądanie desek) do której dospawaj jakieś druty które dalej zostaną zalane w "posadzkę". Bez tego po pewnym czasie kątownik może się wygiąć i później będzie problem z wsadzaniem desek czy tam czym to będziesz zakrywał.
Ah zapomniał bym, długośc musi być adekwatna do samochodu. Najlepiej zrobić go tak aby po wjechaniu samochodu z przodu jak i z tyłu miał sporą lukę przez którą np. mógłbyś wyjść. Bo również ja mam troszkę za krótki i czasami należy samochód przepychać. Z kanału nie jest to trudne pod warunkiem że pod kołami nie leżą klucze, śruby czy częśći. Wtedy trzeba wszystko sprzątnąć co jest nurtujące. A najgorzej jak zdejmiesz np. koła i okaże się że brakuję Ci 10cm aby wygodnie pracować. Wtedy kaplica, samochód trzeba skręcać i go przestawić o te 10 cm co jest niebywale wkurzające. Ta sama robota 2 razy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2013, 22:21:24 pm wysłana przez bear2493 »

Odp: budowa kanału
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 19, 2013, 23:05:30 pm »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
I jeszcze w kanale można dać gniazdko elektryczne żeby można było jakoś lampkę podłączyć lub wiertarkę, szlifierkę.