Autor Wątek: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada  (Przeczytany 5948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:42:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Przykładam miernik- 13V-ładowania brak

13V eee to jednak cos laduje, ja od zawsze mam chyba 13,2V na swiatłach, a bez 13,6V  wymien baterie w mierniku, albo go sprawdz, bo moze juz bzdety pokazywac i faktycznie masz np. 11V 
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:50:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
 
Ale poprawa ładowania załatwiła sprawę ?
bananowa strzala obrobil mi tylek na forum,ze nie potrafie wystroic instalacji i juz do niej nie zagladalem,
podobno jakis gazownik od kuchenek mu w 5min ustawil, wiec wymiana alternatora zadzialala
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2015, 19:53:13 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 26, 2015, 20:17:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
13 to brak ładowania. Normalnie aku w stanie spoczynku ma 12,5-12,8V. w alternatorze, w którym np. kończą się szczotki, jeszcze jakieś tam szczątkowe może wystąpić. jak jest sprawy pokazuje mi zawsze 14,4 (wszystko włączone 14,25) a jest to zwykłe MM
jednak nie o tym mowa, chcę tylko zwrócić uwagę, że ładowanie ma wpływ na prawidłową pracę motoru.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 26, 2015, 20:52:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
O to chodzi że MM to chyba nigdy nie miał 14,2 pod obciążeniem, nawet jak był nowy :-)
Naładowane aku w stanie spoczynku ma powiedzmy 12,6 wiec wystąpienie wyższego napięcia pod obciążeniem sugeruje ze jakies tam jak pisales ładowanie jednak jest.
Ogolnie wychodzi na to że w/g Ciebie jeżdżę bez ładowania i to od dobrych paru lat, a na hamowni jakoś mu mocy nie ubyło. Dlatego dalej twierdzę, że żeby sie coś działo to napiecie musi spasc poniżej 12V.
Co ciekawe gdzieś czytałem że jesli mems wykryje spadek napiecia w instalacji, podwyzsza obroty biegu jałowego żeby zwiekszyć ładowanie, może to być mylące i sugerować wlaścicielowi problemy z silnikiem krokowym.
Być może u Ciebie gdzieś masz spadki napiecia w instalacji które ujawniają sie juz przy napieciach jakie podajesz.
Nikt do tej pory takich objawów nie opisywał, a przeciez wiadomo ze te alternatory sa do d**y.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 27, 2015, 07:39:53 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
a zasilanie kompa drugie.
Oj, Zoltan, ale komp jest tu już raczej na scalakach a nie na lampach ;) i albo działa dobrze (normalnie) albo wcale. Tak jak napisałem wcześniej - jego zasilanie idzie przez stabilizatory (i filtry) na wejściu kompa a potem w środku scalaki i tak "żywią" się z głównie 3V3 i 5V; czyste 12V jest w kompie raczej do przerzucenia go na jakieś wyjścia które mają sterować elementem wykonawczym co na takie napięcie chodzi.
Natomiast jak wspomniał KGB - sam wtryskiwacz na niższym napięciu (które jest co prawda pewnie stabilizowane, bo wychodzi z kompa, a nie jak przy wielu lpg - wprost z instalacji elektrycznej przez zwykły przekaźnik; aczkolwiek stabilizacja działa tylko z wyższego) będzie też coraz gorzej sikał, i logiczne że i mapa ma prawo się wtedy rozjechać. I wtedy silnik już ma prawo tracić pałera.
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 27, 2015, 08:28:18 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
alternator jest dobry, jeśli działa. MM ma to do siebie, że nie jest bardzo trwały, ale i tak wytrzymuje więcej, niż alternator z ohv. Poza tym jest jak każdy inny. ostatni zrobił jakieś 60tys bez dotykania się i po prostu skończyły się szczotki.
spadki w instalacji, to inna sprawa-ja nie mam dużych, własciwie dużo mniejsze niż serii, ponieważ mam parę spraw popoprawianych.
to, że w seryjnych wiązkach napięce mierzone na akumulatorze jest w okolicy lub poniżej 14V to wiem, ale to problem za cienkiego kabla, który po drodze do altka oddaje pałeru na cały samochód, a na końcu ma akumulator. dorobienie bypassa powoduje normalizację tego stanu i ładowanie na aku jest ksiązkowe (bypassem płynie nawet i 15A- pomiary)

sygnalizuję możliwy problem autorowi tematu, bo widzę, że jest to istotne, a wy mi mówicie, że nawet bez ładowania jest ok.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 27, 2015, 21:02:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ukash skoro szarpie i skacze obrotek to winna moze byc pompa paliwa. Obrotek rowniez wariuje jak spadnie badz nie laczy jedna z fajek na kopulce.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2015, 22:46:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Warto też zmierzyć napięcie na pompie paliwa. Ono niekoniecznie musi być porównywalne z tym z przodu auta...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 03, 2015, 01:36:59 am »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Przyłącze się do tematu bo mam juz dosc...

Fiat 125p Rover 1.6 16V na elektronice 1.6

Odpala od strzała nie gaśnie jest dynamiczny ale pojawil sie problem ze przy przegazówce na postoju np do odcinki wkreca sie np do 6k i nagle wskazówka jeb na zero i wraca oczywiscie silnik tez traci na te sekunde moc. Podczas jazdy to samo gazujac gwaltownie na  sniegu tez ma takie lagi.

Co podmieniłem:
cewka
cpwk
przepustnica
kable swiece kopułka i palec wymienione wczesniej na nowe

Instalacja przegladnieta, nawet dzis wyciagnalem ja z auta ale nic nie jest przetarte uszkodzone czy skorodowane. Odlaczylem tez brazowy przewod z cewki i odcialem jego odpowiednik przy kompie i podlaczylem to bezposrednio zeby pominac zegary i instalacje.

Problem pozostal. Wydaje sie byc oczywiste ze zanika impuls na cewke z kompa. Doszedlem do wniosku ze chyba komp ma defekt. Moze cos poszło nie tak czy sciaganiu immo?
Drugi trop to moze wadliwosc nowych elementow zapłonu a dokładnie palca lub kopułki. Tylko tam jeszcze nie zaglądałem.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 03, 2015, 08:52:25 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli zanika impuls, to kwestia cpwk
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 03, 2015, 10:05:40 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
lub jego okablowania
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 03, 2015, 11:24:32 am »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Ale podstawiałem 3 czujniki. Wczoraj wydarlem specjalnie cala wiązke z samochodu i wtyczka przy kompie i od czujnika jest ok kable nie sa oberwane. Zreszta problem wystepuje tylko przy gwaltownym dodawaniu gazu. Jak auto bylo odpalone to ruszalem przewodami w nadziei ze problem sie ujawni i nic, auto pracowalo jak gdyby nigdy nic. Juz nie wiem co dalej robic...

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 03, 2015, 12:43:24 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja na razie mam sesje, a potem wyjeżdżam na wakacje (pociągiem :P ), ale jak wrócę to wytargam chyba całą wiązkę i przejrzę wszystko, posprawdzam napięcie na wtryskiwaczach, cewce itd.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 17, 2015, 18:16:22 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Dzisiaj się pobawiłem. Nie da się jeździć bez zegarów - niema wzbudzenia alternatora czyli brak ładowania. Muszę odpiąć obrotek w innym miejscu.
Napięcie na cewce na wolnych obrotach ok 0,4 V, podczas zwiększania obrotów wzrasta do ok 1,3 V (ale do odcinki było daleko). W cewce słychać delikatne cykanie, a jak dotknąłem oba styki jednym palcem to czuć łaskotanie.
Na aku napięcie ok 14,4 V
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 14, 2015, 23:10:03 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Odpowiedzi w temacie brak, ale problem rozwiązany.

Winny był sterownik LPG, a dokładniej burdel w nim :P Było źle poustawiane i na gazie szarpał bo czasy wtrysków miał z kosmosu i jak chwile tak poszarpał to potem na benzynie też głupiał.
Ustawione w sterowniku wszystko tak jak trzeba i problem zniknął :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D